Spolehlivost CVT (Lineartronic)
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 334
- Registrován: stř kvě 21, 2014 2:28 pm
- Bydliště: u Nového Knína skorosamota
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
tuk tuk, dopadlo ti to nějak už?
sent from iphone
Outback 2016 2.5 fialka
XV 2016 černý sršeň
ex -
Outback 2010 2,5i manuál Pan Sněhurka
Forester 2.0 X 2007 šedá myš: přednost zprava, přednost zprava kurnik !
Forester sTurbo 2001, Pan Ťurbo
Outback 2016 2.5 fialka
XV 2016 černý sršeň
ex -
Outback 2010 2,5i manuál Pan Sněhurka
Forester 2.0 X 2007 šedá myš: přednost zprava, přednost zprava kurnik !
Forester sTurbo 2001, Pan Ťurbo
- feroj
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 386
- Registrován: pon led 27, 2014 2:15 pm
- Jméno a příjmení: František
- Bydliště: Bratislava
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Proplach by byl zbytečný. Jak mi byla rozdělaná převodovka, nebyly tam žádné špony ani nic podobné, co by nasvědčovalo, že by se jednalo o nějakou mechanickou závadu převodovky.[/quote]Traveller píše:Pokud by to někdo chtěl využít, tak zajímavou službu nabízejí v AWD, viz. odkaz.
http://www.awd.cz/proplach-automaticke- ... vky-subaru
z toho čo som čítal sa prevodovka, resp. riadiaca jednotka po výmene oleja resetne... vymaže dovtedy uložené "návyky" na štýl radenia a začína sa "učiť" ... preto by ten preplach teoreticky mohol pomôcť ak tam nie je mechanický problém... prípadne nie je problém mechanický problém v medzinápravovej spojke? keď to nepriraďuje zadok a preto problém aj prevodovka?
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Já jen přidám svojí zkušenost:
Na XV 2.0 s CVT jsem odjezdil 103.000km bez nejmenšího problému.
Na autě nebylo tažný - to bych pak byl nucen kvůli záruce nechávat měnit
olej v CVT každých 40tis km (dle autorizovaného servisu).
Prvních 10tis km byla převodovka trochu víc slyšet při parkování, tj. při
rychlostech po 10km/h, kdy je zařazený minimální převod a není plně v záběru,
tzn. že hydroměnič nezabírá na 100%. Po těch cca 10tis km to už nebylo tak
výrazné. Za celou dobu jsem CVT vůbec neřešil a ani v servisu se s ní nic nedělalo.
Teď máme CVT v Outbacku 2016 (najeto teprve cca 4tis km) a je to podobné.
V OB je CVT jinak naladěná, více při akceleraci "řadí stupně". To v XV nedělalo
a řadilo to plynule. Možná to je tím, že se CVT ještě nenaučila mému stylu jízdy.
Zatím to nehoním a jezdím jen v I režimu. V OB je taky lépe řízená trakce. Tam, kde
XV už trochu odhráblo (na mokré trávě), tam jede OB jak přilepený.
Za mě dobrý...
Na XV 2.0 s CVT jsem odjezdil 103.000km bez nejmenšího problému.
Na autě nebylo tažný - to bych pak byl nucen kvůli záruce nechávat měnit
olej v CVT každých 40tis km (dle autorizovaného servisu).
Prvních 10tis km byla převodovka trochu víc slyšet při parkování, tj. při
rychlostech po 10km/h, kdy je zařazený minimální převod a není plně v záběru,
tzn. že hydroměnič nezabírá na 100%. Po těch cca 10tis km to už nebylo tak
výrazné. Za celou dobu jsem CVT vůbec neřešil a ani v servisu se s ní nic nedělalo.
Teď máme CVT v Outbacku 2016 (najeto teprve cca 4tis km) a je to podobné.
V OB je CVT jinak naladěná, více při akceleraci "řadí stupně". To v XV nedělalo
a řadilo to plynule. Možná to je tím, že se CVT ještě nenaučila mému stylu jízdy.
Zatím to nehoním a jezdím jen v I režimu. V OB je taky lépe řízená trakce. Tam, kde
XV už trochu odhráblo (na mokré trávě), tam jede OB jak přilepený.
Za mě dobrý...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
rallycad: fíha, nezaznamenal jsem změnu kočáru! bude nějaká recenze na outback?
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Jo jo - napíšu nějakou srovnávačku XV a Outbacku.
Zatím jsme v záběhu, takže jezdím piánko a nemůžu
porovnávat motor a výkon.
Každopádně rozdíl je poměrně velký. XV je pocitově lehčí,
hravější a sportovnější = tvrdší. Outback je o dost komfortnější,
tišší a kultivovanější. Je to takové sportovec vs. gentleman.
Až budu mít ještě o pár tisíc víc, něco tu sesmolím...
Zatím jsme v záběhu, takže jezdím piánko a nemůžu
porovnávat motor a výkon.
Každopádně rozdíl je poměrně velký. XV je pocitově lehčí,
hravější a sportovnější = tvrdší. Outback je o dost komfortnější,
tišší a kultivovanější. Je to takové sportovec vs. gentleman.
Až budu mít ještě o pár tisíc víc, něco tu sesmolím...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
- Mira
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 10651
- Registrován: úte srp 18, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Miroslav
- Bydliště: Poslední zatáčka před Vídní
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
A nemá někdo zkušenost s CVT u Toyoty? Známej vybírá nový vůz a je zarytý sedanista (hatbacky nemají kufr a kombik je už prý neútulnej). Svezl se v Corolle a zdálo se mu, že prý to nejede do 3.000 nic moc, ale je to japonská atmoška, takže točivý motor, protože povídal že nad 3 už jede a nad 4 se nedival, to jelo prý už moc. Protože sedlal 1,5 dCi se upřímně divím, Corrola s 1,6 má 96kW oproti 85kW, ale to asi táhne odcpoda na co je zvyklý. Akorát chce automat a ten v salonu neměli, tak čeká jak ho dovezou. Říkali mu, že to jede jak trolejbus, já mu radil, ať si vedle v Subaru CVT vyzkouší v Levorgu, že to je stejný. Nebo není? Jo a ještě čeká na novej megan sedan a hlavně na jeho cenu, předtím měl ten Renault "limuzínu". Akorát to fakt lehce ťuknul (popojíždění a kochání se v koloně na nějakou motorku ve špíglu) a odnesl to prý i automat. Asi nárazová zóna u těch pleček a za výměnu aut. převodovky mu v Renaultu řekli prý okolo 180.000,- Kč! Takže CVT v subu vlastně není tak drahý. Já tedy doufám, že koupí tojku a né žabožrouta. Mimochodem, jeho zeť byl nedávno v Irsku a měl tam na týden půjčenýho toho Kadjara. Prej vození hezký, měl tam taky pouze 1,5 dci a ve 4 s věcma to na kochací cesty stačilo, ale po 6 dnech mu úplně odešla spojka do kopru. To auto mělo najeto asi 27.000 km! Takže kupte si to.
Forester SG XT
ex Impreza 97 s baťohem
ex Impreza 97 s baťohem
- u-geen
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 2103
- Registrován: úte led 19, 2010 9:49 pm
- Jméno a příjmení: Evžen Eiba
- Bydliště: Kyje, okres Jičín
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
RallyCAD: ty jo, si upgradoval... jaka barva? Treba te nekdy v JC potkam, muzem udelat srovnani generaci
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Jo jo - upgradovali jsme na OB 2.5 s CVT.
Chtěli jsme vyzkoušet nový zimáky (Dunlop Winter Sport 5) a tak jsme včera byli
na výletě okolo Krkonoš a tady jedna fotka s prvním sněhem v Polsku:
Chtěli jsme vyzkoušet nový zimáky (Dunlop Winter Sport 5) a tak jsme včera byli
na výletě okolo Krkonoš a tady jedna fotka s prvním sněhem v Polsku:
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
- Slavek_xxx
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 8054
- Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
- Bydliště: Nové Hrady
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
RallyCAD> nemels podobnou na svym historickym Foresterovi?
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
Nee, forester měl hnědou metalízu z Yetiho.
Mimochodem pořád v pohodě jezdí v Krkonoších a občas
ho i potkám na silnici. Docela se mi po něm stýská, byla
to prostě milovaná srdcovka...
Mimochodem pořád v pohodě jezdí v Krkonoších a občas
ho i potkám na silnici. Docela se mi po něm stýská, byla
to prostě milovaná srdcovka...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
-
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 336
- Registrován: stř bře 09, 2011 8:51 pm
- Jméno a příjmení: Ales Novák
- Bydliště: u Kladna
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
No ne, Dunlopy jsem si na OTB pořídil taky. Na sníh čekám.
Na dálnici a ve městě spokojenost, nehučí, nekvílí.
Aleš
Na dálnici a ve městě spokojenost, nehučí, nekvílí.
Aleš
Subaru Outback 2.5i MY16
spotreby.cz
spotreby.cz
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
2015 Subaru Forester 2.0i Entry MT
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1057
- Registrován: pon bře 18, 2013 5:08 pm
- Jméno a příjmení: Robert Košař
- Bydliště: Ostrava
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
No po přečtení toho článku je to cvt tak nějak na pi.. ..... Zvlášť ta pasáž na dálnici je dost k smíchu.... Nebo k pláči pakliže pak dojde na opravu...
Peugeot 406,Subaru Outback 2,5AT,r.v.00
Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)
No nevím, podle mě autor spíš opakuje přežitá klišé.
Pokud by docházelo k nějakému dramatickému opotřebení,
tak by to muselo být znát a hlavně slyšet. Jak už jsem psal,
tak já jsem nezaznamenal žádný problém, jen do nějakých 10tis km
zajetí byly převody malinko hlučnější při řazení z neutrálu, tj. při
rychlostech do cca 10km/h.
Ale je pravda, že jsem auto moc neunavoval - většina cest byla
v jednom, max. dvěma lidech a ještě jezdím hodně plynule a klidu.
Taky si říkám, že pokud by došlo k nějakému opotřebení řetězu nebo kuželů,
tak by výměna neměla být extrémně drahá, resp. výroba asi nebude nákladná,
ale známe jak to bývá cenou dílů...
Pokud by docházelo k nějakému dramatickému opotřebení,
tak by to muselo být znát a hlavně slyšet. Jak už jsem psal,
tak já jsem nezaznamenal žádný problém, jen do nějakých 10tis km
zajetí byly převody malinko hlučnější při řazení z neutrálu, tj. při
rychlostech do cca 10km/h.
Ale je pravda, že jsem auto moc neunavoval - většina cest byla
v jednom, max. dvěma lidech a ještě jezdím hodně plynule a klidu.
Taky si říkám, že pokud by došlo k nějakému opotřebení řetězu nebo kuželů,
tak by výměna neměla být extrémně drahá, resp. výroba asi nebude nákladná,
ale známe jak to bývá cenou dílů...
Subaru Outback 2.5 2016
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...
Největší výhoda Subaru je ta, že zapadne až tam, kam se nikdo nedostane aby vás vytáhnul...