Spojka a setrvačník

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19151
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od hamoun »

nejsou .. sachs se nekazi .. je v novejsich autech (nevim, jestli predel je fl) ..
valeo stoji 25 a vydrzi hovno ...

proto jsem po dvou vymenach daval jednohmotu .. za cenu jen setrvaku i s praci ...


Odesláno pomocí Tapatalk
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14863
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Tapan »

Jednohmotu do Lega jsem kupoval jetou z Forestera, prý se na tom nemá co podělat, stála mě myslím trojku. K tomu spojka s bižuterií okolo a prací, celé mě to stálo o dost míň než samotná dvojhmota. Je možné, že jsem zdravou a funkční dvojhmotu vlastně pořádně nezažil a tak to porovnání kulhá, ale nepřišlo mi, že by se předtím řadilo nějak líp a potom hůř. Prostě nahovno jako v každém Subaru, chod kulisy nic moc a spojka, která neodpouští :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22753
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od spm »

Tapan píše:Prostě nahovno jako v každém Subaru, chod kulisy nic moc a spojka, která neodpouští
Zprovozni libero, tam jde razeni hezky ;-D

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21971
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak ono to není o řazení, ale o celkovym jízdním projevu.

U-geen si třeba stěžoval po přestavbě u OTB, že kdyby to dělal znova, tak by tam dal asi radši dvouhmotu.

Zlatý automaty s HDM. :-D
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14863
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Tapan »

Nebo Justýnku, ta má variátor :-D Tak jo, zkusím :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22753
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od spm »

A pak tu mas lidi, kterym zase variator nebo hdm (kde u tech starych prevodovek, ktere tak agresivne nezamykaji a chova se to trosicku podobne) hrozne vadi, ikdyz je to nejlepsi :-DDD

Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21971
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od HonzaCZ »

Tak jako cokoliv slabšího než aspoň H6/154 bych asi s automatem nechtěl. I když je to spíš asi o průběhu krouťáku, než o maximálním výkonu. Ten turbo saab jezdí s automatem moc pěkně a to má jenom asi 125 kW.

Takže chápu, že když má někdo ambice na hbitější jízdu a koupí si 2.5 nebo dokonce 2.0 atmosféru s automatem, tak pak úplně nadšenej není. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14863
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Tapan »

SG XT 130 kW v automatu mělo výkonu naprostý dostatek. A může za to právě průběh krouťáku a výkonu. Ono je hezký vysoký číslo u atmošky, ale je třeba se taky podívat, v jakých otáčkách ten výkon je a jak často se tam člověk pohybuje.
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21971
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od HonzaCZ »

Jj, vždyť to píšu. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14863
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Tapan »

Ano, ale taky uvádíš těch Subařích 154 kW jako minimum :-) Tak jen píšu, že foukaných 130 stačí, jinak nejsme vepři :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21971
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od HonzaCZ »

To jo, ale pak dodávám, že turbo s maximem 125 kW vlastně taky jezdilo pěkně. Měl jsem tam líp zdůraznit, že se dle mě jedná o minimum pro atmo motor. :-)
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Tapan
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 14863
Registrován: úte kvě 16, 2017 8:13 am
Jméno a příjmení: Štěpán Z.
Bydliště: Zliv (České Budějovice)

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od Tapan »

Myslím, že už jsme to vyjasnili dostatečně :-)
Lvl. 1 Subaru Necromancer

Outback BP H6, Impreza GG Wagon 2.0, Justy KAD ECVT, 2x Libero E12
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od dethroned »

no já mám (konečně) HDM 4st. s 2.5 motorem a myslím, že to jede docela hezky. problém je, že ta převodovka je primárně postavená na US jízdní cykly a na evropské kopcovité klikatice jsou 4 stupně málo - řekněme hlavně kvůli akustickému komfortu posádky, technicky není problém.
většinu času človek nemá náladu na "sportovní" (cokoliv to slovo znamená) zvuk vytáčení motoru. druhý(?) až čtvrtý stupeň má samozřejmě zamykání měniče, takže jsou tam vlastně ještě takový půlky.
na pohodovou jízdu houpajícího se kočáru v pohodě. pokud chci jet dynamicky, řadím pádlama pod volantem a je z toho vlasntě takovej manuál - ovšem bez debilní dvouhomoty, traktorovej spojky, pískajících vypínacích ložisek apod... nemluvě o tom, jak se s tím jezdí manželce 8-?

k tématu - u 2.0L 121kW je potřeba ještě vyměnit vypínací vidličku spojky, pokud tam dáš obyčejný setrvačník.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
vodi
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 122
Registrován: čtv úno 08, 2018 3:35 pm
Bydliště: Plzeň, Vimperk

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od vodi »

Dostal jsem zprávu od pána ze Subaru servisu v Dobřanech a i oni mění za jednohmotu. Co mi ještě napsal je to, že u dvouhmoty se musí dodržet kombinace Valeo setrvák a Valeo spojka...to samý Sachs-Sachs.
Subaru Legacy 2.0R 121kW '07
Mazda MX-5 1.8 107kW '01
Škoda Felicia 1.3MPi 50kW '98
-->https://voderamartin.rajce.idnes.cz/
pietro235
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 370
Registrován: pon kvě 01, 2017 5:13 pm
Jméno a příjmení: Peter Vido
Bydliště: Púchov, SR

Re: Spojka a setrvačník

Příspěvek od pietro235 »

vodi píše:Dostal jsem zprávu od pána ze Subaru servisu v Dobřanech a i oni mění za jednohmotu. Co mi ještě napsal je to, že u dvouhmoty se musí dodržet kombinace Valeo setrvák a Valeo spojka...to samý Sachs-Sachs.
Musím potvrdiť z vlastnej skúsenosti.
Dvojhmotu som mal sachs a spojku valeo a nepasovalo to.
Valeo spojka bola 230mm priemer (ako má mať pri 2,5ke) a dvojhmota 240mm a nesedeli šróby.
Neviem to posúdiť na 100% ale možno mi dodali zotrvačník na dízel (bolo to objednané podľa vin)
Spojka bola určite na 2,5ku, kamoš ju dal potom na nejakú inú 2,5ku a mne musel kúpiť sachs spojku.
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“