Problém u manuální převodovky
Re: Problém u manuální převodovky
Hlavně to není pohodlné. Víc jak 100km vzdálenost bych už volil odtahovku. Jednou jsem jel na laně s plzně do liberce a byl jsem z cesty vyřízený. Člověka to věčné soustředění na naplé lano a stale být připravený na brzdě úplně odrovná.
-
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 24338
- Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
- Jméno a příjmení: Radek- šíma
- Bydliště: Valašsko
Re: Problém u manuální převodovky
Tj.Něco jiného je tažná tyč,dyž jsem táhl na tyči,tak i tažený byl v klidu.S tyčí si dovedu představit jakoukoliv dálku,to by už šlo.Mám jí ostatně v kufru.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
Re: Problém u manuální převodovky
podle mě se spodní hřídel (dutá předlohová) točí vždy, a s ní i všechny kola kromě jedničky a dvojky. takže nevidím žádný problém co se týká mazání. viz video:
https://youtu.be/4Ca5Muoz1fs?t=6m9s
https://youtu.be/4Ca5Muoz1fs?t=6m9s
Re: Problém u manuální převodovky
Otázka na zkušené převodovkáře... po velkém dálničním nájezdu za srpen mě začla kňučet převodovka. Závisí pouze na rychlosti jízdy. Tzn. žádná změna při vyřazení, spojka, nic.
Asi ve 140 km/h hluk zaniká v šumu vzduchu. Není to zatím uplně nahlas, ale já to slyším. Po zahřátí je to lepší.
Když zmáčku na řadící páku na 5. stupen do obou boků, tak to zesílí.
Co by to mohlo přesně být? Předpokládám, že nějaké ložisko na výstupní hřídeli?
Dík za rady.
Zrovna jsem si pochvaloval, jak to jezdí bez investic. A máme jet do talošky 800km...
Asi ve 140 km/h hluk zaniká v šumu vzduchu. Není to zatím uplně nahlas, ale já to slyším. Po zahřátí je to lepší.
Když zmáčku na řadící páku na 5. stupen do obou boků, tak to zesílí.
Co by to mohlo přesně být? Předpokládám, že nějaké ložisko na výstupní hřídeli?
Dík za rady.
Zrovna jsem si pochvaloval, jak to jezdí bez investic. A máme jet do talošky 800km...
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Problém u manuální převodovky
Tak to se mi stalo asi něvo podobného na 2,5i. Teda mě to nastalo, po Balkánský cestě, takže tam byly i nějaký decentní offorady. Po konzultaci s p.Klímou v BA to bylo označeno za vylítané silentbloky na převodovce.
Pravda že jsem vždy dokázal najít i polohu, kdy to skoro nebylo slyšet. Hluk závislý jenom na rychlosti, s tím, že slyšitelný byl od cca 60 km/h.
Pravda že jsem vždy dokázal najít i polohu, kdy to skoro nebylo slyšet. Hluk závislý jenom na rychlosti, s tím, že slyšitelný byl od cca 60 km/h.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Re: Problém u manuální převodovky
Jo, asi od šedesátky. A je pravda, že tzy silentbloky můžou být unavený, protože je tam i taková ta vůle při rychlem puštění spojky - myslel jsem, že je to dvouhmota, ale dělá to i po výměně.
Jak to u tebe dopadlo? Byly to ty silentbloky?
Koukal jsem na olej, naprosto čirý, měněný asi před 20 tkm....
Mohlo by to být i nějaké ložisko? To bych čekal, že se intenzita bude měnit např. se zátěží...
Jak to u tebe dopadlo? Byly to ty silentbloky?
Koukal jsem na olej, naprosto čirý, měněný asi před 20 tkm....
Mohlo by to být i nějaké ložisko? To bych čekal, že se intenzita bude měnit např. se zátěží...
Re: Problém u manuální převodovky
tak prý náhon na kardan, nacenění opravy 25 000,-
potěší před dovolenou.
co s tím? sehnat špajzku na vrakáči, nebo sehnat někoho "normálního" na opravu?
však je to jen hloupá převodovka...
potěší před dovolenou.
co s tím? sehnat špajzku na vrakáči, nebo sehnat někoho "normálního" na opravu?
však je to jen hloupá převodovka...
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém u manuální převodovky
Tak to nepotěší.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Problém u manuální převodovky
nejhorší je sehnat tady v okolí Brna někoho normálního na opravu.
je to ta nejprimitivnější převodovka...
je to ta nejprimitivnější převodovka...
Re: Problém u manuální převodovky
s největší pravděpodobností bude problém na transferu. nacenili mě tam i ty obě hřídele, ale pokud to budou pouze ložiska, tak by to mělo být významně levnější.
nevím, proč by se rovnou musely měnit i hřídele...
nevím, proč by se rovnou musely měnit i hřídele...
- Cliffer
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1754
- Registrován: sob lis 21, 2015 6:24 pm
- Jméno a příjmení: Tadeáš Pospíchal
- Bydliště: Praha
Re: Problém u manuální převodovky
Bohužel nevím jak dál. Museli se objednávat a mezi tím koupil vlastní auto. Tatík se teď nedávno o tom zmiňoval ale snad to ještě vyměněný není.
Subaru Outback 3.0R "Démon"
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
- Skotsko 2022 (5567 km)
- Rumunsko 2021 (3574 km)
- Norsko 2020 (7007 km)
- Ukrajina 2019 (4060 km)
Subaru Outback 2.5i-prodán
- Balkán 2018 (4457 km)
- Balkán 2017 (5884 km)
- Skandinávie 2016 (8300 km)
Š.Felda 1.6
- Istanbul 2012 (6100 km)
Re: Problém u manuální převodovky
takže jak to dopadlo:
auto jsem dal do Kaps Kojetín, servis a přístup bezpřipomínek, cenu nebudu komentovat
příště bych to asi dal do subaru, protože se celkem nic neušetří a musí se nakupovat origo díly tak jako tak a vynechám exkurzi do sedmdesátých let s českýma dráhama (c.k. dráha brno - ostrava)
problém byl na obou kuželíkových ložiskách horní transferové hřídele - té co jde na kardan. dráhy ložisek spálené a trochu pitting. dám sem pak fotky. takže se měnila celá hřídel, protože se prý dodává jen v sestavě s těma ložiskama. plus preventivně měněny obě kuličková ložiska spodní hřídele. šikmé ozubení jak nové, vše krásně čisté, čistý olej.
proč nastal problém? nikdo neví - vše ostatní v transfer case je naprosto pořádku. navíc zničit kuželíková ložiska jak na lokomotivu ... možná špatná várka, kdo ví. nicméně nové díly už jsou prý modifikované, takže tam nějaký problém s těmi ložisky mít museli...
doporučení:
kdybych měl čas, tak to nechám rozdělaný a seženu tu hřídel a zbytek ložisek za poloviční cenu z emirátů.
co se týká ložisek, tak mě říkali, že sehnat samostatně nelze, vše atyp. ale zase mám informace od subaristů, že se některý sehnat dají. ložiska jsou tam japonská Nachi.
auto budu prodávat, ne proto, že bych ztratil důvěru, ale proto, že jsem si vzal tátovýho Outbacka Bi-fuel...
kdyby někdo chtěl kompletně servisnutý lego (tzv. jen "sednout a jezdit"), ozvěte se SZ
auto jsem dal do Kaps Kojetín, servis a přístup bezpřipomínek, cenu nebudu komentovat
příště bych to asi dal do subaru, protože se celkem nic neušetří a musí se nakupovat origo díly tak jako tak a vynechám exkurzi do sedmdesátých let s českýma dráhama (c.k. dráha brno - ostrava)
problém byl na obou kuželíkových ložiskách horní transferové hřídele - té co jde na kardan. dráhy ložisek spálené a trochu pitting. dám sem pak fotky. takže se měnila celá hřídel, protože se prý dodává jen v sestavě s těma ložiskama. plus preventivně měněny obě kuličková ložiska spodní hřídele. šikmé ozubení jak nové, vše krásně čisté, čistý olej.
proč nastal problém? nikdo neví - vše ostatní v transfer case je naprosto pořádku. navíc zničit kuželíková ložiska jak na lokomotivu ... možná špatná várka, kdo ví. nicméně nové díly už jsou prý modifikované, takže tam nějaký problém s těmi ložisky mít museli...
doporučení:
kdybych měl čas, tak to nechám rozdělaný a seženu tu hřídel a zbytek ložisek za poloviční cenu z emirátů.
co se týká ložisek, tak mě říkali, že sehnat samostatně nelze, vše atyp. ale zase mám informace od subaristů, že se některý sehnat dají. ložiska jsou tam japonská Nachi.
auto budu prodávat, ne proto, že bych ztratil důvěru, ale proto, že jsem si vzal tátovýho Outbacka Bi-fuel...
kdyby někdo chtěl kompletně servisnutý lego (tzv. jen "sednout a jezdit"), ozvěte se SZ
Re: Problém u manuální převodovky
takže tady je foto té horní transférové hřídele na kardan. vše super čisté, jak nové, jen to menší kuželíkové ložisko má pitting na 2 válečcích...smůla no
jo, a ty kuželíková ložiska jsou NSK, dvě kuličková na spodní hřídeli NACHI
jo, a ty kuželíková ložiska jsou NSK, dvě kuličková na spodní hřídeli NACHI
- VDC
- Předseda klubu
- Příspěvky: 49212
- Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
- Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém u manuální převodovky
A to byla příčina těch problémů ?
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
Re: Problém u manuální převodovky
Ano. Bzuceni prevodovky nezavisle na zarazenem prevodu a zatížení.