Zkušenosti s DCCD
Re: Zkušenosti s DCCD
Já jsem si v tom taky rád udělal trochu pořádek Přišlo mi to úplně obráceně, než by člověk čekal, ale když si místo momentů člověk představí lineární síly, tak se to celkem dá pochopit
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- kiti
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3387
- Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
- Jméno a příjmení: Květoš
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Zkušenosti s DCCD
HonzaCZ a nějaký obrázek který by to vy stihnu by nebyl? Já jsem kdysi něco o subaru pohonech četl a myslím že to i najdu tak by nebylo špatný to sem vložit pokud to bude mit vypovídající hodnotu. Jak to najdu o skenuju to a ozval bych se Ti
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Re: Zkušenosti s DCCD
Tady je třeba vidět rozdíl otevřený/uzavřený a ty poměry. Chlapec to tam má stejně jako jsem to popisoval, takže doufám, že se oba nemýlíme Je to tedy popsané na nápravovém diferenciálu, ale tak si místo kol představte celé nápravy.
Základní rozdělení otevřený/uzavřený:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gwJEU7p9U2Q[/youtube]
Podrobnější vysvětlení momentů na reálných příkladech:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_HOa0aRZYpw[/youtube]
Má tam i pár videí ohledně samosvorů, ale tam nevysvětluje už ty poměry a kroutící momenty. Tím, že to vysvětluje na nápravovém diffu, tak nezmiňuje ani nesymetrické diferenciály. Taky nezmiňuje planetové diferenciály, které jsou např. ve VTD.
Základní rozdělení otevřený/uzavřený:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gwJEU7p9U2Q[/youtube]
Podrobnější vysvětlení momentů na reálných příkladech:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_HOa0aRZYpw[/youtube]
Má tam i pár videí ohledně samosvorů, ale tam nevysvětluje už ty poměry a kroutící momenty. Tím, že to vysvětluje na nápravovém diffu, tak nezmiňuje ani nesymetrické diferenciály. Taky nezmiňuje planetové diferenciály, které jsou např. ve VTD.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
-
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 1371
- Registrován: čtv led 21, 2010 11:32 am
- Jméno a příjmení: martin zich
- Bydliště: plzen
Re: Zkušenosti s DCCD
ale nejsem schopen posoudit případné faktické chyby
Subaru Outback 2.0D MY 2008 prodáno
Subaru Legacy kombi 2,5GT MY 2010 prodáno
Subaru Impreza WRX STi MY 2006
BMW 330 Ci cabrio MY 2001
MB GLC 43 AMG MY 2018
Jaguar XK8 MY 1998
Subaru Legacy kombi 2,5GT MY 2010 prodáno
Subaru Impreza WRX STi MY 2006
BMW 330 Ci cabrio MY 2001
MB GLC 43 AMG MY 2018
Jaguar XK8 MY 1998
Re: Zkušenosti s DCCD
Ten dokument se mi líbí, ale mám pár menších výhrad:marzi píše:
- Irituje mě používání "nm" napříč celým dokumentem. "nm" je nanometr. Newtonmetr je Nm nebo N·m (možná jsou ještě další možnosti).
- Kapitola "Uzamčený diferenciál a přední kola na ledě" obsahuje informaci
S tím nelze souhlasit. Jedná se o pevnou tyč, bez jakéhokoliv převodu. Tam žádný poměr 35:65 nelze aplikovat. Pokud bychom tedy vzali v úvahu, že moment, který je schopné DCCD přenést v LOCK režimu není nekonečný, tak po jeho překročení by se to začalo chovat jako LSD a pak bychom začali znovu počítat s poměrem daným mechanickou konstrukcí diffu, ale do té doby ne. Podotýkám znovu, že v režimu LOCK.Můžete si to představit jako jedinou dlouhou hnací hřídel, která pohání přední nápravu na jednom a zadní na druhém konci rozdělenou silou v poměru 35%:65%.
- Kapitola "Uzamčený diferenciál a všechna kola na asfaltě, zadní zatížena". Nejsem si úplně jistý, zda na rozložení hmotnosti takto lineárně závisí momenty na jednotlivých nápravách. Závisí to prostě na tom, kolik dokáží přenést jednotlivé pneumatiky a zatížení je pouze jeden z mnoha faktorů rovnice. Teda IMHO... :811:
Ale jinak fajn, zase jsem si to o trochu víc ujasnil. Koresponduje to s tím, co jsem se dozvěděl od táty
marzi: Díky :supeer:
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- PetrC
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 510
- Registrován: ned čer 02, 2013 10:11 am
- Jméno a příjmení: Petr Celnar
- Bydliště: Bučovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti s DCCD
konečně nějakej článek o dccd v češtine . Já můžu akorát potvrdit to, že s gc8 sprint na trávě při nastavení "open" se to chová čistě jako zadokolka a na asfaltu si trochu hrábnou zadní kola a auto vystřelí jako čtyřkola. S nastavením "lock" hrabou všechny 4 jak na trávě tak asfaltu stejnou rychlosti jako u GT nebo WRX, čili auta s visco...
1996 R33 Skyline GT-R V-spec [490 HP/650 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
- kiti
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3387
- Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
- Jméno a příjmení: Květoš
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Zkušenosti s DCCD
tak jsem našel článek asi subaru magazín o pohonu včetně obrázků. Je to popsané tak že jsem to snad i pochopil.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Re: Zkušenosti s DCCD
No, na druhé stránce autor dokazuje, že v těch momentech taky trochu plave... "stačilo by jedno protáčející se kolo a vůz by se nehnul z místa, protože by veškerý moment proudil právě na kolo s nejmenší přilnavostí". To my tady tomu už rozumíme, takže víme, že to je blbost, vite
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
- kiti
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 3387
- Registrován: pát kvě 18, 2012 7:12 pm
- Jméno a příjmení: Květoš
- Bydliště: Brno-venkov
Re: Zkušenosti s DCCD
No já si myslím že to naopak napsal spravně. Piše že právě visko spojka to uzavře v připadě prokluzu. A že pokud by tam nebyla tak by se protáčelo to nejvíc odlehčené kolo.
a to je přece pravda nebo už jsem z toho uplna lama.
a to je přece pravda nebo už jsem z toho uplna lama.
Forester 2,5 XT 2010 manuál
Re: Zkušenosti s DCCD
Ano, kdyby tam nebyla, tak by se protáčelo, ale narážel jsem na to, co je tučně, proto jsem to také zvýraznil Píše, že veškerý moment by proudil na to protáčející se kolo, což víme, že je blbost, protože plně otevřené diferenciály přenáší moment dle svého mechanického poměru, čili v případě auta s 3 otevřenými symetrickými diferenicály by na všechna kola šel moment přesně 25 % z celkového momentu dodávaného motorem.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Zkušenosti s DCCD
Zkusím po dvou letech oživit toto téma.
Ohledně té teorie jak to vidím já.
Myslím, že má pravdu HonzaCZ. Obecně častou chybou je podle mě to, že se v úvahách o funkci diferenciálu uvažuje tak jako by motor dával stále maximální Mk. V uvažovaným případě kdy se ze všech kol jedno protáčí je rozdělení Mk na kola v poměru 25%/25%/25%/25% jak psal HonzaCZ, protože chybí protisíla. Motor tak produkuje jen tak nízký moment jaký mu stačí k protočení onoho jednoho kola a tento moment je tak nízký, že nedokáže hnout s autem přes ta zbylá 3. Zjednodušeně - pokud se kolo začne protáčet při 5Nm, půjde na zbylá kola také po 5Nm. Motor (za převodovkou) tedy bude produkovat 20Nm kde půjde na každé kolo 5Nm. Tato hodnota ale nestačí k tomu aby se auto rozjelo z místa.
Na tomhle jsou v podstatě postavený veškerý elektronický udělátka nahrazující funkci samosvoru. Brzda přibrzdí protáčející se kolo, čímž zvýší protisílu a motor tak začne dávat vyšší Mk. Auto se pak rozjede díky tomu, že se zvýšený Mk zároveň posílá i na další kolo.
Tak to aspoň vidím já.
Proto jsem ale tohle neoživil. Za dva dny si budu vyzvedávat STI a tak mě zajímají reálné zkušenosti s jízdou v různém nastavení DCCD. Předpokádám, že časem zjistím jaký režim mi kdy vyhovuje, ale rád bych věděl na co jezdí ostatní. Jestli nechávají stále na auto, případně jestli třeba podle počasí přepínají na auto+ / auto- nebo dokonce do manuálu.
Ohledně té teorie jak to vidím já.
Myslím, že má pravdu HonzaCZ. Obecně častou chybou je podle mě to, že se v úvahách o funkci diferenciálu uvažuje tak jako by motor dával stále maximální Mk. V uvažovaným případě kdy se ze všech kol jedno protáčí je rozdělení Mk na kola v poměru 25%/25%/25%/25% jak psal HonzaCZ, protože chybí protisíla. Motor tak produkuje jen tak nízký moment jaký mu stačí k protočení onoho jednoho kola a tento moment je tak nízký, že nedokáže hnout s autem přes ta zbylá 3. Zjednodušeně - pokud se kolo začne protáčet při 5Nm, půjde na zbylá kola také po 5Nm. Motor (za převodovkou) tedy bude produkovat 20Nm kde půjde na každé kolo 5Nm. Tato hodnota ale nestačí k tomu aby se auto rozjelo z místa.
Na tomhle jsou v podstatě postavený veškerý elektronický udělátka nahrazující funkci samosvoru. Brzda přibrzdí protáčející se kolo, čímž zvýší protisílu a motor tak začne dávat vyšší Mk. Auto se pak rozjede díky tomu, že se zvýšený Mk zároveň posílá i na další kolo.
Tak to aspoň vidím já.
Proto jsem ale tohle neoživil. Za dva dny si budu vyzvedávat STI a tak mě zajímají reálné zkušenosti s jízdou v různém nastavení DCCD. Předpokádám, že časem zjistím jaký režim mi kdy vyhovuje, ale rád bych věděl na co jezdí ostatní. Jestli nechávají stále na auto, případně jestli třeba podle počasí přepínají na auto+ / auto- nebo dokonce do manuálu.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
- PetrC
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 510
- Registrován: ned čer 02, 2013 10:11 am
- Jméno a příjmení: Petr Celnar
- Bydliště: Bučovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zkušenosti s DCCD
Mám ještě první verzi DCCD kde "auto" režim není, ale běžně jezdím na na open tedy "O", DCCD tak mín trpí a v provozu to není poznat, když jedu pilu tak není auto nedotáčivý jak auto s visco, no spíš bych řekl že už je trochu přetáčivý při poměru 35:65, "lock" dávám jen když nemůžu vyjet a prakticky nastavení mezi open a lock nepoužívám.
Naposledy upravil(a) PetrC dne ned říj 30, 2016 1:05 pm, celkem upraveno 1 x.
1996 R33 Skyline GT-R V-spec [490 HP/650 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
MY96 SUBARU IMPREZA WRX STi Type RA Version II DCCD - JDM [275 HP/319 N·m] - SOLD
v rodině:
MY96 SUBARU IMPREZA GT 555 [300 HP/350 N·m] - na nukleární pohon
MY06 SUBARU FORESTER 2.5XT [230 HP/320 N·m]
Re: Zkušenosti s DCCD
Spíš 4x takový moment, pokud tedy auto má 4 hnaná kola. V reálu samozřejmě mnohem menší dle zpřevodování na diffech a v převodovce, jak jsi psal dál.Harous píše:Motor tak produkuje jen tak nízký moment jaký mu stačí k protočení onoho jednoho kola a tento moment je tak nízký, že nedokáže hnout s autem přes ta zbylá 3.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Re: Zkušenosti s DCCD
Jasně, asi jsem to jen blbě napsal.
Subaru Outback 2.5i-S Executive - 19´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´
Ford Mustang GT Convertible 4.6 V8 MT - 00´
KIA Sportage T-GDI HEV AWD TOP - 22´
KTM 990 Adventure
ex - Subaru WRX STI 2.5 Sport Limited Edition - 16´