Outback 2000 2,5L převodovka 4EAT kopne při prvním rozjezdu

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Outback 2000 2,5L převodovka 4EAT kopne při prvním rozje

Příspěvek od dvahrnce »

Já si myslím že to měnič zamkne pokud usoudí že to s tím převodem (velkou čtyřkou chceš-li) dokáže jet ekonomicky, pokud budeš chtít akcelerovat, silnice se zvedne proti kopci apod. tak ho to zas odemkne na "malou čtyřku" a otáčky se ti zvednou..
Tak nějak to mám vypozorované u svého Lega.

Ono je to vlastně stejné jako s přeřazením o celý normální rychlostní stupeň, akceleruješ a drží to tam npř. trojku, ubereš plyn, auto si řekne "aha, už nebudem zrychlovat, budem jen udržovat rychlost nebo zrychlovat méně" a dá tam čtyřku.

Mě na tom automatu vpodstatě sejří jen to, že pokud jedu na tempomat a někde v kopci to podřadí, tak je to schopné pak jet na trojku nesmyslně dlouho, vysloveně čeká až bude motor na vteřinu v deceleraci a pak teprve přeřadí nahoru.
Cestou z práce mám dva takové kopečky kde to pravidelně podřazovalo těsně před koncem dokopce, takže v těchto místech už automaticky dávám režim "manuál"a zamknu mu tam čtyřku.
Ještě že se to dá takhle přechytračit :supeer:
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Outback 2000 2,5L převodovka 4EAT kopne při prvním rozje

Příspěvek od johyyy »

Mě u 4EAT s tempomatem spíš vadí že to tam v kopci tu "4" drží dlouho, ztratí cca 10km/hod a pak to tam kopne trojku (+1200ot/min) která mě zatáhne do sedačky pak to jede víc než bylo nastaveno tak mi to azse hodí "4" a pořád stejně do kola, přitom odemčená "4" bez tempomatu to krásně vytáhne až nahoru...
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Outback 2000 2,5L převodovka 4EAT kopne při prvním rozje

Příspěvek od dvahrnce »

Mno, to že se o fous rozhodí nastavená rychlost mi až tak neva, ale maj to klucí japonský nedořešený, to zas jo :845:
Jak se chová v takových situacích CVT?
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Outback 2000 2,5L převodovka 4EAT kopne při prvním rozje

Příspěvek od johyyy »

To jo ale právě že než aby to co nejdřív otevřelo 4ku tak to počká a pak to kopne 3ku, turbo natlačí a zase to jede jak magor, přitom by stačilo aby se otevřel měnič a na 4ku by to jelo krásně... Ale tak co, funguje to taky, bohatě by stačilo kdyby to mělo 5kvaltu, ten rozdíl mezi 3-4 je obrovskej...
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback 2000 2,5L převodovka 4EAT kopne při prvním rozje

Příspěvek od VDC »

Nejsem překvapenej, že kopání ustalo, když použiješ Hold. Převodovka řadí od dvojky a snaží se moc nepřeřazovat a když už, tak citlivě, aby eliminovala případný prokluz kol.
A když řadíš manuálně, tak na zařazenou dvojku převodovka řadí jen 1,2 a přeřazením na 3 jí dovolíš zařadit i trojku. Takže máš možnost ovlivnit, kdy se tak stane.

Měnič zamyká někdy rychleji, někdy pomaleji. Mám odsledováno, že když jezdím po městě předpisově, tak měnič zamkne velmi rychle. Když jedu mimo město, tak zamkne, když převodovka vyhodnotí, že jedeš ustálenou rychlostí a nebudeš akcelerovat. Tomu pomůže třeba lehké povolení plynu, fakt lehké.

Tempomat pravda není úplně nejcitlivější. :-) Ale řekl bych, že i tam se to trochu naučilo, jak jezdím, protože dřív fakt dělal přesně to, co johyyy popisuje, furt nic, furt nic a pak skok na 4500 otáček a dorovnat rychlost. Teď mi to ale nedělá. Odemkne měnič, zvýší otáčky a když to nestačí, tak podřadí. Ale citlivěji.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
ViktorEX
Nováček
Nováček
Příspěvky: 5
Registrován: stř bře 09, 2016 8:58 pm

Re: Outback 2000 2,5L převodovka 4EAT kopne při prvním rozje

Příspěvek od ViktorEX »

Ahojte hoši,
tak jsem si spontanne vzpomel na moje subarova leta. Se subaru v dobrem i ve zlem. Na jednu strany jsem je zboznoval na druhou nenavidel. U zadne jine znacky jsem nevyndaval tolik motoru, spojek atd.
To znamena, ze jsem se vyblbnul i s automaty. A mam jednu super vychytavku pro klasicke automaty, tj legacy 95-2004. Jinak receno automat kope, v kopci vyradi nebo vycouvas z rady aut das D a 5 minut ho premlouvas, aby se to rozjelo dopredu. Pak velka rana, priskok, a jede se. Uberes pred kruhacem, vjedes do nej, a hopla, neni tam kvalt apodobny žertíky.
Tak nez zacnete repasovat za 25-50-70 tisic, tak samozrejme vymente olej, filtr a HLAVNE tam dej te pul litru MATHY-TA. Doufam, ze tu ted budou spousta blbejch kecu, hlavne proto, ze to nikdo nezna. Me taky rekli po trech opravach v subaru po 5-ti tisicich ze uz nevedi, jak dal, a ze uz prichazi jedina moznost ... repasovana prevodovka za 100 tisic. Tak panove ... dal jsem tam to MATHY-TA, a jak jsme to na heveru odvzdusovali, a pak jsem s tim jel udelat zkusebni jizdu, tak pri vyjizdeni z haly prevodovka fungovala... tedy vsechny ty reakce byly jak ve zpomalenym filmu, ale pred tim to na zarazeni nedelalo proste vubec nic, musels to turovat do vysokych otacek, pak rana a mohls jet. Takze jedu na zkusebni jizdu, myslel jsem, ze se pocuram radosti. Prakticky i v tomto prapodivnem stavu, kdy prerazovani bylo, jako kdyz 80ti-letá bába prehazuje vyhybku na nadrazi. Po 15ti kilometrech jsem se vratil do haly a ukazoval to servisakovi (ten to taky do ty doby neznal-nevidel-neslysel). Nechapal. Fakt to fungovalo a pribyvajicimi kilometry s aditivem to jelo stale lepe. V prubehu prvnich 1000 kilometru bylo potreba pri podrazeni do kopce ze 4 na 3 trochu ubrat plyn, aby se to chytlo, ale s pribyvajicimi kilometry to bylo stale lepsi. Asi po 5000 kilometrech to radilo jako nove. Ja mel(tedy lepe manzelka) zelenou 99ku outbacka a rikam to kamosovi, jak jsem vyjebal s generalkou za 100 tisic. On mel to samy, Outback 2,5 z roku 2000. A prakticky ten samej problem, mozna to nebylo tak extremni, jako u naseho subaru. Lahvicka za 800 mi opravila prevodovku, kamosovi taky, pak jeste jeho kamosovi, ktery mel taky stejny problem (protoze tohle se rozkrikne). Takze mam 100% efekt u 3 aut. prevodovek. Pak vim, ze se rozkriklo a nekdo to daval do mercedesu, ale tam uz nemam zadne reference, protoze se temi lidmi nestykam. Takze nez zacnete blbnout s repasemi, asi teda dobry vymenit olej, filtr. Pokud to nepomuze, kousek odpustit pridat 0,5 litru Mathy-TA (dejte si to do googlu, je na to ceskej eshop, objednas, druhej den prislo) a je opraveno. Byl jsem s tim ve finale pochlubit v subaru a technik na me koukal jak tele na novy vrata. Rikam, panove, ... me jste oskubali jak slepici, a ja si to opravil sam za osum stovek. A prevodovka jezdila jak vino dalsich 50 tisic kilometru nez se auto definitivne prodalo. Plne pojizdne a pan si hlavne chvalil, jak ten automat pekne radi (288tkm při prodeji). Myslel jsem, ze se potrham smichy (potajmo)... kdyby vedel, ze jsem automat sundal hrobnikovi z lopaty. A fakt ten automat radil perfektne, rychle, teplej, studenej. Fakt supr. Tak to nejaky subarista muze vyzkouset.
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Outback 2000 2,5L převodovka 4EAT kopne při prvním rozje

Příspěvek od dvahrnce »

Mno, na výměnu oleje a filtru se chystám, tak to možná objednám a cvrknu to tam, ač momentálně žádné výrazné problémy nemám.
Jen se zeptám, sem tam to kopne při odemykání měniče v nízkých otáčkách na 4. rychl. st., myslíš že by to vyřešilo i tenhle problém?
A jak je vůbec u Subaru řešeno zamykání měniče?
Je tam "klasická" spojka která sepne a hydroměnič je úplně vyřazen (obejit)?
A co způsobuje tohle kopnutí, netuší někdo?
Mám vypozorováno že to dělá nejvíc pokud je motor v tahu a chci akcelerovat. Např. vesnica do mírného kopečka, tempomat na 53km/h (reálných) a u značky přidám plyn, chvilku nic a pak to zaškube a odemkne měnič.
Pokud u té cedule tempomat vypnu aby motor přestal zabírat a dostal se do decelerace a pak přidám plyn, tak je to většinou v poho.
A s tím souvisí ještě jedna moje otázka - celkem mě zaráží, že je to schopné udržovat konstantní rychlost na nějakých 1100 - 1200 ot./min. (pokud je někdo Dušín a jede v obci reálných 40km/h a táhnu se za ním).
Já vím že boxer, že krouťák odspoda atd., ale stejně mi připadá že ten motor jde v těhle nízkých otáčkách dost "tvrdě" a je mi to proti srsti, navíc poté zmíněný problém pokud chce člověk zrychlovat.
Takže jsem se tak nějak naučil pokud klesnu pod 60km/h, dát mu manuálně povel aby podřadil na 3, motoru se lépe dýchá a odpadá kopanec z převodovky.
Čtyřku pak řadím v nějakých 70km/h a vše je ok.

Tak by mne zajímalo jak to máte vy ostatní vlastníci 4AT, zda se vám to chová stejně nebo jinak.. ?
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Outback 2000 2,5L převodovka 4EAT kopne při prvním rozje

Příspěvek od johyyy »

Mohu potvrdit každé písmenko co jsi napsal, kope mi to úplně stejně, nikdo si netroufne říct co to je ale podle mě měnič. Řeším to stejně, pod 60km/h řadím za "3"... už to takhle jezdí dlouho, cca 55 000km +-(celkem mám 255 000km). Mám stejný pocit, řadí to zbytečně brzo , zrovna tak zamykání měniče, ten by se měl zamykat trochu později, je to dost nepříjemný neustalý škubání (při jízde do kopce) na tempomat především... Ale dá se s tím žít...
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
dvahrnce
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 381
Registrován: úte led 06, 2015 1:00 pm
Jméno a příjmení: Petr

Re: Outback 2000 2,5L převodovka 4EAT kopne při prvním rozje

Příspěvek od dvahrnce »

Teď na to koukám, že jsi to popisoval ve vedlejším vlákně o kopání AT, možná jsem svou slohovku měl napsat spíš tam, kdyžtak ať to předseda přesune, díky.
Trochu jsi mě uklidnil že s tím máš najeto už skoro 60tis. km a stále to jede, tak to mám teoreticky ještě cca dva roky čas házet do prasátka drobný na repas převodovky ::-DD:
Legacy MY05, 2.5 121kW, 4AT. Outback MY 2020

Trabant 600, Trabant 601, Moto Guzzi Breva 1100, Husqvarna Vitpilen 701
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Outback 2000 2,5L převodovka 4EAT kopne při prvním rozje

Příspěvek od johyyy »

Ze začátku to byly jemné vibrace, ted už to celkem silně kope ale už se to nezhoršuje, myslím si tedy že už je to "na doraz" a horší už to nebude,dokud se to nerozletí... Až se to rozletí (panebože prosím ať je to v ČR a né na druhý straně Evropy) tak jí vyhodím a koupím z vrakárny jinou protože o repasi už to někdo psal a u KAPSCH za to chtějí 75,- :725: na vrakárně 12 000,- Ale pokud to bude jen měnič tak jsem se dočetl něco o 6 000kč, mít tu jistotu nechám ho udělat hned ale nerad bych vyhodil peníze z okna... Každopádně si se svým nájezdem dovolím tvrdit že budu první kdo otestuje kolik km to vydrží kopat ::-DD:
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Outback 2000 2,5L převodovka 4EAT kopne při prvním rozje

Příspěvek od Mareka »

Jsem zvědav zda a co sem doplní ViktorEX.
On prvý příspěvek na fóru s doporučením produktu XY není vždy nezištný.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
outback
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3072
Registrován: ned pro 20, 2015 8:40 am

Re: Outback 2000 2,5L převodovka 4EAT kopne při prvním rozje

Příspěvek od outback »

Jo tak s tím kopáním měniče na 4 to mám taky úplně stejně, pod 70 dám za tři skoro vždy, ono čím jedu na čtyřku pomaleji, tím víc to kopne, i kolem té sedmdesátky to ještě není úplně ono, naprosto sametové přidání plynu po ustálené jízdě na 4 je až asi kolem 80km/h. Řadí to moc brzo, na různých městských okruhách kde je max 60 km/h a hustý provoz se semafory zamykám trojku trvale a čtyřku mu dovolím až když před sebou vidím, že se to na delší kus vyplatí. Jinak mi to řadí krásně.

P.S.: první příspěvek na fóru a stoprocentní úspěšnost v historce mi přišly taky velmi podezřelé, nicméně když to vygooglím a srovnám s http://www.toyotaklub.cz/forum/viewtopi ... 64#p293964 tak musím říct, že jsem nic přitěžujícího nenašel...
Subaru XV 2.0 Exclusive r.v.2018, facelift EyeSight CVT nonhybrid
Busík Hyundai H1
Fendt Platin 470 (ne, není to traktor)
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Outback 2000 2,5L převodovka 4EAT kopne při prvním rozje

Příspěvek od davidherda »

Mareka píše:Jsem zvědav zda a co sem doplní ViktorEX.
On prvý příspěvek na fóru s doporučením produktu XY není vždy nezištný.
taky mi to připadá trošku jako příspěvek od dovozce onoho produktu, ale nechtěl jsem být první:-)

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Outback 2000 2,5L převodovka 4EAT kopne při prvním rozje

Příspěvek od VDC »

Jo taky mě zaujalo, že první příspěvek na přípravek, co 100% funguje. :-)

Hrnec boxer krouťák vocpoda fakt nemá. :-) Hele maj to tak nastavený, taky mi to zamyká ve městě běžně při 50tce na nějakejch těch 1100 otáčkách. Ale H6 to na rozdíl od dvoulitru pobírá v pohodě.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Outback 2000 2,5L převodovka 4EAT kopne při prvním rozje

Příspěvek od Slavek_xxx »

Trochu mi to pripada jako "tisice dekovnych dopisu" ::-DD:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“