Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
npeter
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 404
Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm

Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od npeter »

Zatímco spolehlivost dieselů se probírá non-stop CVT platilo za poměrně bezproblémovou součást, a to i po nějakých 5 letech, co ji subaru začalo používat. Narazil jsem na jeden exmplář, může to být výjimka daná ojedinělou výrobní vadou, může to být elementem mezi volantem a pedály nebo klidně i někým, kdo z kdovíjakého důvodu má na subaru vztek ...

CVT má několik kolem sebe, pravda nemají 220tkm, ale doposud (ťuk ťuk) jsou bez problémů. Servismeni tvrdí totéž, žádné chronické problémy nejsou. Vzhledem k tomu, že v nové generaci už patrně bude outback pouze jako CVT, je spolehlivost převodovky dost zásadní pro rozhodnutí, zda další auta budou mít opět stejné logo na kapotě.
Mám Subaru Outback 2,5i ve výbavě Confort od roku 2010. Pro nepolapné uvádím pár faktů : 2 x nové řízení 2 týdny odstaveno v servisu na 40 000 km nová převodovka CVT (6 týdnů bez auta) když mi kuna prokousala hadici chlazení, čekal jsem na ni 4 týdny totéž na hadici od klimatizace. Na 200 tis km (tedy po ujetí 160 tis, km po výměně převodovky) odešel měnič CWT a rozvaděč (mozek) , cena opravy 120 tis, 5 týdnů Na 220 tis km (ted je to v servisu) odešlo čerpadlo a došlo k poškození mazacích tyček, nadměrné opotřebení řetězu a poškození vodících lišt. cena opravy 80 tis 4 týdny technici v Praze i v německu prý tvrdí, že CVR převodovky mění celé - neumí to opravit, cena nové převodovky 17 tis EUR, To Subaru neškolí personál ? Takže auto za milion, od 08/2010 z důvodu závad na převodovce a nedostupných dílů cca 25 týdnů v servisu, náklady s odtahy a náhradními vozidly cca 250 tis Kč. LIDI KUPTE SI TO, BUDEME SE NAVZÁJEM ZDRAVIT :-)))))))))))))))))))))))) S POZDRAVEM BERNÁT


http://www.auto4x4.cz/testy-auto/single ... ti_proudu/
Stejný příspěvek se vykytuje na webu vícekrát v různých diskuzích pod články o Outbacku CVT a je z posledních 2 měsíců.
FORESTER 2.0X AT MY07
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Kolben »

Tak rizeni se mi na legacy rozsypalo hned po 15tisicich, takze s tim souhlasim. Nicmene vymena probehla behem jedineho dne. Novy dil se podarilo sehnat do týdne. S autem do doby výměny šlo jezdit. V servisu mi rikali, ze za tu dobu doslo (od koupe po najeti tech 15000km) k 7mi zmenam, upravam na kompletnim rizeni. Od té doby s řízením není problém. Ostatní nedokažu posoudit.
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Slavek_xxx »

Trochu jsem cmuchal. Tento uzivatel zkopiroval svuj komentar pod vsechny testy Outbacka s CVT co nasel a jeho email je ivan.bernat@seznam.cz. Muzes mu zkusit napsat, jestli to v tomto vlaknu nechce rozvest, protoze jeho email je celemu internetu (krom jednoho tohoto clanku) neznamy...
Tak tady ma ten svuj komentar trochu rozvedenej:
http://www.autoblogger.cz/testy/subaru- ... eartronic/
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Ivooos »

Kyž jsem byl na servisu v AWD a ptal se na negativní zkušenosti s CVT, tak mi říkali, že už dělali dvě, teda přesněji měnili dvě. V jednom případě to bylo z důvodu že pán pravidelně tahal přívěs s koníčky a ve druhém případě se někomu při výměně oleje v převodovce v neznačkovém servisu podařilo nalít něco co tam nepatřilo. Obě se porouchali až někdy po 100t km. Víc detailů neznám.

Na jiných zpravidla en fórech jsem také nalezl několik problému s CVT a vetšinou se týkali problému s tím čerpadlem.

Osobně nejsem přesvědčen o nějaké nadpřirozené spolehlivosti a životnosti CVT a tipoval bych její živostnost na max 250t km což tak nějak odpovídá i jiným komponentům dnešních aut a pak už to bude jen loterie. Co si budem povídat on i multitronic od audi nebo cvt od nisanu pravidelně umírá kolem 100t km, takže pookud by ta naše vydržela 250t tak by to i tak byl úspěch a můžeme mluvit o nadpůměrné spolehlivosti.

Spíše by mne potěšílo, kdyby se začali kazit více a tím by vznikl nějaký rozumný a cenově dostupný servis. Pokud bych ve 250tis km zaplatil 60tis za repas, tak by mě to netrápilo, pře jen je to cena za dvě spojky s dvouhmotou, ale zaplatit 400litru za novou, je úlet.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
kiti
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3387
Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
Jméno a příjmení: Květoš
Bydliště: Brno-venkov

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od kiti »

To je ta nová koncepce a moderní doba. Nechápu proč raději nevylepšili klasický automat s měničem který byl lety prověřený a experimentují s lineartronic když to zatím až tak moc spolehlivý nebude.

No necháme se překvapit ale ta cena za opravu výměnou je hrozná. Vždyť je to skoro polovina ceny auta.

A třeba při výkonu xt to musí dostat dost zátěž.

Pokud je ale pravda což nevím že ostatní značky s touto převodovkou nevydrží sto tisíc tak je to hrůza.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
alman
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 336
Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
Jméno a příjmení: Ales Novák
Bydliště: u Kladna

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od alman »

Hmm tak z toho mrazí. FHI na to dost vsází, vžyť je to ve všech modelech. Tipnul bych si, že testy spolehlivosti a opotřebení v laboratořích vypadají dobře. Je otázka, když se pokazí olejové čerpadlo, že se nerozsvítí nějaká červená kontrolka, vždyť je jasné, že pak bude následovat smrt převodovky. Neměla by růst teplota v převodovce? To by taky mělo spustit alarm, ne?

Outback se mi líbí, dost vážně o něm uvažuji. No uvidíme.
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od VDC »

No kiti na obhajobu FHI musím říct, že kdyby neexperimentovali, tak se vývoj nikam neposune. Jsem sice staromilec a nemám rád moderní kurvítka, ale na druhou stranu je mi sympatická cesta, kterou se v tomhle případě ubírá FHI, tedy klasický měnič, spojený s bezestupňovou převodovkou. Líbí se mi tohle řešení mnohem víc, než různé osmistupňové automaty u konkurence, které při jízdě nedělají nic jiného, než řadí a řadí a řadí, aby to množství koleček využili. U jedničkovýho a dvojkovýho Legacy, byla životnost automatu cca 170 000-200 000. U třetí generace je to více, to holt se to naučili. Snad to časem bude také tak...

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Traveller »

Souhlasím s předsedou..., teď jsem nedávno četl, že už je na spadnutí 10-ti nebo snad 12-ti stupňové DSG tuším?!?!? Kde to proboha jsme..., tohle už opravdu není normální a cesta s plynule měnitelným převodem mi pro udržení chodu motoru v optimálním režimu příjde daleko výhodnější než desítky a desítky koleček a hřídelí a já nevím čeho ještě. :713: :713:
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od johyyy »

Traveller píše: Kde to proboha jsme...,
No to už budem jak v kamionu,ne ? ::-DD:
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
clay
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2258
Registrován: stř črc 07, 2010 10:53 pm
Jméno a příjmení: Michal Šprachta
Bydliště: Cerkytle - Svatá Kateřina - Borová
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od clay »

Tak tohle jsme řešili, když jsme kupovali naši 3,6 u Gogeissla v Německu (loni v září) - tehdy měli jen jeden problém a to s přehříváním oleje - vyřešili promptně. Jinak jestli si dobře pamatuji, tak CVT u Subary je plynulý převod doplněný hydromechanickým měničem - tedy je výrazně méně namáhán převodový řetěz-řemen. Ostatní tam mají klasické spojky a tak jejich řetězy-řemeny jsou více namáhány rázy, které při rozjezdech a řazeních vznikají. Clay
Sny se mají plnit.....Subaru bez kompromisů !!!
Subaru Outback H6 3,6 2010
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Slavek_xxx »

Tak konecne jsem objevil forum, kde si par uzivatelu s vyssim najezdem (kolem 120k mil) stezujou na problemy s menicem. Repase 1500-2100$, jinak nova prevodovka za 7k$.
http://legacygt.com/forums/showthread.p ... 157p4.html
Navic jsem pochopil, ze nektery dealeri nemeni ATF, nektery az po 100k milich, ale vetsina doporucuje menit kazdych 30k mil. Predpokladam, ze ty klekly menice budou mit na svedomi ty dlouhy puvodni intervaly vymeny ATF.
Projevy typicky - zhasinani pri zastaveni, cukava akcelerace. Udajne od MY14 byla nejaka zmena.


Service Bulletin # 16-90-13 Design Change to Lock-Up Type Torque Converter Torque Converter
Bulletin Description: This bulletin announces the availability of a countermeasure torque converter assembly to address a customer concern of very low engine RPM when coming to a stop. The condition is similar to coming to a stop in a manual transmission equipped vehicle without depressing the clutch pedal. Thrust washer wear inside the torque converter torque converter can cause restriction of the oil passage used to bleed off lock-up clutch application pressure. The result is either a delayed (momentary low engine rpm) or no lock-up pressure release. The thrust washer has been changed from a solid bushing-type to a needle bearing type.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
alman
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 336
Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
Jméno a příjmení: Ales Novák
Bydliště: u Kladna

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od alman »

Rozborka převodovky: http://www.gearsmagazine.com/resources/ ... 274000.pdf. To čerpadlo je kus mechaniky. Jak nejsem strojař, tak jsem si představoval něco s elektrickým motorkem a gumovýma hadičkama. Jestli se to čerpadlo nějak sype, opotřebovává, tak to snad musí být špatným mazáním nebo zanášením nějakým sviňstvem. Takže asi sem tam měnit ATF? :friend:
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16117
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od quickly »

Co se týče výměny ATF, tak při kontrole 30 tkm jsem si všimnul, že toho, kdo s CVT tahá vozíky, tak má na další kontrolu naplánovanou výměna ATF. Ti, co netahají vozíky mají kontrolu až později.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
margano
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 120
Registrován: čtv črc 03, 2014 9:45 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Trenčin

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od margano »

chlapi,
- ktory chodite na vymenu oleja v cvt- kolko platite za vymenu ?
ked pride cas tak aby som mal ako taky prehlad ci ist tu dakam pobliz alebo radsej zajst aj napr. do Zlina.
dik
npeter
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 404
Registrován: stř lis 04, 2009 11:19 pm

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od npeter »

Olej v CVT se dle předpisů mění jenom, pokud má auto TZ; a to i pokud se na TZ vozí např. jenom kola.

Obecně vždycky platilo, že pokud někde olej je, má se měnit - a nějak rozumně často :811:

Předpisy se ale mění, žeano. Ono u dieselu se také v 2009 předepisovalo měnit palivový filtr po 90kkm a terazky myslím po 30kkm.
FORESTER 2.0X AT MY07
FORESTER e-boxer MY21
ex OUTBACK 2.0D MY09
ex OUTBACK 2.5i MY07
dále doma OUTBACK 2.5i MY19
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“