Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Čibi
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1754
Registrován: pon lis 08, 2010 11:17 am
Jméno a příjmení: Martin Cháb
Bydliště: Českolipsko

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Čibi »

OK, díky. Ještě se zeptám - někdo odsud z fora se tomu případně umí věnovat?
Outback 2.5 123 kw 2006
Forester 2.0 XT 130 kw 2005
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od dethroned »

Ještě jedno dobré shrnutí o provozu a spolehlivosti CVT:
https://youtu.be/ja86PRHS2sg

...v podstatě na začátku zlobil měnič a ložisko, u další generace sem tam solenoid...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
nomadm
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: úte srp 25, 2020 9:35 pm
Jméno a příjmení: Martin Novák

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od nomadm »

zdravím subaristi, tak jsem si to celé prošel a teď nevím jestli CVT (4. generace Outback 2011-2014) ano, či ne....v sobotu jsem se byl podívat na tento kousek u východních sousedů (https://www.autobazar.eu/subaru-outback ... 15501.html) a auto se mi hodně líbilo. A dle všeho bylo i poctivě servisováno. Nebo raději vzít "exota" v podobě manuálu (https://auto.bazos.cz/inzerat/157360944 ... imancr.php)? Nebo tento kousek (https://auto.bazos.sk/inzerat/141789686 ... -sport.php), kde je cena nutného repasu převodovky objektivně zohledněna v ceně?
Děkuji za drahocenné info.
MY 2013 Subaru Outback 2.5
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1305
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od kwt2000 »

Za mě jsou všechny kousky pěkné. Na prvním CVT v modelu 2010 jsem najezdil cca 230tkm a s převodovkou nikdy žádný problém nebyl. To samé mám teď na modelu 2015 a. Těžko říct co znamená hlučnější převodovka když si v tom nejel. Při normální jízdě není CVT téměř slyšet, někdo údajně slyší šustění" řetězu, ale i to je OK. To že má auto pravidelné prohlídky ještě neznamená, že byl měněn olej v CVT a natož dělán proplach. V modelu 2010-2014 se uváděla doživotní náplň a tuším až někdy v roce 2012 byla doporučena výměna po 90tkm a v případě tahání přívěsu po 60tkm (možná už si to nepamatuji přesně). A vím z vlastní zkušenosti, že je to po proplachu o něčem jiném. Zkus se zeptat jestli byl měněn olej, případně jestli to bylo i s proplachem.
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
nomadm
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 60
Registrován: úte srp 25, 2020 9:35 pm
Jméno a příjmení: Martin Novák

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od nomadm »

Na výměnu oleje se pochopitelně ptám. Ten černý že Slovenska má v servisce poslední výměnu před 40 tis. km..
MY 2013 Subaru Outback 2.5
Uživatelský avatar
Augi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 970
Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
Jméno a příjmení: Michal Augustýn
Bydliště: okolí Prahy

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Augi »

Protože mám CVT v rodinném autě (Levorg), tak v něm jezdím možná trošku svižněji, ale plynule, a k tomu patří taky brzdění motorem. Teda místo abych někde drobně zabrzdil, tak tam pádlem hodím nižší kvalt. Stejně tak při dojíždění k semaforu si podřazuju pádlama a využívám tak brzdného účinku motoru.

Tušíte, co na to může říkat CVT? Nemůže jí to vadit? :-)
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky

ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20597
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od námořník »

Ta převodovka má řídící jednotku a neudělá nic co by jí mělo vadit. Aspoň v tom žiju já 😁
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Makovica
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4920
Registrován: čtv dub 21, 2016 11:28 pm

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Makovica »

Skor by som sa bal napr.jazdenia po zjazdovke hore dole [3GEARS]
:-DDD
Subaru Forester 2.0i CVT Comfort MY16 (G91F Rest in pieces Cooper Discovery ATT / SJ6 ,,,,| (*_^) |,,,,)
Obrázek
Uživatelský avatar
CoZmo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1676
Registrován: ned říj 25, 2009 10:23 pm

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od CoZmo »

tak to cvt samo od sebe brzdí mnohem brutálnějš jak při podřazování. Na adaptivní tempomat to umí brzdit bez šáhnutí do brzd až děsivě mocně, jak rekuperace u elektroaut. A děje se to běžně...takže to tu převodovku štvát nebude. Přijde mi, že jí spíš bude vadit tahání 2t vleků po klouzavejch loukách v kopcích, tam bych na životnost uplně nevsázel, i když kdo ví...
čím víc bahna, tím víc Subaru

aneb In mud we trust!

Subaru Outback 3.6 H6 MY19 BS Premium - Canada
Subaru Outback 3.0 H6 MY05
ex Subaru Legacy 2,2 MY92
Uživatelský avatar
námořník
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 20597
Registrován: sob zář 10, 2016 8:43 am
Jméno a příjmení: Jiří Mareš
Bydliště: Most

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od námořník »

My naštěstí ES nemáme 😁
Odesláno zmáčknutím tlačítka Odeslat
Uživatelský avatar
strider
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 1278
Registrován: stř zář 05, 2018 2:07 pm
Jméno a příjmení: Jakub D.

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od strider »

Augi, to si myslim ze ji davas zbytecne kour pri tom prerazovani na vyssi otacky, kdy ten kuzel musi zmenit pomer. Ale jinak to samozrejme nevadi, ten kroutak ty soucastky unesou v klidu. Ale efekt nevim nevim jak moc je velkej.
V levorgu to je asi jinak naladene. Ja kdyz v turkovi zacnu brzdit, tak relativne brzo ta prevodovka povoli a pusti menic do volnobehu(v tech malych mestskych rychlostech), takze ja nad necim takovym vubec ani nepremyslel a proste brzdim brzdou, a nechavam automat automatovat a padla ignoruju.
WRX STI Active MY18
Forester XT Sport MY17
Uživatelský avatar
Augi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 970
Registrován: stř črc 27, 2016 9:52 am
Jméno a příjmení: Michal Augustýn
Bydliště: okolí Prahy

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od Augi »

To jsem měl přesně namysli, jestli ji nějak hodně škodí, že ji přeřadím do vyšších otáček, ale samozřejmě to dělám s citem, takže to fakt dám jen o jeden nebo dva virtuální stupně nohoru, nedrtím to v omezovači :-)

Dobrá informace, že s adaptivním tempomatem (ten já nemám) to brzdí motorem běžně intenzivně - to znamená, že by ani moje brzdění motorem nemělo vadit. Díky!

Ale dobrej point s tou rekuperací - nejvíc totiž najezdím z hybridem, tak možná se snažím podvědomě přiblížit jednopedálovému ovládání :-)
WRX STI 2018
Outback Field 2023
a další japonský škopky

ex: WRX STi 2004, Levorg GT-S 2016
Uživatelský avatar
spm
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 22677
Registrován: úte kvě 03, 2016 3:19 pm
Jméno a příjmení: Jan Krajdl

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od spm »

Tak u Levorga to sice neplatí, ale SJ Forestry mají všechny (tedy i dvoulitr s CVT) na kouli 2 tuny... a s tím dvou tunovým vlekem ani nijak jinak brzdit nejde (respektive jde, ale jenom chvíli, než to přestane brzdit úplně :-DDD), takže podle mě nějaký lehčí brždění s nenaloženým autem to musí přežít úplně v pohodě...
Subaru Outback BH 3.0 H6 Obrázek
Subaru Libero SDX Obrázek
Hyundai i20 1.2 2012 Obrázek
Volkswagen Transporter T4 Syncro 2.5TDI R5 Obrázek
Uživatelský avatar
romik
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1423
Registrován: pát led 22, 2010 9:48 pm

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od romik »

Měl bych dotaz na specialisty, co rozumí olejům.
Existuje něco jako "provozní předpis" pro CVT, kde je napsáno, jaké teploty a jak dlouho snese CVT při větší zátěži?
Vzhledem k tomu, že letošní teploty se při přesunu po dálnici dlouhodobě pohybovaly okolo 40 st. a teplota oleje mi ukazovala 120 st., tak by mne zajímalo, jestli je to ještě v nějaké toleranci.
V manuálu je kontrolka AT OIL Temp, ta se rozsvítí při jaké teplotě?
Naposledy upravil(a) romik dne úte srp 01, 2023 10:46 am, celkem upraveno 1 x.
romik
Subaru Forester 2.0i Comfort ES CVT MY18 Obrázek
Subaru Forester 2.0D Comfort MT MY09 EURO4 SW 22611AP207 Obrázek
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1305
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Spolehlivost CVT (Lineartronic)

Příspěvek od kwt2000 »

Kontrolka tam je, ale nikdy jsem jí rozsvícenou neviděl
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“