Spolehlivost CVT (Lineartronic)
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Zrovna ten DAFí Variomatic (kde BTW oni s tím dělali auta už někdy v 50. letech) se ještě daleko dřív dělal s F3 formulema. Tady jsem k tomu dohledal nějaký info: http://www.ritzsite.demon.nl/DAF/DAF_cars_p17.htm
Jenom teda když jsem tam tenkrát (2011) byl, tak ty F3 formule v tom muzeu byly, ale ta F1 ne, nebo si to alespoň vůbec nepamatuju... Ale zase tam bylo krásný funkční demo, jak ta převodovka funguje (byť teda s gumovejma řemenama ).
Jenom teda když jsem tam tenkrát (2011) byl, tak ty F3 formule v tom muzeu byly, ale ta F1 ne, nebo si to alespoň vůbec nepamatuju... Ale zase tam bylo krásný funkční demo, jak ta převodovka funguje (byť teda s gumovejma řemenama ).
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Robert76 píše:Ahoj, tak jsem zpátky. Omlouvám se, že jsem se neozval dřív, ale chtěl jsem mít jistotu, že je problém odstraněn. A vypadá to, že ano!!! Jezdím už měsíc a převodovka řadí normálně. Nakonec stačilo kompletně vyměnit olej a filtr v převodovce a škubání zmizelo. Díky vám všem za rady a tipy.
zdar, prosím tě o info - kde jsi měnil olej ? kolik ho tam je... mi z Opavy Dancar odpověděli že se mění jen asi 4,5 l a o filtru ani zmínka, přitom komplet náplň je kolem 11,7-12,7 litru podle manuálu...
díky za info Karči
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: ned črc 16, 2017 9:15 pm
- Jméno a příjmení: Robert Požárek
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Ahoj Karči, měnil jsem to v autorizovaným servisu v Plzni u Lišky. Musel jsem vyloženě trvat na tom, že chci kompletní výměnu oleje včetně výměny filtru - zpočátku mi taky účtovali jen 4,5l - to je to, co vyteče výpustním ventilem. Škubání zmizelo, ale já jsem chtěl pro jistotu kompletný výměnu oleje i filtru. Nakonec to udělali - účtovali mi 9 litrů oleje a sítko+ 3 hodiny práce. A řadí to znovu bez problémů.
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Díky za info, psal jsem Ti už SZ , no popravdě přístup originál servisů Subaru ...NO COMMENT .... absolutní neochota některých něco řešit.... jen to není potřeba, to je zbytečné ... nechápu proč ... CVT je dobrá , ale musí se o ní starat ..nechápu co je za problém vyměnit jednou za čas celou náplň ..ne jak tvrdí jen 4 litry až 4,5 litru , to prý stačí.... nevím, zda nemají všechny origo servisy Subaru ten přístroj potřebný k výměně celé náplně, nebo se jim do toho nechce , nebo je to tím že si člověk běžné výměny - motor olej, filtry, kotouče a vubec brzdy dělá sám a do značky jede jen na jeden požadavek..nebo je to přístupem Subaru k zákazníkům všeobecně.... fakt jsem zklamán....Navíc tady na Ostravsku nakonec jen Subaru v Opavě bylo ochotno mi to udělat..zítra na to jedu tak pak písnu co vlastně provedou .... podotýkám, že chci měnit preventivně, mám tam přes 130 000 a kdo ví zda to někdy někdo měnil..v servisce o tom není zmínka..... ( auto není původně od nás ) dovezla si ho přítelkyně co s ním jezdila v zahraničí.... no snad to dopadne OKRobert76 píše:Ahoj Karči, měnil jsem to v autorizovaným servisu v Plzni u Lišky. Musel jsem vyloženě trvat na tom, že chci kompletní výměnu oleje včetně výměny filtru - zpočátku mi taky účtovali jen 4,5l - to je to, co vyteče výpustním ventilem. Škubání zmizelo, ale já jsem chtěl pro jistotu kompletný výměnu oleje i filtru. Nakonec to udělali - účtovali mi 9 litrů oleje a sítko+ 3 hodiny práce. A řadí to znovu bez problémů.
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
tak abych to dopsal jak to dopadlo ... chtěl jsem to vyměnit preventivně, ne kvuli problemum, nakonec dojel jakysi borec z Prahy se strojem na výměnu komplet náplně, propláchli to , vyměnili, dali mi i protokol z přístroje ...a náplň přesně podle manuálu necelých 13 litrů.... musím říct že to taknějak líp řadí i jede... spokojenost ... hned jsem vyměnil i diferáky a je klid .... a čekal jsem větší řachu než jsem nakonec platil...takže asi nemá každý Subaru servis ten stroj, je to prý drahé...tak aspon že to dělal člověk co temu rozumí..... za mě spokojenost
- Mareka
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 2591
- Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
- Jméno a příjmení: Marek
- Bydliště: Ostrava
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Takže to dělal "někdo z Prahy" v prostorách Dancars v OP?
A nakolik to nakonec vyšlo?
A nakolik to nakonec vyšlo?
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
no Dancars Opava nemá svůj ten stroj, jak jsem pochopil, když to tady chce udělat někdo , tak to prostě dovezou - tady dojel z Prahy a udělali to tam.... no nakonec 13 litru oleje + výplach + práce plus přední zadní diferák a kontrola + 0,5 litru nemrzky do chladiče cca 8600 KčMareka píše:Takže to dělal "někdo z Prahy" v prostorách Dancars v OP?
A nakolik to nakonec vyšlo?
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49131
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
To mi přijde jako velmi slušná cena.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
- seatik
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 4038
- Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Vašek
- Bydliště: Plzeňsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Taky bych řekl, že je to ke cti servisu. Je fajn,že i takto umí vyjít zákazníkovi vstříc. Možná do budoucna si to pořídí taktéž , pokud se sejde víc zákazníků.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
- Traveller
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 11885
- Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
- Jméno a příjmení: Jirka
- Bydliště: Česká Třebová
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
To se asi brzy sejde, když Subaru za chvíli nebude prodávat nic jiného.
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
- davidherda
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5783
- Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
- Jméno a příjmení: David Herda
- Bydliště: podhradí Křivoklátu
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Kamarádi přeji vám všem hezké svátky a mám takový dotaz týkající se současných CVT.
Táta si na jaře bude pořizovat nové auto, a vybírá mezi Levorgem a Forestrem.
Jelikož bydlí na sídlišti (možná znáte peklo pro všechny autisty - Velká Ohrada), tak je občas (každý den) parkující auta v druhé řade různě tlačit po parkovišti.
U manuálu je to v pohodě, vyhodí se kvalt, zamkne se auto a jde se domů, ALE UMÍ TOTO I CVT?
A pokud ano, jak moc mu to ubližuje?
Děkuji moc
Táta si na jaře bude pořizovat nové auto, a vybírá mezi Levorgem a Forestrem.
Jelikož bydlí na sídlišti (možná znáte peklo pro všechny autisty - Velká Ohrada), tak je občas (každý den) parkující auta v druhé řade různě tlačit po parkovišti.
U manuálu je to v pohodě, vyhodí se kvalt, zamkne se auto a jde se domů, ALE UMÍ TOTO I CVT?
A pokud ano, jak moc mu to ubližuje?
Děkuji moc
Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
To peklo není jenom velká ohrada, takhle hezkých sídlišť po Praze je už celá řada...
Nechci kecat za CVTčkáře, ale principielně to musí fungovat stejně jako u předchozích 4EAT, 5EAT kde tam stačí vrazit N a nechat odbržděný. Ostatně někde v threadu vedle tu někdo řeší, jestli na CVT má to N používat, takže volič tu polohu mít bude. Škodit to tomu asi nebude, když do toho někdo semtam strčí rukou. V AT manuálech je nějak omezení tahání za jiným autem (nějaká max rychlost a max počet km), ale patrně kvůli tomu, že když neběží motor, tak se nechladí ATF. Ale to při popostrčení o 5 metrů bude irelevantní...
Nechci kecat za CVTčkáře, ale principielně to musí fungovat stejně jako u předchozích 4EAT, 5EAT kde tam stačí vrazit N a nechat odbržděný. Ostatně někde v threadu vedle tu někdo řeší, jestli na CVT má to N používat, takže volič tu polohu mít bude. Škodit to tomu asi nebude, když do toho někdo semtam strčí rukou. V AT manuálech je nějak omezení tahání za jiným autem (nějaká max rychlost a max počet km), ale patrně kvůli tomu, že když neběží motor, tak se nechladí ATF. Ale to při popostrčení o 5 metrů bude irelevantní...
- quickly
- Místopředseda klubu
- Příspěvky: 16138
- Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
- Bydliště: Hradubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Jen upozorňuji , že aby se dal vyndat klíček ze zapalování, musí být dáno "P". To platí u CVT i mého šestihrnka. jkamile mám klíček pryč, tak si myslím, že "N" se nedá dát .
quickly
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Outback BS 2.5 MY19 Outback BR 3.6R MY10
Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
- spm
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 22700
- Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
- Jméno a příjmení: Jan Krajdl
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Aha, tak to je lepší vychytávka... no, ještě mám pocit, že jde mechanicky pro případy nouze ten parkovací kolík vysunout, ale dělat tohle při každém parkování je dost zabijácký...
Edit: ještě mě pak napadá nechat si vyrobit kopii klíčku bez čipu na imobilizér a nechat v zapalování ten... ale to je taky dost kokotina a hádám, že to zase pro změnu vymlátí baterku, protože to pak nechá pod proudem x dalších věcí...
Edit: ještě mě pak napadá nechat si vyrobit kopii klíčku bez čipu na imobilizér a nechat v zapalování ten... ale to je taky dost kokotina a hádám, že to zase pro změnu vymlátí baterku, protože to pak nechá pod proudem x dalších věcí...
- Paja
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 184
- Registrován: čtv úno 25, 2016 9:07 pm
- Jméno a příjmení: Pavel
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
No Levorg ma ale bezklickove startovani. A nejsem si jist, zda jdou vubec zamknout dvere, kdyz neni volic na P.
Subaru Levorg GT Trend MY2017
ex Citroen C5 Break MY2001
ex Škoda Forman Solitaire
ex Tatra 613-3
ex Tatra 613-1
ex Citroen C5 Break MY2001
ex Škoda Forman Solitaire
ex Tatra 613-3
ex Tatra 613-1