FWD

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1991
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

FWD

Příspěvek od suubaru »

u některých MPT modelů (vždy s automatickou převodovkou, bez VTD) je možnost odepnout pohon zadních kol. Do pozice v motorovém prostoru se vloží jakákoliv pojistka a je to. V kokpitu se rozsvítí kontrolka červená FWD a jede se. Účel spínače je zjevně pro potřeby servisu, např. brzdná stolice u STK, test ABS apod.
Nedalo mi to a zkusil jsem u trojkového lega zadek vypnout. Jsem lehce v šoku, jak jsem motoru odlehčil. Pocitově má motor o 30% více výkonu, zejména v nízkých otáčkách. Pocitově se výkon blíží mému cvtčku se skoro stejným motorem.
Zajímalo by mě, zda se dá takhle jezdit bez rizika poškození čehokoliv v autě (letní provoz?), asi to bude i méně žrát. Leony měly/sorry mají :bp: spínačku FWD/AWD v kokpitu, pozdější subara takovou možnost nemají, předpokládám kvůli bezpečnosti.
Prošel jsem owner manuál i service manuál, a o zapovězení provozu na FWD není zmínka.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1313
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: FWD

Příspěvek od kwt2000 »

Tak to by mě taky zajímalo. Tuhle informaci jsem viděl někdy před čtyřmi roky v nějakých servisních papírech, ale tenkrát mi to bylo jedno, takže nevím jestli se s tím dá běžně jezdit. Nicméně ani servis to zřejmě moc nepoužívá, protože když jsem se ptal jak budou na STK řešit ruční brzdu když mají jen dva válce, tak mi řekli, že se to neřeší. Postaví to na kopec a když to brzda udrží, je to OK.
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: FWD

Příspěvek od VDC »

Leone to nemělo z důvodu bezpečnosti, ale prostě připojování zadního pohonu zubovou spojkou jinou možnost neumožňovalo. Trojkové Leone v novnejších variantách je permanentní čtyřkolka s uzávěrou mezinápravy. Takže to nebylo o bezpečnosti, ale schopnosti to zkonstruovat.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
honzab
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 465
Registrován: stř zář 02, 2009 10:06 pm
Jméno a příjmení: Jan Bařák
Bydliště: Hošťálková 554

Re: FWD

Příspěvek od honzab »

Vlastním Leona v automatu z roku 1989 a ten to má v motorovém prostoru po zasunutí pojistky se dá odpojit zadní náhon. V manuálu je však napsáno že se to dá použít jenom v nouzovém režimu a to v případě odtahu, kdy je pořední náprava naložena na podválu a zadní jede po vozovce a nebo pro STK na brzdových válcích. Tento režim je možné používat jenom do určité rychlosti, nedá se s tím normálně jezdit, nedoporučují to hrozí poškození.
honzab
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 465
Registrován: stř zář 02, 2009 10:06 pm
Jméno a příjmení: Jan Bařák
Bydliště: Hošťálková 554

Re: FWD

Příspěvek od honzab »

Tady je originál z manuálu.
Přílohy
Manuál Leone.jpg
Uživatelský avatar
cerv
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3642
Registrován: čtv zář 27, 2012 8:36 am

Re: FWD

Příspěvek od cerv »

To odpojení bylo u jiných subaru,třeba Baja to měla a americani to hojně odpojovali asi kvuli snížení spotřeby...pak to tady nestastnici neznali prodávali jako nefunkční a jiní to zase kupovali za pakatel a pouze tam pojistku vrátili:))))
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2495
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: FWD

Příspěvek od Subaru4ever »

Nic proti Leonům ::-DDD: , ale srovnávat (výborný!) prehistorický automat s kořeny v 70. letech s tím z přelomu tisíciletí je přinejmenším troufalé :655:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2231
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: FWD

Příspěvek od Levap »

Potvrzuju, že pro Imprezu MY08, MT, je v návodu popis s tou pojistkou. Taky jen pro servisní účely.
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: FWD

Příspěvek od HonzaCZ »

Levap: U MT to ale nic neodpojí :-) Možná tak vypne VDC, jestli ho to má.

suubaru: Řešilo se to už víckrát. Celkem zajímalo, jaký to má reálný dopad na agilitu a spotřebu. Protože ať na to z pohledu teorie koukám, jak na to koukám, tak prostě v tom autě stále ten kardan, zadní diferák a poloosy jsou (tedy hmotnost se nemění) a stejně se to celé točí, akorát to není hnané od převodovky, ale od zadních kol (takže pasivní odpory se také nemění).

Leda, že by třeba soukolí zadního diferáku šlo lehčeji - mělo menší odpor - když se žene kardan od diferáku a ne naopak. Třeba z důvodu opotřebení.

Ještě mě napadá, že se to opravdu může chovat pocitově agilněji, protože mají přední kola tendenci se protáčet a naopak zadní mají odpor, což to jen umocňuje.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2231
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: FWD

Příspěvek od Levap »

Jj diferenciál se neodpoji. Vim. Chystam se na STK tak to teď trochu řeším jestli si poradí s 4x4.

Odesláno z mého Lenovo S650 pomocí Tapatalk
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: FWD

Příspěvek od johyyy »

Levap píše:Jj diferenciál se neodpoji. Vim. Chystam se na STK tak to teď trochu řeším jestli si poradí s 4x4.
Já jsem jim u Outbacka zakázal test zadních brzd se slovy že si nenechám ničit mezinápravu a technik byl tak zaskočen že jel na dálší stanoviště ::-DD:
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: FWD

Příspěvek od HonzaCZ »

Levap píše:Jj diferenciál se neodpoji. Vim. Chystam se na STK tak to teď trochu řeším jestli si poradí s 4x4.

Odesláno z mého Lenovo S650 pomocí Tapatalk
Mně nikdy Subaru testovat na válcích nechtěli. Vždycky se akorát rozjeli, zabrzdili, po druhý to samý s ruční brzdou a prohlásili to za funkční :-)

Jinak mají často velice pomalý mód, který tomu nemůže nic udělat. Osobně si myslím, že by tomu nic neudělalo ani to rychlý točení. Akorát u aut s VDC by to asi naházelo do řídící jednotky nějaký chyby. No lepší je s tím samozřejmě takto netočit vůbec. Ale u aut s klasickou mezinápravou bych se toho nebál. Na ledu, sněhu, v terénu to auto dostane mnohonásobně větší čoud a po mnohem delší dobu.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19080
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: FWD

Příspěvek od hamoun »

STK je ok, nedivocte .... :-) .. ale tyhle diskuze tu uz nekde jsou :)
škoda superb
ex WRX 2008
Uživatelský avatar
Levap
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2231
Registrován: ned říj 04, 2009 10:00 pm
Bydliště: Roztoky

Re: FWD

Příspěvek od Levap »

No já našel zajimavej článek na prawebu moc easy mi to nepřišlo. Odkaz dávat nebudu :-)

Odesláno z mého Lenovo S650 pomocí Tapatalk
Obrázek
Impreza 2.0 MY18
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: FWD

Příspěvek od HonzaCZ »

Já bych to fakt nedramatizoval. Si vem, kolik lidí jenom tady z fóra, se někdy dostalo do situace, že třeba na srazu vyjížděli někam do kopce a zadní zatížený kola stály a přední hrabaly o 106... Vážně ta chvilinka toho pamalýho točení na STK bude horší? Asi ani ne, že...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“