4EAT úprava poměru hnacích sil

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10644
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od Mira »

Je to přesně tak. Už před to musíš volantem rozhodit, pak jen kontra a plnéééj. Ale bylo to koleček na parkáči u motodromu než to začalo fungovat. Na normální silnici se to fakt neučit.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
JackeOb
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 752
Registrován: úte črc 14, 2015 11:09 pm
Jméno a příjmení: Jakub H
Bydliště: Polička

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od JackeOb »

Tak nečekám, že to bude jak zadokolka. Rozhoupnu to na druhou stranu, jemne brza a na spravnou stranu bez plynu a zacne se to pretacet. Pak davam plyn, ale proste mu to trva, neumim odhadnout nacasovani. Seslapnu to a cekam nez to zabere - to se mi u manualu v nestavalo, tam si davkuju vykon jak chci hned (na 1D je to pohoda, tam vim co to udela a udela to hned - ale to je tak do 30 kmh nebo kolik).

A chápu dobře, že u automatu (když to není pod plynem) ručka nijak zásadně nevadí? Kvůli přenosu brzdného účinku na přední nápravu.

Já se tady sakra nemám kde sklouznout. V Milovicích to bylo o blátě, ale toho místa, toho místa.....
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21944
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od HonzaCZ »

JackeOb píše:A chápu dobře, že u automatu (když to není pod plynem) ručka nijak zásadně nevadí? Kvůli přenosu brzdného účinku na přední nápravu.
Pokud nebudeš mít zapnutej ten tvůj hack, tak ručka bez plynu nevadí. S plynem pomalu přestane fungovat, protože to prostě převodovka začne přenášet i dozadu a ručka to neutáhne. Ale lepší jí netrápit nějak moc. Přeci jen je to parkovací brzda, potažmo nouzová. Já se snažím za ní netahat ani na sněhu.
davidherda píše:Popsal jsi to hezky... tak jako fyzikálně
Viď ;-D Tak když už to popisuju, tak ať je jasný, proč se to dělá a co se děje. :)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od davidherda »

JackeOb píše: Pak davam plyn, ale proste mu to trva, neumim odhadnout nacasovani. Seslapnu to a cekam nez to zabere - to se mi u manualu v nestavalo, tam si davkuju vykon jak chci hned
Ono se to taky jinak dávkuje u 125koní s automatem a 300 v manuálu kde to umí rozhodit už jen výkon sám o sobě.

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16137
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od quickly »

davidherda píše:Ono se to taky jinak dávkuje u 125koní s automatem a 300 v manuálu kde to umí rozhodit už jen výkon sám o sobě.
U forestíka v dehtu jsem dokázal jet bokem na parkovišti asi až třetí zimu. Se šestihrnkem to i s automatem díky koníkům bylo snažší (člověk dá M, vypne stabilizaci a jede a nic neřeší 8-? ). U plečky s CVT to bylo snažší, až jsem se divil. Stačí vypnout VDC, ani se nemusí dávat M, krásně funguje double-kick-down. Bokem na parkovišti ve Vysoké jsem s plečkou jel hned první zimu (přeci jen se [SUBARU] už najeto skoro 250 tkm), opravdu je to o tom správném rozhození na začátku a dávkování plynu . Na osmičky na parkovišti bokem se mi zdá plečka s CVT úplně pohodová.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od davidherda »

No pokud si to na začátku rozhodíš scandifličkou tak ano, bo pak už nic jiného nemůžeš dělat než plnej druhej, kotel a kontra :-DDD , nicméně právě u výkonných aut to umíš řešit výkonem.

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od johyyy »

Davide ale on ma ještě automat to je asi mínus milion koní pro dlouhý kvalty a HDM měnič to taky dost brzdí,prostě power slide na silnici s 4EAT je o něco složitější než u MT. Chce to trénink ,pekne na jednicku a klouzat se celou zimu:-) .Navic myslím ze ta úprava je dobrá jen na terén ,ja osobně to na silnici a asi ani na sněhu zapínat nebudu ,kolikrát vjedes do zatáčky bokem a najednou je posolena. .. nevím co na to ty lamely řeknou...
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od davidherda »

Však na to celou dobu mířím že udělat powerslide s 92kW v AT nebude nikdy to žůžo jako v BeSTIi ;-)

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od johyyy »

Spojka je spojka ta to utrhne ,HDM to davkuje pomalu a neutrhe proto se tomu musí pomoct no , klouzat to klouže ale di Imprezy daleko to je jasný :-)
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od M a r c e l »

já mám od úterka připraveno, jen jsem se ještě nedostal k tomu, abych to narouboval do auta B -(
IMG_20170201_061522.jpg
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22683
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od spm »

tam mas nejak moc fujtajblovejch dratovejch propojek, na to, ze si to daval na tistak :-)

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od M a r c e l »

jinej jsem neměl, tak jsem použil co bylo, to buď rád, že jsi to ještě neviděl zespoda B-)))
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od mnov »

Vzhledem k tomu, že odpory jsou zapojené všechny paralelně, tak to musí dole vypadat zajímavě. :-)
Předimenzované je to dostatečně. Na 50Ω odporu bude při 14V ztráta necelých 4W, tak by ten 50W rezistor mohl vydržet. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22683
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od spm »

No, laserovku už doma mám... Tak až se mi konečně podaří nakydat štuk na zeď tak, abych mohl ložnici odstěhovat do ložnice, tak asi zkusím na hraní koupit světlocitlivý lak a UV zářivku. Tak to pak můžem zkusit vyrobit alespoň o něco míň zprasený :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21944
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od HonzaCZ »

spm: Tohle už mám dávno za sebou... Od doby, co znám https://www.plosnaky.cz/ , bych se s tím doma nepatlal... Je to hrozný laborování s časem a sílou osvitu UV, ta vytisknutá folie stejně úplně dokonale nekreje ty cesty, jak někde doporučují jenom potištěný papír nasáklý olejem nebo něčím podobným, to nefunguje vůbec... A pak toho bordelu při leptání... A v neposlední řadě není ten fotocitlivý cuprexit nějak extra levný.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“