4EAT úprava poměru hnacích sil

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od johyyy »

Ahoj, určitě nebudu jediný kdo je nespokojen se 4EAT a jejím poměrem 90:10 ve prospěch přední nápravy, od doby co jsem nasadil na své 2,0XT 130KW větší turbo a dostal se na 150kw a 290Nm tak mi přední náprava razantně tahá za volant a trvá asi půl dne než zadku dojde že by se měl zapojit do práce... Kamarád mi našel jednoduchý návod jak z 4EAT 90:10 udělat za pár stovej fulltime AWD 50:50 , viz odkaz http://www.rs25.com/forums/f8/t99075-4e ... -lite.html
Co si o tom kdo myslí ? Neumím moc anglicky ale chápu že je tam nějaký solenoid který tento poměr upravuje, ten lze obejít a zapomocí resistoru do jednotky dostávat povel aby byl poměr upraven stále na 50:50, logicky se to dá udělat na vypínač takže takový domácí Skácel. Zatím domlouváme elektrikáře který to složí a pokusíme se to tam šoupnout.
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od outback »

No, nepředstavuju si to jako úplně bezproblémový zásah, když není mezinápravový diferenciál, tak prostě není. Připojovat zadek natvrdo nemusí být za určitých okolností (suchý asfalt) dobrý nápad. Bude to chtít při obsluze vypínače přemýšlet.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od outback »

Vidím tady velmi dobrý prostor na domácí tuning - malá přídavná řídící jednotka (displej by to taky zvládnul řídit jako bokovku...), která měří, co by na solenoid posílala originální TCU, kromě toho odhaduje z rychlosti kol a natočení volantu zda je bezpečně připojit zadek víc, než chce originál TCU. Postavit a naprogramovat zvládně šikovnější středoškolák, nejzajímavější problém by byl vymyslet ten algoritmus, kdy do toho můžu beztrestně šáhnout a kdy ne, jak rychle připojovat a odpojovat atd.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od spm »

Jak je to vlastně řešené u modelů s VTD? Nebo respektive třeba H6, kde ten výchozí poměr je 45:55. Ty samotné převodovky jsou přece stejné; nebo ne?
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od outback »

VTD má navíc (vlastně místo toho) mezinápravový diferenciál, který v případě potřeby uzavírá elektricky řízená spojka. Nejsem si jistý, že jsem ty čísla na displeji interpretoval správně, ale při běžné jízdě se mi zdá, že je ten diferenciál částečně blokovaný (zřejmě příprava kdyby nastak prokluz), pouze při manévrovní v malých rychlostech se blokování otevírá a diferenciál může dle libosti diferenciálovat. Uvidíme, co to ukáže na sněhu...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2168
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od parabolD »

outback píše:No, nepředstavuju si to jako úplně bezproblémový zásah, když není mezinápravový diferenciál, tak prostě není. Připojovat zadek natvrdo nemusí být za určitých okolností (suchý asfalt) dobrý nápad. Bude to chtít při obsluze vypínače přemýšlet.
On to autor dále v diskuzi i přímo píše, že se to musí používat s hlavou a rozhodně ne trvale.

Sent from my S60 using Tapatalk
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od johyyy »

Tak je jasně že trvale to asi není potřeba ale zase manuál je tak fulltime awd, pro mě je momentálně mnohem horší že šlápnu na plyn, natlačí se turbo a jedu do příkopu protože to seriové nastavení to prostě nezvládá ... Navíc když se zapne zadek tak to je dost nepříjemný, nezapíná se vůbec plynule , nahraju video, v 80km/h přidám plyn a předky hrabou...
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od johyyy »

Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od outback »

Hmmm...koukal jsem na to, nedivím se, že to chceš upravit. Napadla mne ještě taková malá modifikace, místo jednoho přepínače dva - jeden aktivuje natvrdo 50:50 podle původního zapojení z webu, a druhý jako jakási soft-varianta pro normální ježdění. Ono by totiž šlo ten původní signál přiškrtit tak, aby se to řídilo původní logikou, ale nešlo to na zadek v rozmezí 10%-50%, ale třeba 30%-50%. A najít zkusmo takové hodnoty odporů, kde se ti při parkování na asfaltu neozývá zlověstné cvakání od kloubů, a přitom se dá i rozumně přidat plyn. A kdybych už chtěl odpojovač tak bych ho udělal jako časový spínač, eventuelně poháněný navíc i z kick-downu: před předjížděním si to odmáčkněš, a po minutě spadne do normálního režimu. Spínače, kde ho po jízdě zapomenu vypnout, a manželka mi to pak z neznalosti několikrát zasebou otestuje při otáčení a parkování, a ještě mi bude nadávat, že to auto divně cvaká...toho bych se bál.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od johyyy »

Úplně tomu ted nerozumím, takže když to nastavíme na 50:50 tak se to bude chovat jako stará Justy bez mezinápravy ? Já čekal že z toho bude stejná čtyřkolka jako u manuálů... Určitě by stačilo dostat se někam k 70:30 například, to co je na videu je na vlhké silnici a v mírné zatáčce takže nejhorší varianta ale až přijde sníh tak to bude horší... Napadla mě druhá věc, není spíš možné že mi ta "mezináprava" odešla ? Mě se to zapínání zadku nelíbilo už dávno před odladěním, i v terenu mi to nejede jak bych si přál, podhrabujou mi předky a pak mě to tak nějak nakopne...Řekl bych že dřív to bylo lepší...
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
JackeOb
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 752
Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
Jméno a příjmení: Jakub H
Bydliště: Polička

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od JackeOb »

Na moji 4at 2003 se mi zadni pripojovala po prohrabu prednich po cca vterine. Cim vic plynu tim vetsi kopnuti. Vyreseno vymenou regulacniho ventilu tlaku oleje v mezinapr. spojce. Maji na to i nejaky diagnosticky postup co to urcil. Bratru tusim s praci do trech tis.


Sent from my iPhone using Tapatalk
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od outback »

Stejná čtyřkolka jako u manuálů z toho nebude, na to ti chybí mezinápravový diferenciál s viskospojkou. Opravdu z toho uděláš Justýnu, proto se to taky musí používat s rozmyslem. Ke zbytku dotazů se nevyjádřím, neb sice mám 4EAT, ale model předseda, takže tam to je zase úplně jinak. Na 30/70 můžu poslat schéma, pokud to tedy není jasné už z předchozího popisu, akorát nemůžu zaručit, že to reaguje lineárně - klidně se může stát, že při poloviční dodávce výkonu do solenoidu se přenos výkonu nezmění o polovinu, ale třeba o třetinu nebo o dvě třetiny...to se holt bude muset odzkoušet.
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od HonzaCZ »

outback: Jo, u VTD se to "připravuje" na prokluz. Ale řekl bych, že dost podobně jako u ATS/MPT. Čím víc dá člověk plynu a čím nižší je tam kvalt, tak tím víc to uzavírá mezinápravovej diff nebo připojuje zadek, i když nic neprokluzuje. Samozřejmě, dokud člověk nezačne zatáčet, pak to zase povoluje. Při zásahu stabilizace to úplně povoluje a naopak při prudkym brzdění to lehce přitahuje. Jako na chvilkovou pomoc třeba v terénu, např. s tím časovačem, jak jsi psal, mi to přijde jako dobrý nápad. Ale na trvalý provoz určitě maximálně lehce upravovat původní signál. Určitě ho zachovat jako hlavní složku tvorby toho novýho. Akorát si nejsem teď jistej, jak je to vlastně řízený, řekl, bych, že tam jde poměrně slušnej proud.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
parabolD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2168
Registrován: sob pro 29, 2012 10:43 am
Jméno a příjmení: Tomas Dobner
Bydliště: Plzeň - Božkov

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od parabolD »

Proud tam bude slušný, pán má v návrhu paralelně 15 a 10w odpory a píše tam něco o chladiči...

Sent from my S60 using Tapatalk
___________________________
ex Outback H6 3.0 MY02

B9 Tribeca MY07
Impreza GF MY98
Outback H6 3.0 strikes back :)
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od johyyy »

Ja ke,přímo v subaru ?to bych nechal udělat protože je to hrůza a řekl bych ze to bylo lepší když jsem to koupil... Teď to ma najeto 270tkm a dost tahám vleky ... Každopádně zmíněná krátkodobá úprava na 4x4 není ze hry , znamej to pošle e elektrikář tak uvidíme jestli to složí...
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“