Stránka 1 z 6

Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: stř říj 29, 2014 10:07 pm
od MaSlo
Včera jsem absolvoval dlouho očekávaný výlet do Žiaru nad Hronom, kde jsem nechával repasovat viskózu. Auto už dlouho vykazovalo známku opotřebení a ke konci k projevům „zapečení“ stačilo méně než 30 km. Využil jsem toho, že 28. 10. není na Slovensku štátný sviatok a po předchozím objednání a domluvě vyrazil.

Z údajů o adrese dílny jsem měl trochu zmatek, protože různé internetové zdroje ukazovaly celkem 3 možné adresy. Protože u dvou se lišilo pouze č.p. a ta třetí podle Google Street View vůbec neodpovídala očekávání, zadal jsem do navigace ulici M. Chrásteka. Na první pohled ani náznak autoservisu, ale naštěstí u nenápadné odbočky byla celkem velká cedule. Směřovala do „garážové osady“, do jejího nejzazšího rohu.

V 8 hodin tam ještě nikdo nebyl, tak jsem vyrazil do nedaleké Billy na snídani. O půl deváté už jsem našel otevřené plechové okenice a odemčené vrata, za kterými mě přivítal pan Balýž. V rychlosti jsme se domluvili a že vraj kolega príde za chvílu. Na odchodu už jsem se míjel se zeleným foresterem mé generace, který zastavil u těch správných vrat, což ve mně vzbudilo hřejivý pocit, že Forejs bude v dobrých rukách.

O sedm a půl hodiny později a nějakých těch nachozených kilometrech po převážně nepěkném Žiaru (mluvím o nové části z éry komunizmu) a o to pěknějším okolí jsem přijal dlouho očekávaný hovor, že to mám hotové. Tou dobou už jsem víceméně zevloval poblíž dílny, takže volným tempem jsem za dalších 10 minut byl na místě.

S mechanikem jsem prohodil pár slov. Mimo jiné říkal dost překvapivou věc: rozdílný obvod pneumatik viskóze nevadí, (proto)že je tam diferenciál, že u land rovera je to podstatně horší a že minulou zimu celou odjezdil na Foresterovi na 65kách gumách vepředu a 60kách vzadu (nebo naopak) a úplně v pohodě. Chtěl jsem mu na to říct něco jako, to se vám to jezdí, když si to sám můžete repasovat, ale mlčel jsem. Tak jsem z toho jelen, každopádně repasi pociťuju a oněch 180€ + cenu benzínu nelituju. A pro úplnost - kdybych jednou Forejse prodával, mám od repase i doklad potvrzující 2letou záruku.

Celé to takto vypisuju pro případ, že by to někdo chtěl udělat stejně. Pro mě tato možnost byla mnohem přijatelnější, než někde v servisu vymontovávat diferák, celý ho tam posílat, pak čekat na doručení, repasi, doručení zpět a montáž do auta. Takto jsem měl za den hotovo a ještě s výletem :)

EDIT:
Kontakt na dílnu: http://www.renova.edb.sk

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: stř říj 29, 2014 10:21 pm
od kiti
MaSlo

a jak se ta věc repasuje co se mění?

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: stř říj 29, 2014 10:30 pm
od MaSlo
Počítám, že se mění pouze viskózní kapalina.

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: stř říj 29, 2014 10:54 pm
od garmont
Máslo díky za sepsání.. no ale 180eur je dost dobrá cena.. pokud to tedy bude fungovat

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: čtv říj 30, 2014 12:14 am
od Pumbaa
Počítam že ma to čaká na jar, prejavy po jazde po diaľnici sú dosť zreteľné . . . aj ťa to nejako obmedzovali v jazde / manévrovaní na parkovisku ? Inak ten pán to mení priamo na aute tj. nemusím nič robiť a on si to sám demontuje ?

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: čtv říj 30, 2014 7:40 am
od Kofilka
Tak to je naprosto luxusní cena, klidně si myslím že bys na něj mohl sem hodit kontakt, mě se to teda netýká ale řekl bych že spousty lidí ano (podle množství telefonátů co přijímám) :-)

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: čtv říj 30, 2014 7:44 am
od Šaman
Pěkně MaSlo, tak ať ti stroj zase jezdí,jak má. Tos měl časově docela náročný vandr. Já bych asi nevěděl, co tam mám osum hodin dělat... Tak ať vládne spokojenost.

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: čtv říj 30, 2014 9:08 pm
od MaSlo
Pumbaa: ano, parkování se zahřátým autem bylo docela utrpení. Projevy - při zatočených kolech viskóza klade odpor, který jakmile překonáš, skokem poklesne a tak furt dokola. Takže vysledek je škubání, intenzitou úměrné zahřátí a zatočení kol a frekvencí úměrné rychlosti pohybu.

Kofilka: dík za tip, přidal jsem odkaz na stránku s vizitkou firmy

Šaman: jo, bylo to dlouho, ale vlekla se až poslední hodina, kdy už se slunko chýlilo k západu. Do té doby jsem si to užíval :)

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: čtv říj 30, 2014 10:48 pm
od draconis
A nedělá to i někdo v ČR?

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: pát říj 31, 2014 6:17 am
od MaSlo
Co vím, tak nejblíže v Poslku - někde tu je odkaz na Allegro (polské Aukro)

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: ned lis 02, 2014 10:23 pm
od HonzaCZ
No myslím, že se nemění jen ta kapalina, ale spíš celá sada lamel. Nebo jestli je jen nějak očistí, zrenovují? Ale rozhodně ten problém není jen v kapalině.

A s těmi rozdílnými obvody bych si teda troufnul dost silně nesouhlasit. To, že je tam diferák je sice pravda, ale tady jde o tu viskózní spojku. Není to dimenzované na to, aby se to naustále protáčelo a třelo.

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: ned lis 02, 2014 10:51 pm
od HonzaCZ
Rozdíl u těch profilů 60 a 65 u nějaké té 205/60 R15 (nevím, co se přesně dává na Forestera, ale takový rozdíl už to nebude) je cca 3 %. To znamená, že se mezinápravový diferák i při jízdě rovně třeba po dálnici bude neustále protáčet. Rozdíl počtu otáček výstupů bude 3 %.

Takže když si uděláme takový malý příklad: 130 km/h na dálnici, to je 130 000 m za hodinu, kola mají obvod cca 2 m, takže cca 1080 otáček kola za minutu, převod na nápravových diffech cca 1 : 4, takže cca 4300 otáček za minutu. Přesně tak rychle se točí při 130 na dálnici mezinápravovej diferák a pokud jedeme rovně a máme správný gumy, správně nahuštěný atd atd, tak se lamely nebudou točit příliš rozdílnými otáčkami. Takže se nebudou příliš o sebe třít a celou soustavu mezinápravy zahřívat.

Pokud ovšem do toho vnesu, že rozdíl otáčení předních a zadních kol je o 3 % jiný, tak se bude jeden výstup mezinápravy točit cca 4240 a druhý cca 4360 (rozdíl cca 3 %, 120 otáček/minutu). Což znamená, že klec mezinápr. diferáku (vstup z převodovky, jeden pár lamel) se bude točit o 60 ot/min jinak než výstup na zadní nápravu (druhý pár lamel). No já nevím, ale něco mi říká, že by se ta lamelová viskózní spojka neměla protáčet 1 otáčku za sekundu nějak dlouhodoběji, což cesta k moři může znamenat třeba 16 hodin téměř v kuse.

Jestli se v tom výpočtu pletu, tak se rád nechám opravit.

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: pon lis 03, 2014 8:58 pm
od VDC
Zajímavé téma, ale jedna technická, nebylo by vhodnější, umístění vlákna v
příslušné technické sekci ??

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: úte lis 04, 2014 1:16 am
od draconis
Pravdu máš předsedo, nějak jsem si ani nevšimnul, kde to je. Přesunuto.

Re: Výlet za repasí viskózní spojky

Napsal: ned úno 22, 2015 11:03 am
od petr
no dřív jsem si myslel že tam tu visco spojku ani nemám a ted se mi zdá že spíná až moc často asi pomalu odchází :655: