SPOJKA + SETRVAČNÍK

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Příspěvek od VDC »

No nasti je to furt dokola, jak se o tom bavíme. Poprvý jsi jí utavila při nějaký akci úplně, takže to přestalo jet. Teď lamela umírá, takže to klouže při vyšších kvaltech a bude se to zhoršovat. Ale jak to klouže a snaží se to přenést moment od motoru, tak se při tom vyhřává setrvačník.
Chápu, že s tím autem potřebuješ jezdit, ale snaž se jezdit na málo plynu, s málem plynu se rozjíždět, na málo plynu akcelerovat. Prostě dělat všechno pro to, aby ta spojka neklouzla. Pak to možná ten setrvák ustojí.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
nasticka
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3540
Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
Bydliště: Václavice

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Příspěvek od nasticka »

Tome, díky za konstruktivní radu.
Už s tím nebudu prudit, dokud to nějak nedopadne. ;-)

N.
Forester SG 2.0XT - SíGr
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5405
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Příspěvek od Kolben »

Se v tom servisu pomatli ne, ze Te s tim nechaji jezdit jeste tyden.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
nasticka
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3540
Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
Bydliště: Václavice

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Příspěvek od nasticka »

Oni to ještě neviděli. Jen jsem si postěžovala, že smrdí a klouže. Ještě jsem procházela servisní záznamy, píšu si všechny prkotiny. Při servisu v 90 tis jsem požadovala kontrolu spojky a bylo mi řečeno ok. Tak o 10 tis později to není ok. Na servis jsem objednaná kvůli opravám po tom, co mě nabořil ten mladík v září a na výměnu skla. Tu spojku budu potom řešit jinde. Na tohle už nemám nervy. Auto se chová jak skákavá koza v podstatě od té první výměny spojky. Bohužel jsem to přisuzovala své neschopnosti a tak nějak jsem se s tím naučila žít. Asi to byla chyba. Takže když to shrnu, tak si za to, v jakém stavu forest je, můžu opět sama.

N.
Forester SG 2.0XT - SíGr
pafka
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 775
Registrován: pát pro 06, 2013 6:57 pm

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Příspěvek od pafka »

Mohu se zeptat, kolik ma to auto najeto a jestli taha vozejk? Pokud ano, tak jak tezky?
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Příspěvek od quickly »

pafka: nastička má myslím kolem 100 tkm a tažné asi nemá
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
nasticka
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3540
Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
Bydliště: Václavice

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Příspěvek od nasticka »

Mám najeto 100 tis. a tažné nemám :-) přesně, jak píše Dan. Auto jezdí již pouze v režimu "silnice". A bez těžkých nákladů. Je to prostě celý na levačku.

N.
Forester SG 2.0XT - SíGr
pafka
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 775
Registrován: pát pro 06, 2013 6:57 pm

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Příspěvek od pafka »

100kkm a odkraglovany 2 spojky?

Tak bud je problem nekde mezi sedackou a volantem. Nebo je se subem cosi shnileho. Neznam auto, kde by padly 2 spojky pri beznem provozu na 100kkm.
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16139
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Příspěvek od quickly »

pafka píše:Tak bud je problem nekde mezi sedackou a volantem.
Na několika srazech jsem jel s nastičkou jako spolujezdec a podle mne jela ke spojce velice vlídně. Spíš bych to tipoval na "dobře" provedenou opravu první spojky.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
nasticka
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3540
Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
Bydliště: Václavice

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Příspěvek od nasticka »

:-( problém mezi sedačkou a volantem hledám primárně, bohužel, i já. Jenže už fakt nevím, v čem bych mohla dělat tak zásadní a neodpustitelné chyby, aby na to padly 2 spojky. Startuju zásadně s vyřízeným kvaltem bez stání na spojce (dřív jsem to dělala). Při rozjezdu se snažím o maximální plynulost bez vytáčení a držení spojky, do kopce používám redukci. Při řazení sešlápnu pedál spojky až na podlahu a pouštím plynule bez cukání. Na křižovatce vyřazuju, nestojím na spojce. V koloně používám redukci. Nejezdím do terénu (polní cestu nepovažuju za terén). Netahám vlek. Nejezdím jako prase (svižněji ano, ale ne brzda plyn). Skladba cest je spíš mimo obec než mesto. A s autem jezdím 98% cest já. Tak v čem je problém.?
Mám nsjeto víc jak 300 tis lm s různými auty a nikdy s jiným problém se spojkou nebyl.
Při první výměně mi bxlo řečeno, že je to zaviněné tím, jak jsem zapadla, že jeem ji upekla. Že u čtyřkolky je ta spojka náchylnější, víc se opotřebovává. Je fakt, že tam v té škarpě tenkrát dostala dost na prdel, smrděla dost. Na druhou stranu auzo jezdilo další rok a půl bez problémů. Nejspíš jsem hrozně naivní a prostě jsem vzala vyjádření servisu jako fakt. Oproti tomu manžel se s takovým vysvětlením nikdy nesmířil a tvrdí, že je to kec. Že spojka musí vydržet víc a při hrubším zacházení. Jenže co můžu? Akorát si sypat popel na hlavu a nejspíš nechat auto stát u domu a jen se na ně dívat. Jsem z toho smutná a nasraná. A protože nejsem znalá technických záludností auta, nezbývá mi, než věřit tomu, co mi řekne někdo znalý (proto s tím taky jezdím do servisu, že..).

N.
Forester SG 2.0XT - SíGr
Uživatelský avatar
cerv
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3642
Registrován: čtv zář 27, 2012 8:36 am

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Příspěvek od cerv »

Příště automat!
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Příspěvek od Mareka »

Asi bych se zamyslel nad kontrolou/změnou servisu. Podle toho co čtu, tak (především) u té výměny by mohli mít svůj podíl viny.
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
pafka
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 775
Registrován: pát pro 06, 2013 6:57 pm

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Příspěvek od pafka »

Smim se zeptat, co je to za servis? Jestli je to znackac, tak potes koste. Jen se mi potvrzuje dojem, ze proste zdejsi zastoupeni Suba je banda a je mi stale vetsi zahadou, jak muze evropska centrala tyhle lidi jeste zamestnavat. Viz treba moje zkusenosti s kleklymi dehty kolegu, kteri se po vyfuckovani zdejsim zastoupenim obratili na servis v Reichu.

Nechapu, ze kdyz stagnuji, tedy spise klesaji, prodeje /2012 - 879ks, 2013 - 828ks, 2014 - 805ks/, muze byt politika dovozce takova, jaka je.
Uživatelský avatar
nasticka
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3540
Registrován: stř říj 12, 2011 8:00 pm
Jméno a příjmení: Stanislava Kopcová
Bydliště: Václavice

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Příspěvek od nasticka »

Je to autorizovaný servis a dealer v Sedlčanech. Auto jsem tam koupila nové. Velmi se mi nechce vyjadřovat se tady k úrovni kvality jejich práce, jelikož to jako laik nemohu objektivně posoudit. Vstřícní a ochotní byli vždy, na to si stěžovat nemůžu. Nicméně své si myslet můžu.

N.
Forester SG 2.0XT - SíGr
pafka
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 775
Registrován: pát pro 06, 2013 6:57 pm

Re: SPOJKA + SETRVAČNÍK

Příspěvek od pafka »

Nevim jak u Subaru, ale u Konzernu, pokud nejsi spokojena se servisem, proste zavolas do MB na servisni sluzby. Pak se bud vyda servisman z fabriky do servisu k autu, nebo se kara odveze ze servisu do MB /tam je myslim podil zakaznika na preprave, pokud se v Kosmonosich nic nenajde/. Proste, az jednoduche. Taky ze zakulisi vim, ze staci 2-3 stiznosti na autorizak v MB a dany servis z toho ma docela ofuk.

Takze bych se zkusil obratit na Subaru CZ o ofiko vyjadreni, jak je mozny, ze je spojka v haji po 60kkm /kecy o zpusobu jizdy stranou - i na offu vydrzi spojka vic!/. A sebrat pouzitou spojku po vymene, abys mela v ruce corpus delicti. Nebude-li odpoved adekvatni /jako ze na 99% nebude/, pak tedy oficinalni dopis s prilozenymi servisnimi vypisy a vyjadrenim servisu + CZ zastoupeni odeslat do Belgie, vcetne kopie na ustredi v Japanu. Jiste s nabidkou, ze si mohou prijet prohlednout tu domrvenou spojku osobne, event. ji tam posles.
Pokud ti servis rekne, ze mas jezdit s klouzajici spojkou klidne dal, tak je to na presdrzku. Bud jsou uplne mimo, nebo se chteji napakovat na vymene nejen spojky, ale i lozisek, atp.

Podobny zpusob jsem volil pri oprave snimace otacek na masine. Dealer se kroutil, importer CZ se kroutil... a hle, stacil mail na Honda EU a kopie do Japanu, obratem prisel sahodlouze omluvnej mail a snimac i s kabelovym svazkem byl do tejdne namontovan /jestli ho vytahli z neceho na showroamu netusim/.
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“