Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Slavek_xxx »

Ivan> diky za zpravu. Jelikoz jsi zatim jediny o kom vime, ze mu CVT kleklo, jsi (bohuzel) dobry zdroj iformaci. Muj otec chce Forestera s CVT, tak me to enormne zajima. Mohl bys napsat, jestli byl v prevodovce pri servisech meneny olej? A kterej servis se o auto staral a ted ho neumi opravit? Jinak to opet ukazuje kvality Subaru servisu a customer care znacky... Nicmene u VW a jejich tragickych multitroniku to nebylo lepsi...
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
mati
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 106
Registrován: úte lis 18, 2014 8:19 pm
Jméno a příjmení: Martin
Bydliště: Zilina

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od mati »

Mam tiez cvt vo forestru ja som s nim spokojný,ale to si bol asi aj ty kým ti neklakol.Tak ti držím palce a informuj ako si nakoniec dopadol či si dostal aj nejakú odpoveď.Ako pisal slavek xxx si zdroj informácii.
Forester 2.0 CVT comfort MY 2014
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Ivooos »

Emoce sou emoce. Když jsem před rokem řešil příliš časté vypalování filtru u svého ropáka a ani po 5ti návštěvách servisu, kdy si pokaždé auto nechali na testování nic nevyřešili, tak už jsem měl také sto chutí napasat něco o Subaru na oblohu. Nakonec to skončilo novými vsřiky a turbem v ceně téměř 100tis kč, naštěstí na záruku a to to auto nemělo najeto ani 100tis km. Při představě, že toto absolvuji za 100tis km znova a tentokrát již za svoje, jsem se ropáka raději zbavil dříve, než skončila záruka, A také představa, že kupuji za 90tis kč DPF mě natolik děsila, zejména když dostalo záhul s nekonečným počtem regenerací díky těm vadným vstřikům a turbu, že nebylo o čem pochybovat.

Přes loňské nasr..ní na značku Subaru jsem se k ní však opět vráti a ani nějak nedokážu říct proč. Ono na tom trhu není co vybírat a nemohu si pomoct, ale stále mám pocit, že i když Subaru není levné, tak stále cena odpovídá kvalitě mnohem víc než u jiných značek a možná to byl ten důvod.

Dle mého je dnes úplně jedno zdali to kurv..ko je převodovka, motor, DPF, vsřiky, turbo atd. atd. jakmile se to řeší v autorizáku a s novými díly, tak je to vždy na hranici návratnosti. Subaru teď dává záruku 5let a 200tis km s možností prodloužení na 7 let a 250tis km a zde vidím strop používání auta jako spolehlivého nástroje pro převoz, podnikání atd. Popravdě ani neznám nic jiného co je dnes na trhu a vydrží více. Po tomto nájezdu už má smysl auto provozovat jen omezeně, zpravidla jako druhé s malým ročním nájezdem a smířit se s neznačkovým servisem a díly z vrakáče. Myslím ale, že tohle neplatí jen pro poslední modelové roky, ale i pro spoustu předešlých, protože on ani ten klasický automat nebude stát v autorizáku částku, která by byla nižší než cena samotného auta. Subaru není masovka a druhovýroba moc není, takže ten servis ojetiny s vysokým nájezdem je prostě kure..ky drahý, v porování s evropskými masovkami

Ivan měl prostě smůlu, že byl první ,,průkopník,, který hodně najel, neměl záruku a převodovka mu odešla v době, kdy ještě není odpovídající servis ani možnost to řešit díly z vrakáče. No prostě smůla. Může nás jen těšit, že je zatím jeden z mála. Spíše mě překvapuje, proč když mu převodovku poprvé měnili ve 40tis km, proč nebyla v záruce, když se odporoučela podruhé. Stejně tak mi i nějak nesedí ty dlouhé čekací lhůty, zejména pokud bylo auto v záruce. Asi smůla.

Já osobně své CVT také nevěřím, vidím to jako nejslabší část auta z pohledu spolehlivosti a nechám čas rozhodnout, zdali si auto nechám i po skončení 7mi leté záruky nebo se jej raději včas zbavím.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Ivan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: ned pro 14, 2014 12:22 pm
Jméno a příjmení: Ivan Bernát

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Ivan »

Zdravím,
problém není v tom, že se ta převodovka podělala, problém je v tom, že na ní v EVROPĚ není servis a o to tady jde. Zeptejte se zástoupení Subaru zda opravuje tyto převodovky..
Žádné zařízení nemusí být 100% spolehlivé a pokud při koupi vozu hrozí takové riziko, určitě bych si ho nekoupil , pokud bych o tomto riziku veděl. Další věcí je zůstatková hodnota toho auta..
Pokud k závadě dojde a auto je v záruce, Subaru vymění převodovku jako celý díl, pokud se Vám to ale podělá po záruce, tedy po ujetí 100 tis.km máte zatím teď pouze dvě možnosti a to koupit si novou za údajne 15-20 000 EUR, nebo ji sehnat jako celý díl někde na druhém konci světa za cca 7000 UDS + 21 % DPH + 3% clo + 500 USD doprava riziko a starosti. v obou případech to je finační nesmysl vzhledem ceně ojetin tohoto typu, kde se cena pohybuje okolo 300 tis. Kč.
Ten servis se to snažil vyřešit, možná přecenili své síly, ale určitě chtěl pomoci, bohužel řešil problém za někoho jiného a nakonec je ten servis poškozený také.
To že se převodovka NEOPRAVUJE, pouze mění spočívá ten podvod na zákazníkovi ! Myslím, že by to mohlo zajímat i další instituce (certifikační nebo obchodní).
IVAN
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Subaru4ever »

Ivane, a jak to bylo s těmi pravidelnými výměnami oleje? Byly nebo nebyly?
A aniž bych to myslel jakkoli zle, máš spočítanou za tu dobu průměrnou spotřebu? To je dokonalý indikátor, jakým způsobem bylo auto provozováno.
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Ivan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: ned pro 14, 2014 12:22 pm
Jméno a příjmení: Ivan Bernát

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Ivan »

Ještě přikládám, poněkud prapagandistickou technickou informaci SUBARU:

http://www.auto.cz/subaru-legacy-automa ... u-cvt-3993

Dodací lhůty byly opravdu takové, záruka je 100 km, ročně najedu 60 tis, takže lhůty jsou v pořádku, nehledejte v tom žádné emocionální výkřiky, jsou to fakta. Co se bude dít až ty hromady CVT převodovek které tu teď masivně Subaru prodává budou potřebovat opravu? Již teď to na vrakovišti Evropy neseženete, ano jiné díly z jiných stejně starých Subaru ano, ale CVT ne.
Pokud vím, olej nebyl v převodovce měněn nikdy (do druhé opravy, pak ano), výrobce údajně uváděl že je náplň celoživotní (asi tak jako v té reklamě), auto bylo vždy pravidelně servisováno v servisu Subaru, jsou o tom záznamy v servisní knize. V servisu mi bylo řečeno, že to snad ani nemá ani výpouštěcí element. Nemyslím, si že by servis nepostupoval podle servisních pokynů. Pokud teď Subaru obesílá servisy a předepisuje výměnu dokonce po 45 tis km, jednalo se asi o chybu z jejich strany, ale proč jim máme platit vývoj mi zákazníci ??.

Nechci přilévat oleje, ale mám na firmě ještě Forestra 2011 (tehdy jsem zblbnul do Subaru více lidí) , toho v servisu přesvědčovali, že spojka odešla na 40 tis kvůli tomu, že neumí správně jezdit... , no nemají to prodejci a servisáci Subaru jednoduché...s takovým partnerem. A co prasklé klikovky..?
Dle mého je to neseriozní firma která na zákazníky kašle, jen prodat a pak nazdar.

Ivan
Ivan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: ned pro 14, 2014 12:22 pm
Jméno a příjmení: Ivan Bernát

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Ivan »

Průměrná spotřeba dlouhodobě 8,3 l/ 100 km.
Ivooos
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 736
Registrován: úte led 25, 2011 9:17 am
Jméno a příjmení: Ivoš
Bydliště: Brandýs nad Labem

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Ivooos »

Nechci Subaru nijak obhajovat, sám jsem si vyzkoušel jak funguje záruční servis.

Co se však týká CVT tak jsem přesně věděl do čehu jdu a dle zkušeností od jiných značk které používají CVT a zpravidla jsou na tom hooodně špatně, jsem si nedělal žádné iluze. Nebýt záruky jakou teď subaru dává, tak bych do ní nešel. Právě ta záruka až 250tis km, mě tak trošku přesvědčila, že Subaru ví co dělá, nemluvě o opravdu pramálo špatných zkušeností s životností CVT a to i po téměř 5ti letech co je na trhu. I když je pravda, že ty benzíny toho ani po 5ti letech zpravidla moc najeto nemají. To že se neopravuje, ale pouze mění celé díly je dnes běžná praxe u většiny značek. Na druhou stranu se koukněte na ceny těchto automatů i u jiných značek. Co vím, tak ford a jejich durashift CVT se také neopravuje a nová stojí 150tis Kč a zdaleka nevydrží ani těch 250tis km jak slibuje Subaru. Podobně je na tom Nissan a jejich CVT repas Multitroniku od Audi každých 100tis km také není zadarmo. Stojí to prostě za ho.. všechno.

Je však pravda, že je potřeba prošlapnout pár cesiček a srazit cenu nového CVT pro Subaru. Pokud ji lze dnes sehnat ze státu za 180tis kč tak už stačí, aby jich bylo potřeba víc a pokud se cena za několik let bude pohybovat kolem 100tis kč, tak už to bude přijatelné.
Subaru Outback 2.5i CVT MY22 Obrázek
Subaru Outback 2.5i CVT MY17 (prodáno) 85t km Obrázek
Subaru Legacy 2,5i CVT MY12 (prodáno) 90t km (8.5)
Subaru Outback 2.0D MY11 (prodáno) 90t km (7,4)
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Slavek_xxx »

Tady je jesne videt co se stane, kdyz sales ma vetsi slovo nez vyvoj. Po 200k nemohla ta brecka v menici a variatoru vubec fungovat. At jdou vyrobci s takovou strategii do prdele. Pak to prvnich par tisic zakazniku odnese a znacku to poskodi.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
SCOOTER
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2999
Registrován: ned úno 14, 2010 9:45 pm
Jméno a příjmení: Miloš Tůma
Bydliště: Tábor
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od SCOOTER »

Když to tak čtu ohledně motorů diesel a převodovek CVT :655: tak jsem zoufalej a říkám si kam to pro bůh spěje :839: ...holt nikdo mne nepřesvědčí o tom že spolehlivé Subaru které bylo vyrobené před 15-20lety,už nemá a nebude mít nástupce u :subaru: .
Z výběru new.modelů nebude vlastně ani z čeho vybírat...jeden max.dva motory a jedna převodovka CVT.(Manuál bude do budoucna pouze u STi...)
Ach jo to jsme se dočkaly doby...
Legacy 2.0R 121kw MT. MY2007 ...mazel
Forester S Turbo 2.0i 130kw. MY 2002-Radost
Legacy com.III 2.0i 92kw. MY2002
Outback 2.5i 121kw MT,MY2005
Outback H6 3.0i 154kw. MY2003-Luxus
Legacy 2.5i 115kw. MY1999
Subaru Impreza GT 155kw. MY1996-Legenda
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od ozawasan »

Přesně, jak píše Scooter. Za mne, pokud nevyhraju ve sportce, padají z výběru modely s CVT, páč aj 100litrů mi za opravu či repas u jeteho vozu přijde na palici... Úplně to vidím... koupit ojetý diesel s CVT po záruce a narvat do něj za DPF a CVT 250 litrů.... Zlatej Dodge....
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Slavek_xxx »

Ale ono nebude tak zle. Jednak vymeny oleje prodlouzi zivotnost na normalni uroven a druhak budou casem k dispozici sady na repasi jako u vsech automatu.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od ozawasan »

No, když já občas zablbnu v terénu a zatím mne tedy nic nepresvedcilo. Stále víc si vzpomínám na pamatnou větu jednoho mechanika... V Evropě se poctivá auta prestala delat v roce 2001 a v Japonsku v roce 2006..... Čím dál vic mi to přijde jako pravda...
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48967
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od VDC »

Ale chlapci, vy už jste zapomněli, že životnost automatů v prvních dvou generacích Legacy byla tak 170-180 000 a pak začaly padat ? Nebo jste to ani nevěděli ? To až třetí generace tak nějak drží. Taky se to učili. Taky se ty převodovky nespravovaly , strčil se tam místo toho manuál....

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Ivan
Nováček
Nováček
Příspěvky: 33
Registrován: ned pro 14, 2014 12:22 pm
Jméno a příjmení: Ivan Bernát

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Ivan »

Zdravím,
tak dnes snad poslední příspěvek :-)
Odepsal jsem centrální servisy Subaru včetně zastoupení CZ a Subaru DE, ale poptal jsem celkem 3 opravny amerických převodovek CVT v CZ, popsal jsem jim co je na mé převodovce vyměněné a co momentálně nefunguje a požádal jsem je o návrh řešení včetně ceny.
Třeba se najde někdo normální..
Výsledky Vám pošlu, následně uveřejním na blogu v Evropě a CZ.
Ivan
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“