Manuál x Automat

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od VDC »

Normální automat na tempomat brzdí a jsem si zcela jistej, že cvt to bude dělat taky

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Hando
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 349
Registrován: pát lis 28, 2014 7:16 am
Bydliště: Ostrava/ExŽilina

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od Hando »

VDC píše:Normální automat na tempomat brzdí a jsem si zcela jistej, že cvt to bude dělat taky
ja som teda automat nikdy nemal, ale napadlo ma, ci to nebude tak ze automat na tempomat brzdi, ale iba v ramci zvoleneho stupna/prevodoveho pomeru(ci ako sa to vola pri CVT). tzn ak tempomat je nastaveny na 60 a auto ide 65, tak motorom sa brzdi ale nepodradi. Takze ak kruti +/-2000ot.min-1 tak ten efekt brzdenia nie je taky ako ked motor ide na 3500ot.min-1.
To je ale teda moj cisto teoreticky pohlad na vec, ako by to asi mohlo fungovat.. :655: :idea: :815:
"Subarko" Subaru Legacy Wagon 2.0R 2007
pleswi
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 757
Registrován: pát dub 11, 2014 7:50 am
Jméno a příjmení: Vít Pleskot
Bydliště: Turnovsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od pleswi »

Ja teda mám zkušenost nahoře na kopci tempomat a dole po kopcem jedu o podstatný kus rychleji. Žádné velké brzdění se nekoná a podrazeni jsem si nevšiml, je pravda, že to od jisté doby nezkoumam, ale schválně to při brzké příležitosti vyzkouším
Subaru Legacy 2.0i 101kw MY05 AT, šedá pastel, koupeno na 129tis km
suubaru
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1985
Registrován: čtv zář 08, 2011 2:19 pm

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od suubaru »

automat z kopce brzdí, motorem samozřejmě, případně si podřadí. Ale pouze z 4 na 3 (4AT). A pouze pokud je AT olej dostatečně teplý. CVT to dělá taky; když chceš, aby nebrzdil a využil gravitace, musíš pádlama doklikat na maximální stupeň v dané rychlosti.
IMPREZA 2,0i cvt sport MY18 naše dvanácté subaru :-)
LEGACY kombi BPE H6 5AT MY2008 letní auto
Outback 2019 BS exec cvt 2,5i
93, RXL, LR series
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od VDC »

A samozřejmě mu to trvá dlouho, než podřadí, moc se mu do toho nechce, ale když to moc zrychluje, tak to udělá. :-)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
dracekvo
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3148
Registrován: stř kvě 19, 2010 4:04 pm

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od dracekvo »

Tohle sem nikdy nezkoušel, ale všiml jsem si jedné věci, že někdy při prudším brždění mi automat sám podřadí. Ale nepodařilo se mi přijít na to při jakejch podmínkách. Prostě to někdy udělá a někdy né. A je fakt, že já vůbec prudčeji nebrzdím. To bylo jen zdob, než sem si zvykl na brzdy, nebo sem chtěl zmáčknout spojku.
Peugeot ION elektro (rv.12, najeto 100 tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv. 07 najeto 320tis)
Subaru Outback 2.5 LPG AT (rv.99 najeto 350tis)
Peugeot 206 1.4i MT (rv. 99 najeto 270 tis)
Audi A4 Avant 1.9 TDI (rv. 97 najeto 260 tis)
Peugeot J5 obytná alkovna (2.5TD, rv.91 najeto 150tis)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od VDC »

Automat vždycky podřazuje, když prudce brzdíš, to je podle mě normální a běžný chování. Teda zní to, jako bych byl nějakej odborník na automaty. :-) Ale mě to tak normálně dělá. :-) A CVT to určitě dělá taky..

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
Kolben
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 5404
Registrován: pon bře 26, 2012 2:06 pm
Jméno a příjmení: Honza
Bydliště: Holýšov

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od Kolben »

Uvedu to, jak se chová tempomat v cvt v XT. Automat je na D. Zapnu tempomat a jedu ustálenou rychlostí. Ale jen po rovině a do kopce. To je i logické. Do kopce se "podrazuje" automaticky a pokud sila motoru dovolí, rychlost si auto udrží. Ovšem z kopce, protože Subaru nemá tempomat s brzdnou funkci třeba jako BMW ( neplést si s adaptivním tempomatem) se Forester silou gravitace rozjíždí nad nastavenou rychlost. Bohužel, ale je to tak.

Odesláno z mého HTC One M9 pomocí Tapatalk
Outback 2.5i Sport Lineartronic 2017
Outback H6
Slepice ´18
---
Subaru Justy 1.2 4WD (MY95)
Forester XT Sport 2017 (MY18)
WRX STI Sport 2016
Forester XT 2014 - Executive
Legacy Combi 2.0D Sport - 2012
https://www.spritmonitor.de/de/user/kolbic.html
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od VDC »

Tak to já to musím vyzoušet, co mi to teda dělá... že by to jen měnič přibzdil, ale nepodřadilo to ? No možná kecám kraviny, musím to zkusit.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od ozawasan »

Tak u klasické hydry se mi to na tempomat nikdy nad stanovenou rychlost nerozjelo. Možná kvuli tomu, ze to byl čtyř a petikvalt.
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od johyyy »

Ozy, kdyby jsi jel s pořádnýho kopce tak by se určitě rozjel :-)
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
ozawasan
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2356
Registrován: stř črc 29, 2009 12:00 am
Bydliště: Lipová u Chebu

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od ozawasan »

Nepocitam off nebo nejaký sedlo. To jsem nezkousel. Klasická trasa do italie...
4hrnky hnané na 4 - takže 4x4
Subaru XV AT
ex Subaru Forester 2.0XT AT
ex Subaru Outback 2,5 AT 2002
ex Subaru Outback H6 AT 2007
ex Subaru Forester 2,5XT AT 2006
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od VDC »

Tak to jsem rád, že se mi to nezdálo. :-)

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
johyyy
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 1296
Registrován: čtv zář 10, 2009 8:54 pm
Jméno a příjmení: Martin Johan
Bydliště: Luby u Chebu

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od johyyy »

Někde v tomhle vláknu jsem četl že automat není dobrý do terénu protože může nastat situace kdy při plném plynu stojí všechny čtyři kola a auto se ani nepohne. Zarputile jsem tomu nevěřil protože se mi to nikdy nestalo ani s 2t vlekem v "terenu" , musím se hluboce omluvit a uznat že je to pravda :690: Dneska jsem držel plný kotel abych vycouval do kopce a auto si ani neprdlo, 2500ot/min a ani se ta mrcha líná nepohla... Ale pořád si myslím že při jízdě dopředu se to stát nemůže...
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=OhCiQEV ... e=youtu.be[/youtube]
Forester SH Diesel power :-|
Subaru Outback 3.0 H6 05 LPG
Subaru Legacy II 2.2 '94 100Kw EX
Subaru Forester 03 2.0XT LPG R.I.P
Subaru Outback 2.5i 2007 LPG EX
Subaru Impreza GT 94 LPG EX
Subaru Impreza 97 R.I.P
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 48972
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Manuál x Automat

Příspěvek od VDC »

No to je stejná situace, jako když s manuálem začneš pálit spojku, protože prostě ten kopec je větší, než je auto schopný vyjet. Rozdíl je v tom, že tobě automat neumožní nic zkurvit, zatímco u manuálu utavíš spojku. Takže co že je lepší do terénu ?? ;-)

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“