Stránka 12 z 65

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: ned srp 28, 2016 4:18 pm
od VDC
Tak to já "nesekám", páč mě je "sekání" z podstaty nepříjemný. V manuálu taky neřadím rychle. Proto taky nepoužívám P, páč mi leze na nervy rychle šoupat voličem z D na N,R,P a zase zpátky. :-)
A kvůli tomu taky to "sekání", aby při pomalém přeřazování P-R-N-D převodovka nestihla zařadit zpátečku, neutrál, vpřed.

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: ned srp 28, 2016 4:44 pm
od M a r c e l
EDIT:
jj, presne tak, "sekat" se ma, aby nestihla zaradit R/N nez dotahnes paku volice z P na D.

Ja osobne sednu do auta: nastartuju a necham ohrat, P-RN-D, jedu celou dobu D-3-2 (R, kdyz je potreba B-)), P tam dam maximalne, kdyz si jdu koupit piti na benzinku a to to vetsinou ani nechcipam, pokud netankuju.
Prijedu na misto, stojim na brzde, zatahnu parkovaci brzdu, D-NR-P, necham vychladnout, chcipnu, odchazim z auta. N jsem snad jeste nikdy nepouzil, P opravdu jen na parkovani, kdyz odchazim od auta.

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: ned srp 28, 2016 4:52 pm
od VDC
No já P nepoužívám proto, protože zastavím, zatáhnu ručku, pověsím to na brzdy a pak bych tam teoreticky mohl dát P. Ale protože to stejně visí na ručce, už je zbytečný tam to P dávat, když jsem schopen na N vyndat klíč ze spínačky. Tak proto. Takže chci dopředu tak N->D dozadu N->R. :-)

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: ned srp 28, 2016 6:15 pm
od M a r c e l
Aha, pouzivas N na parkovani misto P aby se to do toho neopiralo? Taky pouzivam rucku, ale pred zarazenim P. To dneska zkusim B-), ale ja dost casto parkuju v kopci, tak snad radsi to P a rucka je jistejsi volba, nez jen rucka a N.

Ja do toho soupisu zapomnel napsat "... na misto, stojim na brzde, zatahnu parkovaci brzdu, D-NR-P, necham vychladnout, chcipnu..."

Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: ned srp 28, 2016 9:25 pm
od JackeOb
HonzaCZ píše:Stát na brzdě se zařazeným D ničemu nevadí. Samozřejmě myslím na volnoběh.
Kdesi jsem před pořízením AT četl dlouhé pojednání o tom co a jak a jak s tím zacházet. Myslím, ze link jsem měl z fora.

Pochopil jsem, ze při držení brzdy na D sice dochází k opotřebení něčeho, ale je to naprosto minimální a hlavně je na to převodovka konstruována. Nicméně nějaké opotřebení tam je (jen jeho vliv na životnost je jaksi relativní a minimální, řekneme zanedbatelný). Ale přeřazení na N nebo na P třeba právě v koloně nebo na světlech je pro převodovku větší opotřebení (opět je to relativní pojem). Jako člověk AT tehdy neznalý, bych jinak při čekání dával P nebo N a vlastně tím převodovku zbytečně "osoupaval". Taky proto ji ve městě natvrdo dam za tři a vyřešeno.

PS: když zastavím, dávám rovnou P a pak rucku a až pak pouštním brzdu. Jen když jsem v prudsim kopci, dávám N, rucku, pustím brzdu a na P. Ale jinak se s tím moc nemazlím.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: ned srp 28, 2016 9:41 pm
od VDC
Správně to auto má viset na brzdě a ne na P. Čili zastavíš, zatáhneš ručku, povolíš pedál brzdy a pak dáš P. Není to jako u manuálu, kde je v zásadě jedno, že auto parkuje se zařazeným kvaltem.
Automatu vůbec nedělá dobře, když visí na parkovacím kolíku. A protože je nezbytné, aby dobře fungovala ručka, neřeším P a používám jen ručku.

Jo a při zařazeným D a stání na brzdě se jen míchá kapalina v měniči. Což je podstatně menší namáhání, než jízda do kopce s odemčeným měničem...

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: ned srp 28, 2016 9:53 pm
od cerv
Zase budu v opozici,ale s tím co píšes o pouzivani P nesouhlasim.Nikdy jsem od nikoho neslysel,ze by s tím byl problém,vždy jsem pouzival P přesně tak jak pises,ze se nemá pouzivat a nikdy nic...i ostatni moji známí,kteří mají automaty uz několik desítek let od ruznych znacek nikdy neměli problém,ze by P nemělo být pouzivano jako parkovani.Odkud to máš?

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: ned srp 28, 2016 10:08 pm
od M a r c e l
Stepane, brachovi na mercedes ML to treba blbne, kdyz se to pri parkovani "opre" o P, tak potom nejde vyradit, musi to delat presne jak popisuje Tomas, N - rucka - povolit pedal provozní brzdy - P,
ja to teda flakam a delam to P - rucka - povolit pedal provozni brzdy...

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: ned srp 28, 2016 10:08 pm
od VDC
Nepsal jsem, že se P nemá používat. Proto taky u novějších aut nelze vyndat klíč ze spínačky, aby používáno být muselo. Ale že by auto nemělo svojí vahou viset na blokovacím kolíku, to je pravda. A že to tak lidi používají, to je asi taky pravda. Kouřit ve stohu se taky dá dlouhodobě a nemusí shořet. :-)
Já P nepoužívám, páč nemusím. Kdybych nevyndal klíč ze spínačky, byl bych nucen tuhle polohu používat.

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: ned srp 28, 2016 10:32 pm
od cerv
Tak ja budu dal kourit ve stohu...:-)

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: ned srp 28, 2016 10:34 pm
od HonzaCZ
JackeOb: Jediný, co se opotřebovává při stání na D, je ATF olej. A to zcela nepatrně víc, než by se opotřebovával na N.

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: ned srp 28, 2016 10:52 pm
od JackeOb
Ok. Takže se proste shodneme :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: úte srp 30, 2016 9:02 am
od HonzaCZ
JackeOb píše:Ok. Takže se proste shodneme


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jo, asi jo :) Jen třeba pro laika bych to určitě zjednodušil, že se neopotřebovává nic. :)

Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: úte srp 30, 2016 10:07 am
od spm
Konec konců od toho je to taky automat. Když chce někdo furt šmrdlat šaltpákou, tak je lepší si pořídit manuál :-DDD

Re: Jak správně zacházet s automatickou převodovkou

Napsal: stř led 25, 2017 7:43 pm
od Lukas_McPraask
Hoj,
dneska jsem byl s autem v servise a byl jsem pokárán jakou jakou plečku jsem si to zase přivezl. Konkrétně se jim nelíbilo řazení. Že prej když se zařadí D, tak má auto okamžitě vystřelit dopředu. Já musím čekat cca 2-3 vteřinky, než se převodovka vzpamatuje a zařadí. Je to běžné Subaru chování? Mě to teda příjde OK na nějak bych to neřešil...