Náš portálfotogaleriechat [0] KontaktSrazyWiki
 




Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3
Zkušenosti s DCCD 
Autor Zpráva
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13268
Bydliště: Praha
Já jsem si v tom taky rád udělal trochu pořádek :-) Přišlo mi to úplně obráceně, než by člověk čekal, ale když si místo momentů člověk představí lineární síly, tak se to celkem dá pochopit :-)

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pon zář 29, 2014 10:24 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 18, 2012 6:12 pm
Příspěvky: 3351
Bydliště: Brno-venkov
HonzaCZ a nějaký obrázek který by to vy stihnu by nebyl? Já jsem kdysi něco o subaru pohonech četl a myslím že to i najdu tak by nebylo špatný to sem vložit pokud to bude mit vypovídající hodnotu. Jak to najdu o skenuju to a ozval bych se Ti

_________________
Forester 2,5 XT 2010 manuál


pon zář 29, 2014 10:39 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13268
Bydliště: Praha
Tady je třeba vidět rozdíl otevřený/uzavřený a ty poměry. Chlapec to tam má stejně jako jsem to popisoval, takže doufám, že se oba nemýlíme :-) Je to tedy popsané na nápravovém diferenciálu, ale tak si místo kol představte celé nápravy.

Základní rozdělení otevřený/uzavřený:


Podrobnější vysvětlení momentů na reálných příkladech:


Má tam i pár videí ohledně samosvorů, ale tam nevysvětluje už ty poměry a kroutící momenty. Tím, že to vysvětluje na nápravovém diffu, tak nezmiňuje ani nesymetrické diferenciály. Taky nezmiňuje planetové diferenciály, které jsou např. ve VTD.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pon zář 29, 2014 11:50 pm
Profil ICQ
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel

Registrován: čtv led 21, 2010 11:32 am
Příspěvky: 640
Bydliště: plzen
Příloha:
DCCD.doc [198.5 KiB]
110 krát


zatim jsem přečetl asi 2 stránky a chápu to.
ale nejsem schopen posoudit případné faktické chyby

_________________
Subaru Legacy kombi 2,5GT MY 2010
Subaru Impreza WRX STI MY 2006


stř říj 01, 2014 2:45 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13268
Bydliště: Praha
marzi píše:
Příloha:
DCCD.doc

Ten dokument se mi líbí, ale mám pár menších výhrad:

- Irituje mě používání "nm" napříč celým dokumentem. "nm" je nanometr. Newtonmetr je Nm nebo N·m (možná jsou ještě další možnosti).

- Kapitola "Uzamčený diferenciál a přední kola na ledě" obsahuje informaci
Citace:
Můžete si to představit jako jedinou dlouhou hnací hřídel, která pohání přední nápravu na jednom a zadní na druhém konci rozdělenou silou v poměru 35%:65%.
S tím nelze souhlasit. Jedná se o pevnou tyč, bez jakéhokoliv převodu. Tam žádný poměr 35:65 nelze aplikovat. Pokud bychom tedy vzali v úvahu, že moment, který je schopné DCCD přenést v LOCK režimu není nekonečný, tak po jeho překročení by se to začalo chovat jako LSD a pak bychom začali znovu počítat s poměrem daným mechanickou konstrukcí diffu, ale do té doby ne. Podotýkám znovu, že v režimu LOCK.

- Kapitola "Uzamčený diferenciál a všechna kola na asfaltě, zadní zatížena". Nejsem si úplně jistý, zda na rozložení hmotnosti takto lineárně závisí momenty na jednotlivých nápravách. Závisí to prostě na tom, kolik dokáží přenést jednotlivé pneumatiky a zatížení je pouze jeden z mnoha faktorů rovnice. Teda IMHO... :811:

Ale jinak fajn, zase jsem si to o trochu víc ujasnil. Koresponduje to s tím, co jsem se dozvěděl od táty :-)

marzi: Díky :supeer:

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


stř říj 01, 2014 3:26 pm
Profil ICQ
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 02, 2013 9:11 am
Příspěvky: 510
Bydliště: Bučovice
konečně nějakej článek o dccd v češtine :). Já můžu akorát potvrdit to, že s gc8 sprint na trávě při nastavení "open" se to chová čistě jako zadokolka a na asfaltu si trochu hrábnou zadní kola a auto vystřelí jako čtyřkola. S nastavením "lock" hrabou všechny 4 jak na trávě tak asfaltu stejnou rychlosti jako u GT nebo WRX, čili auta s visco...

_________________
1997 Skyline GT-R V-spec R33 [500 HP/700 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD :-(
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]


ned říj 05, 2014 8:01 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 18, 2012 6:12 pm
Příspěvky: 3351
Bydliště: Brno-venkov
tak jsem našel článek asi subaru magazín o pohonu včetně obrázků. Je to popsané tak že jsem to snad i pochopil.


Přílohy:
skenování0043.jpg
skenování0043.jpg [ 279.5 KiB | Zobrazeno 2658 krát ]
skenování0044.jpg
skenování0044.jpg [ 243.13 KiB | Zobrazeno 2658 krát ]
skenování0045.jpg
skenování0045.jpg [ 226.28 KiB | Zobrazeno 2658 krát ]
skenování0046.jpg
skenování0046.jpg [ 239.46 KiB | Zobrazeno 2658 krát ]

_________________
Forester 2,5 XT 2010 manuál
pon říj 06, 2014 1:07 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13268
Bydliště: Praha
No, na druhé stránce autor dokazuje, že v těch momentech taky trochu plave... "stačilo by jedno protáčející se kolo a vůz by se nehnul z místa, protože by veškerý moment proudil právě na kolo s nejmenší přilnavostí". To my tady tomu už rozumíme, takže víme, že to je blbost, vite :-)

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pon říj 06, 2014 4:00 pm
Profil ICQ
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: pát kvě 18, 2012 6:12 pm
Příspěvky: 3351
Bydliště: Brno-venkov
No já si myslím že to naopak napsal spravně. Piše že právě visko spojka to uzavře v připadě prokluzu. A že pokud by tam nebyla tak by se protáčelo to nejvíc odlehčené kolo.
a to je přece pravda nebo už jsem z toho uplna lama.

_________________
Forester 2,5 XT 2010 manuál


pon říj 06, 2014 4:21 pm
Profil
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13268
Bydliště: Praha
Ano, kdyby tam nebyla, tak by se protáčelo, ale narážel jsem na to, co je tučně, proto jsem to také zvýraznil :-) Píše, že veškerý moment by proudil na to protáčející se kolo, což víme, že je blbost, protože plně otevřené diferenciály přenáší moment dle svého mechanického poměru, čili v případě auta s 3 otevřenými symetrickými diferenicály by na všechna kola šel moment přesně 25 % z celkového momentu dodávaného motorem.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


pon říj 06, 2014 4:54 pm
Profil ICQ
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv pro 26, 2013 8:05 pm
Příspěvky: 517
Bydliště: Kolín
Zkusím po dvou letech oživit toto téma.
Ohledně té teorie jak to vidím já. ;)
Myslím, že má pravdu HonzaCZ. Obecně častou chybou je podle mě to, že se v úvahách o funkci diferenciálu uvažuje tak jako by motor dával stále maximální Mk. V uvažovaným případě kdy se ze všech kol jedno protáčí je rozdělení Mk na kola v poměru 25%/25%/25%/25% jak psal HonzaCZ, protože chybí protisíla. Motor tak produkuje jen tak nízký moment jaký mu stačí k protočení onoho jednoho kola a tento moment je tak nízký, že nedokáže hnout s autem přes ta zbylá 3. Zjednodušeně - pokud se kolo začne protáčet při 5Nm, půjde na zbylá kola také po 5Nm. Motor (za převodovkou) tedy bude produkovat 20Nm kde půjde na každé kolo 5Nm. Tato hodnota ale nestačí k tomu aby se auto rozjelo z místa.
Na tomhle jsou v podstatě postavený veškerý elektronický udělátka nahrazující funkci samosvoru. Brzda přibrzdí protáčející se kolo, čímž zvýší protisílu a motor tak začne dávat vyšší Mk. Auto se pak rozjede díky tomu, že se zvýšený Mk zároveň posílá i na další kolo.
Tak to aspoň vidím já. B-)

Proto jsem ale tohle neoživil. Za dva dny si budu vyzvedávat STI a tak mě zajímají reálné zkušenosti s jízdou v různém nastavení DCCD. Předpokádám, že časem zjistím jaký režim mi kdy vyhovuje, ale rád bych věděl na co jezdí ostatní. Jestli nechávají stále na auto, případně jestli třeba podle počasí přepínají na auto+ / auto- nebo dokonce do manuálu.

_________________
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition
KIA Ceed SW 1.6 GDI TOP


sob říj 29, 2016 10:02 am
Profil
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 02, 2013 9:11 am
Příspěvky: 510
Bydliště: Bučovice
Mám ještě první verzi DCCD kde "auto" režim není, ale běžně jezdím na na open tedy "O", DCCD tak mín trpí a v provozu to není poznat, když jedu pilu tak není auto nedotáčivý jak auto s visco, no spíš bych řekl že už je trochu přetáčivý při poměru 35:65, "lock" dávám jen když nemůžu vyjet a prakticky nastavení mezi open a lock nepoužívám.

_________________
1997 Skyline GT-R V-spec R33 [500 HP/700 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD :-(
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]


Naposledy upravil PetrC dne ned říj 30, 2016 1:05 pm, celkově upraveno 1



sob říj 29, 2016 11:32 am
Profil Zobrazit autorovy stránky
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 30, 2009 11:00 pm
Příspěvky: 13268
Bydliště: Praha
Harous píše:
Motor tak produkuje jen tak nízký moment jaký mu stačí k protočení onoho jednoho kola a tento moment je tak nízký, že nedokáže hnout s autem přes ta zbylá 3.
Spíš 4x takový moment, pokud tedy auto má 4 hnaná kola. :) V reálu samozřejmě mnohem menší dle zpřevodování na diffech a v převodovce, jak jsi psal dál.

_________________
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno


sob říj 29, 2016 11:06 pm
Profil ICQ
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Uživatelský avatar

Registrován: čtv pro 26, 2013 8:05 pm
Příspěvky: 517
Bydliště: Kolín
Jasně, asi jsem to jen blbě napsal. ;)

_________________
Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition
KIA Ceed SW 1.6 GDI TOP


ned říj 30, 2016 9:42 am
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 44 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Hledat:
Přejít na: