4EAT úprava poměru hnacích sil

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od spm »

Já zatim párkrát leptal to, co jsem na to načmáral fixou. Leptání mi přišlo ještě v pohodě, problém bylo kreslení fixou, protože jsem dobytek a neumím ani psát, natož kreslit :-D Právě proto mě lákalo to zkusit ještě s osvitem :-) Jinak ono ani ve finální úpravě to dneska už jde sehnat za levno. V Číně jsem si nechal vyrábět shield na Raspberry, 5 kusů (minimální počet) vyšlo asi na pětikilo.
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak ono na plosnaky.cz by to zvládli možná ještě levněji a to je taky ve finální úpravě. Jediný, co v tý levný variantě nenabízí jsou tuším oboustranné s prokovením.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7815
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od mnov »

spm> Když Ti jde leptání, tak vyzkoušej nažehlovací metodu.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od M a r c e l »

hele já jsem silnoproudař, tak mi to kua pochvalte už někdo B-)

nicméně zkrásnění se nebráním...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22548
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od spm »

No, úplně není, krom prokovení (které na oboustrané je celkem potřeba) na tom finálním pak mám ještě nepájivou masku, servisní potisk a zlacení. Nicméně jo, když chci 1 kus něčeho na vyzkoušení, tak cenově je to bezkonkurenční, protože číňan toho míň jak 5 kusů neudělá.

Nažehlování vypadá zajímavě. Sice jsem žehličku asi nikdy v ruce nedržel, ale za zkoušku by to asi stálo :-DDD
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od davidherda »

M a r c e l píše:hele já jsem silnoproudař, tak mi to kua pochvalte už někdo

nicméně zkrásnění se nebráním...
V první řadě si matlal a dobytek :-)

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od M a r c e l »

buzno!
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od davidherda »

M a r c e l píše:buzno!
Udobříme se zase až večer, ju :-D

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od HonzaCZ »

spm: Jo, tak to máš pravdu, potisk a další serepatičky v tý levný variantě nejsou. Ale to neberu jako základ. :) Základ je vyleptat, vyvrtat, nalakovat. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od M a r c e l »

davidherda píše: Udobříme se zase až večer, ju
B- )))
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
klimat
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 321
Registrován: sob kvě 22, 2010 7:46 am
Jméno a příjmení: Tomas Klima
Bydliště: Benešov
Kontaktovat uživatele:

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od klimat »

.... už to vím, nový ventil na připojení zadní nápravy přijde za 3-5 týdnů z JPN, takže mi cévka nepraskne.
Tomáš K.

Subaru diagnosa
www.boxerauto.cz
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od M a r c e l »

B -)))
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: úte říj 17, 2023 10:06 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Liberec

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od spooon »

Trošku mi pokazilo radost zjištění, že ten můj "nový" AT Forester je vlastně předokolka s připojitelnou zadní nápravou, ale co už. A teď bych měl pár dotazů (toto vlákno sem si pročetl):
1 - všiml jsem si, že se zadek připojí opravdu až po cca 1-2 vteřinách prokluzu kol předních. Našel sem, že pár lidí mělo stejný problém a podařilo se jim prodlevu minimalizovat výměnou ventilu ovládající spojku na připojení zadku. Jak se ventil jmenuje? Případně návod na výměnu
2 - udělátko na trvalé sepnutí mezi-spojky je asi jasné, k tomu nic nemám. Ale napadá mě, jestli má význam řešit trvalé vypnutí spojky (FWD režim) z hlediska spotřeby a menšího opotřebení? Protože i při "vypnutém" zadku má spojka nějaký prokluz.
3 - A ortodoxní řešení v podobě výměny spojky za klasický mezinápravový diferenciál s lamelovou spojkou na zvýšení svornosti - je to opravdu plug and play, jak lze najít videa na youtubu? Z jakého typu převodovky mezinápravový diferenciál pasuje? A Co tam pk ovládá ventil, který aktuálně ovládá připojení zadku? Ovládá sepnutí lamely? Za kolik se taková sranda dá koupit? Samé otázky :-D
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od HonzaCZ »

1) Transfer Solenoid, ale úplně nevím, čemu by to mělo pomoct. Vždyť ten ventil odpouští tlak, čili kdyby zavíral pomalu nebo blbě nebo vůbec, tak je tam naopak velký tlak a spojka trvale zmáčknutá.
2) Nemá, ani kvůli snížení spotřeby, ani kvůli snížení opotřebení. Je to mokrá spojka, ta něco vydrží. Jedinej důvod, na co tam ten režim je, tak jsou servisní práce, kdy se to může hodit.
3) Máš nějaký příklady těch videí? Mně přijde, že to tam pásnout nemůže. Však AT a MT mají úplně jinak řešený hřídele a převody v kysně. Lamela na klasickym mezinápravovym diffu z manuálu je viskózní, tam se nic nespíná. 😁
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
spooon
Nováček
Nováček
Příspěvky: 29
Registrován: úte říj 17, 2023 10:06 am
Jméno a příjmení: Jiří
Bydliště: Liberec

Re: 4EAT úprava poměru hnacích sil

Příspěvek od spooon »

3 -> : https://www.subaruforester.org/threads/ ... ion.37441/ a nebo https://www.youtube.com/watch?v=Af6H0tOFsA8&t=94s
a s lamelou v klasickým mezinapravovým diferenciálu to je pravda, tam se nic nespíná. Tam se "spíná" lamela rozdílem otáček předek/zadek, jestli se nepletu.
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“