Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od spm »

Zrovna ten DAFí Variomatic (kde BTW oni s tím dělali auta už někdy v 50. letech) se ještě daleko dřív dělal s F3 formulema. Tady jsem k tomu dohledal nějaký info: http://www.ritzsite.demon.nl/DAF/DAF_cars_p17.htm

Jenom teda když jsem tam tenkrát (2011) byl, tak ty F3 formule v tom muzeu byly, ale ta F1 ne, nebo si to alespoň vůbec nepamatuju... Ale zase tam bylo krásný funkční demo, jak ta převodovka funguje (byť teda s gumovejma řemenama :-) ).
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
karči1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: pát úno 20, 2015 1:00 pm

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od karči1 »

Robert76 píše:Ahoj, tak jsem zpátky. Omlouvám se, že jsem se neozval dřív, ale chtěl jsem mít jistotu, že je problém odstraněn. A vypadá to, že ano!!! Jezdím už měsíc a převodovka řadí normálně. Nakonec stačilo kompletně vyměnit olej a filtr v převodovce a škubání zmizelo. Díky vám všem za rady a tipy.

zdar, prosím tě o info - kde jsi měnil olej ? kolik ho tam je... mi z Opavy Dancar odpověděli že se mění jen asi 4,5 l a o filtru ani zmínka, přitom komplet náplň je kolem 11,7-12,7 litru podle manuálu...

díky za info Karči
Robert76
Nováček
Nováček
Příspěvky: 11
Registrován: ned črc 16, 2017 9:15 pm
Jméno a příjmení: Robert Požárek

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Robert76 »

Ahoj Karči, měnil jsem to v autorizovaným servisu v Plzni u Lišky. Musel jsem vyloženě trvat na tom, že chci kompletní výměnu oleje včetně výměny filtru - zpočátku mi taky účtovali jen 4,5l - to je to, co vyteče výpustním ventilem. Škubání zmizelo, ale já jsem chtěl pro jistotu kompletný výměnu oleje i filtru. Nakonec to udělali - účtovali mi 9 litrů oleje a sítko+ 3 hodiny práce. A řadí to znovu bez problémů.
karči1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: pát úno 20, 2015 1:00 pm

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od karči1 »

Robert76 píše:Ahoj Karči, měnil jsem to v autorizovaným servisu v Plzni u Lišky. Musel jsem vyloženě trvat na tom, že chci kompletní výměnu oleje včetně výměny filtru - zpočátku mi taky účtovali jen 4,5l - to je to, co vyteče výpustním ventilem. Škubání zmizelo, ale já jsem chtěl pro jistotu kompletný výměnu oleje i filtru. Nakonec to udělali - účtovali mi 9 litrů oleje a sítko+ 3 hodiny práce. A řadí to znovu bez problémů.
Díky za info, psal jsem Ti už SZ , no popravdě přístup originál servisů Subaru ...NO COMMENT .... absolutní neochota některých něco řešit.... jen to není potřeba, to je zbytečné ... nechápu proč ... CVT je dobrá , ale musí se o ní starat ..nechápu co je za problém vyměnit jednou za čas celou náplň ..ne jak tvrdí jen 4 litry až 4,5 litru , to prý stačí.... nevím, zda nemají všechny origo servisy Subaru ten přístroj potřebný k výměně celé náplně, nebo se jim do toho nechce , nebo je to tím že si člověk běžné výměny - motor olej, filtry, kotouče a vubec brzdy dělá sám a do značky jede jen na jeden požadavek..nebo je to přístupem Subaru k zákazníkům všeobecně.... fakt jsem zklamán....Navíc tady na Ostravsku nakonec jen Subaru v Opavě bylo ochotno mi to udělat..zítra na to jedu tak pak písnu co vlastně provedou .... podotýkám, že chci měnit preventivně, mám tam přes 130 000 a kdo ví zda to někdy někdo měnil..v servisce o tom není zmínka..... ( auto není původně od nás ) dovezla si ho přítelkyně co s ním jezdila v zahraničí.... no snad to dopadne OK
karči1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: pát úno 20, 2015 1:00 pm

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od karči1 »

tak abych to dopsal jak to dopadlo ... chtěl jsem to vyměnit preventivně, ne kvuli problemum, nakonec dojel jakysi borec z Prahy se strojem na výměnu komplet náplně, propláchli to , vyměnili, dali mi i protokol z přístroje ...a náplň přesně podle manuálu necelých 13 litrů.... musím říct že to taknějak líp řadí i jede... spokojenost ... hned jsem vyměnil i diferáky a je klid .... a čekal jsem větší řachu než jsem nakonec platil...takže asi nemá každý Subaru servis ten stroj, je to prý drahé...tak aspon že to dělal člověk co temu rozumí..... za mě spokojenost
Uživatelský avatar
Mareka
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 2591
Registrován: čtv bře 24, 2011 8:25 pm
Jméno a příjmení: Marek
Bydliště: Ostrava

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Mareka »

Takže to dělal "někdo z Prahy" v prostorách Dancars v OP?
A nakolik to nakonec vyšlo?
Forester XT 2.5 EcuTek 1 (06), ex Forester XT 2.0 EcuTek 2 (02), Forester 2.0 (99)
karči1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 40
Registrován: pát úno 20, 2015 1:00 pm

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od karči1 »

Mareka píše:Takže to dělal "někdo z Prahy" v prostorách Dancars v OP?
A nakolik to nakonec vyšlo?
no Dancars Opava nemá svůj ten stroj, jak jsem pochopil, když to tady chce udělat někdo , tak to prostě dovezou - tady dojel z Prahy a udělali to tam.... no nakonec 13 litru oleje + výplach + práce plus přední zadní diferák a kontrola + 0,5 litru nemrzky do chladiče cca 8600 Kč
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48964
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od VDC »

To mi přijde jako velmi slušná cena.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
seatik
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4035
Registrován: ned srp 09, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Vašek
Bydliště: Plzeňsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od seatik »

Taky bych řekl, že je to ke cti servisu. Je fajn,že i takto umí vyjít zákazníkovi vstříc. Možná do budoucna si to pořídí taktéž , pokud se sejde víc zákazníků.
Subaru Forester 2.5 XT MY 2007
Subaru Outback 2.5 Limited 2020
ex Subaru BRZ 2.0i Sport MY2015
ex Subaru Impreza 2.0i 92kw MY2004
Uživatelský avatar
Traveller
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 11873
Registrován: pát kvě 30, 2014 8:04 am
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Česká Třebová

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Traveller »

To se asi brzy sejde, když Subaru za chvíli nebude prodávat nic jiného. 8-?
WRX STI MY2016
Ex: Subaru Forester SJ 2.0i, stříbrný s fofr-klackem.
Uživatelský avatar
davidherda
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5783
Registrován: ned led 04, 2015 2:11 pm
Jméno a příjmení: David Herda
Bydliště: podhradí Křivoklátu

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od davidherda »

Kamarádi přeji vám všem hezké svátky a mám takový dotaz týkající se současných CVT.

Táta si na jaře bude pořizovat nové auto, a vybírá mezi Levorgem a Forestrem.

Jelikož bydlí na sídlišti (možná znáte peklo pro všechny autisty - Velká Ohrada), tak je občas (každý den) parkující auta v druhé řade různě tlačit po parkovišti.

U manuálu je to v pohodě, vyhodí se kvalt, zamkne se auto a jde se domů, ALE UMÍ TOTO I CVT?
A pokud ano, jak moc mu to ubližuje?

Děkuji moc

Outback 2.5X MY16 -Modrák
BRZ 2.0 MY13-BRZo
Outback 2.0D MY12 - služebáq
Outback 2,0D MY16-Goldback -ex
XV 2,0i MY18-iXVestr -ex
Forester 2,0XTi MY02-Silvestr -ex
Forester 2,0X MY03-Modrestr -ex
Forester 2,0X MY04-Pinkrestr-ex
Forester 2,5XT MY09-Černestr-ex
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od spm »

To peklo není jenom velká ohrada, takhle hezkých sídlišť po Praze je už celá řada...

Nechci kecat za CVTčkáře, ale principielně to musí fungovat stejně jako u předchozích 4EAT, 5EAT kde tam stačí vrazit N a nechat odbržděný. Ostatně někde v threadu vedle tu někdo řeší, jestli na CVT má to N používat, takže volič tu polohu mít bude. Škodit to tomu asi nebude, když do toho někdo semtam strčí rukou. V AT manuálech je nějak omezení tahání za jiným autem (nějaká max rychlost a max počet km), ale patrně kvůli tomu, že když neběží motor, tak se nechladí ATF. Ale to při popostrčení o 5 metrů bude irelevantní...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16114
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od quickly »

Jen upozorňuji , že aby se dal vyndat klíček ze zapalování, musí být dáno "P". To platí u CVT i mého šestihrnka. jkamile mám klíček pryč, tak si myslím, že "N" se nedá dát :-/ .
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22544
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od spm »

Aha, tak to je lepší vychytávka... no, ještě mám pocit, že jde mechanicky pro případy nouze ten parkovací kolík vysunout, ale dělat tohle při každém parkování je dost zabijácký...

Edit: ještě mě pak napadá nechat si vyrobit kopii klíčku bez čipu na imobilizér a nechat v zapalování ten... ale to je taky dost kokotina a hádám, že to zase pro změnu vymlátí baterku, protože to pak nechá pod proudem x dalších věcí...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
Paja
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 184
Registrován: čtv úno 25, 2016 9:07 pm
Jméno a příjmení: Pavel
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Paja »

No Levorg ma ale bezklickove startovani. A nejsem si jist, zda jdou vubec zamknout dvere, kdyz neni volic na P.
Subaru Levorg GT Trend MY2017
ex Citroen C5 Break MY2001
ex Škoda Forman Solitaire
ex Tatra 613-3
ex Tatra 613-1
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“