Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
shgn
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 334
Registrován: stř kvě 21, 2014 2:28 pm
Bydliště: u Nového Knína skorosamota
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od shgn »

tuk tuk, dopadlo ti to nějak už?
sent from iphone

Outback 2016 2.5 fialka
XV 2016 černý sršeň
ex -
Outback 2010 2,5i manuál Pan Sněhurka
Forester 2.0 X 2007 šedá myš: přednost zprava, přednost zprava kurnik !
Forester sTurbo 2001, Pan Ťurbo
Uživatelský avatar
feroj
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 386
Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
Jméno a příjmení: František
Bydliště: Bratislava

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od feroj »

Traveller píše:Pokud by to někdo chtěl využít, tak zajímavou službu nabízejí v AWD, viz. odkaz.
http://www.awd.cz/proplach-automaticke- ... vky-subaru
Proplach by byl zbytečný. Jak mi byla rozdělaná převodovka, nebyly tam žádné špony ani nic podobné, co by nasvědčovalo, že by se jednalo o nějakou mechanickou závadu převodovky.[/quote]

z toho čo som čítal sa prevodovka, resp. riadiaca jednotka po výmene oleja resetne... vymaže dovtedy uložené "návyky" na štýl radenia a začína sa "učiť" ... preto by ten preplach teoreticky mohol pomôcť ak tam nie je mechanický problém... prípadne nie je problém mechanický problém v medzinápravovej spojke? keď to nepriraďuje zadok a preto problém aj prevodovka?
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od RallyCAD »

Já jen přidám svojí zkušenost:

Na XV 2.0 s CVT jsem odjezdil 103.000km bez nejmenšího problému.
Na autě nebylo tažný - to bych pak byl nucen kvůli záruce nechávat měnit
olej v CVT každých 40tis km (dle autorizovaného servisu).
Prvních 10tis km byla převodovka trochu víc slyšet při parkování, tj. při
rychlostech po 10km/h, kdy je zařazený minimální převod a není plně v záběru,
tzn. že hydroměnič nezabírá na 100%. Po těch cca 10tis km to už nebylo tak
výrazné. Za celou dobu jsem CVT vůbec neřešil a ani v servisu se s ní nic nedělalo.

Teď máme CVT v Outbacku 2016 (najeto teprve cca 4tis km) a je to podobné.
V OB je CVT jinak naladěná, více při akceleraci "řadí stupně". To v XV nedělalo
a řadilo to plynule. Možná to je tím, že se CVT ještě nenaučila mému stylu jízdy.
Zatím to nehoním a jezdím jen v I režimu. V OB je taky lépe řízená trakce. Tam, kde
XV už trochu odhráblo (na mokré trávě), tam jede OB jak přilepený.

Za mě dobrý...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od dethroned »

rallycad: fíha, nezaznamenal jsem změnu kočáru! bude nějaká recenze na outback?
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od RallyCAD »

Jo jo - napíšu nějakou srovnávačku XV a Outbacku.
Zatím jsme v záběhu, takže jezdím piánko a nemůžu
porovnávat motor a výkon.

Každopádně rozdíl je poměrně velký. XV je pocitově lehčí,
hravější a sportovnější = tvrdší. Outback je o dost komfortnější,
tišší a kultivovanější. Je to takové sportovec vs. gentleman.
Až budu mít ještě o pár tisíc víc, něco tu sesmolím...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Uživatelský avatar
Mira
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 10646
Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Miroslav
Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Mira »

A nemá někdo zkušenost s CVT u Toyoty? Známej vybírá nový vůz a je zarytý sedanista (hatbacky nemají kufr a kombik je už prý neútulnej). Svezl se v Corolle a zdálo se mu, že prý to nejede do 3.000 nic moc, ale je to japonská atmoška, takže točivý motor, protože povídal že nad 3 už jede a nad 4 se nedival, to jelo prý už moc. Protože sedlal 1,5 dCi se upřímně divím, Corrola s 1,6 má 96kW oproti 85kW, ale to asi táhne odcpoda na co je zvyklý. Akorát chce automat a ten v salonu neměli, tak čeká jak ho dovezou. Říkali mu, že to jede jak trolejbus, já mu radil, ať si vedle v Subaru CVT vyzkouší v Levorgu, že to je stejný. Nebo není? Jo a ještě čeká na novej megan sedan a hlavně na jeho cenu, předtím měl ten Renault "limuzínu". Akorát to fakt lehce ťuknul (popojíždění a kochání se v koloně na nějakou motorku ve špíglu) a odnesl to prý i automat. Asi nárazová zóna u těch pleček a za výměnu aut. převodovky mu v Renaultu řekli prý okolo 180.000,- Kč! Takže CVT v subu vlastně není tak drahý. Já tedy doufám, že koupí tojku a né žabožrouta. Mimochodem, jeho zeť byl nedávno v Irsku a měl tam na týden půjčenýho toho Kadjara. Prej vození hezký, měl tam taky pouze 1,5 dci a ve 4 s věcma to na kochací cesty stačilo, ale po 6 dnech mu úplně odešla spojka do kopru. To auto mělo najeto asi 27.000 km! Takže kupte si to. >:-f
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od u-geen »

RallyCAD: ty jo, si upgradoval... jaka barva? Treba te nekdy v JC potkam, muzem udelat srovnani generaci :)
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od RallyCAD »

Jo jo - upgradovali jsme na OB 2.5 s CVT.
Chtěli jsme vyzkoušet nový zimáky (Dunlop Winter Sport 5) a tak jsme včera byli
na výletě okolo Krkonoš a tady jedna fotka s prvním sněhem v Polsku:
OB.jpg
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Uživatelský avatar
u-geen
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2103
Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
Jméno a příjmení: Evžen Eiba
Bydliště: Kyje, okres Jičín

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od u-geen »

krasna barva
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Slavek_xxx »

RallyCAD> nemels podobnou na svym historickym Foresterovi?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od RallyCAD »

Nee, forester měl hnědou metalízu z Yetiho.
Mimochodem pořád v pohodě jezdí v Krkonoších a občas
ho i potkám na silnici. Docela se mi po něm stýská, byla
to prostě milovaná srdcovka... ::-(((
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
alman
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 336
Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
Jméno a příjmení: Ales Novák
Bydliště: u Kladna

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od alman »

No ne, Dunlopy jsem si na OTB pořídil taky. Na sníh čekám.

Na dálnici a ve městě spokojenost, nehučí, nekvílí.

Aleš
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
Uživatelský avatar
ludvajz
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 193
Registrován: ned led 24, 2016 12:35 pm
Bydliště: boží dar

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od ludvajz »

2015 Subaru Forester 2.0i Entry MT
Majer
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1052
Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
Jméno a příjmení: Robert Košař
Bydliště: Ostrava

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Majer »

No po přečtení toho článku je to cvt tak nějak na pi.. ..... Zvlášť ta pasáž na dálnici je dost k smíchu.... Nebo k pláči pakliže pak dojde na opravu...
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
Uživatelský avatar
RallyCAD
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1589
Registrován: úte srp 11, 2009 12:00 am
Bydliště: Doksy

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od RallyCAD »

No nevím, podle mě autor spíš opakuje přežitá klišé.
Pokud by docházelo k nějakému dramatickému opotřebení,
tak by to muselo být znát a hlavně slyšet. Jak už jsem psal,
tak já jsem nezaznamenal žádný problém, jen do nějakých 10tis km
zajetí byly převody malinko hlučnější při řazení z neutrálu, tj. při
rychlostech do cca 10km/h.
Ale je pravda, že jsem auto moc neunavoval - většina cest byla
v jednom, max. dvěma lidech a ještě jezdím hodně plynule a klidu.

Taky si říkám, že pokud by došlo k nějakému opotřebení řetězu nebo kuželů,
tak by výměna neměla být extrémně drahá, resp. výroba asi nebude nákladná,
ale známe jak to bývá cenou dílů...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“