FWD
FWD
u některých MPT modelů (vždy s automatickou převodovkou, bez VTD) je možnost odepnout pohon zadních kol. Do pozice v motorovém prostoru se vloží jakákoliv pojistka a je to. V kokpitu se rozsvítí kontrolka červená FWD a jede se. Účel spínače je zjevně pro potřeby servisu, např. brzdná stolice u STK, test ABS apod.
Nedalo mi to a zkusil jsem u trojkového lega zadek vypnout. Jsem lehce v šoku, jak jsem motoru odlehčil. Pocitově má motor o 30% více výkonu, zejména v nízkých otáčkách. Pocitově se výkon blíží mému cvtčku se skoro stejným motorem.
Zajímalo by mě, zda se dá takhle jezdit bez rizika poškození čehokoliv v autě (letní provoz?), asi to bude i méně žrát. Leony měly/sorry mají :bp: spínačku FWD/AWD v kokpitu, pozdější subara takovou možnost nemají, předpokládám kvůli bezpečnosti.
Prošel jsem owner manuál i service manuál, a o zapovězení provozu na FWD není zmínka.
Nedalo mi to a zkusil jsem u trojkového lega zadek vypnout. Jsem lehce v šoku, jak jsem motoru odlehčil. Pocitově má motor o 30% více výkonu, zejména v nízkých otáčkách. Pocitově se výkon blíží mému cvtčku se skoro stejným motorem.
Zajímalo by mě, zda se dá takhle jezdit bez rizika poškození čehokoliv v autě (letní provoz?), asi to bude i méně žrát. Leony měly/sorry mají :bp: spínačku FWD/AWD v kokpitu, pozdější subara takovou možnost nemají, předpokládám kvůli bezpečnosti.
Prošel jsem owner manuál i service manuál, a o zapovězení provozu na FWD není zmínka.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
- kwt2000
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1313
- Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
- Jméno a příjmení: Petr Jelínek
- Bydliště: Rudolec u Sokolova
Re: FWD
Tak to by mě taky zajímalo. Tuhle informaci jsem viděl někdy před čtyřmi roky v nějakých servisních papírech, ale tenkrát mi to bylo jedno, takže nevím jestli se s tím dá běžně jezdit. Nicméně ani servis to zřejmě moc nepoužívá, protože když jsem se ptal jak budou na STK řešit ruční brzdu když mají jen dva válce, tak mi řekli, že se to neřeší. Postaví to na kopec a když to brzda udrží, je to OK.
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE
PONTIAC FIREBIRD - minulost
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE
PONTIAC FIREBIRD - minulost
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49152
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: FWD
Leone to nemělo z důvodu bezpečnosti, ale prostě připojování zadního pohonu zubovou spojkou jinou možnost neumožňovalo. Trojkové Leone v novnejších variantách je permanentní čtyřkolka s uzávěrou mezinápravy. Takže to nebylo o bezpečnosti, ale schopnosti to zkonstruovat.
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 465
- Registrován: stř zář 02, 2009 10:06 pm
- Jméno a příjmení: Jan Bařák
- Bydliště: Hošťálková 554
Re: FWD
Vlastním Leona v automatu z roku 1989 a ten to má v motorovém prostoru po zasunutí pojistky se dá odpojit zadní náhon. V manuálu je však napsáno že se to dá použít jenom v nouzovém režimu a to v případě odtahu, kdy je pořední náprava naložena na podválu a zadní jede po vozovce a nebo pro STK na brzdových válcích. Tento režim je možné používat jenom do určité rychlosti, nedá se s tím normálně jezdit, nedoporučují to hrozí poškození.
Re: FWD
To odpojení bylo u jiných subaru,třeba Baja to měla a americani to hojně odpojovali asi kvuli snížení spotřeby...pak to tady nestastnici neznali prodávali jako nefunkční a jiní to zase kupovali za pakatel a pouze tam pojistku vrátili:))))
- Subaru4ever
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2495
- Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
- Jméno a příjmení: Adam
- Bydliště: Praha 5
Re: FWD
Nic proti Leonům ::-DDD: , ale srovnávat (výborný!) prehistorický automat s kořeny v 70. letech s tím z přelomu tisíciletí je přinejmenším troufalé :655:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Re: FWD
Levap: U MT to ale nic neodpojí Možná tak vypne VDC, jestli ho to má.
suubaru: Řešilo se to už víckrát. Celkem zajímalo, jaký to má reálný dopad na agilitu a spotřebu. Protože ať na to z pohledu teorie koukám, jak na to koukám, tak prostě v tom autě stále ten kardan, zadní diferák a poloosy jsou (tedy hmotnost se nemění) a stejně se to celé točí, akorát to není hnané od převodovky, ale od zadních kol (takže pasivní odpory se také nemění).
Leda, že by třeba soukolí zadního diferáku šlo lehčeji - mělo menší odpor - když se žene kardan od diferáku a ne naopak. Třeba z důvodu opotřebení.
Ještě mě napadá, že se to opravdu může chovat pocitově agilněji, protože mají přední kola tendenci se protáčet a naopak zadní mají odpor, což to jen umocňuje.
suubaru: Řešilo se to už víckrát. Celkem zajímalo, jaký to má reálný dopad na agilitu a spotřebu. Protože ať na to z pohledu teorie koukám, jak na to koukám, tak prostě v tom autě stále ten kardan, zadní diferák a poloosy jsou (tedy hmotnost se nemění) a stejně se to celé točí, akorát to není hnané od převodovky, ale od zadních kol (takže pasivní odpory se také nemění).
Leda, že by třeba soukolí zadního diferáku šlo lehčeji - mělo menší odpor - když se žene kardan od diferáku a ne naopak. Třeba z důvodu opotřebení.
Ještě mě napadá, že se to opravdu může chovat pocitově agilněji, protože mají přední kola tendenci se protáčet a naopak zadní mají odpor, což to jen umocňuje.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- johyyy
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1296
- Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
- Jméno a příjmení: Martin Johan
- Bydliště: Luby u Chebu
Re: FWD
Já jsem jim u Outbacka zakázal test zadních brzd se slovy že si nenechám ničit mezinápravu a technik byl tak zaskočen že jel na dálší stanoviště ::-DD:Levap píše:Jj diferenciál se neodpoji. Vim. Chystam se na STK tak to teď trochu řeším jestli si poradí s 4x4.
Forester SH Diesel power
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Re: FWD
Mně nikdy Subaru testovat na válcích nechtěli. Vždycky se akorát rozjeli, zabrzdili, po druhý to samý s ruční brzdou a prohlásili to za funkčníLevap píše:Jj diferenciál se neodpoji. Vim. Chystam se na STK tak to teď trochu řeším jestli si poradí s 4x4.
Odesláno z mého Lenovo S650 pomocí Tapatalk
Jinak mají často velice pomalý mód, který tomu nemůže nic udělat. Osobně si myslím, že by tomu nic neudělalo ani to rychlý točení. Akorát u aut s VDC by to asi naházelo do řídící jednotky nějaký chyby. No lepší je s tím samozřejmě takto netočit vůbec. Ale u aut s klasickou mezinápravou bych se toho nebál. Na ledu, sněhu, v terénu to auto dostane mnohonásobně větší čoud a po mnohem delší dobu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: FWD
Já bych to fakt nedramatizoval. Si vem, kolik lidí jenom tady z fóra, se někdy dostalo do situace, že třeba na srazu vyjížděli někam do kopce a zadní zatížený kola stály a přední hrabaly o 106... Vážně ta chvilinka toho pamalýho točení na STK bude horší? Asi ani ne, že...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno