Problém u manuální převodovky
Re: Problém u manuální převodovky
Tak nejsem žádnej "cíťa" ale přišlo mi to docela hodně na to že na druhý straně není nic. Ale minimálně mi nesedí průměr díry pro ten kolíček ve výstupní hřídeli - rozhodně by neměl být o osm desetin větší než ten kolíček, nebo lépe řečeno - ještě jsem se s tím na žádném autě nesetkal. Ale pravdou je ani jedno z těch aut nebylo Subaru. No uvidíme
https://www.instagram.com/acwoodworkz/
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: ned lis 14, 2010 8:02 am
- Jméno a příjmení: Tomáš Sladkowski
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém u manuální převodovky
u mého wrx 2002 je taky vůle když chytnu ten zelený kloub u výstupu a hýbu s ním nahoru a dolů. Ale je fakt že jedna hřídel má znatelně menší vůli, nicméně kamarád který má evo 9 a najeto 35000km má vůle stejné. Ale nebude to určitě tím kolíčkem. Je to tím tisícihranem
- lojzmen
- Člen_SubaruFanClubu
- Příspěvky: 392
- Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
- Jméno a příjmení: Lojza
- Bydliště: Ostrava-Poruba
Re: Problém u manuální převodovky
Na mé předchozí Impreze se taky viklal jeden zelený krýt. Domnívám se, že to pak způsobovalo nějaké malé vibrace související s rychlostí. Servisáci to nepovažovali za problém.tomas píše:u mého wrx 2002 je taky vůle když chytnu ten zelený kloub u výstupu a hýbu s ním nahoru a dolů. Ale je fakt že jedna hřídel má znatelně menší vůli, nicméně kamarád který má evo 9 a najeto 35000km má vůle stejné. Ale nebude to určitě tím kolíčkem. Je to tím tisícihranem
Ale pokud jsem správně pochopil, správně tam má být pružný kolík/pero.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: ned led 19, 2014 5:49 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Kosmová u Toužimi,okr.K.Vary
Re: Problém u manuální převodovky
prosim o radu právě jsme vypustili olej v převodovce a zjistili jsme že ve starém je poměrně dost drobných špon (spíš šupinek) mysleli jsme že ten rachot dělá vstupní ložisko ale to je ok a to zadní taky a hřeje se jen prostředek převodovky.Ten olej co tam byl je jak vodička ten toho asi moc nenamazal. Nechce se nám rozebírat převodovka a tak až bude nalitej novej olej který mi přijde zítra tak nevim jestli se to zlepší.Nevíte někdo radu jestli je to tim vnitřním ložiskem nebo bude asi převodovka kaput? Řadí to normálně jen to vydává strašně divnej zvuk jak kdyby se něco zadíralo.Auto jsem koupil před necelým měsícem a hned taková pakárna snad to bude jen olejem a bude to ještě nějakej čas makat než dojde k výměně převodovky nebo jestli je tam nějakej jinej fígl
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém u manuální převodovky
I sebe hustější olej tě ty kovový šupinky nevrátí tam kam patří :845: - Typoval bych ložisko mezi čtyřkou a pětkou.Topka píše:prosim o radu právě jsme vypustili olej v převodovce a zjistili jsme že ve starém je poměrně dost drobných špon (spíš šupinek) .... fígl
edit: teda předpokládám, že ty čtyři zadní (dobře přístupné) ložiska jsi kontroloval.
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Problém u manuální převodovky
als> Můžeš prosím podle obrázku popsat, které ložisko myslíš? Já tam žádné dobře přístupné nevidím.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Problém u manuální převodovky
Jinak zdroj toho obrázku je z videa:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lvopVsmcGgU[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lvopVsmcGgU[/youtube]
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém u manuální převodovky
Tam je ani vidět nemůžeš, ty "přístupné" jsou v zadní části převodovky - tam kde je mezináprava (viz foto). Ty se nechají vyměnit na autě, aniž bys převodovku vyndaval, natož půlil
a to co si myslím, že odešlo, je na tvém obrázku, na té horní hřídeli úplně vlevo
a to co si myslím, že odešlo, je na tvém obrázku, na té horní hřídeli úplně vlevo
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Problém u manuální převodovky
Takže pětkový kolečko je vlevo od toho ložiska?als píše: a to co si myslím, že odešlo, je na tvém obrázku, na té horní hřídeli úplně vlevo
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: ned led 19, 2014 5:49 pm
- Jméno a příjmení: Petr
- Bydliště: Kosmová u Toužimi,okr.K.Vary
Re: Problém u manuální převodovky
als píše: I sebe hustější olej tě ty kovový šupinky nevrátí tam kam patří :845: - Typoval bych ložisko mezi čtyřkou a pětkou.
edit: teda předpokládám, že ty čtyři zadní (dobře přístupné) ložiska jsi kontroloval.
všechny vnější ložiska jsou ok hřeje se prostředek převodovky takže předpokládám že mi asi odejde do věčných lovišť nebo budu muset najít někoho kdo to dokáže rozebrat a opravit.Když koukám na ty obrázky tak to může ještě být nějaký ložisko vevnitř tak nevim
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém u manuální převodovky
Jj, je tam přesuvná objímka, synchron, pětkové kolečko, opěrná deska a pak to široký je ložisko.
Při tomto problému je takový doprovodný jev, že při prudké akceleraci a deceleraci na třetí a čtvrtý rychlostní stupeň, se hodně pohybuje řadící páka. :850:
Při tomto problému je takový doprovodný jev, že při prudké akceleraci a deceleraci na třetí a čtvrtý rychlostní stupeň, se hodně pohybuje řadící páka. :850:
- als
- Zkušený uživatel
- Příspěvky: 538
- Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
- Jméno a příjmení: Aleš
- Bydliště: Merklín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Problém u manuální převodovky
Opravit to není problém.Topka píše:.... nebo budu muset najít někoho kdo to dokáže rozebrat a opravit.Když koukám na ty obrázky tak to může ještě být nějaký ložisko vevnitř tak nevim
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Problém u manuální převodovky
Ona se ta převodovka zahřívá, to je normální. Jaké Ti to vydává zvuky nevím, ale u mého auta se mi zdá, že to na pětku taky je slyšet. Ale jen tak nepatrně. Proto se taky o to zajímám.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
- mnov
- Závislý uživatel
- Příspěvky: 7830
- Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
- Jméno a příjmení: Marek Novák
- Bydliště: Praha
Re: Problém u manuální převodovky
Díky za zkušenost. Určitě to budu pozorovat.als píše:Jj, je tam přesuvná objímka, synchron, pětkové kolečko, opěrná deska a pak to široký je ložisko.
Při tomto problému je takový doprovodný jev, že při prudké akceleraci a deceleraci na třetí a čtvrtý rychlostní stupeň, se hodně pohybuje řadící páka. :850:
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Impreza 2004 2.0 AT
Re: Problém u manuální převodovky
když už se tady rozebírají převodovky :845: ....zaujaly mě příspěvky od Harryho ohledně oleje Castrol Manual TAF-X 75W-90. On už se moc nedá sehnat, ale přemýšlím o něm. Měnil jsem olej v převodovce koncem léta (vytekla neidentifikovatelná špína -a to jsem olej aspoň podle faktury už jednou měnil) a dal jsem zde oblíbený Millers Oils TRX Synth 75w90 GL4/5. Myslím, že "bohužel" maže až moc a to hlavně synchrony, protože od té doby než se zahřeje auto, tak za jízdy nezařadím jedničku. Taky na trojku občas cítím jemné škrtnutí. Asi na jaře půjde ven a zkusím ten Castrol, nebo sehnat ten Shell.
Ten samý MO jsem dal i do diffu vzadu a tam je to samozřejmě správně, že dobře maže. Ale v převodovce nevím, nějak si nerozumí s mými synchrony. Můžou být už špatné (1 a 3), protože předchozí majitelé byly ženské...bez urážky ::-DD:
Ten samý MO jsem dal i do diffu vzadu a tam je to samozřejmě správně, že dobře maže. Ale v převodovce nevím, nějak si nerozumí s mými synchrony. Můžou být už špatné (1 a 3), protože předchozí majitelé byly ženské...bez urážky ::-DD: