Problém u manuální převodovky

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
Topka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: ned led 19, 2014 5:49 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Kosmová u Toužimi,okr.K.Vary

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od Topka »

Tady je ten castrol je to náhrada za Taf je to tam napsaný ted má jiný označení



http://www.autokelly.cz/?utm_source=sez ... tTX2qsvQ==
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od mnov »

dethroned píše:když už se tady rozebírají převodovky :845: ....zaujaly mě příspěvky od Harryho ohledně oleje Castrol Manual TAF-X 75W-90. On už se moc nedá sehnat, ale přemýšlím o něm. Měnil jsem olej v převodovce koncem léta (vytekla neidentifikovatelná špína -a to jsem olej aspoň podle faktury už jednou měnil) a dal jsem zde oblíbený Millers Oils TRX Synth 75w90 GL4/5. Myslím, že "bohužel" maže až moc a to hlavně synchrony, protože od té doby než se zahřeje auto, tak za jízdy nezařadím jedničku. Taky na trojku občas cítím jemné škrtnutí. Asi na jaře půjde ven a zkusím ten Castrol, nebo sehnat ten Shell.
Ten samý MO jsem dal i do diffu vzadu a tam je to samozřejmě správně, že dobře maže. Ale v převodovce nevím, nějak si nerozumí s mými synchrony. Můžou být už špatné (1 a 3), protože předchozí majitelé byly ženské...bez urážky ::-DD:
Tak já do toho nalil ten doporučovaný Shell a trojku řadím občas jen s meziplynem. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
garmont
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1510
Registrován: ned říj 09, 2011 4:11 pm
Bydliště: Ostrava

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od garmont »

Als: mám dotaz možná hloupý - někde tady proběhlo že tuším 5tý rychlostní stupeň je mazán rozstřikem a jak jsem tak pochopil co psal Albi, že se mu stala ta závada převodovky nejspíše díky tomu, že parkuje z kopce a pokud je olej díky tomu v přední části převodovky tak se ta zadní část nemaže..
Já taky parkuju v kopci relativně prudkém a nerad bych dopadl podobně - je lépe tedy stát "čumákem do kopce" ?
vw caravelle 2,5i syncro
Subaru Forester SF 2.0 MT 2001 LPG lovato
Subaru Forester SG 2.5 AT 2006 - Us model, LPG Magic - ex
Subaru Forester SF 2.0 AT 1998 - ex ale zůstal v rodině..
Subaru Impreza 2.0 MT 2000 - ex
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od als »

Já mám hodně dobré zkušenosti při podobných problémech s tímto:
A to vůbec nejsem zastáncem zbytečných přísad do olejů :1774: , ale toto prostě nějakým zázrakem celkem funguje ::-DD:
wynns.jpg
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od als »

garmont píše:Als: mám dotaz možná hloupý - někde tady proběhlo že tuším 5tý rychlostní stupeň je mazán rozstřikem a jak jsem tak pochopil co psal Albi, že se mu stala ta závada převodovky nejspíše díky tomu, že parkuje z kopce a pokud je olej díky tomu v přední části převodovky tak se ta zadní část nemaže..
Já taky parkuju v kopci relativně prudkém a nerad bych dopadl podobně - je lépe tedy stát "čumákem do kopce" ?
No, to se ti zase bude blbě mazat přední část převodovky, tam je to na stejném principu. Ideální je stát na rovině :845:
Ono pro převodovku podle mě vůbec není moc dobré jí "zahřívat" bez pohybu a vůbec se to všelijaké prohřívání dost démonizuje ::-DD: . Podle mě je ideální k tomu přistupovat s rozumem, když v zimě nastartuji (je jedno jestli z kopce, do kopce ....) a oškrabu si okna a v klidu vyjedu, tak se neničí ani převodovka ani motor. Samozřejmě když za to začnu tahat hned od studeného, tak půjde do kytek jak motor, tak převodovka.
Berte to tak, že každý složitější stroj je výsledkem kompromisů - Co je dobrý pro jeden komponent, nemusí být úplně ideální pro druhý, ale pokud se k tomu přistupuje s tím rozumem ::-DDD: , tak je to spolu schopný celkem spolehlivě fungovat.
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od dethroned »

