Hill Holder - o co se jedná a jak to funguje

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od M a r c e l »

hillholder podle mych zkusenosti zabira podle toho, jakou silou u toho seslapnes pedal BRZDY, ne spojky, spojka ho jen uvadi do cinnosti/necinnosti pres onu drive zminenou "kolibku"...

to ze se ti muze zdat, ze podle opotrebeni spojky hillholder zabira nebo nezabira je podle mne nesmysl, pac u aut s kapalinovou spojkou (respektive s kapalinovym ovladanim spojky) je ta sila stlaceni porad stejna a nedeje se tam nic jineho, nez ze pracovni valec spojky pritlaci lozisko, vzdy stejnou silou bez ohledu na opotrebeni spojkove lamely, hillholder je ovladan lankem od spojkoveho pedalu, ktere s funkci spojky jako takove nema nic spolecnyho.

dost podobny to je to v pripade lanoveho ovladani spojky na starsich autech, kdy je hillholder ovladan pakou spojkoveho loziska, do ktereho jde lanko od pedalu a az od nej dal lanko k hillholderu...

ovladani hillholderu jde nastavit spravnym napnutim lanka na strane "kolibky", je tam na to na lanku zavitova tyc jako ukonceni...

jeste zkusim u sebe z prestavby prevodovky najit nakou fotku kde to treba bude videt...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
jazzhill
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 253
Registrován: úte črc 20, 2010 6:56 pm
Jméno a příjmení: Ota Černý
Bydliště: Krkonoše

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od jazzhill »

M a r c e l píše:hillholder podle mych zkusenosti zabira podle toho, jakou silou u toho seslapnes pedal BRZDY, ne spojky, spojka ho jen uvadi do cinnosti/necinnosti pres onu drive zminenou "kolibku"...
Hilholder je ovládán jenom přes spojkový pedál lankem - stojíš na brzdě (v brzdičích je tlak) - sešlápneš spojku abys zařadil a přitom se v hilholderu uzavře ventil (aretuje ten tlak v brzdičích a stále to brzdí) - při rozjezdu a povolování spojky vrací pružina ventil do otevřené polohy ( kapalina je uvolněna z brzdičů). V létě při velkých vedrech jsem měl ten samý problém co Petrfly a nikdo s na to téma nechyt´. Jednoduché řešení - posílil jsem funkci pružiny gumicukem :6066: . Příčinou je prý zanešený ventil který neochotně otevírá a pružina ho nepřemůže, s horkem se to zřejmě zhoršuje. Hilholder by se měl nastavovat v závislosti na opotřebení (nastavení) spojky, protože když spojka zabírá výš (poloha pedálu), tak to couvne (a je to na prd) a když zabírá níž, tak to rozjíždíš ještě zabržděné a víc se opotřebovávájí destičky i spojkové obložení. Jinak na obranu hilholderu, já ho docela užiju v kopcích a terénu a o manželce ani nemluvě.... :subaru:
Forester 2.0X MY05, Impreza 2.0R 110kW MY07
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od draconis »

Petrfly píše:protože mi to vyhovuje bez hillholderu
Marcel si ho dodělává a ostatní ho vyřazujou z provozu... :-)
M a r c e l píše:hillholder podle mych zkusenosti zabira podle toho, jakou silou u toho seslapnes pedal BRZDY, ne spojky, spojka ho jen uvadi do cinnosti/necinnosti pres onu drive zminenou "kolibku"...
V činnost hillholder uvede sešlápnutí brzdy, pokud je současně vyšlápnutý i spojkový pedál. Nikde jsem nepsal, že hraje roli, jak moc se sešlápne spojka, to s tím podle mě nesouvisí. Když jsem na to koukal kdysi do návodu, tam bylo pouze uvedeno, že pokud i s aktivovaným hillholderem auto sklouzává dolů z kopce, má se brzda stlačit znovu a ono to nějak přibrzdí víc.

Jen jsem psal, že po výměně spojky ten hillholder lepí naprosto nesrovnatelně oproti předchozímu stavu. Prostě je to poznat a brzdu jsem šlapal všude (i na Šumavě) vždy na max, takže to musí být tou spojkou. Ale přít se o to nebudu, jen popisuji svoji zkušenost. S brzdami se na autě jinak nic nedělalo. Tak jestli to nesouvisí ještě s něčím dalším, co se mi na autě mohlo dělat (nenapadá mě s čím), tak nevím.
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od M a r c e l »

nejspis,jak byl venku motor, tak pri tom odpojovali HH a pri opetovnem pripojeni ho proste lip seridili...

jinak ano, to co je popsano v predchozim prispevku jazzhillem je logicke a je to jinymi slovy recene to co jsem rikal ja...


ja ho nezapojoval nove, mel jsem ho tam i predtim, jen jsem musel zmenit zpusob jeho ovladani...
mam HH rad, je to super vec, treba prave i do terenu...

Odesláno z mého ALE-L21 pomocí Tapatalk
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od draconis »

Nevím, možný to samozřejmě je. Popíše mi tedy někdo, jak ten HH u Forestera přesně funguje? Myslím samozřejmě technicky, co se přesně děje. Ne stylem "sešlápneš spojku a brzdu" ::-DD:
Uživatelský avatar
jazzhill
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 253
Registrován: úte črc 20, 2010 6:56 pm
Jméno a příjmení: Ota Černý
Bydliště: Krkonoše

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od jazzhill »

Tak znovu a lépe..... skrzevá HH prochází brzdová kapalina z hlavního válce do brzdičů (myslím, že jen do předních.) HH je vlastně kulový ventil ovládaný do polohy zavřeno lankem od pedálu spojky, na otevřeno pružinou. Předpokladem požadované funkce je sešlápnutí brzdy (stojím na brzdě) brzdová kapalina v brzdičích je natlakovaná a destičky drží kotouč. Pak šlápnu na spojku - kulový ventil se zavře a nepustí kapalinu zpět i když pustím brzdový pedál zůstáva v brzdičích tlak. Dokud stojím na spojce, lanko drží HH zavřený a tím i brzdy zabržděné. Když pouštím spojkový pedál při rozjezdu, pružina vrací ventil do polohy otevřeno a kapalina se z brzdičů vrací do systému (nádobky) a odbržďuje - auto se ladně rozjíždí. Ještě jedna neopomenutelná vychytávka je kuličková spojka-uzávěrka ventilu, která zajišťuje, že tohle všechno funguje jen čumákem dokopce (nevím od jakého úhlu). Nevýhoda - nepříjemnost v terénu je couvání z kopce, zejména terénem vynucené, kdy při práci s brzdou a spojkou jsou přední kola téměř pořád zablokovaná. Takže adrenalin - volný pád zpět po uklouzaném kopci na neutrál :3gears:
Forester 2.0X MY05, Impreza 2.0R 110kW MY07
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od Doro »

Onen HH je právě v terénu věc k nezaplacení. Je to spíše o tom, naučit se ho využívat a eliminovat nedostattky. Při couvání tam dám zpátečku a pedál spojky do polohy, kdy HH ani spojka nezabírají. Případně spojku povolím a zase sešlápnu a do toho brzdu atd. Nečiní mi to problém a zanadávám jen vyjímečně. Zasádní asik bude nastavení HH. Při nevhodném nastavení to asik nepude - třeba u imprezy HH zabírá blbě a špatně se s tím rozjíždí. U forestra to funguje OK. Pokud HH nedrží v prudkém kopci, je třeba brzdu pedálem napumpovat a pak to drží i tam.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Uživatelský avatar
draconis
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 5207
Registrován: pon kvě 12, 2014 11:53 am
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: České Budějovice

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od draconis »

Díky moc za vysvětlení! :pr:
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od M a r c e l »

presne tak, vice neni co dodat, jen to, ze u aut

s kapalinovym ovladanim spojky je lanko k HH od pedalu

s lanovym ovladanim spojky je lanko HH od paky loziska spojky






mozna by stalo za to udelat tema HH, jako ze Hill Holder, ne Slava Vudci B-) a tam ty prispevky co se HH tykaji presunout?
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od VDC »

M a r c e l píše:presne tak, vice neni co dodat, jen to, ze u aut

s kapalinovym ovladanim spojky je lanko k HH od pedalu

s lanovym ovladanim spojky je lanko HH od paky loziska spojky
A u automatu od měniče. :-D



mozna by stalo za to udelat tema HH, jako ze Hill Holder, ne Slava Vudci B-) a tam ty prispevky co se HH tykaji presunout?
Jo to je dobrej nápad. Udělám...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Hill Holder - o co se jedná a jak to funguje

Příspěvek od VDC »

Založeno téma Hill Holder, jak jste si přáli...
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“