AT s příznaky zapečené mezinápravy

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Tommy35
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: sob srp 16, 2014 8:54 am
Jméno a příjmení: Tomáš Brůža
Bydliště: Příbram na Moravě

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od Tommy35 »

Bylo by fajn kdyby ta převodovka nemusela ven. Myslíš to tak že shodím kardan a poloosy a kousek si ji svěsím abych sundal to víko z té převodovky. Mohl by jste mi někdo hodit odkaz na schema té převodovky aby věděl o co jde ? Nebo si ji mám rozebrat a není tam co posrat ??
Uživatelský avatar
HonzaCZ
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 21953
Registrován: pát črc 31, 2009 12:00 am
Bydliště: Praha

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od HonzaCZ »

Aha, pardon, úplně jsem přehlédl, že se jedná o manuální převodovku, když jsme ve vlákně o AT a ta výměna oleje mi taky seděla spíš k AT... ale prostě jsem to poplet :-)

Každopádně i u MT je to v tý bambuli a je tam samozřejmě diferák s viskospojkou. Vyměnitelný jak píše Slavek.
SOLCtech
V mládí jsem býval namyšlený, nicméně dnes už jsem bez chyby!
Legacy 3.0R sedan 5AT MY2007 (BLE) Obrázek [vlákno o autě]
Outback 2.5GX 4AT/VTD MY2001 (BH9) - prodáno
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od Slavek_xxx »

Nevim, treba se tu objevi als nebo jinej mechanik, ja si ale myslim, ze abys vyndal mezinapravu, musis vyndat prevodovku. Kazdopadne jak jsem psal - kardan, poloosy a zapomnel jsem na vyfuk.
Tady je jedno video:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=hp7JtBfv8QU[/youtube]
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Tommy35
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: sob srp 16, 2014 8:54 am
Jméno a příjmení: Tomáš Brůža
Bydliště: Příbram na Moravě

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od Tommy35 »

Jak tak koukám na to video tak ten motor můžu rovnou vyndat protože je očesanej a stejně není nikde přišroubovanej a to už může jít rovnou ven protože stejně musí ven chladič a všechno kolem.
Tommy35
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: sob srp 16, 2014 8:54 am
Jméno a příjmení: Tomáš Brůža
Bydliště: Příbram na Moravě

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od Tommy35 »

No a když už bude venku motor tak to nebudu ani rozebírat a přehodím rovnou celou převodovku :657: :-) . Ještě počkám jestli se někdo neobjeví s názorem že nemusí ven převodovka a uvidím :845:
Uživatelský avatar
jara650
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 823
Registrován: stř říj 02, 2013 8:28 am
Bydliště: Valašsko

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od jara650 »

Jestli máš druhou převodovku,tak je prostě přehoď a je to. Podle mne tu mezinápravu na autě nevyměníš a ve finále si jen přiděláš práce.
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05
Subaru Forester SF 2.0 90kW MT MY98
Tommy35
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: sob srp 16, 2014 8:54 am
Jméno a příjmení: Tomáš Brůža
Bydliště: Příbram na Moravě

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od Tommy35 »

Tak v tom případě Mám novej dotaz jde převodovka ven aniž bych musel vytáhnout motor ?? :-)
Uživatelský avatar
Slavek_xxx
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 8054
Registrován: pát srp 20, 2010 8:25 am
Bydliště: Nové Hrady

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od Slavek_xxx »

Tak to urcite jde. Na youtube najdes video jak na to.
Hlavne si over, ze tam davas stejnej typ prevodovky, abys mel spravnej prevodovej pomer.
Impreza 2.0 5MT, MY03 + LPG
Uživatelský avatar
jara650
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 823
Registrován: stř říj 02, 2013 8:28 am
Bydliště: Valašsko

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od jara650 »

Určitě jde. Měl jsem ji venku.
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05
Subaru Forester SF 2.0 90kW MT MY98
Tommy35
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: sob srp 16, 2014 8:54 am
Jméno a příjmení: Tomáš Brůža
Bydliště: Příbram na Moravě

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od Tommy35 »

Ta převodovka je ze stejný motorizace a taky z wagonu akorát je to starší rok výroby takže si myslím že to bude to samý. Když sem zaklepal na šálku tak sem koupil motor komplet nastrojený i s převodovkou za 4000 Kč :845: . Směšná cena když to má naběháno 140 tisíc. Navíc motor měl udělaný origo rozvody. On to měl jako bouračku z ciziny takže než to někdo trefil udělal rozvody. Týpek co mi to prodával neměl vůbec tůšení co prodává a dokonce byl rád že mu to nebude zavazet v garáži. No a po naimlantování do auta na brnkačku chytnul. Jedinej problém byl že sem si vypustil servo do výfuku. ::-DDD: Další pak že to mělo přípojky na motorovej svazek na druhý straně. Ale to už by byla kapitola sama o sobě. :657:
Tommy35
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: sob srp 16, 2014 8:54 am
Jméno a příjmení: Tomáš Brůža
Bydliště: Příbram na Moravě

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od Tommy35 »

To Jara: A když si vyndával tu převodovku musel si vyhodit motor z uložení nebo jde ta převodovka posunout dozadu aby si ji dostal z hřídele? A jak jde zpátky to musí být celkem drbačka dostat ji zpátky na hřídel. Nějak si to nedokážu představit. A jak je to s řadící pákou to musí celý dolů nebo se to vysune dolů ? Popřípadě nějaký výdrby s kterýma bych se u toho mohl setkat. Protože pro mě to bude muset být práce na den tak ať vím :845:
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49152
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od VDC »

Když jde ven převodovka, tak se na motor nemusí v podstatě vůbec sahat

Odesláno z mého EVOLVEO StrongPhone Q4 pomocí Tapatalk
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Uživatelský avatar
jara650
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 823
Registrován: stř říj 02, 2013 8:28 am
Bydliště: Valašsko

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od jara650 »

S motorem neděláš nic,možná ho jen trochu nahneš dozadu. Řadicí páku odpojíš od táhla,které jde z převodovky a necháš ji v autě. Taky nezapomeň odpojit lanovod redukce.

Při zpětné montáži ti musí někdo pootáčet klikovkou,aby se ti srovnalo drážkování hřídele s lamelou a mohl jsi to tam zasunout.
Subaru Forester SG 2.0 92kW MT MY05
Subaru Forester SF 2.0 90kW MT MY98
Tommy35
Nováček
Nováček
Příspěvky: 45
Registrován: sob srp 16, 2014 8:54 am
Jméno a příjmení: Tomáš Brůža
Bydliště: Příbram na Moravě

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od Tommy35 »

Tak sem psal Alešovi SZ. :845: Poradil mi. A převodovka ani ven nemusí. Každopádně všem díky za ochotu a za rady. :850: a Subaru zdar :subaru:
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4042
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: AT s příznaky zapečené mezinápravy

Příspěvek od Doro »

U MT forester 2003 92 kW byla výměna mezinápravového difu otázka cca 1 hodiny včetně oleje.
U p. Bíma. Sundat výfuk, svody, kříž, hřídel, demontáž zadní části předovovky, prohození mezinápravy za novou a zase vše z5.
Byl to učiněný koncert na to koukat. U AT nevím, zda je to podobné.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“