AT s příznaky zapečené mezinápravy

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od lrmaty »

Když vytočím kola do rejdu zařadím R tak musím přidat plyn . Je to O.K. nebo něco mě přibržduje?
Uživatelský avatar
hamoun
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 19033
Registrován: ned čer 12, 2011 9:16 pm
Jméno a příjmení: Petr Hanek
Bydliště: Kravaře

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od hamoun »

obecne je treba pro rozjezd pridat plyn :) i kdyz ona vetsinou trochu tlaci ... pokud ne, pridas plyn a jedes, ne? :)
škoda superb
ex WRX 2008
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od lrmaty »

Vím že mi někdo psal, že musím přidat plyn při rozjezdu, ale když je nemám v rejdu pustím brzdu, tak se auto začne pomalu rozjíždět s volnoběžnými otáčkami. Jakmile vytočím kola do rejdu nemají volnoběžné otáčky dost síly, aby stále pohybovaly autem a musím přidat plyn. To to jede v poho,ale i tak mi přijde ten odpor zbytečně velký.
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21936
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od HonzaCZ »

Irmaty: To může způsobovat zapečená mezináprava. Resp. teď mě nenapadá nic jiného. Zkus se někde na volném prostoru rozjet cca 10-15 km/h, vyřadit na N a zatočit. Podle mě se ti to auto zastaví a začne se jakoby hrbit.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od lrmaty »

Ano přesně tak to dělá jako by se hrbilo nebo šlo ztěžka, dá se to nějakým způsobem bez demontáže rozhýbat? Prostě diferenciál pořád ma cca 50/50 díky, že na to někdo kápnul a pochopil, co popisuji :-)
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od VDC »

Bez demontáže se to rozhodně rozhýbat nedá. Musí se to vyměnit.

Odesláno z mého ASUS Transformer Pad TF300TG pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od lrmaty »

mezinápravový diferenciál se musí vyměnit? Nebo je možné že se to rozhýbe auto několik měsáců stálo. A mohu s tím jezdit nebo něco krom gum oddělám?
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Subaru4ever »

To se asi nerozhýbe :1774: . Snadno si tím odděláš např. převodovku, poloosy atd.
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Slavek_xxx »

Fesaci, prosim vas nelakujte toho nestastnika. Vzdyt zadnej mezinapravovej diferencial nema! Jestli to chapu spravne, jedna se o Outback 2.5 AT z roku 2004 a tam byla pokud vim vzdy uz jen MPT spojka.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od lrmaty »

Tak jak to tedy opravdu je? při zatáčení a otáčení v plném rejdu mi přijde jako by opravdu byla uzavřená mezináprava a nejede to lehce, co mám vyzkoušet vyřadit na N a pustit to z menšího kopce a zatočit? Mělo by to přeci volně zatočit ne?
Jinak správně AT, rok 04 :bp:
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Subaru4ever »

Aha, tak to se omlouvám. Čtu toho tady nějak moc a už z toho blbnu a míchá se mi to :713: :839:

A hlavně ty mezinápravy u manuálů a VTD převodovek jsou docela časté a (vždy se stejným scénářem) to tu už mnohokrát proběhlo. MPT se ještě neřešilo, ne? :655:

Každopádně si myslím, že u jakékoli takovéto Subaru "specialitky" se vyplatí zajet navštívit nějaký schopný servis, a ne to řešit doma na koleně. Vadná převodovka není prasklá manžeta :1774: . V nejhorším budeš za přecitlivělého blbce :845:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Slavek_xxx »

Tak neni nic jednodussiho nez vyradit na N, vypnout motor, dat plny rejd na jednu a druhou stranu a zkusit do auta trochu strcit (ne moc z kopce, aby ti neujelo) ::-DD:
Ja si myslim, ze muze v rejdu klidne drhnout brzdovej trmen.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21936
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od HonzaCZ »

OK, taky uznávám, že jsem nějak nepřemýšlel, co tam vlastně má, ale "mezináprava" může být i ta spojka, ne? :-) Každopádně jsem se s tímhle problémem už setkal na Legu 2. generace. Nevím, jak to ale dopadlo. Buďto jsou tam spečené lamely nebo může být problém v ovládací hydraulice, případně elektronice...
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Subaru4ever
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2494
Registrován: pát lis 12, 2010 9:44 pm
Jméno a příjmení: Adam
Bydliště: Praha 5

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od Subaru4ever »

No tak přibržďující třmen s vyrezlými nebo zatuhlými pístky by nebyla žádná novinka. Já už mám oba přední měněné (150.000 km). Nicméně, že by brzdil jenom v rejdu? Irmaty, nesahals na ráfky nebo brzdové kotouče po nějaké delší jízdě, kdy jsi před zastavením delší dobu moc nebrzdil? Ráfky i kotouče by měly být studené. Pokud je některý zahřátý (resp. spíš vařící), je to jasné :850:

Tuhle ta H6 co jsem ji obhlížel měla takhle v háji 3 ze 4 brzd :713:
EX Subaru Leone Super Station 1,8 AT, (r.v.83)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2005, LPG (r.v.04)
EX Subaru Outback 2,5 MT, MY2010 (r.v.09)
>>> Subaru, čím starší, tím lepší! <<<
lrmaty
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 67
Registrován: čtv úno 02, 2012 7:15 pm
Jméno a příjmení: Jirka
Bydliště: Karlovarsko

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Příspěvek od lrmaty »

brzdy jsou v pohode, kola jsou po zastavení studená. Abychom se v tom neztratili uzávěrku dif, mezinápravového ani zadního to tedy nemá. Co krom brzd to může v rejdu takto trápit?
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“