Spojka a setrvačník
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka a setrvačník
No jestli mě paměť nezklame, ta pomohlo. Na futr, to záleží jak se kdo je spojce chová, znám jednu paní, kterej vyměníme zhruba dvakrát olej a potřetí je to i se spojkou.
Sama od sebe se nezkroutí, ani se na setrvačníku neudělají ty "fleky", vždycky za to může teplo.
Cenově, obyč setrvačník je jen origo a vychází někde od 8t.kč do 11t.kč podle modelu, dvouhmota se dělá i druhovýroba a je to cca jednou tolik, zase podle modelu a výrobce.
Edit: omlouvám se za překlepy - ten slovník je děsnej, ale vy to chápete.
Sama od sebe se nezkroutí, ani se na setrvačníku neudělají ty "fleky", vždycky za to může teplo.
Cenově, obyč setrvačník je jen origo a vychází někde od 8t.kč do 11t.kč podle modelu, dvouhmota se dělá i druhovýroba a je to cca jednou tolik, zase podle modelu a výrobce.
Edit: omlouvám se za překlepy - ten slovník je děsnej, ale vy to chápete.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Spojka a setrvačník
Díky,to stačí kdyby mě to opět cukalo a dělalo to dlouhodobě,tak je to celkem řešitelné,není to zas taková šílená darda,stojí to furt za to zkusit to,když by to teda fakt člověka sralo,horší to nebude.
Jsem zvědav jak dopadne Bodyšek,řeší včil výměnu spojky,tak jestli jen samotná nová spojka pomůže,já mu říkal,ať s autem jezdí a nechá to projevit-můj názor po zkušenostech,má to pár dní,ale prý to dělá furt a hodně,já bych stejně počkal...ale nejel jsem s tím,možná je to fakt už moooc.
Jsem zvědav jak dopadne Bodyšek,řeší včil výměnu spojky,tak jestli jen samotná nová spojka pomůže,já mu říkal,ať s autem jezdí a nechá to projevit-můj názor po zkušenostech,má to pár dní,ale prý to dělá furt a hodně,já bych stejně počkal...ale nejel jsem s tím,možná je to fakt už moooc.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Spojka a setrvačník
Pokud jezdíte dýl s ojetou spojkou, načnete si nýtama od lamely i setrvák. Pak výměna spojky nemusí pomoct, prostě to trochu cuká, protože ten setrvák už je holt načatej. A nevim nakolik se dá věřit inzerci na e-bay, kde se to nabízí za směšný peníz https://www.ebay.com/itm/EXEDY-PRO-KIT- ... :0&vxp=mtr
Mě by se tady líbil rovnou odlehčenej https://www.ebay.com/itm/ACT-XACT-PROLI ... :0&vxp=mtr
Mě by se tady líbil rovnou odlehčenej https://www.ebay.com/itm/ACT-XACT-PROLI ... :0&vxp=mtr
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Spojka a setrvačník
No tak vyměním spojku i setrvák,kdyby bylo nejhůř,pořád ti nikdo nezaručí,že je to setrvákem.Furt nevěřím tomu,že bych tím ničil setrvák.Jooo,kdyby ty špatné odezvy od spojky byly furt,tak to řeším.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Spojka a setrvačník
Mě se impreza cukala jak drahej pes. Ale pouze při určitých otáčkách. A spojkový ložisko se takyx ozývalo, ale neřešil jsem to a jezdil. Tak 2 roky minimálně. Prodal jsem to tak jak to jelo, ale dával jsem k tomu celou novou spojkovou sadu. Tu kupující ihned za 2 dny střelil, takže to tak dál i jezdilo. A furt dobře když to dokázali hodit přes boudu. Tady platilo dokud to jezdí, nehrabat do toho.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Spojka a setrvačník
Jo jak říkáš,dokud to jezdí nehrabat do toho.Mě se navíc neozývá ložisko ani nic jiného,ač to má najeto 166000 km,čeká mě spojka taky,jednou jo,ale kdybych měl řešit tyhlety projevy před 4 léty,jakože jsem měl ty tendence,ale jen ve stadiu mírných občasných úvah tak jsem vyměnil spojku a zbytečně.
Míro,furt tu čtu,už poněkilokáté,jak tě mrzí že impreza šla přes boudu,asi jsi jí měl hodně rád...
Míro,furt tu čtu,už poněkilokáté,jak tě mrzí že impreza šla přes boudu,asi jsi jí měl hodně rád...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Spojka a setrvačník
Forester je úžasnej univerzál, navíc s turbem , ale impreza byla na silnici boží. Přitom podvozek stejnej, ale úplně jiný auta.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Spojka a setrvačník
To věřím,to je jasné, že i slza ukápne
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Spojka a setrvačník
Všiml jsem si, že když stojím s vypnutým motorem a sešlápnu spojku, tak se v okamžiku záběru(rozpojení) ozve cvaknutí/vrznutí(?). Jinak spojka funguje normálně, za studena se lehce častěji projevují "subaru rozjezdy", které po zahřátí zmizí.
Může to cvakání/vrznutí být spojkový ložisko? Nějaký postup jak to ověřit/vyvrátit? V případě že je to ložisko, tak asi jedině výměna - jak moc je to akutní?
Může to cvakání/vrznutí být spojkový ložisko? Nějaký postup jak to ověřit/vyvrátit? V případě že je to ložisko, tak asi jedině výměna - jak moc je to akutní?
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Spojka a setrvačník
Auto stojí, nic se nehýbe, motor neběží. Jedinej pohyb je spojka, která při sešlápnutí cvaká/skřípe. Jak by to mohl být kardan nebo poloosa? Když tak mě naveď, co mám ověřit.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Subaru Forester SF 90kW MY98
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Spojka a setrvačník
Dle mě určitě spojka,to ložisko by to mohlo být,mě se to na jiném autě takhle taky ozývalo.Jen už nepamatuju jestli i při vypnutém motoru,to spolehlivě vydedukuje někdo místní znalejší konstrukce spojky,jak by se to měl vlastně chovat.Ale jestli máš spojku starou,tak měnit cokoliv na ní je dle mě jasný prokauč,jedině celou.
Takže bych dle hlasitosti a pravidelnosti zvážil,zda s ní ještě něco pojezdit a při zhoršení komplet výměna.
Já měl na forejsovi zatím jen klasické písknutí,při sešlápnutí,taky i bez motoru,pomohlo promazání,na dvou částech ovládacího lanka.Ale chtělo to mazat víckrát,a hlavně na správném místě,předtím to nepomohlo vůbec,nebo jen na chvíli.Ale to nebudu nejspíš tvůj případ.
Takže bych dle hlasitosti a pravidelnosti zvážil,zda s ní ještě něco pojezdit a při zhoršení komplet výměna.
Já měl na forejsovi zatím jen klasické písknutí,při sešlápnutí,taky i bez motoru,pomohlo promazání,na dvou částech ovládacího lanka.Ale chtělo to mazat víckrát,a hlavně na správném místě,předtím to nepomohlo vůbec,nebo jen na chvíli.Ale to nebudu nejspíš tvůj případ.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49211
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spojka a setrvačník
Jestli to cvaká při vypnutým motoru, tak bych to tipoval na vypínací páku nebo přítlačák.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Spojka a setrvačník
Ahojte , môžte mi prosím poradiť ktorý spojkový set mám vybrať na prestavbu dvojhmoty na jednohmotu alebo po akých modeloch Forestra ( verziu motora ,výkonu ,rok pozerať )
Aj napriek tomu že sú tu oem čísla ktoré sem pridal dethroned , som trošku zmetený pri hľadaní celého spojkového setu.
Je tento set od Exedy FJK2033 v poriadku? prípadne po akých značkách odporúčate pozerať ? ... ( ak áno prečo je drahší ako set pre dvojhmotu EXEDY - FJK2056 ??? )
A ešte sa chcem spýtať, jednohmota sa dá kúpiť len originál Subaru , náhrada sa nerobí ? ... našiel som ju za cca 290€ ... nejaký obchod kde by sa dala zohnať lacnejšie nepoznáte ? ( kľudne aj niečo v rámci EU )
... má zmyslel pozerať i po jednohmote z druhej ruky ? ... či račej nie ...
Prestavba by sa týkala Outbacku 2004 2.5l 121kw a nájazd má cca 175 000 km .... aktuálne som nepojazdný ... spojkový pedál mäkký ,rýchlosť nejde zaradiť a pri pokuse ju tam dať mi to chraščí .... najskôr mi asi polámalo lamely prítlačného taniera ....
Ešte jedna poznámka, okrem pazvukov ( škrípania,štebotania ) od dvojhmoty pri rozbiehaní ,cúvaní, ( keď pracuje dvojhmota ) nemám pocit žeby bolo niečo v neporiadku okrem slabých vibrácií od motora na voľnobehu ... ako sa dá spoľahlivo zistiť či je ešte v poriadku ? ...alebo pri tých km bude už aj tak zrelá na výmenu tak či onak ? ( ak sa dá von a skontroluje sa samozrejme ) ... keďže neviem povedať či už bola menená alebo nie ,auto mám z druhej ruky ...ale zatiaľ čo som na aute riešil tak bolo ešte všetko pôvodné... auto som ho kúpil pri cca 130 000km
Ďakujem všetkým za pomoc
Aj napriek tomu že sú tu oem čísla ktoré sem pridal dethroned , som trošku zmetený pri hľadaní celého spojkového setu.
Je tento set od Exedy FJK2033 v poriadku? prípadne po akých značkách odporúčate pozerať ? ... ( ak áno prečo je drahší ako set pre dvojhmotu EXEDY - FJK2056 ??? )
A ešte sa chcem spýtať, jednohmota sa dá kúpiť len originál Subaru , náhrada sa nerobí ? ... našiel som ju za cca 290€ ... nejaký obchod kde by sa dala zohnať lacnejšie nepoznáte ? ( kľudne aj niečo v rámci EU )
... má zmyslel pozerať i po jednohmote z druhej ruky ? ... či račej nie ...
Prestavba by sa týkala Outbacku 2004 2.5l 121kw a nájazd má cca 175 000 km .... aktuálne som nepojazdný ... spojkový pedál mäkký ,rýchlosť nejde zaradiť a pri pokuse ju tam dať mi to chraščí .... najskôr mi asi polámalo lamely prítlačného taniera ....
Ešte jedna poznámka, okrem pazvukov ( škrípania,štebotania ) od dvojhmoty pri rozbiehaní ,cúvaní, ( keď pracuje dvojhmota ) nemám pocit žeby bolo niečo v neporiadku okrem slabých vibrácií od motora na voľnobehu ... ako sa dá spoľahlivo zistiť či je ešte v poriadku ? ...alebo pri tých km bude už aj tak zrelá na výmenu tak či onak ? ( ak sa dá von a skontroluje sa samozrejme ) ... keďže neviem povedať či už bola menená alebo nie ,auto mám z druhej ruky ...ale zatiaľ čo som na aute riešil tak bolo ešte všetko pôvodné... auto som ho kúpil pri cca 130 000km
Ďakujem všetkým za pomoc
Outback 2004 2.5l 121kw
- Tapan
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 14877
- Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
- Jméno a příjmení: Štěpán Z.
- Bydliště: Zliv (České Budějovice)
Re: Spojka a setrvačník
Jednohmota z Forestera je prakticky nesmrtelná, proto se nedá sehnat jako druhovýroba. Není důvod se bát dílu z vrakáče. V ČR můžeš zkusit Subaru Kladno nebo Subatech, Slovensko nevím. Přesně si cenu nepamatuju, ale asi 3000 Kč nebo tak nějak. Aplikoval jsem na Legacy 2005, šlape to v poho, ale má to za sebou teprve rok provozu. Nicméně neočekávám, že by se setrvákem byl někdy problém, zkušenosti ostatních dlouhodobě dobré.
Lvl. 1 Subaru Necromancer
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12