SubaruFanClub.cz
https://subarufanclub.cz/forum/

Jak správně zacházet s automatickou převodovkou
https://subarufanclub.cz/forum/viewtopic.php?f=5&t=3585
Stránka 14 z 23

Autor:  spm [ čtv dub 20, 2017 11:12 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

z kopce snizovat tak, aby se nemuselo stat na brzde, do kopce je to podle me jedno. ta prevodovka neni blba, neprislo mi, ze by se tam snazila rvat rychlost, na kterou to neda. jinak hold+2 dela jeste to, ze to krom dvojky na nic jineho nejede, zkousel jsem to na mokre louce, kde se podemnou trhala trava a s timhle stylem se to rozjizdelo hladce bez hrabani.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Autor:  yeti [ čtv dub 20, 2017 11:13 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Kurňa to jsou starosti. Není automat automatem proto, aby na tyhle věci nemuseli lidi myslet? :-DDD

Autor:  HonzaCZ [ čtv dub 20, 2017 11:14 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

VDC píše:
...protože na D převodovka nikdy sama na jedničku nepodřadí a drtí to furt na dvojku.
Ale nene. Teda možná u H6? Nebo u nějakých starších převodovek, resp. jejich řídících jednotek?

Autor:  RomanaMala [ čtv dub 20, 2017 11:15 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

(*_^) |,,,, (*_^) |,,,, ok, tak 2 budu dávat až pojedu Davidovi na kafe křivoklátskými serpentýnami :-D :-D

Autor:  HonzaCZ [ čtv dub 20, 2017 11:17 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

yeti píše:
Kurňa to jsou starosti. Není automat automatem proto, aby na tyhle věci nemuseli lidi myslet?
Ale tak jo i ne. Automat sám řadí a celkem slušně funguje v D režimu, teda aspoň u Subaru, ale nějakou obsluhu to taky může vyžadovat. Resp. ne vyždavat, protože on se s tím popere i na D, ale pro jízdní komfort nebo zamezení zbytečnému nesmyslnému chování mu můžeš pomoct.

Autor:  HonzaCZ [ čtv dub 20, 2017 11:19 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

spm píše:
z kopce snizovat tak, aby se nemuselo stat na brzde
No, ono moc není kam snižovat, kór u 4AT. :) Pořád lepší si občas přibrzdit, než s kopce přidávat na nižší stupeň, aby to jelo požadovanou rychlostí. :)

Autor:  RomanaMala [ čtv dub 20, 2017 11:20 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

HonzaCZ píše:
Ale tak jo i ne. Automat sám řadí a celkem slušně funguje v D režimu, teda aspoň u Subaru, ale nějakou obsluhu to taky může vyžadovat. Resp. ne vyždavat, protože on se s tím popere i na D, ale pro jízdní komfort nebo zamezení zbytečnému nesmyslnému chování mu můžeš pomoct.

,,,,| (*_^) |,,,, ,,,,| (*_^) |,,,, tak jsem to myslela ;-)

Autor:  spm [ čtv dub 20, 2017 11:33 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

HonzaCZ píše:
Ale nene. Teda možná u H6? Nebo u nějakých starších převodovek, resp. jejich řídících jednotek?


No, nevim jestli úplně nikdy, ale je fakt, že na jedničku zpátky to řadí hodně nerado (asi k tomu má i důvod, jednou jsem tam 1 dal manuálně při hodně nízké rychlosti a i tak to bylo jako kdybych přidupnul brzdu). Ale asi jsem zase nikdy nejel v takovém marastu, aby to muselo na jedničku podřazovat v případě, že na dvojku to už zase nechtělo jet...

HonzaCZ píše:
No, ono moc není kam snižovat, kór u 4AT. Pořád lepší si občas přibrzdit, než s kopce přidávat na nižší stupeň, aby to jelo požadovanou rychlostí.


Celkem je :-) Ona zase v D režimu při puštění plynu nevim co přesně udělá, ale jede to skoro jak manuál na neutral. Ale 3ka se dá použít i ve vyšších rychlostech, ve městě při 50kách funguje i dvojka dobře. Samozřejmě že tam nenarvu jedničku a pak to budu dohánět plynem :-D Ale na běžné kopce, když se člověk nechce mermomocí držet konkrétní rychlosti, to funguje solidně. Další výhoda je, že narozdíl od zmáčknutí brzdy tohle řazení nevypíná tempomat :-)

Autor:  HonzaCZ [ čtv dub 20, 2017 11:41 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Musíš si v mozku povolit instrukci "plný plyn" (včetně prošlápnutí kickdown spínače). Pak to tam tu jedničku poměrně ochotně dá. :)

No teda dvojku jsem dával už s hodně velkýho kopce. A snížení na trojku je právě to "není moc kam". :)

Jinak na D to nedělá nic zvláštního, jen tam je prostě převod hodně do rychla, tak to ochotně "plachtí".

Autor:  spm [ čtv dub 20, 2017 12:22 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Jo, plný plyn jsem se trochu proti srsti i naučil, ale je fakt, že i tam mi přijde, že to tu jedničku dává dost neochotně a při dost malých rychlostech. Paradoxně mi pak třeba přišlo, že prudká akcelerace z nějakých cca 30km/h je pomalejší, než ze stání (pač při týhle rychlosti už se mu na jedna nechce, takže to rve na dvojku, dokud to nevytočí, naproti tomu ze stání tu jedničku vytočí až kamsi do výše a to auto pak letí jako splašený).

Dvojku dávám spíš po tom městě. Občas třeba při tom sjezdu od okruhu přes Barrandov na jižní spojku - tam kde je pak padesátka pro osobáky, takže při nějakých lehce přes 40km/h tam jde). Nebo od jížní spojky ze zahraďáku dolů do záběhlic. Ono to na ní lehce zpomaluje, ale jelikož je dole stejně křižovatka, tak je to fuk. Jako kloboučníkovi mi to žíly netrhá, že jedu něco pod 50 :-DDD Točí to okolo 2000 rpm.

Jinak mě teda přijde, že když v těch nižších rychlostech pustím plyn, tak ty otáčky klesají pozvolna dolů... Ale nevím, možná je to tím, že v tom záběru tomu prokluzuje měnič a když se pustí plyn, tak se to srovná s rychlostí kol? (Nebo to taky nemusí v tu chvíli jet na 4ku a prostě řadí víc, ale přijde mi, že to padá hodně plynule na to, aby řadil).

Autor:  HonzaCZ [ čtv dub 20, 2017 1:00 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

No nejenom, že se srovná, ale může klouzat na druhou stranu. Jako měnič a hlavně ty děje v něm nejsou úplně triviální a při záběru se to chová jinak než při vleku a při větším rozdílu jinak než při malém atd...¨

Jinak to u H6 může být jinak nalazené. Přecijen jí stačí nižší otáčky, aby něco utáhla a má jiný momentový průběh... Takže co dělá 2.5 nemusí dělat H6. :)

Autor:  Slavek_xxx [ čtv dub 20, 2017 2:02 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Jenom bacha pri podrazovani na nizsi stupne, kdyz pri tom lehce brzdite a proklouznou kola, jednotka to vyhodnoti tak, ze je potreba spustit ABS a prevodovku na chvili odpoji. Nekolikrat jsem si to vyzkousel pri sjezdu na ujezdenym snehu z Kaunertalu...

Autor:  HonzaCZ [ čtv dub 20, 2017 2:09 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Slavek: To není úplně odpojení převodovky, spíš jako vypnutí sjezdovýho režimu, kterej převodovka aktivuje při prudkym sjezdu v nižších rychlostech. Pokud to bylo ve vyšších rychlostech, tak při aktivaci ABS odemyká měnič.

Autor:  Slavek_xxx [ čtv dub 20, 2017 2:17 pm ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

HonzaCZ> nevim co to bylo, nemel jsem cas moc sledovat jiny veci nez silnici. Akorat jsem si vsimnul, ze pri manualnim podrazeni na 2 nebo i na 1 kdyz zadrncelo ABS, tak brzdna sila prevodovky byla uplne pryc a otacky spadly na volnobeh. Jakmile ABS prestalo kopat, prevodovka se "chytla" a otacky okamzite vylitly zpet ke 4 tisicum.

Autor:  VDC [ pon dub 24, 2017 11:22 am ]
Předmět příspěvku:  Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

HonzaCZ píše:
Ale nene. Teda možná u H6? Nebo u nějakých starších převodovek, resp. jejich řídících jednotek?


Honzo na silnici tam jedničku prostě nedá. Sólo auto u H6 ta situace v podstatě nenastane, že by to dvojka neutáhla, ale když třeba jedu s naloženým vlekem, jakože fakt naloženým a v prudkém stoupání to dvojka v podstatě nebere, tak tam tu jedničku musím vrazit manuálně, jinak to míchá furt na dvojku.

Stránka 14 z 23 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/