Spolehlivost CVT (Lineartronic)
-
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2356
- Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
- Bydliště: Lipová u Chebu
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Tak to je fajn. Takže počkám na třetí generaci a pak ještě pět šest let, takže v roce 2024 to zase bude Subaru:-)
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Tak ještě jeden příspěvek,
normální automat se opravuje v ceně 50- 100 tis, podle typu servisu, CVT se jen mění za 500 tis ...
Ivan
normální automat se opravuje v ceně 50- 100 tis, podle typu servisu, CVT se jen mění za 500 tis ...
Ivan
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Až zastřelí šéfa markeingu tak to bude za pár let zase Subaru
Tedy pokud se Japonsko dostane z krize..
I.
Tedy pokud se Japonsko dostane z krize..
I.
- mati
- Uživatel fóra
- Příspěvky: 106
- Registrován: úte lis 18, 2014 8:19 pm
- Jméno a příjmení: Martin
- Bydliště: Zilina
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Alebo kup nového forestra teraz toho vykuchaného s cvt daj ho prejst Tatrou na totalku a vyber si prevodovku.
Forester 2.0 CVT comfort MY 2014
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Nové technické řešení se holt vždycky na poprvý nepovede. Dělo se to tak u Subaru vždycky u různých komponentů. Akorát je teď tak nějak zvykem to nevidět. Tím samozřejmě nechci tvrdit, že neschopnost převodovku opravit je v pořádku...ozawasan píše:Tak to je fajn. Takže počkám na třetí generaci a pak ještě pět šest let, takže v roce 2024 to zase bude Subaru:-)
Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 736
- Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
- Jméno a příjmení: Ivoš
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Pokud to CVT vydrží alespoň těch 250tis km tak se dá klidně mluvit o nadprůměrně spolehlivé převodovce. V dnešní době i to je úspěch. Oni ani ostatní výrobci dnes neposílají na trh nic co by bez únavy vydrželo 300tis km. Např i DSG 7° od VW je celkem prohra a to už po 100tis km, takže tu si do 250tis km repasnete hned 2x. Takže je to jedno. Až Subaru srazí cenu převodovky, nebo uvolní nějaké servisní repasy, za ceny které budou odpovídat ojetinám, tak budeme moct klidně spát. A jsem si jistý že během následujících 5ti let s něčím takovým přijít musí, nebo už neprodají vůbec nic.
Auto má dnes prostě životnost 250tis km jako celek a pak už je to prostě sráč a kasička a to bez ohledu na značku. Udržovat při životě něco co má najeto 300tis km je sice hezké a spousta lidí má pocit že to za to stojí, ale je to prostě nerentabilní a to zejména pro lidi, co opravdu hodně najezdí a nemají souseda automechanika, který jim vše udělá za babku. Já měl zkušenost s několika auty co atakovala 300tis km a byla ještě ,,poctivá,, a všechna šla rovnou na vrakáč, protože jakmile se zlomilo 200tis km tak už ty opravy byly nekonečný příběh.
Teď jak pořád dokola vychází v SM ta Octávia, která najezdila 500tis km, tak mám pocit, že je to jen pěkná škodovácká reklama. Vypadá to, že to auto je ještě opravdu poctivé a ty km dalo na pohodu, ale když si člověk pročte tu historii, co všechno se na ní dělalo, kolik to stálopeněz a času a co by se ještě muselo dělat, aby dala dalších 100tis km, tak je to prostě hovadina. Řekl bych, že i ten motor vybrali záměrně, protože je to jeden z těch opravdu nejspolehlivějších a přesto nebyl za ty km bez much.
No v každém případě to nemění nic na tom, že cena 500tis za CVT převodovku je hovadina a to zejména pokud se dá ze zámoří sehnat za 180tis.
Nebo se na to můžeme podívat z druhé strany. Ta cena je 500tis proto, že Subaru prostě nepočítalo s tím, že by se mohla někdy porouchat a to co potkala Ivana je čistě a jen náhoda a za těch 500tis mu asi vyrábějí nějakou na míru. ::-DDD:
Auto má dnes prostě životnost 250tis km jako celek a pak už je to prostě sráč a kasička a to bez ohledu na značku. Udržovat při životě něco co má najeto 300tis km je sice hezké a spousta lidí má pocit že to za to stojí, ale je to prostě nerentabilní a to zejména pro lidi, co opravdu hodně najezdí a nemají souseda automechanika, který jim vše udělá za babku. Já měl zkušenost s několika auty co atakovala 300tis km a byla ještě ,,poctivá,, a všechna šla rovnou na vrakáč, protože jakmile se zlomilo 200tis km tak už ty opravy byly nekonečný příběh.
Teď jak pořád dokola vychází v SM ta Octávia, která najezdila 500tis km, tak mám pocit, že je to jen pěkná škodovácká reklama. Vypadá to, že to auto je ještě opravdu poctivé a ty km dalo na pohodu, ale když si člověk pročte tu historii, co všechno se na ní dělalo, kolik to stálopeněz a času a co by se ještě muselo dělat, aby dala dalších 100tis km, tak je to prostě hovadina. Řekl bych, že i ten motor vybrali záměrně, protože je to jeden z těch opravdu nejspolehlivějších a přesto nebyl za ty km bez much.
No v každém případě to nemění nic na tom, že cena 500tis za CVT převodovku je hovadina a to zejména pokud se dá ze zámoří sehnat za 180tis.
Nebo se na to můžeme podívat z druhé strany. Ta cena je 500tis proto, že Subaru prostě nepočítalo s tím, že by se mohla někdy porouchat a to co potkala Ivana je čistě a jen náhoda a za těch 500tis mu asi vyrábějí nějakou na míru. ::-DDD:
- hamoun
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 19164
- Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
- Jméno a příjmení: Petr Hanek
- Bydliště: Kravaře
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
ja se ptal na cenu CVT a zjistil jsem, ze cena nove prevodovky je nizsi nez cena predchoziho klasickeho automatu (nove vs. nove)...Ivan píše:Tak ještě jeden příspěvek,
normální automat se opravuje v ceně 50- 100 tis, podle typu servisu, CVT se jen mění za 500 tis ...
Ivan
a 500t to urcite nebylo ... ani pulka ne ...
pravda je, ze normlani automat se u nas da i opravit, tohle asi ne ... :(
tam nekde ta cena byla ... ano .. je to hodne .. ale ... je to nova predovka ...Ivooos píše: No v každém případě to nemění nic na tom, že cena 500tis za CVT převodovku je hovadina a to zejména pokud se dá ze zámoří sehnat za 180tis.
škoda superb
ex WRX 2008
ex WRX 2008
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
500k za prevodovku mi pripada jako nesmysl. Ivane, dej sem prosim jmeno servisu, ktery ti vymenu takto nacenil. Chodi sem zastupci autorizovanych servisu, takze se k tomu muzou vyjadrit.
Jinak ja jsem 6 let pracoval ve Skodovce ve Vrchlabi a byl jsem u transformace zavodu na vyrobu DSG prevodovek, takze o problematice toho vim docela dost. Samozrejme nemuzu psat vsechno, ale v kostce - u nekterych zakazniku, provozujicich auto denne pouze ve meste, odesla prevodovka i v polovicnim najezdu nez tobe. To se samozrejme resilo v ramci reklamaci. Udelaly se nektery upravy, byla jedna svolavacka (vymenoval se olej za jiny), neco se pochyta jeste na kulance (tedy spoluucast vyrobce, prodejce a zakaznika), ale zbytek pujde uz jenom za zakaznikama (pravda, to uz nebudou prvni majitele a auto bude mit pres 200 tisic najeto). Pri produkci 1500ks denne si dokazete predstavit o jaky se jedna cisla.
Z vyrobcu se poucili vsichni - napriklad Mercedes dokonce u svych prevodovek v ramci svolavacky menil vany, aby mely vypustni sroub, pote na to existoval pripravek na vymenu pres merku.
U DSG byl taky puvodne dozivotni olej... Ale hlava mi nebere, proc Subaru, ktery ma vymenu motorovyho oleje po 15ti tisicich (dobre, dneska treba 20 nebo i 30 tisic) vynechalo z planu udrzby vymenu oleje v CVT, kdyz u menicovych automatu bylo a stale je 60 tisic km. Aby se zakaznikovi usetrilo 600 EUR za celou zivotnost auta??? To musela vymyslet nejaka veprova hlava, to jinak neni mozny :713:
Jinak ja jsem 6 let pracoval ve Skodovce ve Vrchlabi a byl jsem u transformace zavodu na vyrobu DSG prevodovek, takze o problematice toho vim docela dost. Samozrejme nemuzu psat vsechno, ale v kostce - u nekterych zakazniku, provozujicich auto denne pouze ve meste, odesla prevodovka i v polovicnim najezdu nez tobe. To se samozrejme resilo v ramci reklamaci. Udelaly se nektery upravy, byla jedna svolavacka (vymenoval se olej za jiny), neco se pochyta jeste na kulance (tedy spoluucast vyrobce, prodejce a zakaznika), ale zbytek pujde uz jenom za zakaznikama (pravda, to uz nebudou prvni majitele a auto bude mit pres 200 tisic najeto). Pri produkci 1500ks denne si dokazete predstavit o jaky se jedna cisla.
Z vyrobcu se poucili vsichni - napriklad Mercedes dokonce u svych prevodovek v ramci svolavacky menil vany, aby mely vypustni sroub, pote na to existoval pripravek na vymenu pres merku.
U DSG byl taky puvodne dozivotni olej... Ale hlava mi nebere, proc Subaru, ktery ma vymenu motorovyho oleje po 15ti tisicich (dobre, dneska treba 20 nebo i 30 tisic) vynechalo z planu udrzby vymenu oleje v CVT, kdyz u menicovych automatu bylo a stale je 60 tisic km. Aby se zakaznikovi usetrilo 600 EUR za celou zivotnost auta??? To musela vymyslet nejaka veprova hlava, to jinak neni mozny :713:
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Ivooosi, neamortizujou se celkem pekelne nahradni dily v tej prodlouzenej zaruce mezi 200.000 - 250.000km???
Ja bych rekl ze jo, za tam muze jit cena i o 70% dolu. Ono subaru dela machry jakou ma bezva zaruku do 200.000km, ale ona to prece neni zaruka od subaru jako takovehou, ale je to pripojisteni od CarGarantie, ktere ve finale beztak zaplati zakaznik (urcite to je zohledneno v cene). A jak vsichni vime, tak vsechny pojistovny jsou kur.y. Takze bych si to tak ruzove nemaloval.
Ja bych rekl ze jo, za tam muze jit cena i o 70% dolu. Ono subaru dela machry jakou ma bezva zaruku do 200.000km, ale ona to prece neni zaruka od subaru jako takovehou, ale je to pripojisteni od CarGarantie, ktere ve finale beztak zaplati zakaznik (urcite to je zohledneno v cene). A jak vsichni vime, tak vsechny pojistovny jsou kur.y. Takze bych si to tak ruzove nemaloval.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 736
- Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
- Jméno a příjmení: Ivoš
- Bydliště: Brandýs nad Labem
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Na tu aktuální záruku (5let/200tis km) jsem se informoval celkem podrobně u Freye, kde jsem auto kupoval a i v AWD kde jej servisuji. Oba tvrdili že se vztahuje na všechny komponenty 100%, pouze s výjimkou těch, které jsou přímo uvedeny v seznamu, na které se nevztahuje vůbec (a je jich celkem dost - samo veškerý spotřebák, ale i např. výfuk, tlumiče, spojka, pazvuky apod). V každém případě je tam převodovka celá.
Kecal bych ale, pokud bych tvrdil, že i ta následně prodloužená 7let/250tis km má stejné znění. O tu jsem se již podrobněji nezajímal, protože je ještě čas. Klidně je ale možné, že zde už nějaká spoluúčast bude. V každém případě mi nabízeli i tu.
Kecal bych ale, pokud bych tvrdil, že i ta následně prodloužená 7let/250tis km má stejné znění. O tu jsem se již podrobněji nezajímal, protože je ještě čas. Klidně je ale možné, že zde už nějaká spoluúčast bude. V každém případě mi nabízeli i tu.
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
To auto bylo koupeno v roce 2010, tehdy to byla novinka s CVT, viz ten odkaz na ty převodovky co jsem sem vkládal. Garance byla 100 tis nebo dva roky, na kastli 5 let, což při 60 tis ročně znamená, že auto bylo po záruce už po 1,5 roce a ta vyměněná převodovka poprvé klekla po cca 26 měsících.
Prodejce a nositel garance byl Subaru DE, nemyslím si, že u Subaru CZ by byla situace jiná. V případě těch náhradních dílů, například prokousnuté hadice od chlazení, kdy auto stálo přes měsíc jsem tu hadici sháněl i v Subaru CZ a dostal jsem stejnou odpověd jako ze Subaru DE, dle mého mají naprosto stejný zdroj ND a to je Subaru Evropa.
Dnes je rok 2014 a obchodní a garanční podmínky jsou již lepší, to je dobře, ale připomínám, že problém je v tom , že oni v současné době tvrdí, že se ta převodovka v Evropě neopravuje, pouze mění za ty peníze co jsme uváděl. To je informace ze Subaru CZ i DE. Nejde zde o servis a jeho jméno zde uvádět nebudu, ti lidé se mi snažili pomoci a nebudu je poškozovat.
Pokud bude výsledkem této diskuze zjištění, že někdo opravy VCT převodovek dělá za rozumné peníze 20-60 tis , budu jenom rád
Prodejce a nositel garance byl Subaru DE, nemyslím si, že u Subaru CZ by byla situace jiná. V případě těch náhradních dílů, například prokousnuté hadice od chlazení, kdy auto stálo přes měsíc jsem tu hadici sháněl i v Subaru CZ a dostal jsem stejnou odpověd jako ze Subaru DE, dle mého mají naprosto stejný zdroj ND a to je Subaru Evropa.
Dnes je rok 2014 a obchodní a garanční podmínky jsou již lepší, to je dobře, ale připomínám, že problém je v tom , že oni v současné době tvrdí, že se ta převodovka v Evropě neopravuje, pouze mění za ty peníze co jsme uváděl. To je informace ze Subaru CZ i DE. Nejde zde o servis a jeho jméno zde uvádět nebudu, ti lidé se mi snažili pomoci a nebudu je poškozovat.
Pokud bude výsledkem této diskuze zjištění, že někdo opravy VCT převodovek dělá za rozumné peníze 20-60 tis , budu jenom rád
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Pardon, pořád se překlepávám na VCT, jedná se samozřejmě o CVT.
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Zrovna pred 14 dny odesla kolegovi na Octavii Scout DSG prevodovka. Najeto 180 tisic km.Slavek_xxx píše:Jinak ja jsem 6 let pracoval ve Skodovce ve Vrchlabi a byl jsem u transformace zavodu na vyrobu DSG prevodovek, takze o problematice toho vim docela dost. Samozrejme nemuzu psat vsechno, ale v kostce - u nekterych zakazniku, provozujicich auto denne pouze ve meste, odesla prevodovka i v polovicnim najezdu …
A je to uz druhy pripad, ktery se resil v nasi firme v poslednich letech.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
- Kolben
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
- Jméno a příjmení: Honza
- Bydliště: Holýšov
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
To jsou nahody. Jel sem s taxikem v Plzni. Mel passata naftu s dsg a mel najeto 650tisic a rikal, ze mu na tom nic neodeslo. Ze tedy meni olej po 45tisicich. Kolega tady v praci ma oktavku s dsgckem a ten na to kasle, protoze to je sluzebak a ma najeto 380tisic a taky bez problemu. A takhle bych mohl pokracovat ...... Co se podelat ma, to se proste podela a je uplne fuk, kdo to vyrobil a jak.
Kdyz sem mel 5kovyho golfa, tak mi tam odesla manualni prevodovka v 17.000km. Nikdo to nechapal. Proste blba nahoda.
Kdyz sem mel 5kovyho golfa, tak mi tam odesla manualni prevodovka v 17.000km. Nikdo to nechapal. Proste blba nahoda.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10652
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Půl mega za převodovku je čirý zoufalství a nesmysl. Dyk se podívejte co stojí nový XV s CVT (pouze teda s 1,6). Stejný peníze. Tak to je někde asi chyba, ne?