Stránka 47 z 65
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Napsal: úte led 08, 2019 2:06 pm
od VDC
To jsem blbě napsal a blbě to vyznělo. Myslel jsem to tak, že při zařazený jedničce to nemíchá měničem jako při jakékoliv jiné pozici voliče a výkon jde v podstatě rovnou na kola. Zdůrazňuji to "v podstatě"
A ano, přitvrdí to VTD. A už jsem se i setkal se zimním povrchem na chalupě, kdy to líp jelo na D a tedy víc otevřenou VTD, kdy bylo znát jednak měkčí rozjezd, přes míchající měnič a hlavně víc otevřená VTD, tomu pomáhala.
Fakt to chce na těch různých površích vyzkoušet.
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Napsal: úte led 08, 2019 2:18 pm
od HonzaCZ
No měkčí rozjezd... On přeci rozjíždět se musí vždy s otevřeným. Nemůže si ho to zavřít jen tak při stání... Ten měkčí rozjezd bude spíš tím víc otevřeným VTD, si myslím. Čekám kdy někoho napadne, že bychom mohli začít vymýšlet manuální ovládání VTD. Takovej Skácel_VTD_edition
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Napsal: úte led 08, 2019 6:15 pm
od VDC
Já do tý převodovky nevidím, co to tam uvnitř dělá.
Ale když zařadím na voliči 1, tak ten rozjezd je prostě ostřejší, než když se na 1 rozjíždím v plně automatickém režimu.
Je to pochopitelně víc patrný mimo cestu, někde v kopci.
Kdepak, na VTD nesahat. To funguje naprosto skvěle.
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Napsal: úte led 08, 2019 6:24 pm
od HonzaCZ
Máš displej, tak víš, co se tam děje, ne? Proto se ptám.
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Napsal: úte led 08, 2019 6:34 pm
od VDC
Honzo mám, ale to se mění takovým fofrem, že zrovna tohle nestíhám sledovat.
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Napsal: úte led 08, 2019 10:39 pm
od HonzaCZ
Tak o by chtělo nějaký graf, aspoň pár vteřin. Dobrý vědět.
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Napsal: úte led 08, 2019 10:51 pm
od podvlada
Kód: Vybrat vše
rychlost 0......................................200
__ __ __ __ ____
měnič ___/ \__/ \__/ \__/ \__/
rychlost 1......2......3......4......5...........
Takhle nějak? :D
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Napsal: stř led 09, 2019 8:20 pm
od spm
Podle dokumentace 4EAT jedničku zamykat tušim neumí... na displayi jsem to taky nikdy neviděl, ale to bych asi neviděl ani kdyby umělo - ono už donutit to zamknout dvojku znamená rozpálit to fest do velkýho krpálu...
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Napsal: stř led 09, 2019 8:35 pm
od HonzaCZ
A co máš, prosím tě, za dokumentaci? Víš, že 4EAT se tomu říkalo od 80. let do teď?
(Jestli ještě prodávaj něco s obyčejnou AT.)
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Napsal: stř led 09, 2019 8:53 pm
od spm
To cos mi ty pred nejakou dobou poslal
on to teda spis byl takovej markentigovej letak, nez dokumentace
Odesláno z mého SM-N950F pomocí Tapatalk
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Napsal: stř led 09, 2019 8:56 pm
od HonzaCZ
No, kdo ví, co to bylo. Jenom tady ve wiki jsou tuším 2.
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Napsal: ned led 13, 2019 1:26 am
od schmako
Ad Brzdění motorem. Vypozoroval jsem (bez displaye), že je velký rozdíl mezi jízdními režimy I a S při jízdě z kopce.
I režim počítá, dle mého subjektivního názoru, s tím, že sjíždíte kopec a chcete brzdit motorem. Pádlem podřadíte o stupeň a on jej tam nechá, dokud se znova nedotknete plynového pedálu. Navíc, jak je pro režim I zvykem, se zamčeným měničem.
V režimu S nebo S# mi přijde, že počítá s podřazením před zatáčkou, drží se na daném rychlostním stupni cca patnáct vteřin s otevřeným měničem a čeká, že přijde plyn po příjezdu/výjezdu ze zatáčky.
Navíc I zamyká měnič téměř vždy hned po přeřazení což mě v městských kopcích děsí. Jet padesát do kopce na zavřenou pětku při 1000rpm s benzínem, občas pláči...(h6, 5at)
Kdyby mi mohl můj subjektivní pocit někdo s displejem potvrdit, byl bych navýsost rád.
Odesláno z mého Redmi Note 4X pomocí Tapatalk
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Napsal: ned led 13, 2019 2:24 am
od HonzaCZ
Nejsem si jistej, jestli tady má displej někdo s SIdrivem. Jinak to chování podřazení pádlem můžu rovnou vyvrátit. Jezdím skoro výhradně na S a když podřadím pádlem, tak to tam drží, dokud se nedotknu plynu. Možná i další události to můžou zrušit, ale rozhodně ne čas během sjezdu a bez dotyku plynu.
Budu se opakovat, ale u "I" mě štve, že neumí dát plnej plyn. Občas na něj zkouším jezdit a celkem dost mi to vyhovuje, ale dřív nebo později narazím na to, že potřebuju jet a ono to nejede. Kdyby to aspoň zareagovalo na prošlápnutí plynu na podlahu a v tu chvíli to plnej plyn dalo, ale prostě ne, nedá. Ach jo...
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Napsal: ned led 13, 2019 10:57 am
od petr
sranda je že to ježdění s automatem je daleko složitější a člověk musí víc přemýšlet a myslet dopředu co má udělat aby ten automat udělal co chci, než když si řadím manuálně
no je to prostě dobré pro lenochy a většinu ženských
to zas bude diskuze
Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
Napsal: ned led 13, 2019 11:53 am
od námořník
To je určitě pravda
. Levorga jsem kupoval s tím že mě nebaví 90% času v autě šmrdlat nějakou pákou. Nehledě na popojiždění v kolonách apd. A když už na to mám náhodou chuť, tak si přepnu na manuál a řadím pákama
. Podle mne se u většiny lidí jedná o zažitou informaci že nad manuál není a že automat je poruchovější atd. Budu trochu parafrázovat pěknou hlášku na styl ježdění. To co mám já je ta nejlepší možná varianta, co je dražší je zbytečnej luxus a nikdo to nepotřebuje a co je levnější je socka co bych si nikdy nekoupil
.
Za mě jedině 4x4 a jedině automat
.