Spojka a setrvačník
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19126
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Spojka a setrvačník
legacy 2.0i 121kW (2006)
prestaveno - bez problemu
ja bych tam 2hm. nedaval .. piska ...
ja ji menil tusim v 60, 95 (oboje zaruka) a pak jsme daval ve 140 jednohmotu ...
prestaveno - bez problemu
ja bych tam 2hm. nedaval .. piska ...
ja ji menil tusim v 60, 95 (oboje zaruka) a pak jsme daval ve 140 jednohmotu ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Spojka a setrvačník
Albi: Výhledově musím řešit v podstatě stejný problém. Něco jsem okolo toho zjišťoval a postoval již na prawebu, kde okolo toho běžela taky diskuse. Problém je ten, že když tam dám dvouhmotu, která tam patří, tak za pár desítek tisíc km začne pískat zase a je to pořád dokola (viz Hamoun). Jiná dvouhmota než ta problémová pískající od firmy Valeo do předfaceliftu nacpat nejde. Do pofaceliftu se dával Sachs, který je bezproblémový, ale ten nejde použít na naše auta, protože u předfaceliftu je jiná i lamela, přítlačák, ložisko a co hůř - i vypínací páka a hydraulické ovládání. Mám to zjištěné od hlavního technika ze Subaru ČR. Dát tam dvouhmotu je řešení jen na chvíli a pak se to zase opakuje. Jednohmota se běžně dávala do všech aut, jako jsou ty naše, který šly na mimoevropský trhy. Teoreticky se připouští, že jednohmota může určitým způsobem zvýšit hluk přenášený do kabiny, ale podle importéra jenom v síti autorizáků bylo takových výměn uděláno hodně a "pouze jeden zákazník registroval a vyhodnotil zvýšení hluku jako nepříjemné".
Pokud jde o možnou rezonanci okolo 2000 - 2500 rpm, to mi auto dělalo asi 4 měsíce i s dvouhmoťákem, i když pískajícím. Poslední dobou ta rezonance nějak sama odezněla nebo se nějak utlumila.
Pokud jde o možnou rezonanci okolo 2000 - 2500 rpm, to mi auto dělalo asi 4 měsíce i s dvouhmoťákem, i když pískajícím. Poslední dobou ta rezonance nějak sama odezněla nebo se nějak utlumila.
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2496
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: Spojka a setrvačník
Já mám teď najeto 130000, a komplet spojka i s 2hmotou byly měněné ve 105000 (Otík ještě nebyl můj). A dvouhmoťák píská jak o život už tak od 120000 a čas od času v kolonách hodně cuká. Takže tam tehdy u Freye buď našmelili za těžký prachy nějaký zpackaný repas, nebo to byl ještě větší šmejd než originál, každopádně ale já do budoucna s 2hmotou končím :666:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Re: Spojka a setrvačník
jsem jedno ucho, taky se mě to týká :6066: ...ale jen píská, jinak spojka zabírá krásně (131 tkm najeto). až bude spojka na konci, tak dám obyčejný setrvák. ono to pravděpodobně nějaký vliv mít bude, ale co už...to toho písklete už nejdu. pokud je pravda, že mimo evropu dávali taky obyčejný, tak by to snad mělo fungovat. předpokládám dunění v určitým otáčkovým spektru např.
...a kdyb náhodou, na prawebu se často nabízí dvouhmoťák s 30 tkm za 5000,-. což není zase tolik. ale kdo ví, jestli už nepíská taky
...a kdyb náhodou, na prawebu se často nabízí dvouhmoťák s 30 tkm za 5000,-. což není zase tolik. ale kdo ví, jestli už nepíská taky
- Albi
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3138
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Albert Němčík
- Bydliště: Železná Ruda / Praha
Re: Spojka a setrvačník
2 SLegacy: jj, také ty diskuze okolo sleduji, snad mi nic neuniklo ...
ale v každém připadě se zdá, že ta dvouhmota tam není jen tak
říkám si, to by fakt nešlo přestavět na na Sachse? :655:
to že je jiná lamela a přítlačák a ložisko je jedno, to by se měnilo komplet ...
ale kolik by stálo to nové vypínání a co všechno dalšího by to obnášelo? pokud nejsou změny na klikovce (upevnění setrváku), skříni převodovky apod, tak ...
