Problém u manuální převodovky

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
jammie
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv led 31, 2013 10:00 pm
Jméno a příjmení: juraj

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od jammie »

zacalo to ako som prezul na letne ktore som mal minuly rok a maju cca 10 tis km. tie co mam vpredu boli vzadu. ten zvuk je rovnaky ako som spominal medzi 40-70 a potom to uz nepocut. lozisko kolesa som vylucil lebo to vacsinou pocut viac pri zatoceni auta do jednej strany.
ex-Legacy MY 2000 92 kw
Impreza MY 2009 110 kw (benzin)
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od dethroned »

to budou dělat ty gumy, jestli se to objevilo po přezutí...
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
jammie
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv led 31, 2013 10:00 pm
Jméno a příjmení: juraj

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od jammie »

tiez som si to zo zaciatku vravel ale gumy by bolo pocut aj pri vyssej rychlosti
ex-Legacy MY 2000 92 kw
Impreza MY 2009 110 kw (benzin)
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od dethroned »

to si myslíš proč? já mám např. zimní, co hučí od 60 do 80 km/ a pak ztichnou. neříkám, že jsou to stoprocentně pneu, ale pokud se to objevilo po přezutí...tak bych nejdřív vyloučil tento důvod, než se pouštět do nějakých větších akcí s převodovkou. a navíc, špatný ložisko v převodovce spíš "šustí", než hučí..
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
jammie
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv led 31, 2013 10:00 pm
Jméno a příjmení: juraj

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od jammie »

niekedy je proste nahoda ze nieco odide prave vtedy ked prezujes prip. nieco podobne. to ma nenapadlo ze by mohli hucat len pri istej rychlosti. skor som bol v tom ze by húcali este viac pri vyssej rychlosti.
ex-Legacy MY 2000 92 kw
Impreza MY 2009 110 kw (benzin)
Doro
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 4040
Registrován: ned zář 06, 2009 7:00 pm
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od Doro »

Jestli je to po přezutí pneu, tipnul bych taky na pneu. Vše tomu odpovídá. Cu tím říct, že nejprve bych vyloučil totok, pak hledal jinde. Takže třeba přezout na jiné a zjistit stav. Od cca 80km/h už aerodynamický hluk většinou vítězí nad pneu.
Forester 2.0 SG Comfort 2003
Forester 2.0 SG Active 2003
Impreza combi 1,8 76kW, 1993 (zrušeno)
jammie
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv led 31, 2013 10:00 pm
Jméno a příjmení: juraj

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od jammie »

tak na svete su nove zistenia. hucanie zosilnovalo a vsetko naznacovalo ze je to predne lozisko. do jednej strany hucalo viac a do druhej bolo ticho. skusil som vymenit gumy z predu dozadu a zmenilo sa to. jedna guma dost hucala tak som kupil nove kolesa aj gumy kedze aj tak jedna je na dve veci... nove som zalozil continental contipremiumcontakt2. hucanie gum zmyzlo ale teraz pocut hucanie zozadu pri tej istej rychlosti cize medzi 40-60 km/h. zeby zadny diferak? urcite budem hladat riesenie lebo som detailista a kazdy divny zvuk mi vadi.
ex-Legacy MY 2000 92 kw
Impreza MY 2009 110 kw (benzin)
jammie
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv led 31, 2013 10:00 pm
Jméno a příjmení: juraj

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od jammie »

Tak zahada vyriesena aj ked myslim ze dost kuriozne. Po nastaveni geometrie aj na zadnej naprave kedze pred rokom mi to Inde odflakli a uroboli len predok hucanie prestalo. Na jednej strane bola zbiehavost dobra ale druha strana bola zle. Samozrejme robili aj predok a ten bol este horsi ako zadok napriek tomu ze ho nastavovali pred rokom.
ex-Legacy MY 2000 92 kw
Impreza MY 2009 110 kw (benzin)
plukovník

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od plukovník »

Pánové,
jaký názor máte na tvrzení, že i mechanická převodovka (nejenom automat) se může při vlečení vozidla na laně poškodit a proto se doporučuje spíše podvalník.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od VDC »

Mě to teda přijde jako blbost. Co by se na tom manuálu mělo při tažení poškodit ?
Podotýkám, že to s jistotou nevím, jen uvažuji.
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
plukovník

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od plukovník »

Údajně, v případě, kdy jsou převody (výstupní hřidel) unášeny velkou rychlostí od diferenciálu, nikoliv od motoru prostřednictvím spodního (vstupního) hřídele, který se brodí v oleji a ze kterého je rozstřikem hlavně mazán i ten horní, výstupní hřídel, mohou vlivem nedostatečného přimazávání jít do hajzlu jehlová ložiska rychlostních kol na tom výstupním hřídeli.
Mě tato informace dost zaskočila a proto bych rád znal názor nějakého zdejšího zkušeného remontéra a odborníka na podélně uloženou mechanickou převodovku Subaru.
Uživatelský avatar
cubrd
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 197
Registrován: sob črc 18, 2015 9:04 pm
Bydliště: Lbc

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od cubrd »

Podle mě se nejvíc o olejovou mlhu postará přední diferencial takže bych se asi nebál. Jako 1000 km na laně bych ani nechtěl podstupovat a na ty relativně normání vzdálenosti se nic nestane.
Uživatelský avatar
VDC
Předseda klubu
Předseda klubu
Příspěvky: 49122
Registrován: ned črc 26, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Tomáš Vlasák
Bydliště: Srázná 477/16a, Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od VDC »

Já si teda samozřejmě uvažuju o nějakých normálních rychlostech a vzdálenostech, na které ten vůz může být tažen. Kdyby to bylo v tisících, tak věřím, že nějaký problém může nastat. :-)
http://monstersubaru.eu
https://www.instagram.com/vdc.monstersubaru/
Subaru Outback 3,0 H6 '01
Toyota Previa 4WD 2.4 ´97
sima
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 24291
Registrován: ned bře 15, 2015 12:03 am
Jméno a příjmení: Radek- šíma
Bydliště: Valašsko

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od sima »

Věřím Subaru manuálu:tam jsou povoleny dvě varianty tažení:všechny čtyři kola na zemi,nebo na podválu.Jdu studovat ještě podrobnosti,je to v italštině,ale nejspíš tam budou jen doplňující info-jako nemít zatáhlou ručku,či zařazenou rychlost...
Co se týče vzdálenosti tažení taky uvažuju podobně-kdo by tahal auto takovou štreku,jak píše předseda...mimo dálnice apod...leda v největší krizi :-)
Samozřejmě je v návodu zakázán a přeškrtnut symbol tažení s jednou nápravou na podválu,či jinak zafixovanou,ale o to tu nešlo,to jen pro úplnost.
Forester 2.0 SG 2002
Citroen Saxo Twist 1.1 2000
bývalá stálice:Citroen Xantia 1.8 16V LPG 98
plukovník

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od plukovník »

Každopádně v manuálu k některým náklaďákům s mechanickou převodovkou s poháněným zadkem se pro tento případ doporučovalo vymontovat kardan.
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“