Problém u manuální převodovky

Manuální nebo Automatická převodovka a diferenciál. Informace okolo nich jsou společné napříč jednotlivými modely.
Odpovědět
OndraH
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 609
Registrován: stř zář 09, 2009 4:39 pm
Bydliště: Střimelice

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od OndraH »

Tak nejsem žádnej "cíťa" ale přišlo mi to docela hodně na to že na druhý straně není nic. Ale minimálně mi nesedí průměr díry pro ten kolíček ve výstupní hřídeli - rozhodně by neměl být o osm desetin větší než ten kolíček, nebo lépe řečeno - ještě jsem se s tím na žádném autě nesetkal. Ale pravdou je ani jedno z těch aut nebylo Subaru. No uvidíme :baseball:
https://www.instagram.com/acwoodworkz/
BMW 325xi 2006
Škoda Octavia 1.4TSI PHEV
Bylo:Volvo S70 T5 B5234T3 1997, Outback 2.5 MT MY2000 - R.I.P
tomas
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: ned lis 14, 2010 8:02 am
Jméno a příjmení: Tomáš Sladkowski
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od tomas »

u mého wrx 2002 je taky vůle když chytnu ten zelený kloub u výstupu a hýbu s ním nahoru a dolů. Ale je fakt že jedna hřídel má znatelně menší vůli, nicméně kamarád který má evo 9 a najeto 35000km má vůle stejné. Ale nebude to určitě tím kolíčkem. Je to tím tisícihranem
Uživatelský avatar
lojzmen
Člen_SubaruFanClubu
Člen_SubaruFanClubu
Příspěvky: 392
Registrován: ned srp 30, 2009 11:38 pm
Jméno a příjmení: Lojza
Bydliště: Ostrava-Poruba

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od lojzmen »

tomas píše:u mého wrx 2002 je taky vůle když chytnu ten zelený kloub u výstupu a hýbu s ním nahoru a dolů. Ale je fakt že jedna hřídel má znatelně menší vůli, nicméně kamarád který má evo 9 a najeto 35000km má vůle stejné. Ale nebude to určitě tím kolíčkem. Je to tím tisícihranem
Na mé předchozí Impreze se taky viklal jeden zelený krýt. Domnívám se, že to pak způsobovalo nějaké malé vibrace související s rychlostí. Servisáci to nepovažovali za problém.

Ale pokud jsem správně pochopil, správně tam má být pružný kolík/pero.
Subaru XV 2,0i Active 6MT 110kW r.2012
Ex:Daihatsu Sirion 1,3L r.2005, Legacy 2,0 AT r.2000, Impreza 1,8 MT asi 1995, nic, Š100, nic, Š440, Tatraplán T600 s motorem 603
Topka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: ned led 19, 2014 5:49 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Kosmová u Toužimi,okr.K.Vary

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od Topka »

prosim o radu právě jsme vypustili olej v převodovce a zjistili jsme že ve starém je poměrně dost drobných špon (spíš šupinek) mysleli jsme že ten rachot dělá vstupní ložisko ale to je ok a to zadní taky a hřeje se jen prostředek převodovky.Ten olej co tam byl je jak vodička ten toho asi moc nenamazal. Nechce se nám rozebírat převodovka a tak až bude nalitej novej olej který mi přijde zítra tak nevim jestli se to zlepší.Nevíte někdo radu jestli je to tim vnitřním ložiskem nebo bude asi převodovka kaput? Řadí to normálně jen to vydává strašně divnej zvuk jak kdyby se něco zadíralo.Auto jsem koupil před necelým měsícem a hned taková pakárna snad to bude jen olejem a bude to ještě nějakej čas makat než dojde k výměně převodovky nebo jestli je tam nějakej jinej fígl
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od als »

Topka píše:prosim o radu právě jsme vypustili olej v převodovce a zjistili jsme že ve starém je poměrně dost drobných špon (spíš šupinek) .... fígl
I sebe hustější olej tě ty kovový šupinky nevrátí tam kam patří :845: - Typoval bych ložisko mezi čtyřkou a pětkou.

edit: teda předpokládám, že ty čtyři zadní (dobře přístupné) ložiska jsi kontroloval.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od mnov »

als> Můžeš prosím podle obrázku popsat, které ložisko myslíš? Já tam žádné dobře přístupné nevidím. :-)
Obrázek
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od mnov »

Jinak zdroj toho obrázku je z videa:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lvopVsmcGgU[/youtube]
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od als »

Tam je ani vidět nemůžeš, ty "přístupné" jsou v zadní části převodovky - tam kde je mezináprava (viz foto). Ty se nechají vyměnit na autě, aniž bys převodovku vyndaval, natož půlil :-)
staly-prevod.jpg
a to co si myslím, že odešlo, je na tvém obrázku, na té horní hřídeli úplně vlevo :-)
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od mnov »

als píše: a to co si myslím, že odešlo, je na tvém obrázku, na té horní hřídeli úplně vlevo :-)
Takže pětkový kolečko je vlevo od toho ložiska?
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Topka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: ned led 19, 2014 5:49 pm
Jméno a příjmení: Petr
Bydliště: Kosmová u Toužimi,okr.K.Vary

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od Topka »

als píše: I sebe hustější olej tě ty kovový šupinky nevrátí tam kam patří :845: - Typoval bych ložisko mezi čtyřkou a pětkou.

edit: teda předpokládám, že ty čtyři zadní (dobře přístupné) ložiska jsi kontroloval.



všechny vnější ložiska jsou ok hřeje se prostředek převodovky takže předpokládám že mi asi odejde do věčných lovišť nebo budu muset najít někoho kdo to dokáže rozebrat a opravit.Když koukám na ty obrázky tak to může ještě být nějaký ložisko vevnitř tak nevim
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od als »

Jj, je tam přesuvná objímka, synchron, pětkové kolečko, opěrná deska a pak to široký je ložisko.
Při tomto problému je takový doprovodný jev, že při prudké akceleraci a deceleraci na třetí a čtvrtý rychlostní stupeň, se hodně pohybuje řadící páka. :850:
Uživatelský avatar
als
Zkušený uživatel
Zkušený uživatel
Příspěvky: 538
Registrován: úte črc 28, 2009 12:00 am
Jméno a příjmení: Aleš
Bydliště: Merklín
Kontaktovat uživatele:

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od als »

Topka píše:.... nebo budu muset najít někoho kdo to dokáže rozebrat a opravit.Když koukám na ty obrázky tak to může ještě být nějaký ložisko vevnitř tak nevim
Opravit to není problém.
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od mnov »

Ona se ta převodovka zahřívá, to je normální. Jaké Ti to vydává zvuky nevím, ale u mého auta se mi zdá, že to na pětku taky je slyšet. Ale jen tak nepatrně. Proto se taky o to zajímám.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
mnov
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 7814
Registrován: ned lis 24, 2013 6:54 pm
Jméno a příjmení: Marek Novák
Bydliště: Praha

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od mnov »

als píše:Jj, je tam přesuvná objímka, synchron, pětkové kolečko, opěrná deska a pak to široký je ložisko.
Při tomto problému je takový doprovodný jev, že při prudké akceleraci a deceleraci na třetí a čtvrtý rychlostní stupeň, se hodně pohybuje řadící páka. :850:
Díky za zkušenost. Určitě to budu pozorovat.
Forester 2004 2.0 MT LPG
Impreza 2004 2.0 AT
Uživatelský avatar
dethroned
Závislý uživatel
Závislý uživatel
Příspěvky: 2236
Registrován: pon čer 07, 2010 6:09 pm
Bydliště: Brno

Re: Problém u manuální převodovky

Příspěvek od dethroned »

když už se tady rozebírají převodovky :845: ....zaujaly mě příspěvky od Harryho ohledně oleje Castrol Manual TAF-X 75W-90. On už se moc nedá sehnat, ale přemýšlím o něm. Měnil jsem olej v převodovce koncem léta (vytekla neidentifikovatelná špína -a to jsem olej aspoň podle faktury už jednou měnil) a dal jsem zde oblíbený Millers Oils TRX Synth 75w90 GL4/5. Myslím, že "bohužel" maže až moc a to hlavně synchrony, protože od té doby než se zahřeje auto, tak za jízdy nezařadím jedničku. Taky na trojku občas cítím jemné škrtnutí. Asi na jaře půjde ven a zkusím ten Castrol, nebo sehnat ten Shell.
Ten samý MO jsem dal i do diffu vzadu a tam je to samozřejmě správně, že dobře maže. Ale v převodovce nevím, nějak si nerozumí s mými synchrony. Můžou být už špatné (1 a 3), protože předchozí majitelé byly ženské...bez urážky ::-DD:
Outback 2.5 BS9 CVT MY18 129kW
ex - Outback 2.5 BI-Fuel BP9 4AT MY09 127kW LPG BRC
Obrázek
ex - Legacy 2.0R Wagon BP5 5MT MY07 121kW
Obrázek
ex - Legacy 2.0i Wagon BP5 5MT MY04 101kW LPG PRINS
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Převodovka, Diferenciál“