Subaru by mohlo nabízet nějaký přestavbový kit :idea:
ale v každém připadě se zdá, že ta dvouhmota tam není jen tak
říkám si, to by fakt nešlo přestavět na na Sachse? :655:
to že je jiná lamela a přítlačák a ložisko je jedno, to by se měnilo komplet ...
ale kolik by stálo to nové vypínání a co všechno dalšího by to obnášelo? pokud nejsou změny na klikovce (upevnění setrváku), skříni převodovky apod, tak ...
Subaru by mohlo nabízet nějaký přestavbový kit :idea:
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Re: Spojka a setrvačník
2 Albi: Naprosto ti rozumím, taky bych tam měl nejradši to, s čím bylo auto vyrobeno, ale s vidinou, že je to tak drahý díl a že se anabáze bude za chvíli beztak zase opakovat a půjde to tak donekonečna, mě chuť přechází. Zvlášť když je holý fakt, že úplně stejná auta pro Japonsko, Austrálii a X dalších trhů sjížděla z výrobních linek originálně s jednohmotou, které my se tady podvědomě obáváme.
Ideální řešení by bylo napasovat tam ten Sachs, ale měnit i to vypínání a věci okolo by byla ekonomicky nejspíš velká rána. Jedině to sehnat na vrakáči z nějaké totálky po faceliftu, ale to by byla velká náhoda, vidím to celkem nereálně.
Přestavbový kit Subaru určitě neudělá, není to celosvětový problém, týká se to jen části produkce pro Evropu a cca 3 let výroby. Kterýkoli evropský importér se do toho na vlastní pěst už vůbec nepohrne, přinejmenším je garantovaný určitý přísun práce a zisku na materiálu, měnit dokola setrváky :gunhim:
Ideální řešení by bylo napasovat tam ten Sachs, ale měnit i to vypínání a věci okolo by byla ekonomicky nejspíš velká rána. Jedině to sehnat na vrakáči z nějaké totálky po faceliftu, ale to by byla velká náhoda, vidím to celkem nereálně.
Přestavbový kit Subaru určitě neudělá, není to celosvětový problém, týká se to jen části produkce pro Evropu a cca 3 let výroby. Kterýkoli evropský importér se do toho na vlastní pěst už vůbec nepohrne, přinejmenším je garantovaný určitý přísun práce a zisku na materiálu, měnit dokola setrváky :gunhim:
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
Re: Spojka a setrvačník
...ono je otázka, jestli ten obyčejný setrvák nebyl taky specifický. např. pouze nesymetrické otvory, nebo excentrické odlehčení.. pravděpodobně ale ne, já pokud to budu měnit, tak půjdu touto cestou. podle mě to na legacy dávali z důvodu dlouhé převodovky a z obavy o podtáčení motoru. oni totiž kvůli spotřebě natáhli převody na maximální možnou mez (např. pro dvoulitr) při zachování pěti převodů. ale s tím roste, u běžných "uživatelů" auta, riziko jezdění v příliš nízkých otáčkách. pro mě super, protože se i s dvoulitrem se dá valit po dálnici kopec nekopec 160+SLegacy píše:....Zvlášť když je holý fakt, že úplně stejná auta pro Japonsko, Austrálii a X dalších trhů sjížděla z výrobních linek originálně s jednohmotou, které my se tady podvědomě obáváme.
