Spojka a setrvačník

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od námořník »

Zkus tam vyměnit náplň. Je tam brzdová kapalina. Přece jenom po nějaké době zvodnatí a pak nefunguje jak by měla. Práce na pár minut a na YouTube najdeš jak se to dělá.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od dethroned »

authorgang píše:Trošku oživím téma, když sešlápnu spojku pouze u studeného motoru něco píská jako kdyby prokluzovaly řemeny. Je to vadné spojkové ložisko?, po ujetí pár km to přestane.
A ještě jedna věc s tím související, auto mám asi 3/4 roku a už když sem ho koupil tak spojka zabírala hned od podlahy, kolikrát se mi stalo, když jsem chtěl přeřadit, že jsem spojku uplně nedošlápl a nešlo zařadit až když jsem došlápl poslední cca cm tak šlo hladce to asi taky nebude normální. Omlouvám se, že se ptám tak blbě ale je to moje první auto.
Ano, je to většinou vypínací axiální ložisko spojky. Ještě je tam jedno malé ložisko primární hřídele v setrvačníku, které se otáčí také pouze při sešlápnuté spojce. Ale většinou tento hluk dělá to vypínací. Vyměň obě až budeš dělat spojku. Není to uplně kritické, já s tím jezdil ještě rok co to začlo být hlučné za studena.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od yeti »

authorgang: jak říká námořník - vyměň kapalinu, nebo to může i netěsný hlavní spojkový válec. Ale jak kapalina, tak válec se projevují až při pořádným zahřátí. Za studena moc ne.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
authorgang
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: pon čer 19, 2017 7:15 pm

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od authorgang »

námořník píše:Zkus tam vyměnit náplň. Je tam brzdová kapalina. Přece jenom po nějaké době zvodnatí a pak nefunguje jak by měla. Práce na pár minut a na YouTube najdeš jak se to dělá.
Koukal jsem do nádobky a kapalina je tmavě hněda, na videa na youtube jsem se díval, ale měli tam na odvzdušnění nějaký připravek napojený na kompresor bez něho to nejde odvzdušnit?
authorgang
Nováček
Nováček
Příspěvky: 26
Registrován: pon čer 19, 2017 7:15 pm

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od authorgang »

dethroned píše:
Ano, je to většinou vypínací axiální ložisko spojky. Ještě je tam jedno malé ložisko primární hřídele v setrvačníku, které se otáčí také pouze při sešlápnuté spojce. Ale většinou tento hluk dělá to vypínací. Vyměň obě až budeš dělat spojku. Není to uplně kritické, já s tím jezdil ještě rok co to začlo být hlučné za studena.
No rád bych to dělal společně se spojkou, ale spojka i setrvačník se zdají být v pořádku, tak nwm jestli to ložisko do té doby vydrží. Vlastně ani nwm jestli je tam ještě původní dvouhmota. Najeto mám 188tis a zatím žádné příznaky škubání nebo nějaké hrozivé zvuky.
yeti píše:authorgang: jak říká námořník - vyměň kapalinu, nebo to může i netěsný hlavní spojkový válec. Ale jak kapalina, tak válec se projevují až při pořádným zahřátí. Za studena moc ne.
Na hlavní válec i hadice jsem se už díval a žádné netěsnosti jsem nenašel a kapalina neubývá.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48960
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od VDC »

Spojku na Forestru jsem neodvzdušňoval, ale předpokládám, že je tam běžný odvzdušňovací šroub. Pak to lze odvzdušnit třeba pomocí jednoduchého přípravku z uni-maxu, který už několik let úspěšně používám na brzdy. https://www.uni-max.cz/sada-na-odvzdusn ... ds-free/d/
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20532
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od námořník »

Odvzdušnění není žádný problém, já vysál z nádobky, nalil novou, vyšrouboval šroub na pomocným válečku a až začala téct čistá kapalina tak jsem ho dal zpátky. Pak můžeš odvzdušnit jako brzdy. Bez přípravku ve 2, s pripravkem sám. Není to žádná věda.
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
maniosa
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 287
Registrován: pon dub 23, 2018 4:11 pm
Jméno a příjmení: Matěj Petrů
Bydliště: Jihlava/Jihlávka - Vysočina

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od maniosa »

Ahoj, mám takové podezření, že se mi začala ozývat dvouhmota. Většinou je to kňučení slyšet když si nedám pozor a rozjíždím se z nízkých otáček a nedávno i jednoho chladnějšího rána za studena čistě jen při vyšlápnutí spojky na místě (viz. https://youtu.be/EoK7KvwXjDQ ) Myslíte, že to je ten zatracený dvouhmoťák nebo by to mohlo být ještě něco jinýho? Spojka prý byla měněna při 160k, momentálně najeto 237k.

Díky, M.
Subaru Legacy 2.0R 121kW MY2007
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od dethroned »

ne, pokud je to "za studena čistě jen při vyšlápnutí spojky na místě" tak je to vypínací ložisko spojky. začne to u legáčů spolehlivě kolem 150 tkm. mění se komplet se spojkou. dvouhmotu poznáš tak, že píská při podtočení při rozjezdu apod.
podle mě slyšíš oboje -dvouhmotu při rozjezdu z nízkých otáček, ložisko za studena při sešlápnuté spojce.
podle toho videa ti to ložisko kvičí už hodně, takže tě brzká výměna spojky nemine. uvažoval bych o náhradě za obyčejný setrvačník, viz:
https://subarufanclub.cz/wiki/navody/pr ... _dvouhmoty
je to vyzkoušený, jediný co musím ještě vyzkoumat, je výměna harmonic balancer (hlavní řemenice), jelikož si myslím, že auta bez dvojhmoty mají větší (plný) typ.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
maniosa
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 287
Registrován: pon dub 23, 2018 4:11 pm
Jméno a příjmení: Matěj Petrů
Bydliště: Jihlava/Jihlávka - Vysočina

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od maniosa »

S výměnou za jednohmotu už tak nějak počítám, pročítal jsem fóra a různé diskuze a asi není o čem přemýšlet, spíš jsem chtěl ujistit :) Jsem objednanej do servisu kvůli airbagu, tak se tam s domluvím nejspíš rovnou i na toto.

Díky za rychlou odpověď :-()()-:
Subaru Legacy 2.0R 121kW MY2007
Fistron
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: čtv pro 06, 2018 11:13 pm
Jméno a příjmení: Standa v.

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Fistron »

Ahoj,
pročetl jsem komplet celou tuto diskuzi.
Jsem nový majitel subaru legacy 2006 2,0R 121 Kw + LPG najeto 270 000 Km -loni dovoz Nizozemí.

na jedničku, ne za studena ale až po nějaké době při rozjezdu se mi auto celé roztřese, rozcuká- (ve chvíli kdy už je spojka skoro puštěná) dělá to nejvíce ve městě, když se často rozjíždím- a při rozjezdu na dvojku to nedělá).

je jasné, že je to dvouhmota ? žádné pískání co spousta lidí říkala nepozoruju, a to mám rádio často vypnuté, a to mě mate :)
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Slavek_xxx »

Není to dvouhmota, úplně stejně se mi chovala Impreza 2.0, která má obyčejnou spojku. Ale nikdy jsem úplně nepřišel na to, čím to bylo, začalo to po výměně spojky u Freye (originální díly), ale odstranit se to ani po reklamaci nepovedlo. Jezdil jsem s tím dalších 130 tisíc km.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od sima »

Subaru efekt,tak jsem se dočetl zde a tak mě to bylo i řečeno v subaru znalém servisu,hilhoder mám seřízený dobře...zajímavé,že kdysi mě to dělalo taky,dost často a zmizelo to.Dělá ti to pořád,bez vyjímek a jak dlouho už?
Mám taky obyč spojku.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od als »

Slavek_xxx píše:Není to dvouhmota, úplně stejně se mi chovala Impreza 2.0, která má obyčejnou spojku. Ale nikdy jsem úplně nepřišel na to, čím to bylo, začalo to po výměně spojky u Freye (originální díly), ale odstranit se to ani po reklamaci nepovedlo. Jezdil jsem s tím dalších 130 tisíc km.
Slávku a zkoušeli měnit i setrvačník? Občas se mě to po výměně taky stalo, někdy si to po čase "sedlo" samo, ale většinou pomohlo až když se vyměnil i setrvák.
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od sima »

Pomohla výměna setrvačníku vždy a nafurt?Protože tohle mě přijde jako stěžejní,aby se něco neměnilo zbytečně.Cena prosím přibližná?
Neuvažuji zatím o tom,ale zkušenosti se hodí =)
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“