Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 2005

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od Mareka »

Jo to by mohlo být - stalo se mi to taky (ale přímo v servisu mechanikovi pod rukama takže ty příznaky znám jen z doslechu).
U mne to bylo způsobeno nízkou hladinou oleje v převodovce = nedostatečným rozstřikem oleje na 5ku.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Petrfly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: stř říj 05, 2011 11:37 am
Bydliště: Ostrava

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od Petrfly »

draconis píše:Nezdá se mi, že by spojka najezdila 250t km...? Ačkoli možné je vše.
No najezdila, Forestříka jsem kupoval s malým nájezdem km, to ji určitě ještě nikdo neměnil a já jako druhý majitel taky ne.
A na Astře F z roku 1995 s nájezdem 360 tis. km mám taky ještě původní spojku.
draconis píše:Co jsem se jako bonus s výměnou spojky dozvěděl je, že souvisí s hillholderem (dřív jsem se o to nezajímal - někdy to budu muset našrotit, jak to přesně funguje). Ale je fakt, že za ten rok a půl co Forejse mám (a 9 měsíců, které jsem s ním dokonce i jezdil) hillholder fungoval špatně. Na Šumavě se ukázalo, že ve větším kopci klouže dolů a nedrží. A teď to s novou spojkou drží jako přilepený, skoro jsem se vyděsil už jen při najíždění Tomovi na vlek... Takže i tak bys to mohl trochu poznat.
Mi hillholder fungoval dobře až do cca 190 tis. km, pak se mi v těch největších vedrech v létě 2014 uprostřed křižovatky v Opavě zaseknul v zabržděné poloze a nemohl jsem z křižovatky odjet. Pak mě napadlo zavolat do servisu, kam jezdím s autem, když jsem to mechanikovi popsal, tak mě přesně navedl do místa vedle motoru před řidičem, kam vede lanko ze spojkového pedálu do takové pohyblivé packy, která ovládá to zabrždění a odbrždění, potlačil jsem do ní rukou a auto se odbrzdilo. Odjel jsem z křižovatky a lanko pak odmontoval z té packy a nechal ho volně pohybovat, dál jsem to neřešil, protože mi to vyhovuje bez hillholderu. Na silnici je to fajn funkce, ale v terénu, nebo v kopcích na sněhu mi zase víc sedí, když tam není.
Subaru Forester 2,0X MY05
thunderace
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 987
Registrován: sob led 02, 2010 8:14 am

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od thunderace »

Olej udělá hodně, po výměně náplně MT v legacy sem chválil ten rozdíl že to "řadí samo" ale že by to až takhle řadilo samo...
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od M a r c e l »

B -)
Naposledy upravil(a) M a r c e l dne pon kvě 11, 2020 2:42 pm, celkem upraveno 2 x.
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Petrfly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: stř říj 05, 2011 11:37 am
Bydliště: Ostrava

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od Petrfly »

als píše: Typnul bych si, že se ti přidřelo axiální ložisko na 4. ,nebo 5, rychlostním stupni.
Takže Als měl dobrý odhad, je to 5. rychlostní stupeň. Ale vezmu to postupně. Minulý týden vymontovali v servisu převodovku a zjistili, že spojka je už úplně sjetá a spojkové ložisko docela hlasitě šustí když se s ním potočí v ruce, za jízdy jsem ale nic neslyšel. Takže bude výměna. Půjde tam tato: http://www.autodily-cardo.cz/spojka/spo ... y-fjk2037/, ale z jiného obchodu, podařilo se mi ji sehnat za 6 tis. včetně dph.
Co se týká převodovky, tak tu rozebrali tento týden a zjistili přidřené ložisko na 5. rychlostním stupni, dále poškozené soukolí pětky a přesuvník pětky (jestli jsem si ten přesuvník teda zapamatoval správně) obojí má odřenou takovou hladkou plochu na čele a taky je špatné ještě jedno jehlové ložisko hned vedle toho soukolí. Pak chtějí měnit ještě nějaké ložiska na výstupu poloos a taky se bude dávat nové těsnění. Všechny ty díly na převodovku do kupy budou stát kolem 15. až 16.tis.
Dále se bude měnit ložisko setrvačníku, nějaký domek kolem něho a gufero na klice. Momentálně se čeká na náhradní díly, v Subaru neměli vše skladem v ČR a spojka přijde v pátek. No je to docela drahá porucha.
Budu dále informovat jak se to vyvíjí.

Doplnění: Tak dneska mi volali ze servisu, že soukolí není v Evropě skladem a budou ho posílat z Japonska, což znamená 2 týdny čekání. :666:
Naposledy upravil(a) Petrfly dne čtv led 28, 2016 6:40 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester 2,0X MY05
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od M a r c e l »

To se muzes smele pridat do tematu "my s Yohnem..."
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Petrfly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: stř říj 05, 2011 11:37 am
Bydliště: Ostrava

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od Petrfly »

Tak od pondělí 22.2. mám auto zpátky po opravě převodovky a výměně spojky (měnila se lamela, přítlačák, spojkové ložisko a ložisko v setrváku, kromě ložiska v setrváku je to spojková sada Exedy) po ujetí asi 200 km začalo při podřazování za účelem dobržďování motorem, nebo při rozjezdu s pomalým pouštěním spojky nebo s málo otáčkama auto docela dost cukat, když se spojka podrží v záběru tak stále cuká, poskakuje celé auto, je to dost nepříjemné, po puštění spojky za jízdy je to ok, při rychlém přeřazení to skoro nejde poznat, nevíte někdo co s tím?
Po tom co se to projevilo najeto dalších cca 500 km a je to pořád stejné, dneska jsem měl pocit, že po výjezdu, asi než se auto ohřálo, to skoro nedělalo a po chvíli to pak zase začalo.

Díky předem za rady. Petr
Subaru Forester 2,0X MY05
Uživatelský avatar
M a r c e l
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 15410
Registrován: pát úno 05, 2010 2:58 pm
Jméno a příjmení: Martin Fabian
Bydliště: Středozem B-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od M a r c e l »

Co s tim? Odvez to zpet o servisu...
M a r c e l B -)

FORESTER 2.0 XT SG AT 04 (iXTéčko)
FORESTER 2.0 Sturbo SF MT-R 00 LPG (TEJPRESTR)
OPEL TIGRA 1.6 KROSTIGRA
MULTICAR M25 4x2 MULA
IMPREZA 2.0 WRX STI 02 (BERUŠKA)
<Scenic 2.0<Felicia Combi 1.2LXI LPG<3x GARDE<120LS<110L<kolo<plastová Tatra<odrážedlo<kočárek
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od Traveller »

A čím dřív, tím líp.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od Slavek_xxx »

To mi delala po vymene spojky (original u Freye ve 200k km) Impreza. Po reklamaci se to trochu zlepsilo, ale moc ne. Delalo to hlavne pri rozjezdu kdyz byly trochu vytoceny kola do rejdu... Nakonec jsem si zvyknul, protoze se to postupne zlepsovalo, ale prijemny to nebylo. Spojka nicmene drzela a jeste jsem to takto prodal.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od yeti »

Petrfly: jen pro zajímavost - kde ti tu převodovku dělali?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Petrfly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: stř říj 05, 2011 11:37 am
Bydliště: Ostrava

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od Petrfly »

U Waltera Emberta ve Fryčovicích.
Subaru Forester 2,0X MY05
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od Kolben »

To mi dělalo a pořád to děla na legacy. Dělalo to hned od fungul nova. To auto má teď prej 132tisic km a pořád to funguje. Dnes prošlo svoji první STK absolutně bez závad. To ale nesouvisí s tou spojkou.


Sent from my iPad mini 4 using Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Petrfly
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: stř říj 05, 2011 11:37 am
Bydliště: Ostrava

Re: Manuální převodovka sama zařadila rychlost - Forester 20

Příspěvek od Petrfly »

Zdravím všechny po delším čase, mám tady pár informací o tom, jaký je po necelém roce stav mojí převodovky a spojky.
Začnu spojkou, jak jste mi tady radili, tak jsem do servisu zajel, s tím, že ta spojka není v pořádku, říkali mi, že může být nějaká vadná směs lamely už z výroby, nebo že si lamela nerozumí s původním setrvačníkem, o tom mi však před výměnou spojky řekli, že měřili jeho rovinatost a že je v pořádku. Pak jsem to ještě konzultoval s Alsem a ten mi napsal, že se s tím už taky po výměně setkal a že s tím můžu jezdit. To cukání při pouštění do záběru se postupně snížilo asi tak o polovinu během najetí zhruba 10.000 km a dál už se to pak nesnižovalo. Takže při podřazování, když chci přeřadit bez cukání, tak jedině s meziplynem a při nějakém tom pomalém popojíždění tu spojku nemůžu nechat klouzat, protože cuká. Ale nějak jsem si na to zvyknul a dá se s tím jezdit. Jo a navíc jsem si před pár dny všimnul, že mi asi píská spojkové ložisko (spojková sada Exedy), od výměny najeto 57.000 km.

