Stránka 3 z 6

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: čtv zář 13, 2018 11:19 pm
od Doro
VDC píše:Teď jsem si znovu přečetl, co píše Martin. Sice píše, že to cuká a bouchá při parkování, ale nepíše, jestli v rejdu. Protože cukat a bouchat může taky mrtvej kříž na kardanu...
Cukání a bušení sem zažil taky - to šlo o novou viskózu - reklamoval sem a u p. Bíma vyměněno za novou (koupeno u něho a haluzově sem to stih ke konci 2 leté záruky). Vůbec se s reklamací necukali a stačil popis, co to dělá a kdy.

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: pát zář 14, 2018 6:29 am
od VDC
Aha, tak jo. Já ty symptomy znám naštěstí jenom z vyprávění. :-)

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: pát zář 14, 2018 6:37 am
od Martin93
Díky za rychlé reakce :) projevuje se to v rejdu + ještě při jizdě když uberu plyn tak auto jakoby škubne a je slyšet takové drhnutí (to mi bylo řečeno, že by mohl dělat kardan). Jinak od oleje byla celá ta zadní část převodovky kde je visco.

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: pát zář 14, 2018 2:17 pm
od HonzaCZ
Jestli je úplně zapeklá, tak když dostatečně zatočíš třeba ve 30, tak se to auto prakticky zastaví, jak kdybys zatáhnul ručku..

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: pon zář 17, 2018 9:56 am
od Compi
Přesně toto dělal náš Forester SF. Pátral jsem jak viskózu repasovat. Ve všech servisech vám řeknou, že je lepší dát novou.
Ale bylo mi porazeno, vyndat ji a postupně jí rozebrat a všechny ty lamely pořádně vydrbat. Pak je namazat jakousi vazelínkou, která údajně v ČR nelze sehnat, ale něco hodně podobnýho používat RC modeláři na mazání svých modýlků. Pak jí jen složit a vrazit zpět, člověk který to dělal měl i po dvou letech a každodenním ježdění stále klid.

Převodovku s onou špatnou viskózou máme stále doma, až někdy bude čas, plánuju se na to podívat, pokud budu úspěšný, tak budete moci očekávat článeček, ale teď máme trochu jiné priority než kuchat převodovky. ,,,,| (*_^) |,,,,

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: pát říj 05, 2018 2:41 pm
od Keana
Asi ta připečená visco není žádná sranda. Na jaře vyměněný ložiska v převodovce a po 4000 km opět hučí. Po zpozorování jevu kopajících předních kol při plným rejdu při ohřátým autě (dřív jsem to neměl šanci zpozorovat, neb 99% cest je do 50 km), je diagnosa jasná a již sem v pořadníku v Dobřanech. Takže až to auto shnije, nejcennější částí bude převodovka s visco.

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: pát říj 05, 2018 2:53 pm
od HonzaCZ
Já to říkal, že to ty ložiska zničí poměrně rychle.

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: pát led 25, 2019 4:21 pm
od jindra58
čau pánové
mám takovou otázečku jakou (svornost) nebo jak to nazvat středový diferencial (visko spojka) ?

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: pát led 25, 2019 4:44 pm
od HonzaCZ
Sorry, ale zřejmě nerozumím řeči tvého kmene.

Jestli se ptáš, na přenášený moment viskospojkou na středovém diferáku u aut s manuálem, tak to je kolem 40 Nm mezi výstupy na přední (klec diferáku) a zadní (zadní výstup-hřídel) nápravu.

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: pát led 25, 2019 5:52 pm
od jindra58
promin mám to z angličtiny visko nazívají center differential ale co jsem našel tak je v serii označen jako 4kg/100rpm a to právě nechápu .

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: pát led 25, 2019 5:59 pm
od HonzaCZ
Visko nebo viskóza se říká slangově středovému diferáku s viskospojkou pro vytvoření svornosti. Což je samozřejmě nepřesný, protože viskospojka je jenom ta spojka, která je součástí celého tělesa toho diferáku.

4 kg / 100 rpm je těch cca 40 Nm / 100 rpm. Ty otáčky jsem tam zapomněl napsat - dost podstatné. Těch 40 Nm to přenáší, pokud je rozdíl těch výstupů 100 otáček za minutu. Když vezmu, že v nápravových diffech je převod kolem 1:4, tak to znamená, že pokud se kola jedné nápravy budou točit o 25 otáček za minutu rychleji než druhé, tak na tu pomaleji se točící nápravu půjde o 160 Nm víc než na tu rychlejší.

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: pát led 25, 2019 6:16 pm
od jindra58
co by se změnilo kdyby hodnoty byly 120Nm nebo 200Nm /100 rpm

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: pát led 25, 2019 6:28 pm
od mnov
Asi by se změnila velikost viskospojky a nevešla by se do převodovky. :-)

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: pát led 25, 2019 6:41 pm
od jindra58
no řekl bych že větší není ale je dražší. jen bych chtěl vědět co se změní na vlastnostech auta.

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: pát led 25, 2019 6:55 pm
od mnov
To myslíš tohle?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=rJKUe-rMxvk[/youtube]