Spojka a setrvačník

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od sima »

Mě s tím trápil forejs občas taky,až mě to začlo srát a najednou to zas zmizelo.Nechápu,jediná změna,že jsem začal brát jiný benzín,ale to s tím nemá co do činění,takže taky nevím.Jen bych rád,aby se to občasné roztřesení za studena nevrátilo,je to dost nepříjemné,vypadá to jak týrání auta,jako by jsi se neuměl rozjíždět,ať děláš co děláš,ať pracuješ se spojkou jak pracuješ,nepomáhá nic,jedině se brutálně,agresivně rozjet.
Kluci a co hill holder,nemůžu to toho kecat,i když nejsem v kopci,když je špatně seřízen?Asi blbost,vím,ale tohle je fakt subo záhada...
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od mnov »

Já předpokládám, že na spojce orezne přítlačák a plocha setrváku (stejně jako třeba brzdové kotouče) a tam pak nic jiného než to ošoupat "razantním rozjezdem" nepomůže.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od yeti »

Já jsem odpozoroval,že to dělá víc jen když je pořádná kosa, po ránu. Když se rozjedu prudčeji nebo tomu pomůžu redukcí, tak se problém minimalizuje. Jakmile se auto prohřeje, už se to neděje a spojka jde pěkně hladce. To mě právě mate.
Kardan mě napadl taky,ale nevím co kde zkontrolovat. A nechápu proč by se to chovalo takhle... <:-<

HonzaCZ: vyšlápnutí spojky je jediná možnost jak se rozjet - vyšlápnu spojku a přidám plyn...
Naposledy upravil(a) yeti dne úte pro 05, 2017 11:19 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od sima »

To by mohlo být mnove,taky mě to už dřív napadlo,protože opravdu pomohl jen razantní rozjezd-y a dát tomu záhul a byl pak klid.
Je to přesně jak píšeš yeti,ten průběh,to kardanem není,tohleto ne.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od yeti »

Že by tam něco orezlo / namrzlo? Tak to je ale na nasrání.... >>:-@@
Napadlo mě totéž co mnova, ale nechtěl jsem tomu uvěřit...
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od HonzaCZ »

yeti: Kardan by to mohl dělat, když by zatuhly kříže a po chvíli by se to rozhejbalo. Ale to by se nějak projevilo třeba při rozjetí na neutrál z kopce. To by se s tím člověk musel projet, aby mohl odhadovat líp.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od mnov »

Na kardanu jsou jehlová ložiska, to by se pak muselo projevit i v dalším provozu. [?]
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od sima »

Právěže kardan by snad dělal paseku furt?Aspoň dle toho co jsem tu vyčetl.Proto jsem to zavrhl.Taky skrz to,že přeci jen když jsem si dal práci a při rozjezdu pracoval víc se spojkou,daly se škuby víceméně ošulit,hodně zmírnit.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
Jozifek
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 583
Registrován: stř čer 01, 2016 6:09 pm
Jméno a příjmení: Josef Lášek
Bydliště: Praha

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Jozifek »

Myslím, že to má na svědomi dvouhmota na setrvačníku. Na svém prvním Subaru jsem vyměnil spojku a občas se to prostě rozklepe.

MY18 Forester XT
MY22 Franklin S10A
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10623
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Mira »

Spojka cuká i na jednohmotě. Impreza se mi cukala jak drahej pes. Chtělo to ty správný otáčky a byl klid. Měl jsem doma i novou spojkovou sadu, nějak na ni nepřišla řada. Spojka občas zacukala, jinak fungovala.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24183
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od sima »

Fakt nic jiného,než "subaří" rozjezd.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od dethroned »

staré lego mě to taky dělalo a to mělo jednoduchý setrvačník. podle mě by to mohlo být i unaveným uložením motoru/pohonného řetězce.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od VDC »

Kardan by to dělal při každém rozjezdu, nejen u studeného auta.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
yeti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2972
Registrován: úte říj 26, 2010 3:20 pm

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od yeti »

Fakt to auto musí být hodně studený, nebo dýl odstátý. Teď v zimě po ránu je to takřka pravidlem.. ::-(((
Fakt to vypadá na nějaký dočasný nános na setrváku + vymačkané nějaké ty pružné prvky. Kurňa, ale říkám si, že přece ten setrvák nemůže chytit takovou lišku přes noc aby to dělalo takovýhle psí kusy....
Když už to tu tak rozebíráme - je složitý / náročný / drahý vyměnit všechny ty pružné prvky v hnacím ústrojí? Ani nevím, kde všude je to pružně uložený - motor, převodovka....? Já bych se do toho nepouštěl, jen ať vím, co případně čekat...
Subaru Legacy wagon 2.0 R 121kW "sociál" MY06
Subaru Forester SF 90kW MY98
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21883
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od HonzaCZ »

VDC píše:Kardan by to dělal při každém rozjezdu, nejen u studeného auta.
Kdyby vždycky přes noc zatuhl a pak se ještě v předsmrtný křeci zase rozhejbal, tak by nemusel...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“