Manuál x Automat

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1311
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od kwt2000 »

Pardón, nová by byla za 300, nakonec mu někdo, snad v Ostravě, udělal repas něco přes 100.000,-
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od tango »

jasný, stejně je to mazec. No a z jak jsem tak pocjopil, tak co se mu tam podělalo? Jo a kolik autí mnělo najeto, když se to :zachod:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1311
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od kwt2000 »

Údajne ve 120.000 km a už je to v servisu 2 měsíce :supeer: :supeer: :supeer: fakt bomba. Tohle jestli mě potká u mýho CVT tak :10125:
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od tango »

tak to je hnus :670: No a bylo u tedy řečený, že to bylo jízdním režimem či co :850: Koukám, že fakt bude jednoduší brát MT :655:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
kwt2000
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1311
Registrován: pát led 07, 2011 5:51 pm
Jméno a příjmení: Petr Jelínek
Bydliště: Rudolec u Sokolova

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od kwt2000 »

Co mu pověděli v servisu nevím, ale je trapné se vymlouvat na styl jízdy. Každý přeci jezdí po svém, tak by to auto mělo být podle toho zkonstruováno.
OUTBACK Touring 2023
FORESTER ACTIVE 2,0i 2018
MB W124 300CE

PONTIAC FIREBIRD - minulost ::-(((
OUTBACK 2,5i SPORT 2015 - minulost
OUTBACK 2,5i Comfort 2010 - minulost
"nejezdím rychleji než létá můj anděl strážný"
"seru na sociální sítě, mám rád skutečné přátele"
tango
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 6393
Registrován: sob srp 08, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Ondřej Oplt
Bydliště: U Sila 1201,Liberec

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od tango »

tak to je fakt síla. Jsem zvědav promiň :690: :690: jak to bude u tebe :friend: Doufám, že to bude ok :850: Viděl jsem i CVT, kde kužely byli drážkovaný a po tom chodil vícečlánkový řetěz :850:
Toyota Auris, 2,0D4-D 125k,300nm.
Srdcem JEN A JEN SUBARÁK!!!
http://www.spritmonitor.de/en/detail/525277.html
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od johyyy »

To s těma otáčkama je ale trošku nesmysl protože turbo AT si na rozjezd do kopce natočí krásných 2500ot/min a pomalu se škrábe nahoru a to už turbo tlačí dost... Jezdím po lesích a pískovnách s dost velkou zátěží a NA s redukcí mi vždycky vyhořelo na spojce kdežto AT si stím vždy poradilo... [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=A5jUytw ... e=youtu.be[/youtube]
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od dethroned »

super video, říká vše beze slov... :826:
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od Tomáš1002 »

Mám otázku k fungování tempomatu v kombinaci s CVT.
Používám tempomat docela hodně a u mé současné MT to funguje tak, že jakmile se dotknu brzdy nebo spojky, nastavení rychlosti se automaticky vypne. Zajímalo by mě, zda tempomat a cvt umí:

- podřadit při jízdě do kopce
- brzdit podřazením (nebo si dokonce pomoct brzdou) při jízdě s kopce

Napadlo mě to dnes, kdy jsem jel s hodně naloženým vozíkem a v jedné táhlé dlouhé vesnici auto i přes nastavenou rychlost vlivem gravitace samovolně zrychlovalo. Uměla by ho CVT sama přibrzdit?

Díky za postřehy.
Naposledy upravil(a) Tomáš1002 dne ned čer 07, 2015 9:28 pm, celkem upraveno 1 x.
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16137
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od quickly »

Tomáš1002: tady jsou mé poznatky k plečce :
* když dojíždím do obce a zapnu tempomat, tak začne trochu brzdit motorem, ale je to "pomalé", proto pádlem (tempomat stále zapnutý) podřadím a když se přiblížím rychlosti na tempomatu, tak dvakrát dám přeřazení výše, CVT dá za chviličku "D" a v pohodě
* plečka má slabý motor, proto tempomatu v prudším kopci pomáhám podřazením pádlem (XT a dehet podle mne to zvládnou bez nutnosti podřazení)
* tempomat se vypíná tlačítkem nebo brzdou
* tempomat se NEvypíná prací pádly
* podle mého stylu jízdy se CVT naučilo, že z kopce podřazuji, takže na dlouhém kopci nahoře dám 2x + pádlem, aby "zbytečně" nebrzdilo
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od pleswi »

Poradit si do kopce určitě umí, ale brzdit brzdou bez eyesight a adaptavniho tempomatu asi ne. A na mém legu bez cvt si teda neporadí ani s gravitaci a prostě se rozjede.

Odesláno z mého Nexus 5 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
Uživatelský avatar
Tomáš1002
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2649
Registrován: čtv říj 01, 2009 5:14 pm
Jméno a příjmení: Tomáš Raška
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od Tomáš1002 »

Quickly, a umí cvt podřadit do kopce i sama, bez pádel? Já myslím, že jo, běžné automaty to umí.
A při té jízdě kopcem dolů, kdybys nepádloval, podřadilo by to samo, aby to udrželo rychlost?
Subaru Forester 2,5XT 2011
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16137
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od quickly »

Tomá1002: na mé plečce podřazuje sama, je to vidět na otáčkách
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od pleswi »

Quickly: i z kopce?

Odesláno z mého Nexus 5 pomocí Tapatalk
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
Uživatelský avatar
quickly
Místopředseda klubu
Místopředseda klubu
Příspěvky: 16137
Registrován: pát srp 14, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Daniel Rychlý
Bydliště: Hradubice
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od quickly »

pleswi: mám vyzkoušeno, že i z kopce je cítit brždění motorem, ale díky "síle" plečky to nemá nástup jako u dehta, proto použiju pádlo.
quickly

Outback BS 2.5 MY19 Obrázek Outback BR 3.6R MY10 Obrázek

Legacy BR 2.0 MY15
ex Legacy BL SpecB AT 9.8 l/100 124 tkm
ex Forester SJ CVT 7.3 l/100 km 267 tkm
ex Forester SH 2.0D 6.7 l/100km 218 tkm
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“