Stránka 13 z 65

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: stř led 25, 2017 7:48 pm
od spm
Nějak nechápu, co že vlastně to auto mělo dělat... Řazení se samozřejmě dělá se zašlápnutou brzdou, takže to auto po zařazení rozhodně nemá kam vystřelit. Dále ten řadící mechanismus u tohohle auta má úmyslnou prodlevu, cirka bych tipnul něco jako 0,5 - 1s, kdy to nedělá nic. Je to kvůli tomu, když se třeba řadí z P na D, tak aby to doopravdy zařadilo rovnou D a ne že to zařadí napřed zpátečku, pak vyřadí na neutrál a pak teprv na D, jak člověk jede tu dráhu postupně...

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: stř led 25, 2017 7:48 pm
od Slavek_xxx
Moje H6 teda hned po zarazeni jede vpred, zvlast zastudena, kdyz jsou vyssi otacky. Za tepla kdy se vali u 600 ot. uz se jen zvolna plouzi.
Treba jsou pomalejsi solenoidy nebo uz trochu opotrebovanej menic. Radi jinak hladce nebo kope? Menils uz ATF?

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: stř led 25, 2017 7:53 pm
od spm
Otázka, jestli myslí dobu, za kterou ta převodovka zařadí nebo jak se to rozjíždí když je zařazeno... nebo co vlastně.

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: stř led 25, 2017 8:02 pm
od VDC
Lukáši chová se to zcela standardně. Pouze studené auto, kdy je volnoběh vyšší, má snahu se pohybovat tak nějak hned. Ale jinak to po zařazení rychlosti má opravdu třeba půl vteřiny prodlevu.
Nevím s čím ten tvůj mechanik srovnává, ale u H6 je tohle chování zcela v pořádku.

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: stř led 25, 2017 8:10 pm
od Lukas_McPraask
Myšleno je opravdu doba zařazení. Vrazim klíček, otočím, sešlápnu brzdu, naštrachám D. A teď počítám: "jednadvacet- dvaadvacet", teprve potom s sebou auto cukne a zařadí. Určitě to není půl vteřiny je to víc, se studeným autem mnohem víc. Jinak cukání za jízdy mi nepříjde, ale je to první automat který jsem řídil, tak stále ještě zjišťuji co je normální :-) Náplň převodovky zatím neměněna. A mechanik to porovnával s jeho JEEPem.

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: stř led 25, 2017 8:16 pm
od VDC
Neřeš, je to v pořádku. Na Severce si sedneš do mýho a zkusíš si to. Uvidíš, že se to chová stejně.

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: stř led 25, 2017 8:30 pm
od JackeOb
U mne to samé. Neznal jsem to, řešil jsem to. Je to z důvodu prodloužení životnosti. Každé zařazení se počítá do opotřebení a díky téhle prodleve po zařazení na D převodovka neradi R a N mezi tím. Asi to není jediný důvod, ale tohle sem vyčetl na nějakých US fórech.

Odesláno přes Tapatalk z mobilu, takže případné nesmysly prosím omluvte, korekce slov je svine.

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: stř led 25, 2017 8:52 pm
od HonzaCZ
Začal bych výměnou ATF a pak bych teprve řešil jakékoliv chování AT :)

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: stř led 25, 2017 11:10 pm
od M a r c e l
mám to taky tak, prodleva je tam schválně. já mám taky tak 0,5s - 1s.
koneckonců z P na D zařadíš jednou, když vyjíždíš, pak podruhé opačně, když parkuješ, v provozu se z D na P, ani N, řadit nemá, třeba na semaforech a tak, prostě jen stojíš na brzdě. jak psal Jakub, kvůli zbytečnému opotřebení.
a má se řadit rychle, aby to nemělo čas zbytečně řadit R - N a pak až D, toť teorie.
praxe je taková, že to tak funguje na pohodu B-)

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: čtv dub 20, 2017 11:34 am
od RomanaMala
tak jsem si pročetla celé vlákno, jestli jsem dobře pochopila, je lepší do prudšího kopečku dát 2 než D? řadím 2 když u nás jedu z kopce a pak dávám D do kopce, nebylo by lepší ho vyjet na 2? http://www.subaruclub.cz/video_detail.p ... hulh4Nn2xA

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: čtv dub 20, 2017 12:04 pm
od VDC
Specifikuj prudší kopeček ?

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: čtv dub 20, 2017 12:06 pm
od HonzaCZ
2 způsobí, že to nebude řadit nic jiného než 2 nebo 1. Tedy při povolení plynu to tam nebude cpát třeba trojku, což by jinak mohlo. Samozřejmě záleží na rychlosti. S kopce je to samozřejmě jasné, tam to zase umožní brzdit motorem. Video nevidím, protože praweb buzeruje s vypnutím adblocku, tak tam nelezu. :)

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: čtv dub 20, 2017 12:08 pm
od RomanaMala
dnes to zkusím na 2 a uvidím co vycítím jak se bude chovat ;-)

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: čtv dub 20, 2017 12:09 pm
od RomanaMala
VDC píše:Specifikuj prudší kopeček ?
ani na tak prudší kopeček, spíš ty serpentýnky po sobě

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: čtv dub 20, 2017 12:10 pm
od VDC
Já jsem se sebezapřením proklikl na praweb a zkoukl video. Není důvod kvůli takovéhlemu kopci podřazovat na 2. To má smysl tehdy, kdy bys jela silniční serpentiny, mezi nimiž by byla rovinka a automat by odřadil na 3 a ty bys zase zabrzdila před zatáčkou. Pak má smysl to omezit zařazenou dvojkou.
Do prudkého kopce má smysl podřadit na 1, když je dvojka moc dlouhá, protože na D převodovka nikdy sama na jedničku nepodřadí a drtí to furt na dvojku.