Stránka 15 z 65

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: pon dub 24, 2017 1:21 pm
od HonzaCZ
VDC: Tak to se fakt u H6 liší program. U 2.5 tam jedničku byla schopná dát.

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: pon dub 24, 2017 2:27 pm
od VDC
Tak asi jo. :-)

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: pon dub 24, 2017 4:54 pm
od JRJ
Když jsem jezdil v Písku s převodovkou ve sportovním režimu, tak mi to v tý vracečce kopalo jedničku.

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: pon dub 24, 2017 4:56 pm
od spm
Asi si počkám na display a pak udělám nějakou testovací jízdu [3GEARS]

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: pon dub 24, 2017 5:15 pm
od HonzaCZ
JRJ píše:Když jsem jezdil v Písku s převodovkou ve sportovním režimu, tak mi to v tý vracečce kopalo jedničku.
No tak to je ale úplně jiná převodovka. 5AT tam dává jedničku, to mám taky vyzkoušený. :)
spm píše:Asi si počkám na display a pak udělám nějakou testovací jízdu
Tak to snad poznáš, jestli tam je jednička nebo dvojka. :-D

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: pon dub 24, 2017 6:14 pm
od VDC
Honzo poznáš, displej ukazuje aktuálně zařazenou rychlost a zamčený nebo odemčený měnič. Je to velmi poučné pozorování.

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: pon dub 24, 2017 6:19 pm
od spm
On asi myslel, že to snad poznám i bez displaye. Asi bych měl, ale jistota je jistota :-D Ono když ta obluda pořádně zabere, tak je to pak taky takovej fičák, že pak ani nevim jak se jmenuju :-DDD

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: pon dub 24, 2017 6:52 pm
od HonzaCZ
Jj, Honza to myslel tak, jak píše Honza. ;)

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: úte dub 25, 2017 7:50 am
od VDC
No když už je člověk zvyklej, tak to samozřemě poznáš i bez displeje. Ale v začátcích někdy mate odemknutí a zamknutí měniče, kdy si člověk může myslet, že auto přeřadilo. A pak se skoro nedá dopočítat, co že to tam je vlastně aktuálně za rychlost. :-)

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: úte dub 25, 2017 6:55 pm
od spm
No, tak jsem dneska provedl test i bez displaye. Jako ruku do ohně za to nedám, s displayem to bude jistota, ale řekl bych, že to tam tu jedničku vrazilo. Převodovka v normal režimu, projel jsem 90° zatáčkou, hodně jsem v ní zpomalil (na výjezdu bylo tak 25km/h dle GPS) a na rovince za zatáčkou , když jsem to jenom tak lehce lochtal, jsem to razantně zašlápnul až do země. Několikrát to podřadilo (nebo odemklo měnič a podřadilo, ale počítám, že v týhle rychlosti to měnič asi nezamyká), přičemž při posledním podřazení to šlo otáčkama někama přes 4 tisíce. Takže IMHO to jednička asi byla. Fakt ale je, že tohle rozhodně neni disciplína, kterou by člověk chtěl dělat s vlekem...

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: stř dub 26, 2017 9:32 pm
od VDC
Čistě teoreticky je možný, že ten stav, kterej já popisuju, nastane pouze s tím vlekem. Nevím. V běžném provozu bez vleku jsem se nikdy nedostal do situace, že by motor neměl dost síly to utáhnout na dvojku.

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: čtv dub 27, 2017 12:17 am
od spm
Jednak a jednak mi přijde, že to asi nejspíš opravdu reaguje jenom na ten kick down spínač... Podle mě kdybych ten plyn nedomáčknul až do země, tak to bude vesele taky drandit na dvojku - ostatně z toho asi plyne moje zkušenost, že to často při akceleraci z malé rychlosti moc nejede. Pač ten plyn sice přidám dost, ale ne až na doraz, takže to zrychluje na dvojku a teprv až ji to dostatečně vytočí, tak chytí dech a jede...

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: čtv dub 27, 2017 6:00 am
od VDC
A to je samozřejmě taky možný a kick down s naloženou károu nedávám, protože je mi líto auta. A naloženou károu myslím třeba fůru písku.

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: úte kvě 02, 2017 10:13 am
od George
Panove mel bych na Vas dotaz. Vcera jsem si zajel poprve uzit zatacek a serpentyn se sport shiftem a nejak jsem nepochopil jeho chovani:
1. posunu paku nabok pro manualni razeni, na palubce se rozsviti cislo a SPORT
2. radim padlama a uzivam si
3. vjedu do vesnice, posunu paku na D a jedu jak clovek
4. vyjedu z vesnice a posunu paku zase na rucni razeni, rozsviti se cislo stupne a SPORT
5. podradim do zatacky na dvojku, ale misto podrazeni zhasne SPORT a vedle cisla stupne se rozsviti sipky nahoru a dolu
6. opet podradim aby tam konecne byla dvojka, nicmene auto samo pri mensi zatezi preradi nahoru na 3 a SPORT uz se nerozsviti.

Po zastaveni nasledovala dalsi jizda po hodine , tam se jiz toto chovani neprojevilo, nicmene byla vic pohodova. Nemel jsem cas hrat si s displejem a honit tepotu ATF, nicmene mate nekdo zkusenosti jak se to ma spravne chovat? A k cemu je vlastne ten napis SPORT? Diky.

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: úte kvě 02, 2017 10:41 am
od HonzaCZ
Sport je sportovní režim a zapíná se přehozením páky do strany - ovlivňuje agresivitu řazení, něco jako POWER u starších modelů. Když ve SPORT režimu použiješ manuální řazení tak se to přepne na manuální řazení (SPORT už nemá co ovlivňovat, tak se vypne).