:
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 306
- Registrován: úte led 04, 2011 3:02 pm
- Jméno a příjmení: Josef Varilek
- Bydliště: Mníšek pod Brdy
Re: Spojka a setrvačník
Už jsem se na to ptal, ale nějak to nebylo jasné - ví se, od kdy se tam přestalo dávat Valeo (Outback) - byl to ten facelift 2007, nebo později? U Freye mi tvrdili, že o žádném Valeu nebo Sachsu neví, že neví přesně, co tam je, ale že se tam určitě dávalo něco japonského, jako třeba Aisin
Subaru Outback 2.5i, 5MT comfort-navi, MY08 Prodáno... ;-(
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Re: Spojka a setrvačník
joedog: Změna zřejmě přišla v roce 2008. Šlo skutečně o výměnu subdodavatele (Sachs za Valeo) - viz např. tento už několikrát tady postovaný článek:
http://www.subaru.mikona.sk/pictures/ak ... st_maj.pdf
(str. 5/13, první sloupek)
http://www.subaru.mikona.sk/pictures/ak ... st_maj.pdf
(str. 5/13, první sloupek)
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 306
- Registrován: úte led 04, 2011 3:02 pm
- Jméno a příjmení: Josef Varilek
- Bydliště: Mníšek pod Brdy
Re: Spojka a setrvačník
Ten článek jsem četl, ale zajímá mne, co je v mém, který byl do provozu 6/2008, což je zrovna na přelomu. Čili zda-li všechny 2008 už ano, nebo až od 2009, nebo jestli se to lámalo někdy v 2008.. Zatím to nokdo neví a četl jsem z různých zdrojů i verzi " od 2009" i "od 2007", což by bylo logické v rámci faceliftu, když tam bylo víc změn, než jen jiný setrvák. Prostě je otázka, mám-li čekat nějaké pískání, nebo ne... :839: :839:
Subaru Outback 2.5i, 5MT comfort-navi, MY08 Prodáno... ;-(
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Re: Spojka a setrvačník
joedog: Mailovou konzultací zde: technik@subaru.cz bys to měl s uvedením VIN snadno zjistit. Dej pak pro zajímavost vědět výsledek.
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 306
- Registrován: úte led 04, 2011 3:02 pm
- Jméno a příjmení: Josef Varilek
- Bydliště: Mníšek pod Brdy
Re: Spojka a setrvačník
Slegacy-> OK, děkuji, zkusím a dám vědět. Jsem zvědav, zda-li odpoví :850:
Subaru Outback 2.5i, 5MT comfort-navi, MY08 Prodáno... ;-(
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Re: Spojka a setrvačník
kolik máš najeto? pokud máš přes 80tkm a nic ti nepíská, tak tam máš pravěpodobně SACHS
- dulas
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 533
- Registrován: čtv lis 24, 2011 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Radovan Drahorád
- Bydliště: Alšovice
Re: Spojka a setrvačník
Koukám že Valeo dělá pěkný šunty :666: , v Mercedesu jsme jejich spojky měnili v rámci svolávačky za Sachsky. :655:
ex2x Subaru Legacy 2.0 LPG
ex Subaru Legacy 2.5 LPG
ex Subaru Impreza 1.6 LPG
exSubaru Forester 2.0 Sturbo (1999)
Subaru Outback 2.5 LPG
ex Subaru Legacy 2.5 LPG
ex Subaru Impreza 1.6 LPG
exSubaru Forester 2.0 Sturbo (1999)
Subaru Outback 2.5 LPG
- SCOOTER
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2999
- Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
- Jméno a příjmení: Miloš Tůma
- Bydliště: Tábor
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka a setrvačník
Tak si to tu tak pročítám a musím přiznat že mne také spojka i s dvouhmotou čeká :655: naj.124000km.Spojka zatim sice vystavuje a neklouže,ale co se týče rozjíždění z nuly při nízkých otáčkách(kolony nejhorší či město) tak auto začne jako by vybrovat(drnčet) neni to po každé,ale začínám to sledovat častěji.Co pomáhá je přidat více plynu a rychleji se rozjíždět :drive: .
Mluvil jsem na toto téma v Subaru Sedlčany s technikem a ten mi potvrdil že je to u tohoto modelu nejčastější závada a výměnou za novou dvouhmotu to je zase na určitou dobu a po té se začně znova ozývat .Co se týče jejich zkušeností s výměnou za jednohmotnostní setrvák tak maji kladné zkušenosti je tedy potřeba vyměnit kompletní sestavu spojky,ale furt to vychází na stejné peníze jako samotná dvojhmota,cena u nich je cca.26tis.Kč
Zatim to tedy neni nějak dramatický,ale jednou to určitě přijde.
scooter
Mluvil jsem na toto téma v Subaru Sedlčany s technikem a ten mi potvrdil že je to u tohoto modelu nejčastější závada a výměnou za novou dvouhmotu to je zase na určitou dobu a po té se začně znova ozývat .Co se týče jejich zkušeností s výměnou za jednohmotnostní setrvák tak maji kladné zkušenosti je tedy potřeba vyměnit kompletní sestavu spojky,ale furt to vychází na stejné peníze jako samotná dvojhmota,cena u nich je cca.26tis.Kč
Zatim to tedy neni nějak dramatický,ale jednou to určitě přijde.
scooter
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda