ozawasan píše:Doro mám v podstatě dvě otázky - jedna - jaký máš kroutící moment na Tvém dvoulitru bez a s redukcí? Já mám nejvyšší 320Nm
druhá - sjezd ze zledovatělého kopce - jaká je výhoda na nakloněné zledovatělé rovině? Já brzdím a klouže mi to - Ty jedeš na redukovanou jedna a neklouzne to? Já myslel, že při sešupu z kopce hraje roli adheze pneu a tvoje vstupní rychlost... To samé při jízdě pozpátku z kopce - jak Ti pomůže redukce, když se ti to utrhne na ledu?
Ten krouťák sice máš, ale v kolika otáčkách? kde s redukcí jedu při 1500 ot. budeš někde kolem 1000 ot. Většinu jedu s otáčkama kolem 2000 a hodně pomalu. I tak je ta redukce moc rychlá. Šak víš, jak jsme zkoušeli rozjezd v kopci ve sněhu, tobě nic, nic a najednou to prohráblo - tzn. buď máš krouťák moc malý nebo už je ho tam zase moc
Při sešupu z kopce hraje:
- kvalita pneu
- protáčející se kola, jinak okamžitě smyk (čím pomaleji se kola točí, tím líp to brzdí)
- brzda, kdy přibrzdíš, ale motor udrží všechny kola v pohybu
Jakákoliv snaha o zabrždění s bloknutím kol vede ke smyku (pokud nejedeš moooooc pomaličku)
Když jedeš na rychlost, je to jiné, než když jen brzdíš - rozdíl je to v některých místech sakra znatelný a nerad to zkouším, necu zkončit v potoce. Třeba jeden úsek doma za chalupou, když je to pod ledem, nahoře zastavím, dám redukci a za 1, pustím to a děj se vůle...... Jak šlápneš na brzdu, okamžitě to de do boku, když vydržíš nebrzdit, v klidu sjedeš dolů :690: :690: Jasně, že podmínkou je mít na to pneu, jenže ty nejsou všespasitelné.
Když se ti to utrhne na ledě, stačí podřadit a zastaviš, poptř. tam vrzneš (znásilníš) zpátečku - stačí, aby se točily kola pomaleji, než jedeš a vždy účinně brzdíš.
Při couvání můžeš spojkou a brzdou pěkně řídit smykování - když se to smýkne pustíš brzdu, zase se to chytne a znovu přibrzdíš.
Hlavní předpoklad je, s tím počítat předem, bo času je málo a než se rozkoukáš je pozdě :655:
Ale stejně mě štve, že nebyla možnost to pořádně porovnat a prozkoumat i v zimě - furt nikdo nemá čas. Zatím jsme v Třeboni testli křížení a bylo jasno. Tvůj forest s AT v pohodě, naše s MT problém (na volnoběh bez zastavení to šlo v klidu, při jízdě s plynem tak akorát a bez zastavení taktéž), jinak ani ťuk :839: