CVT na odchodu?

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: CVT na odchodu?

Příspěvek od Mira »

Mareka píše:U mého starého SG jsem chtěl udělat kontrolu vůlí.
Vzhledem k tomu, že motor musí ven, pouhá kontrola byla cca 12 tis (pokud pamatuju dobře) - poté co jsem nahlas polkl, tak mechanik konstatoval že právě kvůli té náročnosti to nikdo (kromě LPG uživatelů) jako prevenci nedělá (prostě se jezdí, dokud není nějaký problém).
No u mého starého SG motor ven nemusí. Pouze se sundá ventilový víko a změří se to. Jo, seřízení je věc jiná. To potom ven musí. Takže u kontroly hodinka práce a nový těsnění pod víko.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: CVT na odchodu?

Příspěvek od dethroned »

můj EJ20 z roku 2004 také nemá předepsanou kontrolu ventilových vůlí při provozu na benzín! dělal jsem to z vlastní vůle při 160 tkm ještě když jsem neměl LPG a vůle byly ok.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: CVT na odchodu?

Příspěvek od Slavek_xxx »

dethroned> jedna vec je predepsanej interval kontroly, druha vec je fyzicka kontrola a stav. Kdyz zvednes haubnu, nemas zespoda samolepku s vylepenejma intervalama a predepsanejma vulema? Tedy pokud uz nemas kapotu strikanou... IHMO kazdej motor, kterej nema hydraulicky vymezovani ventilovy vule ma predepsanou kontrolu v ramci servisniho intervalu...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: CVT na odchodu?

Příspěvek od HonzaCZ »

Jop, tak když tam jsou podložky, tak se to na autě může dát změřit, ale pro seřízení - tzn. výměnu podložek, se to musí vyndat.

Mno zlatý EJ251, kde se dají všechny seřídit za cca 2 hodiny a to dokonce seshora.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: CVT na odchodu?

Příspěvek od dethroned »

slavek - nic takovýho, vím o té nálepce na haubně, ale já už tam nic nemám. v subaru mě řekli, že u těchto motorů od 2004 už není nařízená kontrola ventilové vůle. předpokládá se "celoživotní" což může znamenat 250 - 300 tkm... dělal jsem to teď podruhé kvůli LPG při 230 tkm a ani tak ty vůle nebyly takřka nutné seřizovat.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: CVT na odchodu?

Příspěvek od HonzaCZ »

Jo, fakt to v manuálu v MAINTENANCE SCHEDULE 1 pro 2007 není.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: CVT na odchodu?

Příspěvek od Slavek_xxx »

No to me po..er, uspora nakladu na servis v praxi... Neco jako dozivotni napln prevodovky (tedy do konce zivota ty prevodovky) :845: To ste mi teda rozsirili obzory...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: CVT na odchodu?

Příspěvek od dethroned »

víš jak to je s tou doživotností... v Japonsku opravdu nikdo ani netuší, že by někdo v nějaké ČR provozoval 12 let staré auto s 250 tkm na hrbu.... prostě oni po 2 letech auto zahodí a koupí nový.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: CVT na odchodu?

Příspěvek od HonzaCZ »

dethroned: Tak tuší, jinak by neměli maintenance schedule na 8 let a dokonce tam nepsali, že po 8 letech se cyklus opakuje...oni jsou na to pečlivý ::-DDD: Ale spíš si nemyslím, že by někdo z nich tušil, že se to někde fakt běžně děje. :845:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“