Stránka 1 z 28

Spojka a setrvačník

Napsal: stř srp 26, 2009 7:29 pm
od ondrys
Tak mám první vážnou poruchu na svém Legacy, odešla mi asi spojka a musel jsem dnes domů MHD.
Začalo to už včera, při každém vyšlápnutí spojky se ozýval takový nepatrný hluk, jako když dře kov na kov. Bohužel jsem byl na cestě do Prahy na důležité jednání. Cestou zpět mi v koloně v Legerově ulici začaly při každém vyšlápnutí spojky děsivě pískat klíňáky a motor měl tendenci ke chcípnutí :? . Dnes jsem jel z práce rovnou do servisu, aby se mi na to podívali. Přijel jsem do servisu v pohodě ale už jsem nemohl odjet, protože pískání ustoupilo děsným vibracím do spojkového pedálu. Podle kluků v servisu je tak na 80% problém na spojce. Zítra to rozeberou a dají mi vědět v čem to je. Modlím se aby to nebyl ten dvouhmotnostní setrvák. V servisu mi tvrdili že nový stojí 30 až 40 tisíc, což mi přišlo přehnané, protože ve starší diskuzi na subaruclubu je uvedená částka necelých 22 tisíc. Pokud to bude pouze lamelou, tak to budu mít za asi 11 tisíc, ale stále tam budu mít ten protivný dvouhmotnostní setrvačník.
Podle jiného experta na Subaru, se jedná o vadné ložisko setrvačníku a doporučil mi výměnit celou sadu spojky a setrvačníku za sadu z Forestera, kde není ten pitomý dvouhmotnostní setrvačník. Když jsem dnes zmínil tuto možnost v servisu, tak na mě divně koukali...

Jsem z toho tak trochu zmatený a naštvaný. Naštvaný hlavně na sebe, protože jsem původně chtěl jen a pouze automat, a nakonec jsem pohlehl manuálu :(
Uvidím co mi zítra zavolají.

Re: Spojka a setrvačník

Napsal: stř srp 26, 2009 8:35 pm
od tango
Ahoj Ondrys,
tak to je hnus a přeju štastný pořízení :good: . No automat je pohoda fakt pecka sekvenčka facá hmmmmmm :mrgreen: . Ne to nechce rejpat . Mrzí mně, že taková zkutečnost potkala. Zkus se zeptat Harryho rád ti poradí :good:

Re: Spojka a setrvačník

Napsal: stř srp 26, 2009 9:26 pm
od VDC
Pokud máš v autě dvouhmotnostní setrvačník a budou ti to chtít měnit za celou sadu, tak si tam určitě nech dát jednohmotnostní z Forestra. Kéž by se téhle diskuse všiml Als a poradil.
Já osobně bych to tipoval taky na ložisko, jestliže se problém objevil vždycky při vyšlápnutí spojky. Kdyby to byla spojka, tak by se problém objevoval při rozjíždění. A jedinej komponent, kterej může způsobovat zvuk kov na kov je ložisko.

Re: Spojka a setrvačník

Napsal: stř srp 26, 2009 10:18 pm
od als
Tak jsem si všiml :D
Podle mně se ti přidírá spojkové ložisko a postupně likviduje přítlačák (probrušuje pružinu), což se u tohoto vynálezu občas děje. Já bych to řešil asi tak to (pokud to ještě nemáš v záruce) - nový přítlačál, lamelu, spojkové ložisko, ložisko setrvačníku a na vrakáči bych koupil setrvačník, vystavovací vidličku s pružinkama a šrouby co drží setrvačník na klice - a to všechno na modely bez dvouhmotnostního setrvačníku (Forester, případně Impreza -obojí atmosfera).
Jo a asi bych nechal vyměnit gufero na klice.
Ale uvidíš co ti řeknou až to rozeberou.

Re: Spojka a setrvačník

Napsal: stř srp 26, 2009 11:31 pm
od hetzer
als: vsechny atmo. Forestery a Imprezy maji jednohmotnostni setrvacniky?

Re: Spojka a setrvačník

Napsal: čtv srp 27, 2009 5:25 am
od ondrys
Díky za rady chlapi :good: . V záruce to už není, je to r.v.1999. Jediný co mě trápí je, že v servisu kde mám teď auto nevědí, že se může spojková sada s dvouhmotnostním setrvačníkem vyměnit za sadu z Forestera s klasickým jednohmotnostním. Koukali na mě dost divně a tvrdili mi že to tam nepůjde napasovat, protože se jedná o úplně jiné díly. Musel jsem jim říct že to už jiní mají vyzkoušený a že to tam jde, aby připustili tu možnost. Uvidím co na to řeknou až to rozeberou, při nejhorším si to auto nechám odtáhnout někam, kde s tím tu zkušenost mají.

