Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Typové označení převodovky a zaměnitelnost 
Autor Zpráva
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 03, 2014 11:31 am
Příspěvky: 41
Bydliště: Brno
Zdravím,

nevyzná se tu někdo ve značení převodovek? Sháním náhradu za svoji vysypanou (Lego BH, 2.5, 115 kW, 5MT).

Stará převodovka: TY754XFAAB
Nová převodovka: TY754XRBAB

Jsem schopen dekódovat označení jen po "X":
- T: převodovka (transmission)
- Y: stálá čtyřkolka, manuál
- 75: pětikvalt
- 4: série (verze se skříní spojky na 8 šroubů)
- X: s redukcí a mezinápravovým difem s viskózou

K posledním čtyřem písmenům jsem nebyl stavu najít nějaké info, zejména o převodových poměrech, pouze pro US verze, které se ale liší označením na šesté pozici - "V" místo "X", tedy bez redukce.

Jediné, co se mi o zbylých čtyřech písmenech u převodovek s redukcí ("X") podařilo dohledat, je neověřené info o znaku na sedmé pozici, jehož shodnost nebo rozdílnost určuje shodnost nebo rozdílnost celkového převodového poměru porovnávaných převodovek. Jednalo se ale o starší typ převodovek a na sedmé pozici bylo číslo.

Zvládne tohle info někdo potvrdit nebo vyvrátit, případně doplnit?

Zatím mi z toho vychází, že je tu riziko rozdílného celkového převodového poměru ("F" vs. "R") a tedy nutnost vyměnit kromě převodovky i zadní diferenciál (ze stejného auta jako je převodovka, pochopitelně...a teda s předpokladem, že tam už nebyla někdy dřív "chybně" měněná, ale raději takovéto "riziko podnikání", než novou převodovku za 150 tisíc :-) ).

OEM značení (nevím, jestli to k něčemu může být):
- TY754XFAAB: 32000AE950
- TY754XRBAB: 32000AF150

Za případné rady díky. ;-)


pát říj 02, 2015 10:33 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 25589
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
Podle čísel to neznám, ale vím, že když ta převodovka bude z legacy nebo z Outbacka, bude mít parametry stejné.

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


sob říj 03, 2015 7:20 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: čtv říj 01, 2009 8:40 pm
Příspěvky: 386
Bydliště: Kyšice okr.Kladno
Jen Legacy a Outback má jinej stále převod tak musíš dát i zadní dif z toho auta co je ta almara.


sob říj 03, 2015 8:45 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: sob říj 03, 2015 9:09 pm
Příspěvky: 75
RBAB by mel byt z modelu 2.0, tudiz bude mit staly prevod 4.1..takze bez pasujiciho difu bude k nicemu.
Tvuj FAAB ma 3.7

_________________
Outback H6, Scion FRS, Toyota RAV4


sob říj 03, 2015 10:23 pm
Profil
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 03, 2014 11:31 am
Příspěvky: 41
Bydliště: Brno
Díky za informace, objednána převodovka i s difem. Ten rozdíl v převodech, jak moc to bude znát? Nemá někdo zkušenost? Bylo mi řečeno, že rozdíl bude téměř zanedbatelný, ale 4.1 vs. 3.7 mi takhle "od oka" přijde jako dost...pokud by to mělo znamenat, že při standardní dálniční rychlosti (kolem 150 tachometrových) bude motor točit třeba o 500 otáček víc, tak ať jsem na to psychicky připraven a nejsem pak zbytečně rozčarován. :-))

tomitaFRS> Kde se dá takové info zjistit? Já jen, jestli jsem špatně googlil nebo je potřeba nějaký speciální postup k získání takových informací.


stř říj 07, 2015 8:06 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7561
Bydliště: Nové Hrady
Rod> no jestlize je to skutecne 3.7 proti puvodnim 4.111, tak je rozdil vic jak 10%. Totez se musi projevit na otackach. Ale tocivej moment o 10% vesti se hodi, bacha abys na redukci nelamal poloosy :845:

_________________
Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG


stř říj 07, 2015 8:28 am
Profil
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Příspěvky: 2485
Bydliště: Praha 5
Outback má větší kola, proto má lehčí stálý převod :4690: . Takže se v Legacy připrav přibližně na o 10% vyšší otáčky. Celkově myslím, že to auto pojede znatelně lépe a bude pěkně čilé a svižné :drive: . A nebo máš jedinečnou šanci dát vyšší profil pneu bez ztráty dynamiky, čímž získáš komfort a světlou výšku :657:

_________________
Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09) (už byl nahrazen)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<


stř říj 07, 2015 8:46 am
Profil
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 03, 2014 11:31 am
Příspěvky: 41
Bydliště: Brno
Slavek_xxx> Obráceně - původní, tzn. moje stará převodovka (dle infa od TomityFRS), by měla mít 3.7; 4.1 by měla mít nová převodovka.

Subaru4ever> To by mě asi neuráželo, ale nejspíš by mi ještě víc chyběla šestka. :-)) Ale pokud vím, mělo by jít o převodovku z dvoulitrového Legacy a ne z Outbacka. A buď mi někdo říkal nebo jsem se někde dočetl (už nevím), že dvoulitr má patnáctky kola oproti mým (205/50/16) a mohlo by to část rozdílu smáznout (?).


stř říj 07, 2015 9:18 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Příspěvky: 2485
Bydliště: Praha 5
Aha promiň, pročetl jsem tu diskusi jen tak šmahem :713: . Jestli to je tedy převodovka z 2.0 Lega, tak ta má lehčí převod ne kvůli větším kolům (jako Outback), ale kvůli slabšímu motoru (oproti 2,5). Nic to ale nemění na +/- 10% zvýšení otáček, vyšší "živosti" celé pohonné soustavy, a možnosti snížení otáček instalací pneu s vyšším profilem.

Prostě tam při další výměně gum dáš místo stávajících 205/50 rozměr 205/55, což je tuším nejběžnější rozměr pro Škodu a VW, čímž rozhodně ušetříš peníze a o kousek utlumíš otáčky :850:

_________________
Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09) (už byl nahrazen)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<


stř říj 07, 2015 9:34 am
Profil
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 03, 2014 11:31 am
Příspěvky: 41
Bydliště: Brno
Subaru4ever> pokud se nepletu, tak změnu stálého převodu o 10 % můžu teoreticky smáznout pneumatikami s celkovým průměrem kola o 10 % větším, což by při 16" pneu šířky 205 mm znamenalo použít profil 65, kde je nárust celkového průměru kola (případně obvodu, stejný relativní rozdíl) právě 10 %.

205/50 -> 205/55: +3,35 %
205/50 -> 205/60: +6,7 %
205/50 -> 205/65: +10 %

Je moje úvaha správná? Zatím jen teoreticky, prakticky to budu řešit, až to vyzkouším (tzn. neřeším teď, jestli se to vejde do podběhů, nebude škrtat při propružení apod., to bych musel nejdřív ověřit).


stř říj 07, 2015 10:15 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát srp 20, 2010 7:25 am
Příspěvky: 7561
Bydliště: Nové Hrady
Rod> mas pravdu, otocil jsem hodnoty, ale jinak ten narust momentu atd sedi.

_________________
Outback 3.0 H6 AT, MY03 + LPG
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG


stř říj 07, 2015 10:19 am
Profil
Nováček
Nováček
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 03, 2014 11:31 am
Příspěvky: 41
Bydliště: Brno
Slavek_xxx> Jo, mně to pak hned došlo, že záměna je jen v první větě a ne v úvaze, ale už jsem to needitoval.


stř říj 07, 2015 10:32 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Příspěvky: 2485
Bydliště: Praha 5
Rod: správně uvažuješ i správně počítáš :supeer: . Nicméně 65 profil s nejvyšší pravděpodobností nedostaneš do podběhů, a je velká otázka, zdali by tyhle balóny "slušely" jízdnímu projevu Legacy :655: . Prakticky to samé platí o profilu 60, což je navíc myslím velmi atypický (a drahý) rozměr. Já bych nahodil převodovku, zjistil jak moc se změnil projev auta, a teprve pak bych začal řešit pneu. Třeba zjistíš, že pocitově přibylo 20 koní a bude tě to bavit :drive:

_________________
Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09) (už byl nahrazen)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<


stř říj 07, 2015 10:49 am
Profil
Uživatel fóra
Uživatel fóra

Registrován: sob říj 03, 2015 9:09 pm
Příspěvky: 75
Outback ma vzdy kratsi prevod nez odpovidajici Legacy. Treba 2.5 Lego manual: 3.7, 2.5 Outback: 3.9
Ja ted rozebiram jedno kombi 2.5 a budu z toho brat prevodovku s diferakem na prestavbu do svyho H6 Outback.
2.5 Legacy s 3.7 toci pri 140 kolem 3600ot. na pneu 195/60/15.
Na outbacku budu mit 225/55/17..to dela rozdil 10% v obvodu kola, tudiz bych mel tocit asi 3270ot.

_________________
Outback H6, Scion FRS, Toyota RAV4


stř říj 07, 2015 9:49 pm
Profil
Předseda klubu
Předseda klubu
Uživatelský avatar

Registrován: sob črc 25, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 25589
Bydliště: Guldenerova 26, Plzeň
tomitaFRS píše:
Ja ted rozebiram jedno kombi 2.5 a budu z toho brat prevodovku s diferakem na prestavbu do svyho H6 Outback.
.


To mě zajímá. Budeš dávat do H6 automat z 2.5 nebo se tam nějakým způsobem chystáš montovat manuál ?



Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk

_________________
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru XT 1800 coupé ´89 + Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Subaru-Robin Generator 3 kW


stř říj 07, 2015 10:02 pm
Profil Zobrazit autorovy stránky
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: