Problém u manuální převodovky
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: ned led 19, 2014 5:49 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Kosmová u Toužimi,okr.K.Vary
Re: Problém u manuální převodovky
Tady je ten castrol je to náhrada za Taf je to tam napsaný ted má jiný označení
http://www.autokelly.cz/?utm_source=sez ... tTX2qsvQ==
http://www.autokelly.cz/?utm_source=sez ... tTX2qsvQ==
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Problém u manuální převodovky
Tak já do toho nalil ten doporučovaný Shell a trojku řadím občas jen s meziplynem.dethroned píše:když už se tady rozebírají převodovky :845: ....zaujaly mě příspěvky od Harryho ohledně oleje Castrol Manual TAF-X 75W-90. On už se moc nedá sehnat, ale přemýšlím o něm. Měnil jsem olej v převodovce koncem léta (vytekla neidentifikovatelná špína -a to jsem olej aspoň podle faktury už jednou měnil) a dal jsem zde oblíbený Millers Oils TRX Synth 75w90 GL4/5. Myslím, že "bohužel" maže až moc a to hlavně synchrony, protože od té doby než se zahřeje auto, tak za jízdy nezařadím jedničku. Taky na trojku občas cítím jemné škrtnutí. Asi na jaře půjde ven a zkusím ten Castrol, nebo sehnat ten Shell.
Ten samý MO jsem dal i do diffu vzadu a tam je to samozřejmě správně, že dobře maže. Ale v převodovce nevím, nějak si nerozumí s mými synchrony. Můžou být už špatné (1 a 3), protože předchozí majitelé byly ženské...bez urážky ::-DD:
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Problém u manuální převodovky
Als: mám dotaz možná hloupý - někde tady proběhlo že tuším 5tý rychlostní stupeň je mazán rozstřikem a jak jsem tak pochopil co psal Albi, že se mu stala ta závada převodovky nejspíše díky tomu, že parkuje z kopce a pokud je olej díky tomu v přední části převodovky tak se ta zadní část nemaže..
Já taky parkuju v kopci relativně prudkém a nerad bych dopadl podobně - je lépe tedy stát "čumákem do kopce" ?
Já taky parkuju v kopci relativně prudkém a nerad bych dopadl podobně - je lépe tedy stát "čumákem do kopce" ?
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém u manuální převodovky
Já mám hodně dobré zkušenosti při podobných problémech s tímto:
A to vůbec nejsem zastáncem zbytečných přísad do olejů , ale toto prostě nějakým zázrakem celkem funguje ::-DD:
A to vůbec nejsem zastáncem zbytečných přísad do olejů , ale toto prostě nějakým zázrakem celkem funguje ::-DD:
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém u manuální převodovky
No, to se ti zase bude blbě mazat přední část převodovky, tam je to na stejném principu. Ideální je stát na rovině :845:garmont píše:Als: mám dotaz možná hloupý - někde tady proběhlo že tuším 5tý rychlostní stupeň je mazán rozstřikem a jak jsem tak pochopil co psal Albi, že se mu stala ta závada převodovky nejspíše díky tomu, že parkuje z kopce a pokud je olej díky tomu v přední části převodovky tak se ta zadní část nemaže..
Já taky parkuju v kopci relativně prudkém a nerad bych dopadl podobně - je lépe tedy stát "čumákem do kopce" ?
Ono pro převodovku podle mě vůbec není moc dobré jí "zahřívat" bez pohybu a vůbec se to všelijaké prohřívání dost démonizuje ::-DD: . Podle mě je ideální k tomu přistupovat s rozumem, když v zimě nastartuji (je jedno jestli z kopce, do kopce ....) a oškrabu si okna a v klidu vyjedu, tak se neničí ani převodovka ani motor. Samozřejmě když za to začnu tahat hned od studeného, tak půjde do kytek jak motor, tak převodovka.
Berte to tak, že každý složitější stroj je výsledkem kompromisů - Co je dobrý pro jeden komponent, nemusí být úplně ideální pro druhý, ale pokud se k tomu přistupuje s tím rozumem ::-DDD: , tak je to spolu schopný celkem spolehlivě fungovat.
Re: Problém u manuální převodovky
dík za tu specifikaci Castrolu! :pr:
no, mě to právě začlo dělat hned co jsem vyměnil olej. ale samozřejmě to tím být nemusí.
alsi, na tu přísadu mrknu, jestli to máš vyzkoušený. já jinak podobným věcem moc nevěřím... ale spíš je to subjektivní pocit...dík.
no, mě to právě začlo dělat hned co jsem vyměnil olej. ale samozřejmě to tím být nemusí.
alsi, na tu přísadu mrknu, jestli to máš vyzkoušený. já jinak podobným věcem moc nevěřím... ale spíš je to subjektivní pocit...dík.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Problém u manuální převodovky
als> Taky děkuji za praktické zkušenosti. Tu přísadu taky okouknu, protože mi to připadá, že dokonalé mazání těm synchronům moc nevyhovuje.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- MaSlo
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 913
- Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
- Jméno a příjmení: Martin Slováček
- Bydliště: Okolo Vsetína
Re: Problém u manuální převodovky
Když jsme u té manuální převodovky... Už nějaký čas pozoruju především na čtyřku takový svištivý zvuk, který vychází z řadicí páky. Je to hodně slabé a normální „smrtelník“ si toho asi nevšímá... Pokud s pákou při zařazené čtyřce trochu kvedlám (v rámci vůle páky), intenzita svistotu se mění.
Znáte to taky někdy a pokud ano, co byste k tomu pověděli?
Znáte to taky někdy a pokud ano, co byste k tomu pověděli?
IG: @svetmasla
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
█ Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
█ Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
█ Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém u manuální převodovky
Tu sajrajtózu co doporučuje Als, jsem použil.
Padly dvě tuby do převodovky.
Můj problém byl, že při řazení zejmená z 2 na 3 jsem v řadící páce cejtil klepnutí, jako kdyby mi zespod do ní klepnul trpaslík kladívkem ::-DD:
Samozřejmě původ toho byl z převodovky..
Záhadou je, že s řazením dolů nemám nejmenší problémy (krom občasnýho zatuhnutí jedničky), ale problémy mám s řazením nahoru.
Po použití týhle meducíny, se mi stav značně zlepšil a to z počátku tak, že téměř k dokonalosti.
Po nějaké době si vše sedlo a problém se částečně vrátil, ale pokud mám zhodnotit ve značně menší míře a už nemusim zatínat zuby pokaždý, když řadím za 3.
Celkově mi přijde, že pokud srovnám řazení v Impreze s řazením ostatních aut (například Opel Combo se kterým jezdím nejvíc) tak v Impreze se neřadí moc pohodlně, pokud jedu vonym stylem, ale jakmile jí naložim a kvalty jí tam házim hlava nehlava, nezaznamenam žádnej odpor, či stížnost převodovky
A v Opelu, pokud jedu volnej styl, řazení je jak ze sametu, ale jakmile někdy potřebuji řadit svižně, převodovka se semnou doslova pere a ne a ne mě pustit.
Padly dvě tuby do převodovky.
Můj problém byl, že při řazení zejmená z 2 na 3 jsem v řadící páce cejtil klepnutí, jako kdyby mi zespod do ní klepnul trpaslík kladívkem ::-DD:
Samozřejmě původ toho byl z převodovky..
Záhadou je, že s řazením dolů nemám nejmenší problémy (krom občasnýho zatuhnutí jedničky), ale problémy mám s řazením nahoru.
Po použití týhle meducíny, se mi stav značně zlepšil a to z počátku tak, že téměř k dokonalosti.
Po nějaké době si vše sedlo a problém se částečně vrátil, ale pokud mám zhodnotit ve značně menší míře a už nemusim zatínat zuby pokaždý, když řadím za 3.
Celkově mi přijde, že pokud srovnám řazení v Impreze s řazením ostatních aut (například Opel Combo se kterým jezdím nejvíc) tak v Impreze se neřadí moc pohodlně, pokud jedu vonym stylem, ale jakmile jí naložim a kvalty jí tam házim hlava nehlava, nezaznamenam žádnej odpor, či stížnost převodovky
A v Opelu, pokud jedu volnej styl, řazení je jak ze sametu, ale jakmile někdy potřebuji řadit svižně, převodovka se semnou doslova pere a ne a ne mě pustit.
Re: Problém u manuální převodovky
Prakticky vsechno, co jsi tady popsal, prozivam se svym Legacy.
V klidu je to razeni otresne a take mi do toho obcas neco zespodu kopne a to mam meneny olej minuly mesic. O neco se to po te vymene zlepsilo, ale porad je to v porovnani s konkurenci bida. Kvalty tam jdou dost ztuha a razeni je celkove gumove. Ve meste dost trpim.
Kdyz jedu "pilu" tak nic takoveho nevnimam.
A presne opacny dojem mam z koncernovych a jinych aut. V klidu se radi pohodove, pri sportovni to neni uplne ono.
Driv jsem nadaval na tuhe razeni v Mondeu, ale Subaru je o dost horsi.
To mi na tom aute vadi.
V klidu je to razeni otresne a take mi do toho obcas neco zespodu kopne a to mam meneny olej minuly mesic. O neco se to po te vymene zlepsilo, ale porad je to v porovnani s konkurenci bida. Kvalty tam jdou dost ztuha a razeni je celkove gumove. Ve meste dost trpim.
Kdyz jedu "pilu" tak nic takoveho nevnimam.
A presne opacny dojem mam z koncernovych a jinych aut. V klidu se radi pohodove, pri sportovni to neni uplne ono.
Driv jsem nadaval na tuhe razeni v Mondeu, ale Subaru je o dost horsi.
To mi na tom aute vadi.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Re: Problém u manuální převodovky
řazení u Subaru je fakt hodně o vcítění se do mechaniky převodovky :850: asi je to daný koncepcí (podélná převodovka a jedna náplň s rozvodovkou) ...proto jsem chtěl vždycky automat :655:
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém u manuální převodovky
Na stranu druhou to, že v řadící páce cejtim přesně to co se děje v převodovce oceňuji.dethroned píše:řazení u Subaru je fakt hodně o vcítění se do mechaniky převodovky :850: asi je to daný koncepcí (podélná převodovka a jedna náplň s rozvodovkou) :
Impreza má to řazení poměrně hodně krátký a to i oproti foresteru S-turbo, kterej měl naprosto totožnou převodovku, ale jinak přepákování.
Gumový to řazení neni, ba naopak pohyb s pákou je velice přesnej, prostě až na to klepnutí a občasný "zatuhnutí" neutrál>1, nebo 1>2 si nemůžu stěžovat.
Jinak to zatuhnutí sem vypozoroval, že nastane většinou po delší jízdě na jeden kvalt..
Například v době, kdy na sjezdu v Praze od Plzně byla stopka a já jel celou cestu po dálnici za 5, tak sem na tý stopce nebyl schopnej vůbec zařadit za 1 a prakticky od neutrálu až po konec trasy páky, sem cítil těžký odpor.
Většinou stačí lehce zatlačit na synchron dvojky a pak už to jde.
- MrRichie
- Vášnivý uživatel
- Příspěvky: 896
- Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
- Jméno a příjmení: Richie Smolda
- Bydliště: Řeka
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém u manuální převodovky
Nemůžu si přesně tohle vynachválit. Ty kvalty jak tam perfektně a přesně zapadají. Mi Impreza GT zhnusila všechny ostatní auta, pač jak řízení, tak šaltr je, jak když zabodneš nůž do másla a kvednáš s ním. :Dmamut píše: Na stranu druhou to, že v řadící páce cejtim přesně to co se děje v převodovce oceňuji.
Impreza má to řazení poměrně hodně krátký a to i oproti foresteru S-turbo, kterej měl naprosto totožnou převodovku, ale jinak přepákování.
Mě se řadí celkem lehce, ale pravidelně si pomáhám, teď už těmi pravými, meziplyny, takže i do jedničky zapadnu docela v pohodě. Ale klidná jízda mi tež bere více pozornosti k řazení než rychlejší.
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F
ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
Re: Problém u manuální převodovky
chlapi, na legu 2.0 MY 2000 MT mi nieco vpredu zacalo hucat. zvuk je stale rovnakej intenzity a pocut to len cca medzi 40-70. pri 90 to nepocut vobec. pocut to rovnako aj so zaradenou aj vyradenou rychlostou. co by to mohlo byt? stretol sa niekto s tym?
ex-Legacy MY 2000 92 kw
Impreza MY 2009 110 kw (benzin)
Impreza MY 2009 110 kw (benzin)
- mamut
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 1905
- Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Lukáš
- Bydliště: Plzeň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém u manuální převodovky
Stejné intenzity? nebo se to mění s rychlostí.jammie píše:chlapi, na legu 2.0 MY 2000 MT mi nieco vpredu zacalo hucat. zvuk je stale rovnakej intenzity a pocut to len cca medzi 40-70. pri 90 to nepocut vobec. pocut to rovnako aj so zaradenou aj vyradenou rychlostou. co by to mohlo byt? stretol sa niekto s tym?
Mohlo by to bejt ložisko kola například. Nebo probržděná pneu?
Hučení ložiska v převodovce by se mohlo přenášet do řadící páky, to by mohlo napovědět.