Re: Spojka a setrvačník

Napsal: čtv srp 27, 2009 6:40 am
od tango
Ondrys VJ cars ten je vyzkoušenej, né mnou osobně, ale Had tam jezdí a naprostá spokojenost :mrgreen: . Tak to tam děj než ti tam něco podělaj :twisted: . To bych je pak šel nakopat :twisted: . No a nebo mám ješte známého ve Stráži Pavas. Pokud by to bylo k nim do Stráže tak dej vědet já se s nima dohodnu,jsou taky specialisti na Suba takže se nemusíš obávat :good: . No ale to záleží na tvém rozhodnutí :good: kam to dáš.

Re: Spojka a setrvačník

Napsal: čtv srp 27, 2009 6:20 pm
od ondrys
Díky Tango, auto jsem včera nechal právě ve VJ Cars. Jel jsem tam rovnou, protože jsem u nich byl už dříve, a zatím jsem byl spokojenej. Tak doufám že neztratí moji důvěru. Dnes jsem jim volal co je nového a řekli mi, že to mají rozebraný, že je tam zadřené ložisko setrvačníku a spojka v čudu. Zítra to vše vymění při zachování původního setrvačníku, prý bude dál pískat, ale měl by údajně vydržet. Ještě se jim nestalo že by ho někdy museli měnit. Tak snad nebudu první.

Re: Spojka a setrvačník

Napsal: čtv srp 27, 2009 7:23 pm
od tango
No tak to je supe zpráva Ondrys, to by fakt bylo k naštvání :good: . Jestli to dopadne takhle tak je to ještě finančne únosné :mrgreen: . Noa budeš mít na dlouho klíííííííídddddd 8) .

Re: Spojka a setrvačník

Napsal: čtv srp 27, 2009 9:59 pm
od als
hetzer - Dvouhmotnostní setrvačníky mají pouze Legacy a Outback od roku výroby 1998 respektive 1999, ostatní modely mají klasiku (turba taky nemaj dvouhmotnostní, ale tam je opačný způsob vypínání - na pružinu netlačíš,ale taháš za ní :D )
Akorát nevím jak je to u posledních modelů, ale myslím že na tom nic neměnili. Diesel předpokládam, že dvouhmotnost mít bude - ale ještě jsem neměl tu čest :oops:

Re: Spojka a setrvačník

Napsal: čtv srp 27, 2009 10:08 pm
od Harry

Re: Spojka a setrvačník

Napsal: pát srp 28, 2009 11:12 pm
od ondrys
Tak jsem dnes byl v servisu pro auto. Vyměnili ložisko, lamelu a talíř spojky. Ložisko bylo celé modro-fialové, v takovém stavu ho ještě nikdy neviděli, a spojka byla skoro sjetá. Při té příležitosti jsem je požádal ať mi vymění i kosti stabilizátorů na přední nápravě. Celkově jsem ulehčil peněžence o necelých 13500 Kč :? . Teď to jezdí parádně :good: , již žádné cukání při rozjezdu, i chod pedálu spojky je mnohem lehčí. Jen to charakteristické pískání od setrvačníku zůstalo :( . Takže auto je připravené na sraz v Třeboni. Když na to zpětně myslím, tak jsem měl docela kliku že ta spojka definitivně odešla až v servisu a ne před měsícem na dovolené při přejezdu Grossglockneru... Tak ještě jednou díky Vám všem za rady a servisu VJ Cars za dobře odvedenou práci :good: .

Re: Spojka a setrvačník

Napsal: pát srp 28, 2009 11:31 pm
od VDC
Tak to jsou dobré zprávy. Je dobře že tě VJ Cars nezklamali. :good:

Re: Spojka a setrvačník

Napsal: sob srp 29, 2009 9:06 am
od tango
Ondrys tak to je super :good: . Ta cena není až tak kritická na to co píšeš je to paráda :good: . VJ CARS :winner: VJ CARS :winner:

Re: Spojka a setrvačník

Napsal: úte dub 13, 2010 6:41 pm
od Painkiller
Prosím o radu! Potřeboval bych vědět, zda se dá na Legacy kombi III (r. 2000) použít spojková sada (komplet) Legacy sedan II (1996). U obou je 2 litrový motor (EJ20), manuál..... Co jsem našel na netu, tak počet zubů je stejný, průměr se liší o 5 mm.. Ale je pravda, že v různých katalozích se občas údaje liší :655: budu rád i za nějaký odkaz :690: