Spojka a setrvačník

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
macasubaru
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 921
Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Jablonecko

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od macasubaru »

telatko: já to měl uplně grátis . vše jsem dal z léga 96 a těch mám dost.jinak zaleži od jaké firmy, a ty sady se pohybují kolem 5 000 kč.musíš dát komplet setrvák,přítlačák.lamelu a ložisko.padne to jak zadek na nočník.já si dal ještě i pedál s lankem.ta kapalina mi tam vadí že se nedá seřídit vule. ahoj
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: :-/ ) stříbrná metal
Uživatelský avatar
macasubaru
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 921
Registrován: ned dub 08, 2012 9:48 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Jablonecko

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od macasubaru »

Painkiller píše:Prosím o radu! Potřeboval bych vědět, zda se dá na Legacy kombi III (r. 2000) použít spojková sada (komplet) Legacy sedan II (1996). U obou je 2 litrový motor (EJ20), manuál..... Co jsem našel na netu, tak počet zubů je stejný, průměr se liší o 5 mm.. Ale je pravda, že v různých katalozích se občas údaje liší :655: budu rád i za nějaký odkaz :690:
ahoj dá se to vyměnit,už jsem to měnil a šlape to
Outback 2009 LPG 127 KW AUT černá met. EX..
FORESTR 2008 LPG 110 KW manual (bohužel: :-/ ) stříbrná metal
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od j3rry »

Mě to taky v nejbližší době (2 - 3 týdny, hned, jak příjde výplata ::-DD: ) čeká. Probral jsem to se svým mechanikem a vyjde mě to následovně:

Setrvačník - 8.435,-
Lamela - 3.385,-
Přítlačný talíř - 3.550,-
Vidlička - 670,-
Ložisko - 1.096,-
Šrouby setrvačníku - 8krát 23,5,-
PRACE 4hod. - 2.000,-

tj. celkem 19324,- :686:

Nejdřív jsem to chtěl vyměnit za origoš sadu, ale když jsem se dozvěděl, kolik ten setrvačník stojí a že by mi to zase mohlo začít pískat, tak jsem si řekl, že to řešení s tou jednohmotou bude lepší... :655:
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Uživatelský avatar
Albi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3138
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Albert Němčík
Bydliště: Železná Ruda / Praha

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Albi »

a máš tam origo díly, nebo něco jiného?
Subaru Legacy 2.5 MT sedan '2004 | Kawasaki ZR-7S '2002 | Agados VZ-26 '2009 | Author A-RAY Plus '2008
EX: Subaru Legacy 2.2 MT kombi '1991 | Toyota Tercel 4WD kombi '1986 | Dacia 1310 TX sedan '1989
Uživatelský avatar
j3rry
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1024
Registrován: pon dub 16, 2012 9:58 pm
Jméno a příjmení: Tomáš H.
Bydliště: Brno/Karviná/Pržno

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od j3rry »

Albi píše:a máš tam origo díly, nebo něco jiného?
Jj, teď je tam origo spojka, a před chvílí jsem mluvil s mechanikem a ten mi řekl, že se tam vlastně dává set s Forestera, který má jednohmotový setrvačník...
1999 SF Subaru Forester 2.0 5MT
1995 GC8 Subaru Impreza WRX STi - sold
1996 Mazda MX-5 NA 1.6 66kw - R.I.P.
2005 Subaru Legacy 3.0R 6MT Spec.B Sedan - R.I.P. (ale resurrected a teď kdesi stále spokojeně vrčí)
2004 Subaru Legacy 2.5 5MT Sedan - R.I.P.
Oliver
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: pát led 20, 2012 7:51 pm
Jméno a příjmení: Oliver Lazorcak
Bydliště: Kosice, Slovensko

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Oliver »

nechcem otvarat novu temu, tak to hodim sem...

...neviete mi niekto poradit co moze sposobovat prilozeny zvuk? pri jemnom pustani spojky cca v polovici a uplne nahodne aj pri redukcii aj pri spiatocke sa objavi tento zvuk, ako keby nieco presmykovalo. moze to byt spojkove lozisko? dik
Přílohy
Hlas0003.mp3
(176.56 KiB) Staženo 236 x
forester 2.0X, MY03
Uživatelský avatar
telatko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 901
Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
Bydliště: Zábřeh na Mor.

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od telatko »

me to dela asi to stejny, ale jen tak cca pul sekundy při razantnějším startu. Už jsem s tím auto koupil, mechanik to předběžně identifikoval jako spojkové ložisko s tím, že mám jezdit a až se to podělá tak to budem řešit. Tak nevím.... :655: :839:

tobě to začalo takhle dlouho z ničeho nic, nebo jak jsi ktomu přišel? Takhle dlouho a docela hodně mi to připadá jako docela dost, doufám, že tohle mě nečeká :655:
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650

ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Oliver
Nováček
Nováček
Příspěvky: 25
Registrován: pát led 20, 2012 7:51 pm
Jméno a příjmení: Oliver Lazorcak
Bydliště: Kosice, Slovensko

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Oliver »

no zacalo to z nicoho nic, ono to pri radeni dlho netrva, ja som len nasiel tu polohu, v ktorej to zacne hucat, podrzal spojku pri pohynani na rucnej aby som to mohol nahrat, pri normalnom radeni to zahucat nestihne, najcastejsie pri pohynani sa a cuvani ked sa snazim o jemnu pracu so spojkou...

zaial mam tiez podozrenie na spojkove lozisko, uvidime ako sa to vyvinie...
forester 2.0X, MY03
Uživatelský avatar
telatko
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 901
Registrován: sob zář 12, 2009 1:25 pm
Bydliště: Zábřeh na Mor.

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od telatko »

urcite dej vedet jak jsi dopadl, skusim nahrat svuj zvuk, aby jsme to pomerily. Otazka je, jestli to muze mit spojitost na tvym Forestru a mym Legacy, protoze ty bys mel mit jednohmotu a ja dvouhmotu, to by tim padem opravdu ukazovalo na pritlacak, nebo spojkovy lozisko... nic vic spolecnyho podle me nemame :655:
Nissan X-trail MY2016 4x4
Cagiva Raptor 650

ex. Nissan X-trail 2.2Di 84Kw
ex. Legacy 2.5 GX MT MY2000 sedan
ex. Impreza 1.5R SW, 5MT, MY2006
ex. Peugeot 406 1.8i
ex. Aprilia Leonardo 125ccm,
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od u-geen »

Tak mam mozna stopu s mym problemem s cukanim...

Auto pri pridani plynu / prudkem ubrani s sebou trha, takovy jakoby rany, nejvic je to patrne pri klidne jizde po rovine, kdy se jeden na pomezi plyn/bez plynu.

Prvni teorie byla, ze je to neco na kardance... to mi ale v servisu vyvratili (samozrejme s tim, ze se jim zda vsechno v poradku celkove .-)

Ted mam teda novou stopu, a to dvouhmota setrvak, citace ze SC: "Zničený dvouhmotový setrvačník o sobě dává vědět rázy při změně zatížení – například řazení nebo přidání plynu. Postupně to dospěje tak daleko, že rána provází každý pohyb plynového pedálu." - to by odpovidalo
A druha indicie na to podle me ukazujici je, ze kdyz motoru na miste pridam plyn nebo uberu, neco se nekde jakoby zhoupne, skubne, coz kardan vylucuje.

Jsou moje domnenky spravny? A absolvovali jste uz nekdo vymenu na mym modelu z dvouhmoty na klasickej setrvak? Kolik to tak vyslo? Jak je to tam s kompatibilitou? Z ceho se da pouzit setrvak? Podle opposedforces Forester, starsi Lego neni kompatibilni?
Naposledy upravil(a) u-geen dne sob zář 22, 2012 12:18 am, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19125
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od hamoun »

ja si myslim, ze dvouhmoty se davaly az pozdeji ...
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
hetzer
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1785
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Bydliště: u Prostejova

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od hetzer »

hamoun: pokud vim tak u legacy se davala dvouhmota od 1998
'ach 'a' jIH yIt vegh ngech vo'
QIb vo' Hegh
jIH DichDaq taHvIp ghobe' mIghtaHghach vaD SoH 'oH tlhej jIH
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od u-geen »

hamoun: mela by tam dvouhmota bejt. Podle katlaogu teda existovaly i varianty bez, ale asi jich moc nebylo, kdyz hodne lidi upozornuje prave na problemy s dvouhmotou.

Zitra jeste zkusim zkontrolovat klouby na poloosach, ale verim tomu setrvaku. Zda je u EJ25 kompatibilni setrvak se starsim legem nebo foresterem jsem se teda zatim nedovedel ani nezjistil, takze to vypada, ze pujdem cestou pokus omyl, kamarad ma na ND starsi lego :-/ Macasubaru tu evidentne teda menil ze starsiho lega na novejsi na EJ20ce a asi to funguje, tak by to snad mohlo bejt stejny (?)
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19125
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od hamoun »

ok, tak to se omlouvam ...
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od dethroned »

dnes po startu jsem zjistil, že když vyšlápnu spojku, tak slyším nový zvuk...jakoby takový tlumený "kvílení"...když spojku pustím, tak přestane. je to nepatrné a pouze pokud je studený motor. no tak že by mě sůbo chtělo potěšit za to jak se o něj starám? tipuju spojkový ložisko :655: nechám to asi projevit, nechce se mě (finančně) měnit spojku, která je jinak uplně v pohodě... až na dvouhmotu. myslel jsem, že na generaci IV mají už to ložisko vychytaný? nebo to může být něco jinýho? moc mě nenapadá co, má někdo zkušenost?
ach jo, ti japonci. jediný pozitivum by bylo, že bych se konečně zbavil toho setrváku. :6066:
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“