A teď převodovka, ta mě trápí mnohem víc, asi tak po ujetí 20.000 km od její opravy se začaly ozývat zpod auta nějaké klepavé plechové zvuky, které se projevovaly nejvíce při přidávání plynu v nízkých otáčkách (nejvíc tak do 3000 ot.) pak už to buďto zesláblo, anebo to přehlušil hluk motoru. Při ustálených otáčkách, nebo při dobržďování motorem to nedělalo. Při vytáčení motoru na neutrál to nedělalo, jen za jízdy. V servisu prohlídka a výsledek, že jsou uvolněné plechy kolem výfuku, přivaření plechů, zmizely zvuky, o kterých jsem si myslel, že jsou od plechů, ale ten zvuk, co jsem měl na mysli tak ne. Mechanik mi řekl, že je to staré auto s velkým nájezdem, a že tam může klepat cokoliv.
Postupem času zvuk stále zesiloval, při další návštěvě servisu jsem na to znovu upozornil, opět prohlídka, zkušební jízda, jiný mechanik a výsledek stejný, je to staré auto, může to dělat cokoliv.
Dále jsem zjistil, že když bylo auto studené, tak už to bylo slyšet i na volnoběh, možná tak minutu, pak to stichlo. Tak jsem vlezl pod auto a zdálo se mi že to jde někde z prostoru katalyzátorů. Tak jsem si řekl, že to bude vysypaný kat. Dalším ježděním zvuk dál zesiloval a občas se ozýval na neutrál i když bylo auto teplé.
Další návštěva servisu, při dojetí do servisu zkouška na neutrál a ticho. Opět na nic nepřišli. Odjel jsem pryč, po pár stovkách metrů jsem zastavil na parkovišti a zvuk se ozval, vrátil jsem se do servisu a zase ticho, odjel jsem znovu pryč na stejné místo a zase to klepalo, tak mě napadlo, jestli to není sklonem auta (servis je na kopci) a bylo to tak, když jsem k servisu vycouval, zvuk už tam byl. Mechanik pak zjistil, že když dá páku redukce do mezipolohy, tak to nedělá, stejně tak když zmáčkne spojku. Takže asi zase převodovka v háji. Domluvili jsme se, že to budeme řešit až po novém roce, a že když s tím už jezdím tak dlouho (asi 30.000 km), tak že můžu jezdit dál.

Mezitím jsem to sledoval a udělal pár dalších zjištění:
1) dělá to při zařazení normálních rychlostí na 1,2,3,4 stupeň a na 5 jen minimálně
2) při zařazení redukce to dělá hlavně na 5 stupeň a na 1,2,3,4 jen minimálně
3) při zpátečce to dělá více na redukci, než na zpátečku bez redukce
4) dělá to od počátku když je auto studené více, než když se zahřeje, po pár desítkách km je to prostě lepší a po pár stovkách km nejetých vkuse je to ještě lepší
5) při jízdě bez redukce to dělá hlevně při akceleraci a při jízdě s redukcí při deceleraci

Od poslední návštěvy servisu, jsem najel další asi 4.000 km a teď ke konci už se ozval občas i nějaký zvuk při přeřazení a ten původní zesílil natolik, že jsem auto už raději odstavil a čeká na servis.
Dále ještě jeden poznatek - během těch 10-ti měsíců se mi asi 5 krát stalo, že mi nešla vyřadit pětka, pomohlo až zastavení a vypnutí motoru, pak vyklouzla hladce. A párkrát, hlavně ke konci období šla 5 trochu ztuha ven.

Uvítám jakékoliv nápady, rady, zkušenosti s něčím podobným a hlavně řeším, jestli se mám poohlédnout po nějaké starší převodovce nebo ji zase nechat opravit a jestli při tom vyměnit opět i spojku a tentokrát třeba i se setrvačníkem. A dá se vyměnit převodovka tak, že bych si viskózní spojku nechal tu původní?

Díky předem za příspěvky. Petr
Subaru Forester 2,0X MY05
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“