Hill Holder - o co se jedná a jak to funguje
Napsal: ned led 10, 2016 3:11 pm
Ahoj, stala se mi taková zvláštní věc, přišel jsem k autu, které stálo celou noc, vyřadil jsem jedničku, kterou tam dávám při parkování, tedy dal jsem neutrál, se zmáčknutou spojkou nastartoval, potom spojku pustil, nechal jsem motor běžet ať se mi zatím zahřeje a šel jsem nakládat věci do kufru. Asi tak po cca 2 minutách se najednou sama zařadila nějaká rychlost a
auto poskočilo směrem dopředu, tam byl naštěstí obrubník, tak se hned zastavilo a chcíplo. V převodovce zůstala zařazená nějaká rychlost a nešla dát ven, s řadící pákou šlo hýbat tak, že některé rychlosti tam dát nešly vůbec a některé zase tak volně, jako kdyby ta páka byla utržená a jen se úplně volně, téměř bez odporu hýbala. Když jsem měl zmáčknutou spojku tak motor
normálně běžel, při povolení spojky se auto mělo snahu rozjet dopředu.
Domluvil jsem odtahovku a den předtím než měla přijet jsem nastartované auto se zmáčknutou spojkou vytlačil asi dva metry dozadu, abych ověřil, jestli se kola normálně točí a půjde tak natáhnout navijákem na auto. Kola se točily, ale když jsem chtěl zatlačit auto zpět, tak jsem zjistil, že stojím na sněhu, kloužou mi boty a nemám se o co zapřít, tak jsem jsem se rozhodl, že zkusím použít zařazenou rychlost a ten kousek zpátky s autem opatrně popojedu, dal jsem ještě redukci do pomala a když jsem pouštěl spojku, tak jsem zjistil, že už je tam zpátky neutrál. Tak nevím co to vyřazení způsobilo, jestli pohyb kol, nebo přeřazení redukce.
Odtah jsem tedy zrušil a další den jsem s autem ujel cca 150 km. Zdálo se mi, že vše funguje normálně, jen párkrát mi tam nešla dát jednička a čtyřka na první pokus, ale až třeba na druhý, nebo třetí. Ale tak jsem se na to řazení soustředil, že teď nevím jestli se tak auto náhodou nechovalo už dřív, akorát jsem ho tak nesledoval. Když stojí na místě a opakovaně zkouším
řadit, tak taky jednička nebo čtyřka občas neskočí napoprvé.
Byl jsem se i poptat v servisu kam s autem jezdím a kde dělají Subara a mechanici mi doporučili převodovku vymontovat, rozebrat a zkontrolovat. Ale jen tuto práci odhadli na cca 4.tis Kč.
Je to Forester 2.0X 2005, najeto má cca 250 tis. km, olej pravidelně měněn po cca 60.tis km. První byla originál náplň z výroby, potom tam byl dvakrát Millers Oils TRX Synth 75w90 GL4/5 a teď při poslední výměně jsem dal Millers Oils Nanodrive EE Transmission 75w90 po poradě s panem Vejvodou s Millers Oils. Do další výměny už zbývá jen 5.tis km.
Tak jsem se chtěl zeptat jestli jste náhodou někdo neměli podobný problém s převodovkou a popřípadě co mi radíte, jezdit, nebo rozebrat a zkontrolovat???
Předem díky za odpověď. Petr
auto poskočilo směrem dopředu, tam byl naštěstí obrubník, tak se hned zastavilo a chcíplo. V převodovce zůstala zařazená nějaká rychlost a nešla dát ven, s řadící pákou šlo hýbat tak, že některé rychlosti tam dát nešly vůbec a některé zase tak volně, jako kdyby ta páka byla utržená a jen se úplně volně, téměř bez odporu hýbala. Když jsem měl zmáčknutou spojku tak motor
normálně běžel, při povolení spojky se auto mělo snahu rozjet dopředu.
Domluvil jsem odtahovku a den předtím než měla přijet jsem nastartované auto se zmáčknutou spojkou vytlačil asi dva metry dozadu, abych ověřil, jestli se kola normálně točí a půjde tak natáhnout navijákem na auto. Kola se točily, ale když jsem chtěl zatlačit auto zpět, tak jsem zjistil, že stojím na sněhu, kloužou mi boty a nemám se o co zapřít, tak jsem jsem se rozhodl, že zkusím použít zařazenou rychlost a ten kousek zpátky s autem opatrně popojedu, dal jsem ještě redukci do pomala a když jsem pouštěl spojku, tak jsem zjistil, že už je tam zpátky neutrál. Tak nevím co to vyřazení způsobilo, jestli pohyb kol, nebo přeřazení redukce.
Odtah jsem tedy zrušil a další den jsem s autem ujel cca 150 km. Zdálo se mi, že vše funguje normálně, jen párkrát mi tam nešla dát jednička a čtyřka na první pokus, ale až třeba na druhý, nebo třetí. Ale tak jsem se na to řazení soustředil, že teď nevím jestli se tak auto náhodou nechovalo už dřív, akorát jsem ho tak nesledoval. Když stojí na místě a opakovaně zkouším
řadit, tak taky jednička nebo čtyřka občas neskočí napoprvé.
Byl jsem se i poptat v servisu kam s autem jezdím a kde dělají Subara a mechanici mi doporučili převodovku vymontovat, rozebrat a zkontrolovat. Ale jen tuto práci odhadli na cca 4.tis Kč.
Je to Forester 2.0X 2005, najeto má cca 250 tis. km, olej pravidelně měněn po cca 60.tis km. První byla originál náplň z výroby, potom tam byl dvakrát Millers Oils TRX Synth 75w90 GL4/5 a teď při poslední výměně jsem dal Millers Oils Nanodrive EE Transmission 75w90 po poradě s panem Vejvodou s Millers Oils. Do další výměny už zbývá jen 5.tis km.
Tak jsem se chtěl zeptat jestli jste náhodou někdo neměli podobný problém s převodovkou a popřípadě co mi radíte, jezdit, nebo rozebrat a zkontrolovat???
Předem díky za odpověď. Petr