dík za tu specifikaci Castrolu! :pr:
no, mě to právě začlo dělat hned co jsem vyměnil olej. ale samozřejmě to tím být nemusí.
alsi, na tu přísadu mrknu, jestli to máš vyzkoušený. já jinak podobným věcem moc nevěřím... ale spíš je to subjektivní pocit...dík.
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7827
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od mnov »

als> Taky děkuji za praktické zkušenosti. Tu přísadu taky okouknu, protože mi to připadá, že dokonalé mazání těm synchronům moc nevyhovuje. :-)
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
MaSlo
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 913
Registrován: sob pro 25, 2010 2:36 pm
Jméno a příjmení: Martin Slováček
Bydliště: Okolo Vsetína

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od MaSlo »

Když jsme u té manuální převodovky... Už nějaký čas pozoruju především na čtyřku takový svištivý zvuk, který vychází z řadicí páky. Je to hodně slabé a normální „smrtelník“ si toho asi nevšímá... Pokud s pákou při zařazené čtyřce trochu kvedlám (v rámci vůle páky), intenzita svistotu se mění.

Znáte to taky někdy a pokud ano, co byste k tomu pověděli? :)
IG: @svetmasla

Subaru Outback 2.5 121 kW MY07 5MT alias Šedýl
Subaru Forester 2.0 MY01 5MT alias Forejs
Toyota Previa 2.4 VVT-i MY02 alias Kinderwagen
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od mamut »

Tu sajrajtózu co doporučuje Als, jsem použil.
Padly dvě tuby do převodovky.

Můj problém byl, že při řazení zejmená z 2 na 3 jsem v řadící páce cejtil klepnutí, jako kdyby mi zespod do ní klepnul trpaslík kladívkem ::-DD:
Samozřejmě původ toho byl z převodovky..
Záhadou je, že s řazením dolů nemám nejmenší problémy (krom občasnýho zatuhnutí jedničky), ale problémy mám s řazením nahoru.

Po použití týhle meducíny, se mi stav značně zlepšil a to z počátku tak, že téměř k dokonalosti.
Po nějaké době si vše sedlo a problém se částečně vrátil, ale pokud mám zhodnotit ve značně menší míře a už nemusim zatínat zuby pokaždý, když řadím za 3.

Celkově mi přijde, že pokud srovnám řazení v Impreze s řazením ostatních aut (například Opel Combo se kterým jezdím nejvíc) tak v Impreze se neřadí moc pohodlně, pokud jedu vonym stylem, ale jakmile jí naložim a kvalty jí tam házim hlava nehlava, nezaznamenam žádnej odpor, či stížnost převodovky :)
A v Opelu, pokud jedu volnej styl, řazení je jak ze sametu, ale jakmile někdy potřebuji řadit svižně, převodovka se semnou doslova pere a ne a ne mě pustit.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
bushman1
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 3623
Registrován: úte led 21, 2014 3:15 pm

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od bushman1 »

Prakticky vsechno, co jsi tady popsal, prozivam se svym Legacy.
V klidu je to razeni otresne a take mi do toho obcas neco zespodu kopne a to mam meneny olej minuly mesic. O neco se to po te vymene zlepsilo, ale porad je to v porovnani s konkurenci bida. Kvalty tam jdou dost ztuha a razeni je celkove gumove. Ve meste dost trpim.
Kdyz jedu "pilu" tak nic takoveho nevnimam.

A presne opacny dojem mam z koncernovych a jinych aut. V klidu se radi pohodove, pri sportovni to neni uplne ono.
Driv jsem nadaval na tuhe razeni v Mondeu, ale Subaru je o dost horsi.
To mi na tom aute vadi.
Subaru WRX STI 2.5 2012
viewtopic.php?f=39&t=7756
Mini Cooper Clubman S ALL4 2.0 2016
Skoda Octavia IV 1.5 2021
Mazda MX5 NA 1.8 1995
Ex Subaru Legacy 2.5 2008
viewtopic.php?f=39&t=3638
https://www.instagram.com/fova.bushman/
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od dethroned »

řazení u Subaru je fakt hodně o vcítění se do mechaniky převodovky :850: asi je to daný koncepcí (podélná převodovka a jedna náplň s rozvodovkou) ...proto jsem chtěl vždycky automat :655:
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od mamut »

dethroned píše:řazení u Subaru je fakt hodně o vcítění se do mechaniky převodovky :850: asi je to daný koncepcí (podélná převodovka a jedna náplň s rozvodovkou) :
Na stranu druhou to, že v řadící páce cejtim přesně to co se děje v převodovce oceňuji.
Impreza má to řazení poměrně hodně krátký a to i oproti foresteru S-turbo, kterej měl naprosto totožnou převodovku, ale jinak přepákování.
Gumový to řazení neni, ba naopak pohyb s pákou je velice přesnej, prostě až na to klepnutí a občasný "zatuhnutí" neutrál>1, nebo 1>2 si nemůžu stěžovat.

Jinak to zatuhnutí sem vypozoroval, že nastane většinou po delší jízdě na jeden kvalt..
Například v době, kdy na sjezdu v Praze od Plzně byla stopka a já jel celou cestu po dálnici za 5, tak sem na tý stopce nebyl schopnej vůbec zařadit za 1 a prakticky od neutrálu až po konec trasy páky, sem cítil těžký odpor.
Většinou stačí lehce zatlačit na synchron dvojky a pak už to jde.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Uživatelský avatar
MrRichie
Vášnivý uživatel
Vášnivý uživatel
Příspěvky: 896
Registrován: pát čer 22, 2012 2:35 pm
Jméno a příjmení: Richie Smolda
Bydliště: Řeka
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od MrRichie »

mamut píše: Na stranu druhou to, že v řadící páce cejtim přesně to co se děje v převodovce oceňuji.
Impreza má to řazení poměrně hodně krátký a to i oproti foresteru S-turbo, kterej měl naprosto totožnou převodovku, ale jinak přepákování.
Nemůžu si přesně tohle vynachválit. Ty kvalty jak tam perfektně a přesně zapadají. Mi Impreza GT zhnusila všechny ostatní auta, pač jak řízení, tak šaltr je, jak když zabodneš nůž do másla a kvednáš s ním. :D

Mě se řadí celkem lehce, ale pravidelně si pomáhám, teď už těmi pravými, meziplyny, takže i do jedničky zapadnu docela v pohodě. Ale klidná jízda mi tež bere více pozornosti k řazení než rychlejší. :)
Subaru Outback BS 2.5 CVT
Subaru Outback BR 2.5 CVT
Subaru Impreza GF 2.0 M/T
Yamaha YZ450F

ex. Subaru Impreza GT ver.VI ´99
ex. Subaru Legacy BH GX 2.5 4AT AirSus
ex. Subaru Legacy BP 2.0R 121Kw
ex. Subaru Outback BR 2.5 CVT
ex. hodně aut různých značek, vždy zpátky
jammie
Uživatel fóra
Uživatel fóra
Příspěvky: 171
Registrován: čtv led 31, 2013 10:00 pm
Jméno a příjmení: juraj

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od jammie »

chlapi, na legu 2.0 MY 2000 MT mi nieco vpredu zacalo hucat. zvuk je stale rovnakej intenzity a pocut to len cca medzi 40-70. pri 90 to nepocut vobec. pocut to rovnako aj so zaradenou aj vyradenou rychlostou. co by to mohlo byt? stretol sa niekto s tym?
ex-Legacy MY 2000 92 kw
Impreza MY 2009 110 kw (benzin)
Uživatelský avatar
mamut
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 1905
Registrován: pon črc 27, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Lukáš
Bydliště: Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od mamut »

jammie píše:chlapi, na legu 2.0 MY 2000 MT mi nieco vpredu zacalo hucat. zvuk je stale rovnakej intenzity a pocut to len cca medzi 40-70. pri 90 to nepocut vobec. pocut to rovnako aj so zaradenou aj vyradenou rychlostou. co by to mohlo byt? stretol sa niekto s tym?
Stejné intenzity? nebo se to mění s rychlostí.
Mohlo by to bejt ložisko kola například. Nebo probržděná pneu?
Hučení ložiska v převodovce by se mohlo přenášet do řadící páky, to by mohlo napovědět.
jediné světlo mého života, je světlo v ledničce

Subaru Impreza GT (1999) Obrázek
Fiat Ducato 3.0 CNG (2010) Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“