Kolbene, to je zvlastni. U moji 3.6, coz je klasicky 5tistupnovy automat, to funguje asi trochu jinak:Kolben píše:. Do kopce se "podrazuje" automaticky a pokud sila motoru dovolí, rychlost si auto udrží. Ovšem z kopce, protože Subaru nemá tempomat s brzdnou funkci třeba jako BMW ( neplést si s adaptivním tempomatem) se Forester silou gravitace rozjíždí nad nastavenou rychlost. Bohužel, ale je to tak.
- pokud mam D a je nastaveny tempomat, tak si auto z kopce az komicky casto podrazuje a odrazuje, aby udrzel rychlost. Klidne je z prudkeho kopce ochotny radit co par sekund, jen aby drzel rychlost (podradi na 3, zjisti ze mu to brzdi moc, da 4, zpatky 3 a dokola)
- pokud D bez tempomatu, nebrzdi a necha auto na nejvyssi stupen (tzn. petku) zrychlovat. Nicmene jakmile manualne (padlem) podradim, zarazenou rychlost pak po celou dobu klesani drzi do doby, nez sahnu na plyn. Pak jde zpatky na D.
- pokud D bez tempomatu a pribrzdim brzdou, nedela nic (jestli dela neco pri vetsim brzdeni jsem nezkousel)