Spojka a setrvačník
Re: Spojka a setrvačník
Tak konečne som to celé poskladal ( čakal som i dlhšie na diely ) a som opäť na 4 kolesách.
Všetko si sadlo pekne a bez problémov,akurát prevodovka opäť nechcela ísť hladko na späť k motoru ... opäť tie kolíky robili zlobu...ale šlo to predsa len lepšie ako bolo to rozoberanie..
Mám ale otázku ako ešte nastaviť spojku. Zaberá mi príliš dole a má krátku dráhu záberu,čo nie je podľa mňa dobré a ani mi to nevyhovuje.
Spojkový pedál,teda nejaké odvzdušnenie som ešte nerealizoval,tak skúsim či to pomôže... dúfam že áno ...ak nie čo stým potom ?
Moje dojmi po výmene ... ešte som na tom urobil len pár km,ale...
žiadne pazvuky už nie sú :D , štebotanie dvojhmoty je minulosťou :D
zväčšené vibrácie ani údajný "hluk" som nezaznamenal ,je tam ale rozdiel oproti dvojhmote v nízkych otáčkach,povedal by som že pri pod točenom motore to dvojhmota ešte stále hladila ( aj pri 175 000km stále ako tak fungovala ) , kedže teraz je cítiť ak má motor nízke otáčky,je tam ten efekt že je motor nekľudný a chce ho to držať vo vyšších otáčkach ... čo je vlastne dobré...
Ďalším rozdielom,to som aj čakal a je to cítiť a to sú " kusance " pri pustení spojky , dvojhmota to proste žehlila aj napriek svojmu opotrebeniu.... otázne je ale či mi to práve nespôsobuje tá krátka doba záberu spojky ??? ja si myslím že čiastočne áno... možno si to ešte sadne trochu...uvidím časom....
Inak je jazda bez problémov a je to len si na to zvyknúť ako to teraz je ...
A aby som nezabudol ... efekt traktorovej spojky zmizol ( dosť tvrdá )... to mi bude trochu chýbať ...mne to nerobilo problém...ide teraz pre mňa až príliš mäko :D
Takže ostáva mi doriešiť tú dráhu záberu spojky.... nejaké nápady ???
a pár foto :D
Všetko si sadlo pekne a bez problémov,akurát prevodovka opäť nechcela ísť hladko na späť k motoru ... opäť tie kolíky robili zlobu...ale šlo to predsa len lepšie ako bolo to rozoberanie..
Mám ale otázku ako ešte nastaviť spojku. Zaberá mi príliš dole a má krátku dráhu záberu,čo nie je podľa mňa dobré a ani mi to nevyhovuje.
Spojkový pedál,teda nejaké odvzdušnenie som ešte nerealizoval,tak skúsim či to pomôže... dúfam že áno ...ak nie čo stým potom ?
Moje dojmi po výmene ... ešte som na tom urobil len pár km,ale...
žiadne pazvuky už nie sú :D , štebotanie dvojhmoty je minulosťou :D
zväčšené vibrácie ani údajný "hluk" som nezaznamenal ,je tam ale rozdiel oproti dvojhmote v nízkych otáčkach,povedal by som že pri pod točenom motore to dvojhmota ešte stále hladila ( aj pri 175 000km stále ako tak fungovala ) , kedže teraz je cítiť ak má motor nízke otáčky,je tam ten efekt že je motor nekľudný a chce ho to držať vo vyšších otáčkach ... čo je vlastne dobré...
Ďalším rozdielom,to som aj čakal a je to cítiť a to sú " kusance " pri pustení spojky , dvojhmota to proste žehlila aj napriek svojmu opotrebeniu.... otázne je ale či mi to práve nespôsobuje tá krátka doba záberu spojky ??? ja si myslím že čiastočne áno... možno si to ešte sadne trochu...uvidím časom....
Inak je jazda bez problémov a je to len si na to zvyknúť ako to teraz je ...
A aby som nezabudol ... efekt traktorovej spojky zmizol ( dosť tvrdá )... to mi bude trochu chýbať ...mne to nerobilo problém...ide teraz pre mňa až príliš mäko :D
Takže ostáva mi doriešiť tú dráhu záberu spojky.... nejaké nápady ???
a pár foto :D
Outback 2004 2.5l 121kw
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49189
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka a setrvačník
No tak super !! Setrvák jsi tedy nakonec měnil? Vypadá nově, tak asi jo.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Spojka a setrvačník
Když jsem dával novou spojku Extreme na WRXo, měl jsem stejný problém. Zabírala hrozně dole a jen na 1cm dráhy. Bylo to jak jet stylem vypnout - zapnout. Také jsem se ptal na vyštelování a bylo mi řečeno, že hydraulická spojka nejde nastavit, je to dáno vlastností té spojkové sady. Prý se trochu ojede a zvolní se to. Tak jsem si na to začal zvykat, ale po cca 3000 km se nic nezměnilo a protože jsem řešil něco s převodovkou a rozhazovalo se to, šla ven a měnil jsem značku. Takže za mě Extreme už nikdy. Ale růžová Exedy mě to nedělala, jen byla tuhá. Teď mám originál Subaru, což by měl být vlastně Sachs a jsem spokojený. Má delší dráhu a měkčí chod než Exedy, nedává díky stupni prokluzu takový štos převodovce při rychlejším řazení a je vcelku pohodlná ve městě.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Re: Spojka a setrvačník
Áno je tam všetko nové.
Spojková sada Exedy,ložisko NTN a zotrvačník originál Subaru
áno,je pravda že hydraulická spojka moc nejde " nastaviť " ... ostáva mi jedine to skúsiť odvzdušniť,prípadne upraviť dráhu spojkového pedálu .... to ma teraz napadlo ...
Ak to nebude aj tak dobré tak už asi len výmena spojkovej vidličky .... tiež z forestra ,má iný tvar ,teda prepákovanie bude iné ...
Spojková sada Exedy,ložisko NTN a zotrvačník originál Subaru
áno,je pravda že hydraulická spojka moc nejde " nastaviť " ... ostáva mi jedine to skúsiť odvzdušniť,prípadne upraviť dráhu spojkového pedálu .... to ma teraz napadlo ...
Ak to nebude aj tak dobré tak už asi len výmena spojkovej vidličky .... tiež z forestra ,má iný tvar ,teda prepákovanie bude iné ...
Outback 2004 2.5l 121kw
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Spojka a setrvačník
Já jsem myslel, že origo spojka je Exedy, ne Sachs. Růžová Exedy je už vyšší level.Marty73 píše: Teď mám originál Subaru, což by měl být vlastně Sachs a jsem spokojený. Má delší dráhu a měkčí chod než Exedy, nedává díky stupni prokluzu takový štos převodovce při rychlejším řazení a je vcelku pohodlná ve městě.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- Marty73
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 3306
- Registrován: sob črc 31, 2010 5:44 pm
- Jméno a příjmení: Martin J.
- Bydliště: Statenice
Re: Spojka a setrvačník
Ono je to podle roků a modelů. Je to různé. Ale růžová Exedy (stage2) byla fajn.
"If in doubt, flat out." (Colin McRae)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
Impreza WRX Prodrive, MY07
XV 2.0 Ridge, MY19
Toyota Aygo X
Forester SF, MY02 (ex)
- námořník
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 20631
- Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
- Jméno a příjmení: Jiří Mareš
- Bydliště: Most
Re: Spojka a setrvačník
Pokud to není vlastnost konkrétní sady, (což samozřejmě může být) tak nám na SFku pomohla výměna pomocnýho spojkovýho pístku a výměna kapaliny..
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Re: Spojka a setrvačník
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Re: Spojka a setrvačník
Ahoj koľko km to má odjazdené?...robil ti pazvuky pri rozbehoch ? triaslo ti z autom na voľnobehu alebo pri rozbiehaní ?
myslím že 3 zuby je voľa max,ale to som čítal u iných výrobcom zotrvačníkov, u org. subaru som nenašiel túto hodnotu.
Zdá sa mi to že ti to chodí veľmi ľahko ,môj bol tuhší pri tomto pohybe.Ja som ho vymenil hlavne kvôli mikroprasklinkám.
A ináč sa mi podarilo konečne poriešiť zmenu záberu spojky pri setape aký som použil... vložil som medzi piestik spojkového valca a spojkovej vydličky medzikus a tým sa zmenil charakter záberu spojky.
Takže záver je,že treba meniť aj spojkovú vidličku ...otázka ale je ešte,že či za takú istú ( novú ) alebo použiť z forestra ( otázna je kompatibilita )
myslím že 3 zuby je voľa max,ale to som čítal u iných výrobcom zotrvačníkov, u org. subaru som nenašiel túto hodnotu.
Zdá sa mi to že ti to chodí veľmi ľahko ,môj bol tuhší pri tomto pohybe.Ja som ho vymenil hlavne kvôli mikroprasklinkám.
A ináč sa mi podarilo konečne poriešiť zmenu záberu spojky pri setape aký som použil... vložil som medzi piestik spojkového valca a spojkovej vydličky medzikus a tým sa zmenil charakter záberu spojky.
Takže záver je,že treba meniť aj spojkovú vidličku ...otázka ale je ešte,že či za takú istú ( novú ) alebo použiť z forestra ( otázna je kompatibilita )
Outback 2004 2.5l 121kw
Re: Spojka a setrvačník
Cca 155 000 km. Žádný pazvuky to nedělalo. Chtěl jsem měnit spojku kvůli roztřesení auta při rozjezdu. Přítlačák, který nerovnoměrně tlačí na lamelu.
Možná předtim malinko vibrovali auto na volnoběh. Teď se to dost zhoršilo a při volnoběhu (700 otáček) to vibruje znatelně. Tak snad to je tim setrvákem a ne rozkvetlýma ventilama od LPG...
Možná předtim malinko vibrovali auto na volnoběh. Teď se to dost zhoršilo a při volnoběhu (700 otáček) to vibruje znatelně. Tak snad to je tim setrvákem a ne rozkvetlýma ventilama od LPG...
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Re: Spojka a setrvačník
Má někdo přístup do katalogu náhradních dílů?
Potřeboval bych vědět jaký dvouhmotový setrvačník potřebuju do 2.0, Legacy, 2007, 121kw.
12345AA010 nebo 12345AA000 ?
Potřeboval bych vědět jaký dvouhmotový setrvačník potřebuju do 2.0, Legacy, 2007, 121kw.
12345AA010 nebo 12345AA000 ?
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19132
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Spojka a setrvačník
ses si jisty, ze chces dvouhmotu?
za ty prachy to komplet predelas na obycejny setrvacnik ...
(nebo uz se v te dobe delal bezproblemovy sachs? .. ale to bys asi nechtel ted menit ... )
Odesláno pomocí Tapatalk
za ty prachy to komplet predelas na obycejny setrvacnik ...
(nebo uz se v te dobe delal bezproblemovy sachs? .. ale to bys asi nechtel ted menit ... )
Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
Re: Spojka a setrvačník
Jsou i názory, že přestavba na obyč není dobrá. Jsou pak cítit vibrace. Asi záleží na vkusu každého soudruha.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Spojka a setrvačník
Nechci přestavbu na jednoduchý setrvačník. Spojkovou sadu už doma mám. Tak zbývá jenom ta dvouhmota. Mám tam orig. Valeo. O pár příspěvků výš je video v jakým je stavu.
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19132
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Spojka a setrvačník
jasne ... ja vim, ze ta dvouhmota ma sve vyhody ....
ale kdyz jsem na zaruku menil uz druhy setrvacnik, tak me to prestalo bavit ... a byl jsem moc rad, ze to jde vyresit jinak ...
(na wrxu mi puvodni spojka vydrzela az do prodeje auta)
drzim pesti, at vydrzi ...
ale kdyz jsem na zaruku menil uz druhy setrvacnik, tak me to prestalo bavit ... a byl jsem moc rad, ze to jde vyresit jinak ...
(na wrxu mi puvodni spojka vydrzela az do prodeje auta)
drzim pesti, at vydrzi ...
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008