Spojka a setrvačník

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19080
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od hamoun »

legacy 2.0i 121kW (2006)
prestaveno - bez problemu

ja bych tam 2hm. nedaval .. piska ...
ja ji menil tusim v 60, 95 (oboje zaruka) a pak jsme daval ve 140 jednohmotu ...
škoda superb
ex WRX 2008
SLegacy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 369
Registrován: čtv srp 05, 2010 5:25 pm
Bydliště: LT

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od SLegacy »

Albi: Výhledově musím řešit v podstatě stejný problém. Něco jsem okolo toho zjišťoval a postoval již na prawebu, kde okolo toho běžela taky diskuse. Problém je ten, že když tam dám dvouhmotu, která tam patří, tak za pár desítek tisíc km začne pískat zase a je to pořád dokola (viz Hamoun). Jiná dvouhmota než ta problémová pískající od firmy Valeo do předfaceliftu nacpat nejde. Do pofaceliftu se dával Sachs, který je bezproblémový, ale ten nejde použít na naše auta, protože u předfaceliftu je jiná i lamela, přítlačák, ložisko a co hůř - i vypínací páka a hydraulické ovládání. Mám to zjištěné od hlavního technika ze Subaru ČR. Dát tam dvouhmotu je řešení jen na chvíli a pak se to zase opakuje. Jednohmota se běžně dávala do všech aut, jako jsou ty naše, který šly na mimoevropský trhy. Teoreticky se připouští, že jednohmota může určitým způsobem zvýšit hluk přenášený do kabiny, ale podle importéra jenom v síti autorizáků bylo takových výměn uděláno hodně a "pouze jeden zákazník registroval a vyhodnotil zvýšení hluku jako nepříjemné".

Pokud jde o možnou rezonanci okolo 2000 - 2500 rpm, to mi auto dělalo asi 4 měsíce i s dvouhmoťákem, i když pískajícím. Poslední dobou ta rezonance nějak sama odezněla nebo se nějak utlumila.
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2495
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Subaru4ever »

Já mám teď najeto 130000, a komplet spojka i s 2hmotou byly měněné ve 105000 (Otík ještě nebyl můj). A dvouhmoťák píská jak o život už tak od 120000 a čas od času v kolonách hodně cuká. Takže tam tehdy u Freye buď našmelili za těžký prachy nějaký zpackaný repas, nebo to byl ještě větší šmejd než originál, každopádně ale já do budoucna s 2hmotou končím :666:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od dethroned »

jsem jedno ucho, taky se mě to týká :6066: ...ale jen píská, jinak spojka zabírá krásně (131 tkm najeto). až bude spojka na konci, tak dám obyčejný setrvák. ono to pravděpodobně nějaký vliv mít bude, ale co už...to toho písklete už nejdu. pokud je pravda, že mimo evropu dávali taky obyčejný, tak by to snad mělo fungovat. předpokládám dunění v určitým otáčkovým spektru např.
...a kdyb náhodou, na prawebu se často nabízí dvouhmoťák s 30 tkm za 5000,-. což není zase tolik. ale kdo ví, jestli už nepíská taky :secret:
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3137
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Albi »

2 SLegacy: jj, také ty diskuze okolo sleduji, snad mi nic neuniklo ...
ale v každém připadě se zdá, že ta dvouhmota tam není jen tak
říkám si, to by fakt nešlo přestavět na na Sachse? :655:
to že je jiná lamela a přítlačák a ložisko je jedno, to by se měnilo komplet ...
ale kolik by stálo to nové vypínání a co všechno dalšího by to obnášelo? pokud nejsou změny na klikovce (upevnění setrváku), skříni převodovky apod, tak ...
Subaru by mohlo nabízet nějaký přestavbový kit :idea:
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
SLegacy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 369
Registrován: čtv srp 05, 2010 5:25 pm
Bydliště: LT

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od SLegacy »

2 Albi: Naprosto ti rozumím, taky bych tam měl nejradši to, s čím bylo auto vyrobeno, ale s vidinou, že je to tak drahý díl a že se anabáze bude za chvíli beztak zase opakovat a půjde to tak donekonečna, mě chuť přechází. Zvlášť když je holý fakt, že úplně stejná auta pro Japonsko, Austrálii a X dalších trhů sjížděla z výrobních linek originálně s jednohmotou, které my se tady podvědomě obáváme.

Ideální řešení by bylo napasovat tam ten Sachs, ale měnit i to vypínání a věci okolo by byla ekonomicky nejspíš velká rána. Jedině to sehnat na vrakáči z nějaké totálky po faceliftu, ale to by byla velká náhoda, vidím to celkem nereálně.

Přestavbový kit Subaru určitě neudělá, není to celosvětový problém, týká se to jen části produkce pro Evropu a cca 3 let výroby. Kterýkoli evropský importér se do toho na vlastní pěst už vůbec nepohrne, přinejmenším je garantovaný určitý přísun práce a zisku na materiálu, měnit dokola setrváky :gunhim:
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od dethroned »

SLegacy píše:....Zvlášť když je holý fakt, že úplně stejná auta pro Japonsko, Austrálii a X dalších trhů sjížděla z výrobních linek originálně s jednohmotou, které my se tady podvědomě obáváme.
:
...ono je otázka, jestli ten obyčejný setrvák nebyl taky specifický. např. pouze nesymetrické otvory, nebo excentrické odlehčení.. pravděpodobně ale ne, já pokud to budu měnit, tak půjdu touto cestou. podle mě to na legacy dávali z důvodu dlouhé převodovky a z obavy o podtáčení motoru. oni totiž kvůli spotřebě natáhli převody na maximální možnou mez (např. pro dvoulitr) při zachování pěti převodů. ale s tím roste, u běžných "uživatelů" auta, riziko jezdění v příliš nízkých otáčkách. pro mě super, protože se i s dvoulitrem se dá valit po dálnici kopec nekopec 160+
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
joedog
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: úte led 04, 2011 3:02 pm
Jméno a příjmení: Josef Varilek
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od joedog »

Už jsem se na to ptal, ale nějak to nebylo jasné - ví se, od kdy se tam přestalo dávat Valeo (Outback) - byl to ten facelift 2007, nebo později? U Freye mi tvrdili, že o žádném Valeu nebo Sachsu neví, že neví přesně, co tam je, ale že se tam určitě dávalo něco japonského, jako třeba Aisin :baseball:
Subaru Outback 2.5i, 5MT comfort-navi, MY08 Prodáno... ;-(
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
SLegacy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 369
Registrován: čtv srp 05, 2010 5:25 pm
Bydliště: LT

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od SLegacy »

joedog: Změna zřejmě přišla v roce 2008. Šlo skutečně o výměnu subdodavatele (Sachs za Valeo) - viz např. tento už několikrát tady postovaný článek:

http://www.subaru.mikona.sk/pictures/ak ... st_maj.pdf

(str. 5/13, první sloupek)
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
joedog
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: úte led 04, 2011 3:02 pm
Jméno a příjmení: Josef Varilek
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od joedog »

Ten článek jsem četl, ale zajímá mne, co je v mém, který byl do provozu 6/2008, což je zrovna na přelomu. Čili zda-li všechny 2008 už ano, nebo až od 2009, nebo jestli se to lámalo někdy v 2008.. Zatím to nokdo neví a četl jsem z různých zdrojů i verzi " od 2009" i "od 2007", což by bylo logické v rámci faceliftu, když tam bylo víc změn, než jen jiný setrvák. Prostě je otázka, mám-li čekat nějaké pískání, nebo ne... :839: :839:
Subaru Outback 2.5i, 5MT comfort-navi, MY08 Prodáno... ;-(
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
SLegacy
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 369
Registrován: čtv srp 05, 2010 5:25 pm
Bydliště: LT

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od SLegacy »

joedog: Mailovou konzultací zde: technik@subaru.cz bys to měl s uvedením VIN snadno zjistit. Dej pak pro zajímavost vědět výsledek.
ex - Subaru Legacy 2.0R SW Comfort Edition, MY2006 (2.0R 16V, 2x DOHC, EJ20, 121 kW, 187 N.m, 5MT)
BMW 530xd (E61), Bj. 2006 (170 kW, 500 N.m, 6MT)
Kawasaki W650
joedog
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 306
Registrován: úte led 04, 2011 3:02 pm
Jméno a příjmení: Josef Varilek
Bydliště: Mníšek pod Brdy

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od joedog »

Slegacy-> OK, děkuji, zkusím a dám vědět. Jsem zvědav, zda-li odpoví :850:
Subaru Outback 2.5i, 5MT comfort-navi, MY08 Prodáno... ;-(
Skoda Octavia 1.9 TDI MY01 (Babička)
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od dethroned »

kolik máš najeto? pokud máš přes 80tkm a nic ti nepíská, tak tam máš pravěpodobně SACHS :-)
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
dulas
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 533
Registrován: čtv lis 24, 2011 9:44 pm
Jméno a příjmení: Radovan Drahorád
Bydliště: Alšovice

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od dulas »

Koukám že Valeo dělá pěkný šunty :666: , v Mercedesu jsme jejich spojky měnili v rámci svolávačky za Sachsky. :655:
ex2x Subaru Legacy 2.0 LPG
ex Subaru Legacy 2.5 LPG

ex Subaru Impreza 1.6 LPG
ex
Subaru Forester 2.0 Sturbo (1999)
Subaru Outback 2.5 LPG
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od SCOOTER »

Tak si to tu tak pročítám a musím přiznat že mne také spojka i s dvouhmotou čeká :655: naj.124000km.Spojka zatim sice vystavuje a neklouže,ale co se týče rozjíždění z nuly při nízkých otáčkách(kolony nejhorší či město) tak auto začne jako by vybrovat(drnčet) neni to po každé,ale začínám to sledovat častěji.Co pomáhá je přidat více plynu a rychleji se rozjíždět :drive: .
Mluvil jsem na toto téma v Subaru Sedlčany s technikem a ten mi potvrdil že je to u tohoto modelu nejčastější závada a výměnou za novou dvouhmotu to je zase na určitou dobu a po té se začně znova ozývat :baseball:.Co se týče jejich zkušeností s výměnou za jednohmotnostní setrvák tak maji kladné zkušenosti je tedy potřeba vyměnit kompletní sestavu spojky,ale furt to vychází na stejné peníze jako samotná dvojhmota,cena u nich je cca.26tis.Kč
Zatim to tedy neni nějak dramatický,ale jednou to určitě přijde.
scooter
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“