4EAT úprava poměru hnacích sil
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
S pojistkou to bude přepínat mezi předním pohonem a největším připojením zadku. Bez pojistky to bude přepínat mezi tím jak TCU připojuje zadek a největším připojením zadní nápravy.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
Ale s vlozenou pojistkou by to s valcema pod prednima kolama slo vyzkouset nejlip.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
Tak vyzkoušeno, je to zjevně funkční. Našel jsem si aspoň krátkej plácek na parkovišti s uježděným sněhem. Zkoušeno na D a na D1 pod plným plynem.
- Pojistka FWD zapojená, jinak default stav = přední kola logicky hrabou jak vztekly, zadní se podle očekávání točí podle podkladu, jak se auto hýbe dopředu.
- Komplet default stav (bez pojistky) = přední i zadní hrabou, nějaký čas mezi protočením předních a připojením zadních nepozoruji. (pro zajímavost: před výměnou ventilu v převodovce jsem čekal klidně vteřinu a pak zadní náprava škubla a připojila se.)
- Pojistka zapojená, spínač na odpojení selenoidu zapnutý (v poloze odpojený selenoid) + to samé, ale s nezapojenou pojistkou = auto sice hrabe všema čtyřma, ale zdálo se mi to takový neochotný hrabání, nehrabalo to tolik, prostě se to líp rozjelo, jako by to mělo lepší trakci. Přišlo mi to citelně lepší, než ve výchozím stavu.
Takže Marceli, hurá do toho!
- Pojistka FWD zapojená, jinak default stav = přední kola logicky hrabou jak vztekly, zadní se podle očekávání točí podle podkladu, jak se auto hýbe dopředu.
- Komplet default stav (bez pojistky) = přední i zadní hrabou, nějaký čas mezi protočením předních a připojením zadních nepozoruji. (pro zajímavost: před výměnou ventilu v převodovce jsem čekal klidně vteřinu a pak zadní náprava škubla a připojila se.)
- Pojistka zapojená, spínač na odpojení selenoidu zapnutý (v poloze odpojený selenoid) + to samé, ale s nezapojenou pojistkou = auto sice hrabe všema čtyřma, ale zdálo se mi to takový neochotný hrabání, nehrabalo to tolik, prostě se to líp rozjelo, jako by to mělo lepší trakci. Přišlo mi to citelně lepší, než ve výchozím stavu.
Takže Marceli, hurá do toho!
- johyyy
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1296
- Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Johan
- Bydliště: Luby u Chebu
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
To zní fajne, by bylo dobrý zkusit nějaký prudší výjezd Já jedu v pátek nasadit novou , snad funkční převodovku ale když vidím tu elektriku tak nevím jestli to zapojím, budu muset sehnat elektrikáře a dát mu návod...
Forester SH Diesel power
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
Hele je to fakt jednoduchý, nejvíc práce mi dalo protáhnout kabely a vybalit a zapojit pajecku
Odesláno přes Tapatalk z mobilu, takže případné nesmysly prosím omluvte, korekce slov je svine.
Odesláno přes Tapatalk z mobilu, takže případné nesmysly prosím omluvte, korekce slov je svine.
- johyyy
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1296
- Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Johan
- Bydliště: Luby u Chebu
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
Protože je to fakt dobrá a funkční úprava možná by stálo za hřích to nějak shrnout a zapsat do wiki, bylo by škoda aby tohle zapadlo když už jsi to dokázal funkčně složit Rád bych se do toho pustil, podle us návodu jsem měl strach v češtině už bych možná mohl ale já potřebuju denně jezdit
Forester SH Diesel power
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
mně dnes přišly díly, ve dvou velkých krabicích, v jedné byl jen přepínač, kryt, odpory a desky v druhé, zitra to poletuju...
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7831
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
A já už myslel, že Ti přišla převodovka s VTD a vyhodíš tu MPT.M a r c e l píše:mně dnes přišly díly, ve dvou velkých krabicích, v jedné byl jen přepínač, kryt, odpory a desky v druhé, zitra to poletuju...
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
Hele ty kluku, tak to občas během práce nafoť. Já taky něco mám a sepíšeme to na wikinu hesky čezky, ať tu po mně taky něco zůstane.M a r c e l píše:mně dnes přišly díly, ve dvou velkých krabicích, v jedné byl jen přepínač, kryt, odpory a desky v druhé, zitra to poletuju...
- M a r c e l
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 15410
- Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
- Jméno a příjmení: Martin Fabian
- Bydliště: Středozem B-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
jj, nafotim...
- JackeOb
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 752
- Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
- Jméno a příjmení: Jakub H
- Bydliště: Polička
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
Konečně tu trochu nasněžilo, tak sem si dal 5 km oklikou domu (mám to z práce tak 500m).
1/ jsem zklamán, protože mě auto do kopce na sněhu tančilo levá/pravá se zapnutým i vypnutým modem stejně (v obci do 65km/h)
1,5/ cesta silnici třetí třídy - skoro polňačka (kterou předtím projel pluh a kus bylo již solidně zaváto) byla super cool zábavná, 80-90 km/h mně v tomhle fakt baví a se zapnutým módem mi to přišlo lepší, ovladatalnější a zábavnější
2/ jsem polonadšen, protože se mi povedl minimálně jeden parádnickej smyk (na mé poměry parádnickej), což bez jsem bez zapnutého modu nebyl schopen udělat
3/ protože chci být zcela nadšen, jdu študovat "4EAT Power Mode" mod nebo jak se to jmenuje, protože pokud by se dalo auto ve smyku více řídit plynem s okamžitou reakcí jako u manuálu, bylo by to super
Jo a abych nezapomněl, po pár minutách blbnutí mi začala blikat kontrolka POWER (celou dobu jsem měl AT režim power). Po vypnutí zapalování a nastartování vše v pohodě. Někde jsem dohledal, že to je signalizace chyby od TCU
EDIT: sem od "4EAT Power Mode" čekal něco víc, ale podle všeho je to pro chudáky s 4EAT co nemají přepínač power/normal/hold, což asi USDM modely nemají či co. Takže nic pro mně.
1/ jsem zklamán, protože mě auto do kopce na sněhu tančilo levá/pravá se zapnutým i vypnutým modem stejně (v obci do 65km/h)
1,5/ cesta silnici třetí třídy - skoro polňačka (kterou předtím projel pluh a kus bylo již solidně zaváto) byla super cool zábavná, 80-90 km/h mně v tomhle fakt baví a se zapnutým módem mi to přišlo lepší, ovladatalnější a zábavnější
2/ jsem polonadšen, protože se mi povedl minimálně jeden parádnickej smyk (na mé poměry parádnickej), což bez jsem bez zapnutého modu nebyl schopen udělat
3/ protože chci být zcela nadšen, jdu študovat "4EAT Power Mode" mod nebo jak se to jmenuje, protože pokud by se dalo auto ve smyku více řídit plynem s okamžitou reakcí jako u manuálu, bylo by to super
Jo a abych nezapomněl, po pár minutách blbnutí mi začala blikat kontrolka POWER (celou dobu jsem měl AT režim power). Po vypnutí zapalování a nastartování vše v pohodě. Někde jsem dohledal, že to je signalizace chyby od TCU
EDIT: sem od "4EAT Power Mode" čekal něco víc, ale podle všeho je to pro chudáky s 4EAT co nemají přepínač power/normal/hold, což asi USDM modely nemají či co. Takže nic pro mně.
- johyyy
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1296
- Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Johan
- Bydliště: Luby u Chebu
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
Smyk si rozhodis pres brzdu úplně v pohodě ,dnes jsem s nově vymenenou převodovkou házel boky na dlazebnich kostkach v pohodě kolem 50km/h ale do zatáčky uz musíš najet bokem automat ma dlouhý kvalty a i turbo to občas neutrhe... To házení do stran (tahání za volant) je ale divný ... Power bliká když zmates TCU, v terénu dost častý...
Forester SH Diesel power
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
No ono se nenech odradit tím, že to nejde do power slide. Ono to nejde ani normálně nějak extra jednoduše. Musíš si to rozhodit - pustit plyn, nebo i přibrzdit, tím dostaneš váhu na přední kola, rozhodíš volantem a tím to auto dostane rotační moment podél svislý osy, pak přidáš plyn a tím to podpoříš, volantem musíš kontrovat.
Když jenom v zatáčce přidáš, tak to v nejlepším případě jede po tečně ven bokem, v horším případě to jde ven po předku. Což teď ve sněhu je mnohem častější. Po boku to jde spíš na suchu a při vyšších rychlostech.
Když jenom v zatáčce přidáš, tak to v nejlepším případě jede po tečně ven bokem, v horším případě to jde ven po předku. Což teď ve sněhu je mnohem častější. Po boku to jde spíš na suchu a při vyšších rychlostech.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- davidherda
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5786
- Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
- Jméno a příjmení: David Herda
- Bydliště: podhradí Křivoklátu
Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil
HonzaCZ píše:No ono se nenech odradit tím, že to nejde do power slide. Ono to nejde ani normálně nějak extra jednoduše. Musíš si to rozhodit - pustit plyn, nebo i přibrzdit, tím dostaneš váhu na přední kola, rozhodíš volantem a tím to auto dostane rotační moment podél svislý osy, pak přidáš plyn a tím to podpoříš, volantem musíš kontrovat.
Když jenom v zatáčce přidáš, tak to v nejlepším případě jede po tečně ven bokem, v horším případě to jde ven po předku. Což teď ve sněhu je mnohem častější. Po boku to jde spíš na suchu a při vyšších rychlostech.
Popsal jsi to hezky... tak jako fyzikálně
Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex